Dla każdego coś miłego Microsoft Excel 2010

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tematyka kursu z informatyki dzień 3
Advertisements

Tematyka kursu z informatyki dzień 3
przetwarzaniu informacji
FUNKCJE INFOMACYJNE KOMÓRKA CZY.ADAR KOMÓRKA CZY.ADAR NR. BŁĘDU CZY.TEKST NR. BŁĘDU CZY.TEKST INFO L INFO L CZY. PUSTA BRAK CZY. PUSTA BRAK CZY. BŁ TYP.
Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
Zastosowanie formu ł w arkuszu kalkulacyjnym.. Formuły to równania wykonujące obliczenia na podstawie wartości zawartych w arkuszu. Formuła zaczyna się
ARKUSZ KALKULACYJNY Sprawdzian umiejętności Czytaj uważnie pytania
ARKUSZ KALKULACYJNY Sprawdzian umiejętności Prawidłowe odpowiedzi.
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Arkusz kalkulacyjny FORMUŁY I WYKRESY
Arkusz kalkulacyjny Excel
Arkusz kalkulacyjny Excel
Excel Wstęp do laboratorium 3..
Microsoft® Office x e l.
Arkusz kalkulacyjny Excel
Informatyka w administracji
Łukasz Sobczak. 1)Co to jest Office 2010 Web Apps 2)SharePoint 2010 a narzędzia pakietu office 3)Integracja Office Web Apps z SharePoint )Problemy.
Analiza danych w Excel za pomocą Analysis ToolPak
ZASTOSOWANIE FUNKCJI W EXCELU
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Podstawy Informatyki II
Arkusze kalkulacyjne, część 3
Microsoft Office Excel
Arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel.
Formuły i funkcje w excelu
Word Tabela.
Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym
ARKUSZE KALKULACYJNE 1. ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE W EXCELU 2
Opracowanie: mgr Tomasz Durawa
Technologie informacyjne EXCEL I
Technologie informacyjne EXCEL I
Typy wykresów Bartosz Celiński.
Excel. Różne typy wykresów
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Temat: Wprowadzenie do arkusza kalkulacyjnego
Na początek kilka pojęć z arkusza
Proste obliczenia w arkuszu
Adresowanie komórek w Excelu
Materiały szkoleniowe Miedziowego Centrum Kształcenia Kadr.
MS-Excel – formuły i funkcje
Informatyka +.
Visual Basic w Excelu - podstawy
PowerPoint – od spraw prostych do złożonych
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Budowa okna arkusza kalkulacyjnego
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
Instrukcje wyboru.
VISUAL BASIC FOR APLICATION (VBA)
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Wykład 6 – formuły Excela 2000 Formuły – ogólne informacje Formuły są podporządkowane określonej składni lub porządkowi polegającemu na użyciu znaku.
Lekcje z komputerem, 2006.
Projektowanie postaci formularza:
1. Adres względny 2. Adres bezwzględny 3. Adres mieszany.
Microsoft® Office Word
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Do czego służy arkusz kalkulacyjny, jego budowa
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
 Formuła to wyrażenie algebraiczne (wzór) określające jakie operacje ma wykonać program na danych. Może ona zawierać liczby, łańcuchy znaków, funkcje,
Liczbami naturalnymi nazywamy liczby 0,1,2,3,..., 127,... Liczby naturalne poznaliśmy już wcześniej; służą one do liczenia przedmiotów. Zbiór liczb.
ARKUSZE KALKULACYJNE Ćwiczenia 20h.
Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Visual Basic w programie Microsoft Excel
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Formuły i funkcje w excelu
Excel Informacje różne.
Zapis prezentacji:

Dla każdego coś miłego Microsoft Excel 2010 Przewodnik dla każdego po: Dla każdego coś miłego Microsoft Excel 2010

Czym jest Excel 2010 Excel jest programem umożliwiającym tworzenie tabel, a także obliczanie i analizowanie danych. Należy do typu programów nazywanych arkuszami kalkulacyjnymi. W programie Excel można tworzyć tabele automatycznie obliczające sumy wprowadzanych wartości liczbowych, drukować czytelne zestawienia danych oraz tworzyć proste wykresy. Program Excel wchodzi w skład pakietu Office, łączącego kilka typów oprogramowania do tworzenia dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji oraz do zarządzania pocztą e-mail.

Adres wybranej komórki Abc arkusza kalkulacyjnego Menu główne Zakładki wstążki Menu tzw. wstążka Adres wybranej komórki Pole formuły Wybrana komórka Arkusz Lista arkuszy w pliku

Abc formuł Formuły są to równania, które wykonują obliczenia na wartościach zawartych w arkuszu. Formuła musi się zaczynać od znaku równości (=). Na przykład poniższa formuła mnoży 2 przez 3, a do wyniku dodaje 5.

OPERATOR ARYTMETYCZNY Abc formuł – najczęściej stosowane OPERATORY ARYTMETYCZNE Aby wykonywać podstawowe działania matematyczne, takie jak dodawanie, odejmowanie lub mnożenie, łączyć liczby, uzyskiwać wyniki numeryczne, należy użyć następujących operatorów arytmetycznych. OPERATOR ARYTMETYCZNY ZNACZENIE PRZYKŁAD + (znak plus) Dodawanie 3+3 – (znak minus) Odejmowanie 3–1  * (gwiazdka) Mnożenie 3*3 / (kreska ułamkowa) Dzielenie 3/3 % (znak procent) Procent 20% ^ (daszek) Potęgowanie 3^2

Abc formuł – najczęściej stosowane Dodawanie [=A2+B2] Odejmowanie [=A2-B2] Mnożenie [=A2*B2] Dzielenie [=A2/B2] Potęgowanie [=A2^B2]

Abc formuł – najczęściej stosowane OPERATORY PORÓWNANIA Do porównywania dwóch wartości służą następujące operatory. Wynik porównywania dwóch wartości za pomocą tych operatorów jest wartością logiczną PRAWDA albo FAŁSZ. OPERATOR PORÓWNANIA ZNACZENIE PRZYKŁAD = (znak równości) Równe A1=B1 > (znak większości) Większe niż A1>B1 < (znak mniejszości) Mniejsze niż A1<B1 >= (znak większe lub równe) Większe lub równe A1>=B1 <= (znak mniejsze lub równe) Mniejsze lub równe A1<=B1 <> (znak nierówności) Różne A1<>B1

Mniejsze niż [=A2<B2] Abc formuł – najczęściej stosowane Równość [=A2=B2] Większe niż [=A2>B2] Mniejsze niż [=A2<B2] Różne [=A2<>B2]

Abc formuł – najczęściej stosowane Podstawowe funkcje w Excelu Naukę Excela należy zacząć od poznania podstawowych funkcji które umożliwią wykonywanie nieskomplikowanych obliczeń: Funkcja ZNACZENIE PRZYKŁAD SUMA sumuje wartości z wybranego przez nas zakresu komórek =Suma(A1:A5) ŚREDNIA oblicza średnią dla wartości z wybranego przez nas zakresu komórek =Średnia(A1:A5) MIN przedstawia najniższą wartość z wybranego przez nas zakresu komórek =Min(A1:A5) MAX odwrotność powyższej funkcji, czyli przedstawia najwyższą wartość z wybranego przez nas zakresu komórek =Max(A1:A5) JEŻELI funkcja podejmuje decyzję co będzie jeżeli podany przez nas warunek zostanie spełniony a co będzie w przypadku gdy nie zostanie on spełniony =JEŻELI(A2=C2;C4;C5) LICZ.JEŻELI zlicza ilość komórek z wybranego przez nas zakresu komórek, w których znajdują się podane kryteria A1<>B1

Abc formuł – najczęściej stosowane Suma Średnia Min Max

Abc formuł – najczęściej stosowane Jeżeli Licz.Jeżeli

Abc arkusza Przeciąganie komórek W Excelu istnieje możliwość przeciągania Komórek z kopiowaniem ich zawartości np. formuły oraz z opcją automatycznego np. numerowania. W tym celu możemy ale nie musimy zaznaczyć zakres komórek z przytrzymanym Klawiszem Ctrl, oraz „złapać” za czarny kwadracik na skraju komórek, następnie przeciągamy go w pionie bądź poziomie.

Abc arkusza Kopiowanie / wycinanie / wklejanie W Excelu możemy wykonywać podstawowe Operacje na schowku windows. Np. Wklejać czy wycinać W tym celu zaznaczamy zakres komórek po czym klikamy na nie prawym i wybieramy interesującą na opcję np. kopiowanie, możemy również użyć skrótu klawiszowego np. Ctrl+C. Następnie klikamy w miejsce gdzie mają zostać wprowadzone nowe komórki i klikamy prawym i wklej bądź Ctrl+V

Abc arkusza Podstawowe formatowanie W Excelu możemy dostosowywać wygląd komórek do własnych upodobań, np. zmienić czcionkę (tak jak w MS Word 2007+) lub zmienić szerokość kolumn „wielkiej” tabeli Aby zmienić szerokość np. kolumn wystarczy wybrać ich zakres z wciśniętym klawiszem Shift bądź ręcznie jeżeli zmieniamy pojedyncze wartości, następnie wystarczy złapać myszką kreskę pomiędzy kolumnami albo kliknąć prawym i zmienić wartość za pośrednictwem opcji „szerokość kolumny”.

Abc arkusza Formatowanie komórek Aby wejść do opcji zmiany wyglądu komórek należy wybrać zakres bądź, pojedyncze komórki następnie kliknąć prawym i „Formatuj komórki…”

Abc arkusza W oknie „Formatowanie komórek” możemy dostosować prawie wszystko Zakładki opcji Obszar dostosowania Zmiana kategorii komórki/ek Zatwierdzenie bądź anulowanie wprowadzonych zmian

Abc arkusza W oknie „Formatowanie komórek” możemy dostosować prawie wszystko Zakładki opcji Zmiana wyrównania tekstu w komórce/kach Zatwierdzenie bądź anulowanie wprowadzonych zmian

Abc arkusza W oknie „Formatowanie komórek” możemy dostosować prawie wszystko Zakładki opcji Zmiana stylu tekstu Zatwierdzenie bądź anulowanie wprowadzonych zmian

Abc arkusza W oknie „Formatowanie komórek” możemy dostosować prawie wszystko Zakładki opcji Zmiana obramowania komórek Zatwierdzenie bądź anulowanie wprowadzonych zmian

Abc arkusza W oknie „Formatowanie komórek” możemy dostosować prawie wszystko Zakładki opcji Zmiana koloru tła bądź ustawianie deseniu Zatwierdzenie bądź anulowanie wprowadzonych zmian

Abc arkusza W oknie „Formatowanie komórek” możemy dostosować prawie wszystko Zakładki opcji Ustawianie ochrony komórek Zatwierdzenie bądź anulowanie wprowadzonych zmian

Abc arkusza Okno wstawianie funkcji W Excelu znajduje się bardzo wiele przydatnych narzędzi, między innymi „wstawianie funkcji”. Pozwala ono w łatwy i przejrzysty sposób znaleźć interesującą nas funkcję oraz przeprowadzi on przez proces dodawania jej.

Abc arkusza Stwórzmy proste zadanie na podstawie którego utworzymy wykres. Stwórz tabelę identyczną która jest po lewej, następnie wypełnij ją danymi oraz spróbuj używając „wprowadzania funkcji” stworzyć komórkę w której będzie wyświetlana ilość osób spełniających dany warunek w tym przypadku wiek.

Abc arkusza Następnie zaznaczmy zakres komórek interesujących nas do wykresu, po czym wybieramy z wstążki zakładkę „wstaw” i np. kolumnowy > kolumnowy grupowy.

Abc arkusza Jak widzisz wykres został dodany, czasem wymagane jest zmienienie jego „danych” z których korzysta aby wywołać zamierzony przez nas efekt. W tym celu należy wybrać ze wstążki „Zaznacz dane” i postępować zgodnie z instrukcjami. Wykres możemy edytować w bardzo identyczny sposób co komórki

Dla każdego coś miłego Microsoft Excel 2010 http://filipczyk.net/ Dziękuję za obejrzenie Wykonanie: Szymon Filipczyk CC BY-SA Dla każdego coś miłego Microsoft Excel 2010 Źródła: http://office.microsoft.com/pl-pl/excel-help/przykady-czesto-uzywanych-formu-HP005200127.aspx?CTT=3 http://naukaexcel.blogspot.com/2010/07/podstawowe-funkcje-w-excelu.html http://office.microsoft.com/pl-pl/excel-help/CH006252793.aspx Wikipedia Obrazki z Google Grafika które można odtworzyć po wprowadzeniu ich do nowego „bajeru” google tzn. wyszukiwarka obrazów Szablon – Wprowadzenie do ms excel 2010