SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLAS IV - VI TEMAT: POWSTANIE WARSZAWSKIE – 63 DNI CHWAŁY..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Instrukcja kodowania arkuszy
Advertisements

Badanie ankietowe na temat Powstania Warszawskiego WYNIKI
Spotkanie środowiskowe - scenariusz zajęć
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Wolontariat pracowniczy w instytucji kultury na przykładzie Muzeum Powstania Warszawskiego Marta Kukowska Kierownik Centrum Wolontariatu w MPW.
Powstanie Warszawskie
Krajobraz stepu.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
„BURZA „ Przewidywał on włączenie się oddziałów Armii Krajowej ( AK ) do walki z wycofującymi się Niemcami i wyzwalanie obszarów, które do 17 września.
150 Rocznica Wybuchu Powstania Styczniowego
Wycieczka do Muzeum POWSTANIA Warszawskiego
Mały Powstaniec.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH KLASA 1
Biologia jako nauka WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie.
Izabela Kołodziejczyk
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
O metodzie harcerskiej i jej stosowaniu
Program terapeutyczny
Witamy w nowej sali multimedialnej Centrum Multimedialnego X LO Witamy w nowej sali multimedialnej Centrum Multimedialnego X LO Zdjęcia sali multimedialnej.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Prezentacja PowerPoint’a
8 KWIETNIA 2010 GODZINA 9.00 SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Sprawdzian w szóstej klasie
Opracowała Agnieszka Balcerak
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
Powstanie Warszawskie
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
By zaangażować innych w działalność wolontariatu stworzyliśmy tzw. Małą Skrzynkę Wielkich Pomysłów. W wyniku czego otrzymaliśmy wiele ciekawych pomysłów,
Wiedza Polaków o Powstaniu Warszawskim
Co to jest spacer edukacyjny?
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Strzelec i Orlęta ZS-Strzelec Orlęta Tyczyn
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Spotkanie z przeszłością. Lekcja historii klasy III B w Muzeum Powstania Warszawskiego, 18 września 2015r.
I Szkolna Gra Terenowa „Powstanie Warszawskie”
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” BĘDZIN, 19 lutego 2014 r. Spotkanie sieci „Edukacja.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
ABSOLWENTKI SZKOŁY URSZULAŃSKIEJ W ARMII KRAJOWEJ.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa III wiosna 2 godz. lekcyjne.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Szkoła z klasą 2.0 „Uczymy innych”. Na czym polega metoda „Uczymy innych”? Polega na bezpośrednim zaangażowaniu uczniów w przygotowywanie i prowadzenie.
Mediacje w szkole Jak działa mediacja ?
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
AKCJA SPOŁECZNO – EDUKACYJNA „ŻONKILE”
Nowe kompetencje nauczycieli motorem rozwoju szkoły
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Scenariusz zajęć dla klas VII - VIII Temat: „I wyszedłeś, jasny synku, z czarną bronią w noc…” Powstanie warszawskie – przyczyny przebieg i skutki. Scenariusz.
Zapis prezentacji:

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLAS IV - VI TEMAT: POWSTANIE WARSZAWSKIE – 63 DNI CHWAŁY..

CELE: UCZEŃ: - PAMIĘTA DATY: 1 VIII 1944 R., 2 X 1944 R.; - ROZUMIE PRZYCZYNY WYBUCHU POWSTANIA WARSZAWSKIEGO; - ROZUMIE, NA CZYM POLEGAŁ PLAN „BURZA”; - OMAWIA, NA CZYM POLEGAŁ WKŁAD ŻOŁNIERZY, SANITARIUSZEK, MŁODZIEŻY POLSKIEJ W PRZEBIEG POWSTANIA; - WYMIENIA PRZYCZYNY KLĘSKI POWSTANIA.

METODY I FORMY PRACY: WYKŁAD INFORMACYJNY, ROZMOWA NAUCZAJĄCA, „BURZA MÓZGÓW”, ROZWIĄZYWANIE KART PRACY, PRACA INDYWIDUALNA I ZBIOROWA. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: - PREZENTACJA MULTIMEDIALNA, - FILMU „MUZEUM POWSTANIA WARSZAWSKIEGO” ( - KARTY PRACY, - SCHEMAT I KARTKI SAMOPRZYLEPNE.

1. WSTĘP NAUCZYCIEL WYJAŚNIA, IŻ CELEM ZAJĘĆ BĘDZIE OMÓWIENIE PRZYCZYN WYBUCHU POWSTANIA WARSZAWSKIEGO, POWODÓW JEGO KLĘSKI, ALE W SZCZEGÓLNOŚCI WKŁADU ŻOŁNIERZY, SANITARIUSZEK, MŁODZIEŻY I DZIECI W WALKĘ O WYZWOLENIE STOLICY.

2. ROZWINIĘCIE TEMAT: POWSTANIE WARSZAWSKIE – 63 DNI CHWAŁY. GENEZA POWSTANIA. NAUCZYCIEL PODCZAS KRÓTKIEGO WYKŁADU OMAWIA CZAS TRWANIA ZRYWU, OKOLICZNOŚCI JEGO WYBUCHU. UCZESTNICY POWSTANIA I SYTUACJA LUDNOŚCI CYWILNEJ. NAUCZYCIEL WYŚWIETLA POKAZ MULTIMEDIALNY I OMAWIA ZAANGAŻOWANIE POWSTAŃCÓW (ŻOŁNIERZY, SANITARIUSZEK I ŁĄCZNICZEK ORAZ HARCERZY), A TAKŻE NAKREŚLA SYTUACJĘ LUDNOŚCI CYWILNEJ W CZASIE TRWANIA ZRYWU. NASTĘPNIE NAUCZYCIEL ZAPRASZA UCZNIÓW DO WIRTUALNEGO ZWIEDZANIA MUZEUM POŚWIĘCONEGO POWSTANIU (WYŚWIETLA FILM „MUZEUM POWSTANIA WARSZAWSKIEGO”). PO PROJEKCJI FILMU NAUCZYCIEL ROZDAJE UCZNIOM KARTY PRACY (ZAŁĄCZNIK NR 1 I 2) I POLECA ICH UZUPEŁNIENIE.

4. ZAKOŃCZENIE W CELU PODSUMOWANIA ZAJĘĆ NAUCZYCIEL WYWIESZA NA TABLICY SCHEMAT (ZAŁĄCZNIK NR 3), ROZDAJE UCZNIOM KARTKI SAMOPRZYLEPNE. POLECA UCZNIOM, ABY ZAPISALI NA KARTKACH CECHY, JAKIMI WYKAZYWALI SIĘ POWSTAŃCY ORAZ UCZUCIA TOWARZYSZĄCE IM PODCZAS WALK.

ZAŁĄCZNIK NR 1 KIM SĄ OSOBY PRZEDSTAWIONE NA ZDJĘCIU? CZYM ZAJMOWAŁY SIĘ W CZASIE POWSTANIA? ODPOWIEDŹ WPISZ W WYZNACZONYM MIEJSCU.

ZAŁĄCZNIK NR 2 POŁĄCZ ELEMENTY UZBROJENIA I WYPOSAŻENIA DO WŁAŚCIWEJ POSTACI BIORĄCEJ UDZIAŁ W POWSTANIU.

ŻOŁNIERZ SANITARIUSZKA HARCERZ

ZAŁĄCZNIK NR 3 BOHATER ON ONA ONO