JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
Asertywność.
czyli sztuka mówienia NIE!
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
w edukacji przedszkolnej
AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
TYTOŃ, NARKOTYKI, DOPALACZE – JAK SIĘ PRZED TYM BRONIĆ?
realizacja VIII punktu
czyli znaczenie słowa NIE!
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Czy jesteś osobą otwartą?
Z JAKIM PROBLEMEM MOŻE SPOTKAĆ SIĘ MÓJ RÓWIEŚNIK ?
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
„Słowa ranią przez całe życie”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Drodzy rodzice rozważcie Projekt współfinansowany przez Unię
Cele projektu Celem projektu jest zwalczanie rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu poprzez upowszechnianie postawy fair play dla większego zrozumienia innych.
Czyli sztuka odmawiania…
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Możesz nie wierzyć, ale te rady są naprawdę znakomite!
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
pomagasz również i sobie !
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Przemoc i agresja wśród dzieci
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Drogi Rodzicu! Dziecko gotowe do podjęcia nauki = SUKCES w szkole
przypadku prześladowania
O korzeniach i skrzydłach…
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Strategie rozwiązywania konfliktów
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Problemy współczesnej młodzieży
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Stowarzyszenie Doradców Europejskich RODZINA W RÓWNOWADZE - rozmawiajmy empatycznie!
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
ASERTYWNOŚĆ.
ASERTYWNOŚĆ Agresja i Uległość.
„Pytanie, kto może zostać liderem? Jest jak pytanie, kto może śpiewać partie tenora? Odpowiedź jest oczywista: ten kto umie śpiewać tenorem”. Henry Ford.
czyli jak mówić bez oskarżenia
Obraz siebie i samoakceptacja
Jak konsekwentnie postępować z dzieckiem?
AKCEPTACJA UCZUĆ CZYLI JAK SKUTECZNIE SIĘ KOMUNIKOWAĆ
Postawa asertywna.
Z.Korzeniewski Smile! Moda na „keep smiling” atakuje.
Chcemy mieć dobrą, zgraną klasę, w której każdy czuje się dobrze!!!
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Mean Creek reż. Jacob Aron Estes USA Agresja Trzech chłopaków zamyka w szkolnej toalecie kolegę z klasy. Dziewczyny zamieściły na fb zdjęcie koleżanki,
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
ASERTYWNOŚĆ AGRESJA ULEGŁOŚĆ
Uczymy się rozpoznawać swoje uczucia. Radość, miłość, zadowolenie, a także smutek, lęk, złość, gniew, poczucie winy, zazdrość to uczucia, które mają.
Trzy drogi w wychowaniu czyli o tym, jak stawiać granice by budować relację opartą na dialogu i wzajemnym szacunku.
Podstawowe umiejętności pomagania
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Stowarzyszenie Psychoedukacji i Terapii „EVOLUTIO” zaprasza do udziału w BEZPŁATNYM: Treningu asertywności   DZIĘKI UDZIAŁOWI W TRENINGU: - poznasz uniwersalne.
Konflikty rówieśnicze
STOP PRZEMOCY I AGRESJI !!!
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Lubię czytać!.
„NAUCZ SIĘ MÓWIĆ NIE” ASERTYWNOŚĆ.
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Co oznacza zachowanie asertywne ?
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
Idealna miłość istnieje nie tylko w książkach
Zapis prezentacji:

JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?

 Jak trudno jest się komunikować, mówić "nie", wyrażać swoje racje i sądy wie każdy, kto znalazł się w sytuacji konfliktowej.

Asertywność jest umiejętnością wyrażania swoich uczuć w jasny sposób, bronienie swoich praw nie czując przy tym dyskomfortu jednocześnie respektując prawa i potrzeby innych ludzi. Nauka asertywności w dużej mierze polega na ustaleniu wyraźnych, osobistych granic i granic, których nie wolno przekroczyć ludziom z którymi się komunikujemy na codzień.

Dlaczego zachowujemy się agresywnie?   Boimy się, że nie dostaniemy tego, co chcemy. Nie wierzymy w samych siebie. Wcześniej okazywało się to skuteczne. Chcemy zwrócić na siebie uwagę. Chcemy zademonstrować swoją władzę. Chcemy wyładować złość. Chcemy manipulować innymi.

Konflikty w zagrożeniach z innymi ludźmi (czują się zagrożeni).    Co ryzykujemy? Konflikty w zagrożeniach z innymi ludźmi (czują się zagrożeni). Utratę szacunku dla samego siebie. Utratę szacunku dla innych. Będziemy nie lubiani. Poważny stres. Dojdzie do przemocy. Rezultaty przeciwne do zamierzonych.

Złość może być obecna także w zachowaniach asertywnych Złość może być obecna także w zachowaniach asertywnych. W tych pierwszych kumuluje się i może później wybuchnąć w postaci agresji. W tych drugich jest wyrażana jako otwarty komunikat, np. "Jestem na ciebie zły.", i dzięki temu uświadamiana rozmówcy.

DLACZEGO ZACHOWUJEMY SIĘ ULEGLE ? Boimy się kolegów. Chcemy uniknąć konfliktów i nieporozumień. Boimy się innych ludzi.

Co ryzykujemy? Utratę dobrego zdania o sobie. Brak własnej inicjatywy. Przyznajemy innym rację w kierowaniu innymi.

Dlaczego zachowujemy się asertywnie ( stanowczo ) ? Jesteśmy zadowoleni z siebie i z innych. Mamy szacunek dla siebie i innych. Pomaga nam to w osiągnięciu celów i realizacji własnych potrzeb. Dzięki temu mniej ranimy innych. Dzięki temu rośnie wiara w siebie. Daje to poczucie kontroli nad własnym życiem. Jesteśmy uczciwi w stosunku do samych siebie i innych.

 A co ryzykujemy? Będziemy nie lubiani za to, że wyrażamy swoje odczucia. Etykietę człowieka idącego przez życie przebojem. Zmiany w naszych relacjach z innymi. Możemy stracić niektórych kolegów. Będziemy uważani za osoby aroganckie.

Odmawianie w sytuacjach nacisku grupowego. „ Na podwórku spotykasz dwóch kolegów, palących papierosy. Wiesz, że gdy podejdą do ciebie to cię poczęstują. Jeżeli nie zapalisz, to będą cię uważać za małolata i tchórza. Ale ty nie masz ochoty na zapalenie papierosa.” Jak się zachowasz, co zrobisz i co powiesz?

Zachowanie asertywne w tej sytuacji powinno być takie: „ Nie, chłopaki dziękuję wam, ale ja nie palę, chcę mieć zdrowe płuca”

SYTUACJA TRUDNA TO TAKA SYTUACJA, GDY NIE POTRAFIMY SOBIE Z NIĄ PORADZIĆ NATYCHMIAST, GDY NIE MAMY DOTOWEJ ODPOWIEDZI CZY SPOSOBU PORADZENIA SOBIE.

PRZYKŁADY SYTUACJI TRUDNYCH: 1. Odpowiadanie przed całą klasą. 2. Wizyta u dentysty. 3. Kłótnia z dobrym kolegą. 4. Klasówka z trudnego dla ciebie przedmiotu.

KATEGORIE TRUDNOŚCI WYSTĄPIENIE PUBLICZNE PROBLEMY SZKOLNE SPRAWY DOMOWE SPRAWY KOLEŻEŃSKIE PROBLEMY OSOBISTE TRUDNOŚCI :

DLACZEGO WARTO BYĆ ASERTYWNYM ?

Zachowanie asertywne pozwala na bycie sobą . Bycie asertywnym daje nam poczucie mocy sprawczej. Bycie asertywnym pomaga w budowaniu ciepłych i szczerych relacji z innymi.

DZIĘKUJEMY ZA OGLĄDNIĘCIE PREZENTACJI 