- potrzeba czy balast w naszej szkole? Gimnazjum Nr 1 im. ppłk. Stanisława Nilskiego- Łapińskiego w Łapach Samorząd uczniowski - potrzeba czy balast w naszej szkole? Magdalena Mojsa kl. II F Weronika Dworakowska kl. II E Projekt „Szkoła demokracji” 1
tworzą wszyscy uczniowie gimnazjum Samorząd uczniowski tworzą wszyscy uczniowie gimnazjum 2
Samorząd uczniowski ma prawo do: przedstawiania radzie szkoły, radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi wniosków i opinii we wszystkich sprawach szkoły, a zwłaszcza dot. realizacji podstawowych praw uczniów, organizacji życia szkolnego umożliwiającego zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań, redagowania i wydawania gazety szkolnej, organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej, wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu, zapoznania się z programem nauczania, jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami. 3
1. JAK OCENIASZ DZIAŁALNOŚĆ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO W NASZEJ SZKOLE?
2. KTÓRE PROJEKTY/INICJATYWY ZREALIZOWANE W TYM ROKU SZKOLNYM PRZEZ SAMORZĄD UCZNIOWSKI PODOBAŁY CI SIĘ?
4. JAKIE EWENTUALNE DZIAŁANIA SAMORZĄD UCZNIOWSKI MÓGŁBY ZREALIZOWAĆ W KOLEJNYM ROKU ? Wyszczególnienie Wyniki ankiety zorganizować wycieczkę, rajd rowerowy, kulig 63 przeprowadzić konkurs „Rozpoznaj nauczyciela na podstawie zdjęcia z dzieciństwa” 41 zorganizować koncert np.: rockowy, folkowy, country 36 zorganizować zabawę noworoczną 29 przeprowadzić wśród uczniów anonimową ankietę „Czy lubisz swoją szkołę?” 17 wysyłać karty urodzinowe do nauczycieli zorganizować lekcje tańca 16 przeprowadzić konkurs na wybór: godła, pieczęci, maskotki, hymnu szkoły 15 wydawać gazetkę szkolna 14 zorganizować dyskusję między nauczycielami a uczniami na temat ich problemów 13 zapraszać przedstawicieli władz lokalnych i administracji państwowej na spotkania z uczniami 8 przeprowadzić w klasach rozmowy z uczniami o nurtujących ich problemach 6 zorganizować tematyczne zajęcia mające na celu pomoc w nauce koleżankom i kolegom 4
5. JAK OCENIASZ DZIAŁALNOŚĆ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO POD WZGLĘDEM REPREZENTOWANIA WIZERUNKU SZKOŁY?
6. CZY TWOIM ZDANIEM SAMORZĄD UCZNIOWSKI MA REALNY WPŁYW NA ŻYCIE SZKOŁY?