 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dzień Sztandaru Innym godnym naśladowania działaniem jest organizacja Dnia Szkolnego Sztandaru, podczas którego uczniowie oddają cześć szkolnym sztandarom,
Advertisements

Działalność bieżąca 2009/2010. Szczęśliwy numerek Szczęśliwy Numerek - inicjatywa polegająca ona na codziennym losowaniu numerka, który jest wywieszany.
Kto brał udział w debacie?
Demokracja w szkole.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
„Moja szkoła jest atrakcyjna dla uczniów”
FOTORELACJE Z DEBATY O lokalnym EKOROZWOJU. Początki naszej pracy… Malujemy plakaty : ))
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Ankieta W jakim charakterze brałeś udział w debacie? a)Organizatora – 5% b)Gościa – 51% c)Uczestnika debaty – 44%
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Spotkanie mieszkańcówSpotkanie mieszkańców z Burmistrzem Byczyny z Burmistrzem Byczyny Spotkanie dotyczyć usprawnienia przepływu informacji i poprawy przekazu.
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła Współpracy.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Publiczne Gimnazjum nr 5 w KĘdzierzynie–koźlu
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Zespół Szkół Gastronomicznych im. Karola Libelta w Poznaniu Młodzi Głosują.
Wyniki ankiet na temat działalności Samorządu Uczniowskiego.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
XVIII DEBATA SU PG7 W O POLU „Szkolna demokracja w naszych rękach”
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Sprawozdanie z debaty Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Logo naszej debaty.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „SZKOŁA DEMOKRACJI”
 Stowarzyszenie powstało z inicjatywy rodziców dzieci i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Widomej.  Członkami-założycielami jest 21 osób. Stowarzyszenie.
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
SZKOŁA DEMOKRACJI SZKOŁA SAMORZĄDNOŚCI SZKOŁA PODSTAWOWA klasy IV – VI Kuźnica Czarnkowska.
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
PRUDNICKA RADA SENIORÓW PRUDNICKA RADA SENIORÓW „ Senior – brzmi dumnie „ opracował : Edward Bednarski.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Władze samorządowe w naszej szkole
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Lokalny Ekorozwój Debata Gimnazjum nr
„Nie taki gimnazjalista straszny jak go malują”.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Prezentacja projektu „Przygotowanie programu rewitalizacji Gminy Strzegom” oraz przebiegu prac nad programem Strzegom r.
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim

 Dnia 12 marca 2012 uczestniczyłyśmy w warsztatach „Szkoła Demokracji”, które odbyły się w Toruniu. Rozwinęłyśmy tam nasze zdolności modaratorskie. Zdobyłyśmy również cenne informacje jak dobrze sformułować temat i jak prawidłowo przygotować się do debaty. Warsztaty te uważamy ze bardzo owocne i bardzo pomocne w przygotowaniu naszej debaty.

 Aby bardziej rozpropagować naszą debatę i jak najlepiej dotrzeć do naszych rówieśników postanowiłyśmy stworzyć „wydarzenie” na facebooku aby na bieżąco informować zaproszonych ( ponad 1000 osób! ) o przygotowaniach, ważnych datach oraz udostępniać im informacje na temat debaty.

Na debatę zaprosiliśmy 30 ekspertów. Zaproszenia rozesłałyśmy wraz z pytaniami przygotowanymi na debatę. Byli to przedstawiciele urzędu gminy, organizacji pozarządowych, uczniowie szkół gminnych, absolwenci lubieńskiego ZPO, poseł Marek Wojtkowski oraz osoby aktywnie społecznie lub związane z SU.

31 marca 2012r. odbyła się debata „Szkoła samorządności.” W debacie uczestniczyło ponad 30 osób. Wśród ekspertów pojawiły się takie osoby jak :  Dyrekcja szkoły  Dyrektor Ośrodka Kultury  Komendant posterunku policji  Przewodniczący Rady Rodziców  Przewodniczący Koła Emerytów  Zastępca burmistrza  a także przewodniczący SU naszej szkoły, inni uczniowie.

 Przewodniczący SU przedstawił akty prawne oraz działalność samorządu.  Przedstawiłyśmy również prezentację multimedialną, mającą na celu pokazać analizę ankiet przeprowadzonych w szkole oraz przybliżyć nasze wcześniejsze działania.

 Podczas debaty można było podyskutować w kuluarach.

 1. Samorząd Uczniowski powinien wprowadzać więcej inicjatyw konsultowanych z cała społecznością szkoły.  2. Możliwe jest utworzenie młodzieżowej rady działającej przy Ośrodku w Lubieniu Kujawskim.  3. Samorząd Uczniowski powinien znaleźć odpowiednie środki szerszego dotarcia do uczniów szkoły m.in. przez portale internetowe, intrygujące plakaty.  4. Istnieją instytucje które chętnie nawiążą współprace z SU. Np.: lokalne stowarzyszenia, koło emerytów i rencistów, ośrodek kultury.  5. Samorząd Uczniowski jest szkoła demokracji.  6. Obywatele naszej gminy są aktywni społecznie.  7. Przedstawiciele SU powinni uczestniczyć w sesjach rady miejskiej.  Na koniec debaty moderatorki wysunęły hasło które nawiązało do przebiegu debaty „ Demokracja dla ludzi, Ludzie dla demokracji”.

Wyniki są następujące: 1. średnia ocen to Ankietowanych najbardziej podobało się grono ekspertów, atmosfera i dobranie rodzaju debaty 3.Popraić w debacie można byłoby jedynie większą liczebność publiki. 4. Średnia ocen wyniosła Pojawiły się uwagi: -debata bardzo mi się podobała -powinno być organizowane więcej takich debat

 ddwloclawek.pl/pl/14_kultura_i_e dukacja/2577_klaudia_i_ola_chca_sie_d ostac_do_sejmu.html  lubien24.pl/art140_szkola_samorz adnosci.html  zpolubien.pl/?dzial=303&ga l=778