Hiszpania – początki tańca

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TRADITIONAL DANCE /TRADYCYJNY TANIEC
Advertisements

Wykonawca ; Monika Bartoś
MUZYKA JAPOŃSKA.
Taniec Taniec to: zespół zjawisk ruchowych będący transformacją ruchów naturalnych, powstający pod wpływem bodźców emocjonalnych, zazwyczaj skoordynowany.
TAŃCE STANDARDOWE to grupa tańców prezentowanych
Rock Techno Punk Rock Heavy Metal Disco Polo.
POLSKIE TAŃCE NARODOWE
Taniec… Marta Kowalska kl.2c r..
Folklor TWÓRCZOŚĆ LUDOWA Beata Szczepaniak.
Polskie Stroje Ludowe.
Krzyżówka muzyczna. Krzyżówka muzyczna 1. Instrument perkusyjny o nieokreślonej wysokości dźwięku (używany np 1. Instrument perkusyjny o nieokreślonej.
Temat: Muzyka średniowiecza.
Magdalena Krzeszowiec
Instrumenty strunowe smyczkowe
Szkolne warsztaty taneczne

Walc Angielski.
Temat: Muzyka starożytnej Grecji i Rzymu.(str )
TANIEC MORRIS.
La corrida.
Prawo do udziału w życiu kulturowym
Polskie Tańce Narodowe
Prezentacja multimedialna
Tańce Latynoamerykańskie
Kujawiak-Taniec.
Krakowiak.
Tańce standardowe to grupa tańców prezentowanych na turniejach tańców towarzyskich.
Hiszpania !.
POLSKIE TAŃCE NARODOWE
Polskie tańce narodowe
Walc Wiedeński.
Muzyka w średniowieczu
Muzyka.
Polonez jest tańcem pochodzenia ludowego. Pierwsze znaki o tańcu w rodzaju poloneza pochodzą z II połowy XVI i początków XVII w., głównie z relacji cudzoziemców.
Dlaczego tańczymy? Co wyrażamy tańcem?.
Wykonawca : Jula Manuszak 2 a
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Ryszard Wagner – twórca dramatu muzycznego
Opracował Kevin Domin kl.II
Taniec i jego zastosowania
CO SŁYCHAĆ W FILHARMONII…. CO SŁYCHAĆ W FILHARMONII…
W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,
Wykonała : Wiktoria Mazepa
Z życia naszych pradziadów
Ludowe tańce tureckie.
ŚWIĘTOKRZYSKI STRÓJ LUDOWY
Wyginam śmiało ciało Natalia Gomułka.
Rodzaje tańca Taniec klasyczny Taniec współczesny Taniec dworski
KULTURA LUDOWA Patrycja Graj Aleksandra Rzysko Monika Grzelak
Zimowa stolica Polski.
Izba Regionalna w Zielonkach
PRZEPYSZNA SZTUKA BAROKU
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
TAŃCE TOWARZYSKIE.
Celem jest: 1. przygotowanie choreografii tanecznej i wybór muzyki 2. nauka choreografii dziewczyn z drugich klas 3. nagranie układu tanecznego 4. nauka.
Epoka: Starożytność Początek: wiek Koniec: ……. wiek
MUZYKA W KL. 1 – PLAN PRACY Realizacja podstawy programowej: - - Ś piew grupowy - -Poznawanie stylów muzycznych - -Wypowiedzi o muzyce - -Przedstawiciele.
POLSKI TANIEC NARODOWY
POLONEZ-NARODOWY TANIEC
Prezentacja opracowana w ramach projektu „Od dziecięcej ciekawości do dojrzałości poznawczej” „Człowiek – najlepsza inwestycja” Projekt współfinansowany.
Hiszpania.
Hiszpania Spain O Hiszpani About Spain Wielu osobom i mnie Hiszpania kojarzy się ze słoneczną plażą, jest to kraj położony na Półwyspie Iberyjskim. Jego.
TAŃCE TOWASZYSKIE –salsa, rumba ,CZA CZA ,ROCK AND ROLL,WALC.
 Pomorze Gdańskie i wschodnia część Pomorza Zachodniego.
SALSA. "Za siedmioma górami, za siedmioma lasami, było sobie malutkie, nikomu nie wchodzące w drogę królestwo - Polska - do którego pewnego dnia po dłuuuugiej.
Wykonała: Hanna Wawrzonek
Polskie tańce narodowe
Taniec narodowy polonez
Hiszpania.
Zapis prezentacji:

Hiszpania – początki tańca

Informacja Muzyka hiszpańska nie stanowi jednolitego stylu. Cechą charakterystyczną jest specyficzne zróżnicowanie regionalne, wynikające z przemieszania kulturowego Hiszpanii (m.in. kultura arabska, żydowska lub cygańska). Przez wiele stuleci muzyka hiszpańska kształtowana była przez liczne, zmieniające się wpływy kulturowe. W epoce średniowiecza tzw. śpiew wizygocki (liturgiczny) przeobraził się w tzw. mozarabski, aby wreszcie przeważyły w nim elementy muzyki chrześcijańskiej. W XVI wieku nastąpił rozkwit religijnej polifonii wokalnej, a także muzyki organowej i lutniowej. W XVII wieku wykształciła się oryginalna forma opery tzw. zarzuela, która ewoluowała w następnych stuleciach w popularną hiszpańską tonadillę i sainete. Muzyka hiszpańska poddana była w owym czasie oddziaływaniu trendów neapolitańskich (działalność włoskiego śpiewaka, kastrata – Farinellego).

Flamenco Flamenco to zjawisko kulturowe, związane z folklorem andaluzyjskich Cyganów, obejmujące muzykę, śpiew, taniec, strój i zachowania. Jego tradycja pochodzi z Andaluzji, i tam do dziś można oglądać jego wykonanie. Opowiada się tańcem historię i gestom nie przypisuje się konkretnych znaczeń. We flamenco ruchy ciała i gesty wyrażają pewne stany emocjonalne tancerza lub podkreślają znaczenie słów i charakteru melodii, która im towarzyszy. Jest to taniec wykonywany solo, w duecie, grupowo lub składa się z kolejnych "solówek", wykonywanych przez poszczególnych tancerzy. Muzyka wykonywana jest przede wszystkim na gitarze (choć zdarzają się przypadki użycia fletu, skrzypiec, wiolonczeli). Rytm wybiją zarówno tańczący jak i śpiewacy przez: uderzenia dłońmi (klaskanie), pstrykanie palcami, uderzenia otwartymi dłońmi o pudła, na których siedzą śpiewacy (tzw. cajón) i za pomocą kastanietów.

Strój tancerzy – przeważnie czarny, granatowy lub ciemnobrązowy – to obcisłe spodnie, biała koszula, obcisła kamizelka, mała apaszka pod szyją, buty wzorowane na butach do jazdy konnej z wysokimi obcasami i charakterystyczny płaskodenny kapelusz. Kamizelka i kapelusz bywają wykorzystywane jako element choreografii. Strój tancerek to przede wszystkim szeroka, kolorowa falbaniasta spódnica lub suknia (wykorzystywana w tańcu), falbaniasty gorset i kolorowa chusta, uzupełnieniem czasem bywa wachlarz, grzebień lub kwiat. Strój Flamenco

Pasodoble Muzyka o charakterze marszowym wyzwala narastające napięcie, by przez poszczególne akcenty wzbudzić entuzjazm w ostatnim uderzeniu. Typowe tempo: 60 taktów/min. Bardzo widowiskowy taniec, a tancerze specjalnie przygotowują się do rozpoczęcia, przyjmując pozy i wprowadzając nastrój, by ruszyć z pierwszym uderzeniem muzyki. Efektowne zatańczenie Paso doble wymaga od tancerzy dużych umiejętności i sztuki pełnej wyrazu. Pasodoble to jedyny taniec, w którym pary nie mogą sobie pozwolić na luki czy skróty w prezentowanej choreografii, ponieważ poszczególne części tańca mają ściśle określoną liczbę taktów. Każda część w muzyce kończy się mocno akcentowanym uderzeniem, na które tancerze przyjmują efektowną pozę, stanowiącą podsumowanie dotychczasowego etapu walki. Na turniejach tańca jest tańczony jako przedostatni taniec latynoamerykański.

Pasodoble

Bolero Boléro – hiszpański taniec ludowy, oraz pochodząca od niego muzyczna forma taneczna. Bolero jako taniec pochodzi z Kastylii i Andaluzji z okresu XVIII w. Wykonywany jest w tempie umiarkowanym, solo lub parami, przy muzyce instrumentów perkusyjnych, takich jak kastaniety lub tamburyn, a także gitary. Od XIX w. wprowadzony do muzyki operowej i instrumentalnej Znane bolera: Maurice Ravel- Bolèro na orkiestrę 1928 Emerson, Lake and Palmer - Abaddon's Bolero z Trilogy 1972

Jota Jota - hiszpański taniec ludowy, w metrum ¾. Jest on tańczony z kastanietami. Taniec ten pochodzi Aragonii.

Pawana Pawana –taniec dworski w metrum 2/4 lub 4/4, pochodzenia włoskiego lub hiszpańskiego, popularny w XVI i XVII w., charakteryzujący się powolnymi, uroczystymi ruchami, przypominającymi zachowanie pawia.