Temat: Utrwalenie wiadomości o czasowniku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zaczynamy przygodę z angielskim!
Advertisements

Jak weryfikować informacje
O odmiennych i nieodmiennych częściach mowy
The Present Continuous
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Support.ebsco.com EBSCOhost Wyszukiwanie podstawowe dla Bibliotek akademickich Szkolenie.
GRAMATYKA NA BARDZO DOBRY
Temat: O czasowniku raz jeszcze. oprac. Karolina Sroka
Google – sposoby wyszukiwania
CZASOWNIK- odmienna część mowy. Jego odmiana nazywa się KONIUGACJĄ
Konkurs czytelniczy. Mieszkańcy opowiadali o: Złym wielkoludzie Złym wielkoludzie Dobrym wielkoludzie Dobrym wielkoludzie Olbrzymie, co raz był dobry,
Odmienne i nieodmienne części mowy
CZĘŚCI MOWY Lekcja gramatyki Szymon Szymura Klasa VI a klik.
Instrukcja logowania do Platformy E-Learningowej WSFiZ Instrukcja dla nauczycieli.
ORTOGRAFIA NIE JEST TRUDNA!.
Wskazówki dotyczące pisania tekstów
Formuły i funkcje w excelu
Prezentują:.
Tak wygląda STRONA GŁÓWNA FORUM! Forum podzielone jest na 5 kategorii o określonym temacie: SIEĆ – Sprawy sieci Tutaj piszemy POSTY których tematyka związana.
Witamy w krainie gramatyki !!!
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
System rejestracji zawodników Polski Związek Judo 2006.
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
Präteritumformen des Verbs war
Potrzeba jednej godziny, abyś poznał jego talenty.
Prezentację wykonała klasa VI
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO PRAKTYCZNY PORADNIK, CZYLI CO ZROBIĆ ŻEBY DOSTAĆ SIĘ NA STAŻ?
Hans christian andersen
Mówię do J e z u s a Trudno jest zawsze kochać dawać i wybaczać
Mówi się, że potrzeba minuty byś rozpoznał człowieka spośród wielu innych!
Czy pozwolisz, że Ci powiem...
Czy wiesz już wszystko o częściach mowy?
Podstawowe zasady pisania tekstu za pomocą klawiatury komputera
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
BRUDASEK. BRUDASEK O tym jak pewien brudasek żył na świecie, na pewno dowiedzieć się chcecie.
Etyka nie tylko dla smyka Wartość – szacunek, odpowiedzialność
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Co robić?.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Instrukcja obsługi portalu Informacyjno-Edukacyjnego Miasta Oleśnicy
Posłuchajcie melodii. Czy rozpoznajecie tę piosenkę.
© 2012 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodawanie kontaktu Lista Kontakty upraszcza komunikację i umożliwia sprawdzenie statusu obecności.
Znajdowanie pokoju i wchodzenie do niego Skorzystaj z funkcji wyszukiwania programu Lync w celu znalezienia pokojów, do których masz dostęp. 1.W oknie.
Alternatywne sposoby nauki tabliczki
POWITANIE POŻEGNANIE WAŻNE ZWROTY
Polecenie chmod change mode - zmiana atrybutu. chmod [opcje] uprawnienia plik Opis klas użytkowników u - użytkownik (user) g - grupa (group) o - inni.
Litera d Czytanie i pisanie.
REJESTRACJA oraz LOGOWANIE do e-dziennika oprac. Donata Ćmielewska.
Dominik Benduski Michał Mandecki Podstawy Visual Basic w Excelu.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Okolicznik nie taki straszny, jak go malują Kraków, 20 maja 2013 r.
Wyrażenia algebraiczne
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
1. Rozpocznij wyszukiwanie wpisując w googlach poszukiwany temat lub słowa klucze pokrewne temu tematowi 2. np. „historia hip-hopu” lub „subkultury młodzieżowe”
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Temat: Co jest potrzebne, aby upiec ciasto?
Temat: Co to jest zdanie?
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
CZASOWNIK- odmienna część mowy. Jego odmiana nazywa się KONIUGACJĄ
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
CZAS PRESENT CONTINUOUS
Instrukcja wypełnienia aplikacji – przeczytaj proszę uważnie
ZAIMEK sprawdzian gramatyczny dla klasy szóstej warsztaty językowe z języka polskiego – Janusz Aftyka.
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Formuły i funkcje w excelu
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Przycisk uruchamiający napisany przez nas program
Dziennik elektroniczny VULCAN
Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 75 im. A. Fredry
Zapis prezentacji:

Temat: Utrwalenie wiadomości o czasowniku. Co to jest czasownik? Przez co odmieniają się czasowniki?

1. Odmień w czasie teraźniejszym czasownik podróżować. Uważnie czytaj polecenia. Nie wszystkie musisz wpisywać do zeszytu. Wpisuj tylko te, które są podkreślone. 1. Odmień w czasie teraźniejszym czasownik podróżować. osoba liczba pojedyncza liczba mnoga 1. 2. 3. 2. Określ formy gramatyczne podanych czasowników. był - …………………………………………………. gniewa się - ……………………………………… będziemy wiedzieli - ………………………… 3. Dopisz bezokoliczniki. ( Zwróć uwagę na wyróżnione litery) gryzę - wieziesz- znalazła- niósł- gnieciemy- kładę-

5. Wypisz wyróżnione czasowniki i określ ich rodzaj. 4. Związki w nawiasach zastąp czasownikami o podobnym znaczeniu. Michał tym razem (stanął okoniem) ………………………….. Tata (dostał białej gorączki)……………………………………….. Ewa (wzięła to sobie do serca) ………………………………… tym. Piotrek (wziął nogi za pas) …………………………………………. 5. Wypisz wyróżnione czasowniki i określ ich rodzaj. Niedźwiedź, w mrówce zakochany, siedział w norze zapłakany. r. ………… Pewne pisklę w głos się śmiało, gdy w lusterku się ujrzało. r. ………… r.………… W dni upalne dla ochłody osy jadły tylko lody. r. ………… Rzekła sarna: „Po zabawie będę brała kąpiel w stawie”. r. ………… r.………… Dwaj wędkarze spod Katowic wieloryba chcieli złowić. r. ………… 6. Określ formę gramatyczną podanych czasowników a następnie utwórz bezokoliczniki .   śpiewam-............................... był-........................................ zaatakował-........................... walczył-.................................

7. Przeredaguj tekst, wprowadzając formy trybu przypuszczającego 7. Przeredaguj tekst, wprowadzając formy trybu przypuszczającego. Ty zrób rysunki, a ona niech wykona okładkę. Teksty napiszemy wszyscy. Potem wydrukujemy to w bibliotece, a one niech zajmą się kopiowaniem. 8. Utwórz odpowiednie formy czasownika. znać się (3.os., l.mn., czas teraźniejszy, tr.orzek) – włożyć (1.os., l.poj., r.ż., tr. przyp.) – urabiać (1.os., l.poj., czas teraźniejszy., tr. orzek) - 9. Odmień przez osoby, liczby i rodzaje czasownik grać (w czasie przeszłym)

10. Z podanych zdań wypisz czasowniki 10. Z podanych zdań wypisz czasowniki. Określ osobę, liczbę, czas i tryb.   Idę do sklepu. Marek wysłał list. Rozegraliśmy świetny mecz. Przeczytajcie dokładnie instrukcję. Zagrałbyś ze mną w szachy. 11. Pinokio miał za zadanie wypisać 9 bezokoliczników, niestety popełnił kilka błędów. Wpisz do zeszytu tylko poprawne wyrazy. szyć myć złość móc stłuc jeść ość strzec szewc 12. Wypisz tryby czasownika i do każdego dopisz po dwa przykłady .