Standardy wymagań egzaminacyjnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Advertisements

Dr inż. Piotr Bzura Konsultacje: PIĄTEK godz , pok. 602 f
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach
Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
KINEMATYKA Kinematyka zajmuje się związkami między położeniem, prędkością i przyspieszeniem badanej cząstki – nie obchodzi nas, skąd bierze się przyspieszenie.
BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
Zespół Szkół w Podgrodziu 2010/11. Zespół Szkół w Podgrodziu Publiczna Szkoła Podstawowa Publiczne Gimnazjum Publiczne Przedszkole.
PROCENTY I PROMILE.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Zestawienie wyników egzaminu
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Średnie i miary zmienności
Ministerstwo Edukacji Narodowej
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
część matematyczno-przyrodnicza - matematyka
STANDARDY SPRAWDZIANU PO KLASIE VI
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w latach
na zakonczenie nauki w szkole podstawowej
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
Historia i zastosowanie.
Próbna matura z matematyki listopad 2009
Objawy DYSLEKSJI.
Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły:
Egzamin potwierdzaj ą cy kwalifikacje zawodowe. STRUKTURA EGZAMINU Etap pisemny Część I – zakres wiadomości i umiejętności właściwych dla kwalifikacji.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Opracowała Lidia Bissinger
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
1.
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Podstawowe figury geometryczne
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Matematyka w życiu codziennym
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
siła cz.II W części II prezentacji: o sile ciężkości
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
siła cz.I W części I prezentacji: definicja siły jednostka siły
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Siły, zasady dynamiki Newtona
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
PODSUMOWANIE WYNIKÓW egzaminu gimnazjalnego w roku 2011.
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Cele kształcenia wymagania ogólne
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Elementy geometryczne i relacje
Czy pamiętasz ?.
Opracowała: Sylwia Wieczór
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
1.
Środek ciężkości linii i figur płaskich
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017 przedmioty przyrodnicze
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Standardy wymagań egzaminacyjnych Przedmioty matematyczno-przyrodnicze

I.Umiejętne stosowanie terminów, pojęć i procedur z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych niezbędnych w praktyce życiowej i dalszym kształceniu. Uczeń stosuje terminy i pojęcia matematyczno-przyrodnicze: Czyta ze zrozumieniem teksty, w których występują terminy i pojęcia matematyczno-przyrodnicze Wybiera odpowiednie terminy i pojęcia do opisu zjawisk, właściwości, zachowań, obiektów i organizmów c) Stosuje terminy dotyczące racjonalnego użytkowania środowiska

Zadania 1.Część jaja ptaka, z której rozwinie się organizm (ciało) młodego ptaka to: A. żółtko. B. białko. C. tarczka zarodkowa. D. skrętka. 2. Na butelkach ze stężonymi kwasami umieszczony jest symbol. Oznacza on, że substancja jest A. toksyczna. B. żrąca. C. łatwo palna. D. toksyczna.

2.Uczeń wykonuje obliczenia w różnych sytuacjach praktycznych: Stosuje w praktyce własności działań Operuje procentami Posługuje się przybliżeniami d) Posługuje się jednostkami miar

Zadania 1. Dorosły ptak waży 3 kilogramy. Ile waży jego jajo, jeśli wiemy, że osiąga ono 25 % wagi dorosłego osobnika ?   A. 0,25 kg B. 0,75 kg C. 1,00 kg D. 1,25 kg 2. Gołąb siedzący na chodniku przefrunął na pobliskie drzewo. Jaką pracę wykonał gołąb o ciężarze 10 N, przefruwając z trawnika i siadając na gałęzi na wysokości 5 m ?   A. 5 J. B. 15 J. C. 50 J. D. 55 J.

3. Uczeń posługuje się własnościami figur: Dostrzega kształty figur geometrycznych w otaczającej rzeczywistości b) Oblicza miary figur płaskich i przestrzennych c) Wykorzystuje własności miar

Zadania 1. Ile liter w poniższym wyrazie nie ma osi symetrii ? A. 1 B. 2 C. 3 D. 4 2. Kartonik z sokiem przypomina kształtem:   A. sześcian. B. prostopadłościan. C. prostokąt. D. czworościan. P T A K I

II. Wyszukiwanie i stosowanie informacji Uczeń odczytuje informacje przedstawione w formie: Tekstu Mapy Tabeli Wykresu Rysunku Schematu Fotografii

Zadania 1. Lasy równikowe nie występują w A. Azji B. Europie   A. Azji B. Europie C. Ameryce Południowej D. Australii 2. Najwięcej wapnia spośród wymienionych produktów zawiera   A. brukselka B. fasola C. kapusta D. pomarańcza Nazwa produktu   Zawartość w mg Wapń Fosfor Żelazo Magnez Brukselka 43 25 2,9 16 Fasola 59 40 1,0 20 Kapusta 56 28 1,5 11 Marchew 38 7 0,5 6 Pomarańcze 17 0,3 9 Orzechy włoskie 39 149 0,8 44

2. Uczeń operuje informacją: Selekcjonuje informacje Porównuje informacje Analizuje informacje Przetwarza informacje Interpretuje informacje Wykorzystuje informacje w praktyce

Zadania 1. Oblicz, ile gram wody znajduje się w jajku o masie 50g ? A. 6 g B. 17 g C. 37 g D. 40 g 2. Pustynia Sahara leży w A. Europie B. Azji C. Afryce D. Australii

III. Wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności w szczególności przyczynowo-skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych Uczeń wskazuje prawidłowości w procesach, w funkcjonowaniu układów i systemów: Wyodrębnia z kontekstu dane zjawiska, Określa warunki jego występowania, Opisuje przebieg zjawiska w czasie i przestrzeni, Wykorzystuje zasady i prawa do objaśniania zjawisk.

Zadania 1. Wskaż, prawidłowo zapisany łańcuch pokarmowy.   A. ziarno → gołąb → orzeł → lis. B. ziarno → lis → gołąb → orzeł. C. ziarno → orzeł → lis → gołąb. D. ziarno → gołąb→ lis→ orzeł. 2. Który z ptaków o jednakowej masie ma największą energię potencjalną ?   A. 1. B. 2. C. 3. D. 4.

2. Uczeń posługuje się językiem symboli i wyrażeń algebraicznych Zapisuje wielkości za pomocą symboli, Zapisuje wielkości za pomocą wyrażeń algebraicznych, Przekształca wyrażenia algebraiczne, Zapisuje związki i procesy w postaci równań i nierówności.

Zadania 1. Wskaż, poprawne rozwiązanie nierówności 2(x-1) > x   A. x > 2 B. x >-2 C. x < 2 D. x <-2 2. Wskaż, prawidłowo zapisany wzór kwasu solnego.   A. HCl B. H2S C. HClO3 D. HNO3

3. Uczeń posługuje się funkcjami: Wskazuje zależności funkcyjne Opisuje funkcje za pomocą wzorów, wykresów i tabel

Zadanie Wskaż, wykres odpowiadający funkcji określonej wzorem y = 2x. b c d

4. Uczeń stosuje zintegrowaną wiedzę do objaśniania zjawisk przyrodniczych: Łączy zdarzenia w ciągi przemian, Wskazuje współczesne zagrożenia dla zdrowia człowieka i środowiska przyrodniczego, Analizuje przyczyny i skutki oraz proponuje sposoby przeciwdziałania współczesnym zagrożeniom cywilizacyjnym, Potrafi umiejscowić sytuacje dotyczące środowiska przyrodniczego w szerszym kontekście społecznym.

Zadanie 1. Na podstawie rysunku wskaż gaz, który jest w rurce.   A. CO2 (dwutlenek węgla) B. SO2 (dwutlenek siarki) C. SO3 (trójtlenek siarki) D. CO (tlenek węgla)

IV. Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów: Uczeń stosuje techniki twórczego rozwiązywania problemów: Formułuje i sprawdza hipotezy, Kojarzy różnorodne fakty, obserwacje, wyniki doświadczeń i wyciąga wnioski.

2. Uczeń analizuje sytuacje problemową: Dostrzega i formułuje problem, Określa dane i szukane

3. Uczeń tworzy modele sytuacji problemowej: Wyróżnia istotne cechy sytuacji problemowej Zapisuje je w terminach matematyczno-przyrodniczych, Potrafi umiejscowić sytuacje dotyczące środowiska przyrodniczego w szerszym kontekście społecznym

4. Uczeń tworzy i realizuje plan rozwiązania: Rozwiązuje równania i nierówności stanowiące model problemu Układa i wykonuje procedury osiągania celu.

5. Uczeń opracowuje wyniki: Ocenia wyniki, Interpretuje wyniki, Przedstawia wyniki.

Zadania W czterech probówkach znajduje się białko jaja kurzego. Do probówek dodano stężone kwasy. Wskaż, probówkę w której białko ,, ścięło się” i zmieniło kolor na żółty. kwas siarkowy(VI) kwas azotowy(V) kwas solny kwas octowy   białko białko białko białko A. I. B. II. C. III. D. IV.