EWALUACJA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – DANE ZBIORCZE Rok akademicki 2012/2013 Semestr letni.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Advertisements

BADANIE OPINII STUDENT Ó W UEP – WIOSNA 2011 Część Ia (pytania 1-5)
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Kształtowanie motywacji pracowników
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Projektowanie programów studiów
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Zebranie Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia
SPECYFIKA PRACY BIBLIOTEKARZA UCZELNI ARTYSTYCZNEJ W OPINII CZYTELNIKÓW – PRACOWNIK MERYTORYCZNY, DORADCA CZY PRZYJACIEL? mgr Sławomir Sobczyk Biblioteka.
Ankieta Oceny Zajęć Dydaktycznych
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Warsztaty dla studentów z Jakości Kształcenia Prof. dr hab. n. med. Józef Kobos Pełnomocnik Rektora ds. Krajowych Ram Kwalifikacji i Jakości.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Spotkanie UZZJK i WZZJK
Unikatowy model kształcenia na Wydziale Lekarskim Uniwersytetu Medycznego w Łodzi odpowiedzią na potrzeby gospodarki opartej na wiedzy.
RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
Laboratorium z Probabilistyki sem. IV Wydział Transportu
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Wydział Prawa Kanonicznego UKSW OCENA EFEKTÓW REALIZOWANEGO PROCESU KSZTAŁCENIA Studia jednolite magisterskie Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie.
Wybierz swoją klasę niezależnie od języków obcych. IA1 HUMANISTYCZNA IB BIOLOGICZNO- CHEMICZNA IC MATEMATYCZNO- INFORMATYCZNA ID WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE.
Praktyki zawodowe na kierunku FIZJOTERAPIA w roku akademickim 2012/2013.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biotechnologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie przyrody Przeznaczony dla studentów,
Analiza wyników ankiet za rok 2012/2013. Ocenie zostali poddani nauczyciele akademiccy prowadzący zajęcia dydaktyczne, ujęci w planach ankietyzacji na.
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2013/2014.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Sylabusy przedmiotów w systemie USOS Informacje dotyczące wprowadzania sylabusów w roku akademickim 2015/16
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Ankieta Oceny Zajęć 2014/2015. Na zakończenie każdego z semestrów w roku akademickim 2014/2015 tj. w terminie 2 lutego marca 2015 oraz 8 czerwca.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2014/2015 Łódź 2016.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
WYPEŁNIANIE I PRZEDKŁADANIE HARMONOGRAMÓW
Wybrane zagadnienia dotyczące toku studiów doktoranckich
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Dokument ten ma charakter informacyjny.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Podsumowanie dysputy o jakości kształcenia na Wydziale Lekarskim
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Sprawozdanie Wydziałowej Komisji ds. Zapewninia Jakości Kształcenia
Zapis prezentacji:

EWALUACJA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – DANE ZBIORCZE Rok akademicki 2012/2013 Semestr letni

Liczba wypełnionych ankiet ogółem w % w sem. letnim

Liczba wypełnionych ankiet ogółem w sem. zimowym i letnim roku akad. 2012/2013 WYDZIAŁ LICZBA ANKIET W SEM. ZIMOWYM 2012/13 LICZBA ANKIET W SEM. LETNIM 2012/13 Wydział Wojskowo-Lekarski Wydział Lekarski Oddział Pielęgniarstwa i Położnictwa Wydział Nauk o Zdrowiu Wydział Farmaceutyczny Oddział Stomatologiczny Wydział Nauk Biomedycznych i Kształcenia Podyplomowego Studia w języku angielskim33133 OGÓŁEM

Liczba wypełnionych ankiet w semestrze letnim według kierunków studiów KIERUNEK STUDIÓWLICZBA WYPEŁNIONYCH ANKIETLICZBA STUDENTÓW, KTÓRZY WYPEŁNILI ANKIETY Lekarski Fizjoterapia Wojskowo-lekarski Pielęgniarstwo Położnictwo Farmacja Lekarsko-dentystyczny Zdrowie publiczne Biotechnologia medyczna Analityka medyczna Ratownictwo medyczne Dietetyka Kosmetologia Socjologia80793 Techniki dentystyczne72965 BANGL - Lekarski13327 OGÓŁEM

Liczba studentów Uniwersytetu Medycznego, którzy wzięli udział w ewaluacji

Liczba ocenionych nauczycieli z poszczególnych wydziałów/jednostek ogólnouczelnianych WYDZIAŁ LICZBA OCENIONYCH NAUCZYCIELI Wydział Lekarski436 Wydział Wojskowo-Lekarski316 Wydział Nauk o Zdrowiu206 Wydział Nauk Biomedycznych i Kształcenia Podyplomowego156 Wydział Farmaceutyczny156 Oddział Stomatologiczny142 Oddział Pielęgniarstwa i Położnictwa131 Jednostki ogólnouczelniane60 OGÓŁEM1603

Kwestionariusz ankiety obowiązujący w roku akademickim 2012/13 W trosce o zapewnienie wysokiej jakości kształcenia na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi pragniemy Państwa zaprosić do współpracy przy ocenie kadry dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Prosimy o rzetelne wypełnienie ankiety. Dla każdego pytania należy zaznaczyć odpowiedź we właściwej kolumnie, używając skali 0 – 5 (0 – opinia bardzo negatywna, 5 – opinia wysoce pozytywna). W przypadku oceny wykładu, ankietę wypełniają jedynie studenci, którzy brali udział w powyżej 50% zajęć. Ankieta jest anonimowa. 1.Czy zajęcia wzbogaciły Twoją wiedzę lub pozwoliły nabyć nowe umiejętności? 2.Czy prowadzący rozpoczynał i kończył zajęcia zgodnie z planem? 3.Czy prowadzący był dobrze przygotowany do zajęć? 4.Uwagi dotyczące zajęć i sposobu ich prowadzenia: ………………………………………………………………………………………………………

Średnia ocen z pytań zamkniętych z podziałem na wydziały

Średnia ocen z pytań zamkniętych z podziałem na kierunki

Czy zajęcia wzbogaciły Twoją wiedzę lub pozwoliły zdobyć nowe umiejętności? (średnia od 0 do 5)

Czy prowadzący rozpoczynał i kończył zajęcia zgodnie z planem? (średnia od 0 do 5)

Czy prowadzący był dobrze przygotowany do zajęć? (średnia od 0 do 5)

Wnioski z analizy uwag szczegółowych Najczęściej zgłaszane uwagi to: Złe warunki odbywania zajęć – za ciasne sale, za ciemne, źle ogrzewane; Złe rozplanowanie zajęć (za późno, w miejscu, do którego trudno się dostać, np. CZMP we wczesnych godzinach porannych); Brak przygotowania do zajęć, brak aktualnej wiedzy na temat prezentowanych zagadnień, nie wychodzenie poza treści z podręcznika; Spóźnianie się na zajęcia/nie przychodzenie na zajęcia i nie uprzedzenie o tym studentów; Niesprawiedliwe oceniane, niezrozumiałe kryteria oceny; Utrudniona komunikacja z wykładowcą; Wprowadzanie stresującej atmosfery na zajęcia; Źle przygotowane prezentacje (za mała czcionka, za dużo treści na slajdach);

Wnioski z analizy uwag szczegółowych c.d. Złe prowadzenie zajęć (zbyt ciche mówienie, niewyraźne mówienie, za szybkie mówienie, czytanie treści ze slajdów, chaotyczny sposób prowadzenia zajęć); Postrzeganie zajęć jako niepotrzebnych w toku studiów; Powtarzanie treści zajęć na różnych przedmiotach i/lub na pierwszym i na drugim stopniu studiów; Brak zgodności między zagadnieniami prezentowanymi na zajęciach a pytaniami na kolokwiach, egzaminach; Brak zgodności między zagadnieniami zawartymi w sylabusie a rzeczywiście omawianymi na zajęciach; Brak wystarczającej pomocy ze strony prowadzącego na zajęciach o charakterze praktycznym (zajęcia kliniczne, zajęcia praktyczne); Zbyt długi okres oczekiwania na sprawdzenie kolokwiów, egzaminów; Prezentowanie zbyt obszernych treści w zbyt krótkim czasie.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ!