PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Demokracja w szkole.
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
- Kandydatka na przewodniczącą szkoły.
Wybory do samorządu uczniowskiego 2013/2014
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Czy jesteś osobą otwartą?
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Elementary School Vaterstetten, Gluckstraße Integracja ucznów osiągających słabe wyniki w nauce 1.Pomysł 1.Pomoce Pomoce naukowe Materiały instruktażowe.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Fotografia naszym życiem
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
Podsumowanie ankiety „Co wiesz o wolontariacie?”
Jan Białostocki Patryk Owczarek
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Twój kandydat na przewodniczącego Samorządu Szkolnego
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła Współpracy.
Różnorodna prezentacja kandydatów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, a następnie oddanie głosu przez wszystkich uczniów szkoły, zapewnią demokratyczny.
Wnioski na temat: Jak jest?. 1.Samorząd nic nie robi. 2.Służy tylko do organizowania kiepskich technicznie apeli. 3.Losowanie szczęśliwego numerka. 4.Nie.
Debata pracowników szkoły
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Podsumowanie ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2012 r. wśród rodziców uczniów klas IV - VI na temat przestrzegania norm społecznych w naszej szkole. W.
Samorząd Uczniowski.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Władze samorządowe w naszej szkole
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
DEBATA SZKOLNA.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Debata szkolna „SZKOŁA WSPÓŁPRACY” Szkoła Podstawowa w Okonku.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Szkoła bez przemocy.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Opracowała: Ewa Wierzba Gimnazjum im
Zapis prezentacji:

PODSUMOWANIE ANKIETY

Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%

Co sądzisz o pracy samorządu? Samorząd pracuje bardzo dobrze. Oby tak dalej! - 11% Jest dobrze ale mogłoby być lepiej. – 73% Samorząd pracuje beznadziejnie. – 16%

Co sądzisz o akcjach społecznych organizowanych przez naszą szkołę? Po tym pytaniu widać jak kiepska jest komunikacja między uczniami a samorządem, często padały odpowiedzi „Nie wiem o żadnych”. Jednak i tu bardzo pozytywne zaskoczenie - uczniowie w szkole chcą więcej akcji charytatywnych! Ktoś napisał „Dobre pomysły, ale zbyt mało uczniów się angażuje”. Niektórzy pisali także, że „Należy urozmaicić te akcje, aby były ciekawsze”. Odezwał się także głos krytyki : „Szczerze, to myślę, że te akcje są organizowane (jeśli w ogóle) to tylko po to by zadowolić radę rodziców (…)”.

Co należy zrobić aby w działalność samorządu włączyć jak największa liczbę uczniów? Podawane były bardzo konkretne przykłady: ”Jeśli chodzi o akcje charytatywne, to lepiej dać klasom konkretniejsze polecenia, a nie tylko wystawić karton.” Inne, często powtarzające się: „Proponuję zachęcić uczniów do przychodzenia na spotkania samorządu wywieszeniem daty i godziny (…)”. Ktoś inny mówi „Można by przez radiowęzeł”. „Pokazać, że ta praca jest ciekawa”, „Trzeba robić więcej plakatów”, także odezwał się głos, ze należy wklejać informacje do dzienniczków. Najwięcej jednak osób chce aby osoby działające w samorządzie miały podwyższone oceny z zachowania: „Nagradzać uczniów udzielających się w samorządzie lepsza oceną z zachowania”. Spodobał nam się również jeden głos : „Pokazać, ze ten samorząd naprawdę pracuje(…) wtedy uczniowie będą chcieli wnieść od siebie nowe pomysły bo zauważą, ze przy tym samorządzie będą je w stanie zrealizować!” (czyli znów problem komunikacji uczniów z samorządem!!!!!)

Jakimi, Twoim zdaniem, sprawami powinien zająć się samorząd uczniowski? Zdecydowanie najczęściej wskazywano na konkretne i wielokrotnie już poruszane problemy – boisko, papier toaletowy, lepsze obiady. Bardzo często podawano odpowiedź „Sprawami uczniów”. Ktoś napisał : „Samorząd powinien przede wszystkim zajmować się przypadkami w których łamane są prawa ucznia – np 4 sprawdziany w tygodniu”. Inne ciekawa odpowiedzi to : „Wymiany z innymi szkołami”, „Problem tolerancji”, ”Powinien organizować więcej spotkań ze sławnymi ludźmi(..)”, także organizacją większej ilości akcji charytatywnych. Ktoś napisał: „Powinny być wyjścia do szpitali onkologicznych, do szkół specjalnych, aby zrozumieć problemy innych”. Ciekawą i bardzo dobrze odnoszącą się do naszego gimnazjum jest opinia: „Poszanowaniem własności. W tej szkole jest tak małe poszanowanie dla cudzych własności, że to szok! Koledzy piszą mi po zeszytach, nie szanują pieniędzy ani nie dotrzymują tajemnic. Uczniowie nie przywiązują wagi do moich rzeczy.” Odezwał się tez głos surowej krytyki : „Niech popracują najpierw nad swoją pracą, odpowiedzialnością i terminami– bo z tym u nich krucho.”