Raj dla turystów, szansa dla przedsiębiorców

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Advertisements

AGROTURYSTYKA: ELASTYCZNY I BEZPIECZNY MODEL ZATRUDNIANIA
Dofinansowanie projektów z zakresu edukacji ekologicznej ze środków krajowych NFOŚiGW Polkowice r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Puszcza Biała jako produkt ekoturystyczny
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Warszawa, wrzesień 2007 r. Szczegółowy opis osi priorytetowych Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 Krzysztof Hetman Podsekretarz Stanu.
Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej Działanie V
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
Prezentacja projektów Miasta planowanych do realizacji w latach [ budowanie świadomości ] Wystąpienie Władysław Bieda – Burmistrz Miasta Limanowa.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: System Informacji Turystycznej Produkt (output): Centrum Informacji Turystycznej Wskaźniki: uruchomienie wielojęzycznej.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
AGROTURYSTYKA W STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Województwo pomorskie –
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Wrzesień 2006 r. kwiecień 2006.
Trasy rowerowe Polski Wschodniej.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Skala wsparcia obszarów wiejskich w ramach krajowych i regionalnych programów operacyjnych na lata dr Hanna Jahns Sekretarz Stanu Ministerstwo.
Realizowanego w partnerstwie z Powiatowym Urzędem Pracy w Białymstoku w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VI Poddziałanie Wsparcie.
Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
WROCŁAW, 27 MAJA 2010 PRODUKT TURYSTYCZNY, CZYLI JAK WĘDROWAĆ KOŁO WROCŁAWIA.
Rozwój turystyki a programy unijne w latach 2007 – 2013.
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
Plan działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
SPÓJNE ZARZĄDZANIE I PROMOCJA TRAS ROWEROWYCH POLSKI WSCHODNIEJ
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Współpraca transgraniczna na pograniczu czesko-polsko-słowackim
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
– budowa infrastruktury na szlaku Łyny
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
Konferencja podsumowująca projekt: „Budowa tras rowerowych
„Szerokopasmowe Lubelskie” sesja wyjazdowa dla mediów
STRATEGIA ROZWOJU POWIATU WOŁOMIŃSKIEGO DO 2025 ROKU.
Przedstawicielstwo CzechTourism Warszawa
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Rewitalizacja Parku Książąt Pomorskich „A” w Koszalinie Gmina-Miasto Koszalin Szczecin, marzec 2010r.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
„Gospodarna Wielkopolska” Projekt kompleksowego wsparcia internacjonalizacji wielkopolskiej gospodarki Poznań, 17 czerwca 2016 r.
„Fundusze europejskie dla przedsiębiorców, szansa, czy mit”
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Plan finansowy programu
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego
EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO w ramach RPOWŚ

Zapis prezentacji:

Raj dla turystów, szansa dla przedsiębiorców TRASY ROWEROWE W POLSCE WSCHODNIEJ Raj dla turystów, szansa dla przedsiębiorców WWW.GREENVELO.PL

Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 Skąd ten projekt? Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 Oś priorytetowa V Działanie V1 Zrównoważony rozwój turystyki Działanie V2 Trasy rowerowe Komponent infrastrukturalny Komponent promocyjny Oś priorytetowa V: Zrównoważony rozwój potencjału turystycznego opartego o warunki naturalne

Trasy Rowerowe w Polsce Wschodniej Komponent infrastrukturalny Cel strategiczny: Wykonanie i oznakowanie ścieżek rowerowych o utwardzonej nawierzchni, wraz z budową i montażem podstawowej infrastruktury towarzyszącej.

Pierwsza taka trasa w polsce!!! Łączna wartość projektu: 274 373 617,20 mln PLN Przewidywana długość trasy: 1980 km Komponent infrastrukturalny: 5 niezależnych projektów regionalnych W realizację całego komponentu zaangażowanych jest 211 partnerów Rowerzystom udostępnionych zostanie 477 atrakcji turystycznych Projekt realizowany jest przez 5-ciu Beneficjentów: Województwo Świętokrzyskie (ŚZDW) – 190km Województwo Lubelskie (ZDWL) – 350km Województwo Podkarpackie (PZDW) – 430km Województwo Podlaskie (PZDW) – 590km Województwo Warmińsko-Mazurskie (UMWWM) – 420km

Metry i kilometry Stopień skomplikowania inwestycji Wyznaczenie trasy głównej o długości ponad 1980 km, Ingerencja w ponad 130 kluczowych skrzyżowań (z drogami krajowymi, wojewódzkimi i powiatowymi o znacznym natężeniu ruchu) – przebudowa, sygnalizacja świetlna, organizacja ruchu, Adaptacja/budowa/przebudowa ponad 80 obiektów mostowych, w tym budowa 18 nowych obiektów, Budowa ponad 430 km nowych odcinków dróg, Budowa ponad 220 Miejsc Obsługi Rowerzysty.

Charakterystyka trasy atrakcje dla turysty 5 Parków Narodowych i 15 Parków Krajobrazowych 26 Obszarów Specjalnej Ochrony Ptaków oraz 36 Specjalnych Obszarów Ochrony Siedlisk – ok. 615 km (31% długości całej trasy), Obszary leśne – ok. 580 km (29% długości trasy), Doliny rzek – ponad 180 km (9 % długości trasy), Wały przeciwpowodziowe i nieczynne nasypy kolejowe – ponad 70 km (3% długości trasy).

Metr po metrze jak powstaje trasa? www.greenvelo.pl

Komplementarność z innymi realizowanymi projektami Kładka pieszo – rowerowa w Sielpi Wielkiej (Świętokrzyskie) Ścieżka rowerowa w okolicach Srokowa (Warmińsko-Mazurskie)

220 Pora na mor-a W ramach projektu powstanie: Miejsc Obsługi Rowerzysty (MOR) co 5-10 km – MOR z parkingiem dla rowerów, co 15-30 km – MOR z toaletami, obiektami gastronomicznymi, sklepami spożywczymi, sklepem ze sprzętem sportowym i serwisem rowerowym, mapami i znakami informacyjnymi, co 50 km – MOR z obiektami noclegowymi (kempingami, schroniskami, pensjonatami, kwaterami prywatnymi, hostelami i hotelami), nie rzadziej niż co 150 km – MOR w miejscu węzłów integracyjnych, aby rowerzysta mógł zmieniać środki transportu.

Pora na mor-a Przykładowy projekt

Oznakowanie kierunkowe trasy* Rozporządzenie ministrów transportu, budownictwa i gospodarki morskiej oraz spraw wewnętrznych z dnia 24 lipca 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych * Projekty tablic użyte w prezentacji zostaną docelowo dostosowane do specyfiki trasy.

Trasy Rowerowe w Polsce Wschodniej Komponent promocyjny Cel strategiczny: Zainteresowanie turystyką rowerową w Polsce Wschodniej dzięki budowie silnej marki i stabilnego wizerunku produktu.

85% EFRR + 15% Budżet Państwa O projekcie Beneficjent projektu: WOJEWÓDZTWO ŚWIĘTOKRZYSKIE Partner wykonawczy : Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego Projekt realizowany w partnerstwie z województwami: podlaskim, podkarpackim, lubelskim, warmińsko- mazurskim Okres trwania projektu: 31.01.2014 – 31.12.2015 24 870 588,44 PLN Dofinansowanie: 85% EFRR + 15% Budżet Państwa

Na początku był papier Program Promocji i Rozwoju Tras Rowerowych w Polsce Wschodniej na lata 2013-2020 Tom 1 Raport z badań wizerunkowo-jakościowych turystyki rowerowej w Polsce Wschodniej Tom 2 Założenia analityczne dla komunikacji i rozwoju „Tras Rowerowych w Polsce Wschodniej” jako produktu turystycznego Tom 3 Rekomendacje kierunków i działań w zakresie rozwoju produktu turystycznego „Tras rowerowych w Polsce Wschodniej” Tom 4 Plan komunikacji marketingowej „Tras Rowerowych w Polsce Wschodniej” jako produktu turystycznego Księga tożsamości marki szlaku

raport z badań wizerunkowo-jakościowych turystyki rowerowej w Polsce Wschodniej Badania jakościowe: Wywiady grupowe wśród 202 uczestników Wywiady indywidualne: 30 wywiadów Badania metodą CAWI: 7361 uczestników W sumie liczebność analizowanej próby wyniosła: 5414 respondentów

83% badanych rowerzystów zadeklarowało, że jeżeli powstałaby w Polsce Wschodniej długodystansowa trasa rowerowa, wzięliby ją pod uwagę planując wyjazd turystyczny na rowerze.

W jaki rejon polski wybrałby/-aby się Pan/Pani najchętniej na wycieczkę rowerową?

Spełnione marzenie czyli co dostaną rowerzyści Położenie trasy na terenach atrakcyjnych turystycznie ze względu na walory kulturowe i przyrodnicze, Jakość trasy – przygotowanie nawierzchni, kompletność trasy i bezpieczeństwo jazdy, Dostęp do potrzebnej infrastruktury, zarówno, jeśli chodzi o bazę gastronomiczno- noclegową jak i inne udogodnienia (sanitariaty, przechowalnie, wypożyczalnie i serwisy rowerowe,  Miejsca Obsługi Rowerzystów), Dedykowany system obsługi turystów, certyfikowane obiekty gastronomiczne i noclegowe posiadające w swojej ofercie możliwość przyjęcia i odpowiedniej obsługi rowerzystów, Wielowariantowość trasy (różne opcje tematyczne i stopnie trudności oraz jej właściwe, widoczne oznakowanie), Dostępność informacji o trasie (zwłaszcza w internecie oraz w formie aplikacji na telefony komórkowe).

Korzyści dla mieszkańców, turystów i przedsiębiorców rozwój społeczno-gospodarczy, rozwój turystyki w regionach o szczególnych walorach przyrodniczych, gdzie rozwój przemysłu nie jest wskazany lub możliwy, wsparcie wzrostu gospodarczego regionów o relatywnie mniejszym PKB per capita poprzez: wzrost przychodów z tytułu ruchu turystycznego, rozwój bazy noclegowo-gastronomicznej, aktywizacja drobnej przedsiębiorczości. promocja turystyki aktywnej, promocja ekologicznego środka transportu, ochrona miejsc cennych przyrodniczo przed nieskoordynowanym ruchem turystycznym.

Więcej turystów, więcej pieniędzy Łączny średnioroczny ruch rowerowy po 2015 roku – 108 004 Wydatki turystów jednodniowych: 1 906 222 PLN Wydatki turystów wielodniowych: 1 104 241 PLN Łączny obrót turystyczny w pierwszym roku [PLN] 3 066 086 Obecnie szacuje się, że po wybudowaniu Trasy rowerowej, występuje tendencja wzrostu liczby turystów 3 % rocznie. Analiza doświadczeń z krajów zachodnioeuropejskich o wysokorozwiniętej turystyce i infrastrukturze rowerowej wskazuje, że przeciętny przychód wynosi 53.36 €, z czego około 40 % (21 €) stanowią wydatki na noclegi, a 30 % (16 €)wydatki na wyżywienie, 30 % (16 €) na pozostałe wydatki. Np. w warunkach niemieckich rowerzysta jednodniowy wydaje w zależnościod trasy (regionu) 8,5 ÷ 22 €, a wydatki rowerzysty bez względu na długość pobytu wynoszą 19,30 ÷ 33,50 €.

Działania w zakresie promocji i informacji

Księga tożsamości marki znaku

Big idea „Łańcuch” Trwała i nośna metafora opisująca charakter szlaku jako myśl przewodnia przekłada się zarówno na tożsamość wizualną i leksykalną marki, jak i prowadzoną dla niej komunikację marketingową. Połączenie: przygody, przeżycia, doświadczenia (3 E). Połączenie: miejsc i ludzi, człowieka i przyrody, natury i kultury a także województw i regionów. Łańcuch składa się z wielu równorzędnych ogniw (wszystkie potrzebne do funkcjonowania całości) – sieć i równość podmiotów. Przełożenie: z małego na wielkie. Czytelne nawiązanie do roweru, a jednocześnie symbol znacznie rzadziej wykorzystywany w komunikacji marketingowej niż sam rower.

wschodni szlak rowerowy green velo Tożsamość wizualna – sygnet znaku oparty na łańcuchowym motywie. www.greenvelo.pl

Wschodni szlak rowerowy green velo Łańcuch atrakcji Wkręć się! Ruszaj po przygodę! Nakręć się pozytywnie! Ruszaj śmiało! Naturalnie jedziemy! www.greenvelo.pl

Księga tożsamości marki znaku www.greenvelo.pl

Księga tożsamości marki znaku www.greenvelo.pl

Księga tożsamości marki znaku www.greenvelo.pl

Szczerze na papierze Przewodniki, ulotki, mapy, atlasy www.greenvelo.pl

W sieci informacji Portal internetowy interaktywna mapa szlaku, możliwość zaplanowania własnej trasy, możliwość dodawania swoich wycieczek, możliwość śledzenia postępów w budowie trasy, pobieranie śladów trasy, wersja mobilna. www.greenvelo.pl

Event-owy maraton Udział w targach turystycznych i wydarzeniach towarzyszących, Udział w imprezach sportowo-rekreacyjnych, Obecność marki na wybranych cyklach maratonów rowerowych, Wsparcie w organizacji imprez regionalnych, Kampania edukacyjna. www.greenvelo.pl

Podejmij wyzwanie i przyjdź na spotkanie! 40 spotkań promocyjno- informacyjnych dla mieszkańców, przedsiębiorców i środowisk rowerowych, Konferencje prasowe (ogólnopolskie i regionalne), Wizyty studyjne dziennikarzy  krajowych i zagranicznych. www.greenvelo.pl

Na rowerze i w eterze Liczba odbiorców: kampanii telewizyjnej: 14 000 000 kampanii radiowej: 2 000 000 kampanii prasowej: 11 000 000 kampanii internetowej: 180 000 000 www.greenvelo.pl

Działania wspierające rozwój trasy jako produktu turystycznego

Od ogółu do szczegółu PRODUKT OZNAKOWANIE MPR CERTYFIKACJA ZARZĄDZANIE www.greenvelo.pl

Kocha, lubi, szanuje certyfikaty dla najlepszych Projekt obejmuje opracowanie i wdrożenie 2 systemów certyfikacyjno-lojalnościowych: Dla szlaków i tras rowerowych (wytyczanie, znakowanie), Dla kwater „przyjaznych rowerzystom” i innych obiektów (gastronomicznych, usługowych). www.greenvelo.pl

Oznakowanie szlaków Wykonanie oznakowania punktów węzłowych Trasy głównej ze ścieżkami i turystycznymi szlakami rowerowymi. Oznakowanie dojazdu do głównych węzłów komunikacyjnych i atrakcji turystycznych (tzw. oznakowanie produktowe, uzupełniające znaki przygotowane dla MPR-ów). Działania obejmą 1400km szlaków w korytarzu trasy. www.greenvelo.pl

Miejsca przyjazne rowerzystom W ramach projektu zostanie wyselekcjonowanych około 300 obiektów, którym zostanie przyznany status Miejsca Przyjaznego Rowerzyście. Nabór obiektów realizowany będzie w drodze otwartego naboru. www.greenvelo.pl

Ciąg dalszy nastąpi spójne zarządzanie trasą Powołanie międzyregionalnego podmiotu (stowarzyszenia) – operatora trasy utrzymanie trwałość infrastruktury oraz wypracowanych rozwiązań inwestycyjnych (trwałość), podniesienie efektywności skali podejmowanych działań promocyjnych (promocja), rozwój oferty komercyjnej i współpracy z przedsiębiorcami (komercjalizacja), dalszy rozwoju produktu turystycznego i rozbudowy o kolejne elementy infrastruktury itp. (rozwój). www.greenvelo.pl

Na rowerze i w eterze Główne działania: www.greenvelo.pl

Więcej informacji o projekcie: Dziękujemy za uwagę Więcej informacji o projekcie: www.greenvelo.pl Biuro projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej – promocja” 25-033 Kielce, ul. Ks. P. Ściegiennego 2 lok. 39 tel. 41 365 51 82 – fax. 41 365 51 81 e-mail: szlak@greenvelo.pl Kontakt dla mediów Jarosław Panek tel. 604 405 868 E-mail: rzecznik@greenvelo.pl