Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mgr Miros ł aw Urbaczewski. W łą czenie si ę do ruchu to rozpocz ę cie jazdy po wcze ś niejszym postoju lub zatrzymaniu si ę, nie wynikaj ą ce z warunków.
Advertisements

Przemieszczanie się w życiu codziennym
W tej prezentacji dowiecie się dlaczego i w jaki sposób papierosy, alkohol oraz narkotyki szkodzą zdrowiu i jak to zwalczać. Postaram się odpowiedzieć.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM Gabriel Milczarek II b.
ŚRODKI TRANSPORTU WODNEGO ANNA RAK PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
PYT. 1 CZY PRZED LEKCJAMI ZJADASZ W DOMU I Ś NIADANIE Jedynie 44% badanych uczniów zawsze zjada w domu śniadanie, a przecież wiadomo, że jest to najważniejszy.
FORMY WYPOCZYNKU -BIERNY -CZYNNY. -BIERNY - OGLĄDANIE TELEWIZJI - GRANIE NA KOMPUTERZE - CZYTANIE KSIĄŻEK - MALOWANIE - GRANIE NA INSTRUMENTACH.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Przepisy dotyczące rowerzystów Agata Lewandowska.
WSKAŹNIKI JAKOŚCI ŻYCIA MIESZKAŃCÓW POZNANIA 2013 Prof. dr hab. Ryszard Cichocki Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Woda to jeden z najważniejszych składników pokarmowych potrzebnych do życia. Woda w organizmach roślinnych i zwierzęcych stanowi średnio 80% ciężaru.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Jak sobie z nim radzić ?.
Hartowanie ciała Wykonała Maria Szelągowska. Co to jest hartowanie? Hartowanie Hartowanie – proces adaptowania ciała do niekorzystnych warunków zewnętrznych.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
WYCHOWANIE KOMUNIKACYJNE w klasie IV SP
KARTY RATOWNICZE W POLSCE
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
Odpowiednie wyposażenie rowerzysty Kinga Jakubowska Aleksandra Mańczak.
BEZPIECZNE WAKACJE. B EZPIECZNIE W PODRÓŻY nigdy nie noś pieniędzy w jednym miejscu unikaj oddalania się od autokaru, czy pociągu staraj się nigdy nie.
Ogólne zasady ruchu drogowego – ruch pojazdów na autostradzie i drodze ekspresowej, strefie zamieszkania oraz na drogach wewnętrznych.
Światła zewnętrzne. Światła pozycyjne Powinny być widoczne z odległości 300 m - z przodu białe, z tyłu czerwone - razem ze światłami pozycyjnymi powinniśmy.
Drogi Rowerowe w Polsce autor: Kinga Ludwiczak kl. 6c.
Narodzie pomóż przyrodzie!
Odblaskowa Szkoła.
Organizacja transportu na terenie gmin podwarszawskich
TECHNIK LOGISTYK „Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
im. MARII KONOPNICKIEJ w WIETLINIE
WRPO na lata , 3 Oś priorytetowa: Energia,
Noś odblaski Jan Rusnak 6a.
WPŁYW ZANIECZYSZCZENIA ŚWIATŁEM
Autorzy: Marcelina Gajda, Julia Hajdukiewicz, Jagoda Jarosławska
TRANSPORT W LUBLINIE WCZORAJ I DZIŚ
Moje szczęście.
Metoda projektu.
NOŚ Odblaski !.
Organizacja transportu publicznego w mieście turystycznym na przykładzie miasta Funchal ZTM Warszawa Grudzień 2017.
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Wykonała : Milena Dranka
Przedszkole Promujące Zdrowie
OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIA KOMUNIKACJA
PODSTAWOWE WIADOMOŚCI DLA UCZNIÓW CHCĄCYCH OTRZYMAĆ KARTĘ ROWEROWĄ
Transportowy alarm dla Mazowsza
ZNAKI DROGOWE STOP.
Droga do szkoły: bezpieczna, zdrowa i ekologiczna - Let’S Move!
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
LINIE TRAMWAJOWE I AUTOBUSOWE
Twoje bezpieczeństwo zależy także od Ciebie
Lekcja 5 Temat: Zasady pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach
Przecinanie się kierunków ruchu – Skrzyżowania dróg równorzędnych
Bezpieczna droga do szkoły!
ZNAKI DROGOWE STOP.
Lekcja 17 Temat: Budowa roweru Definicja roweru
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Prezentacja przygotowana na zajęcia z dziećmi w ramach
Metro w Walencji.
Z okazji uroczystego otwarcia velostrady, zorganizowaliśmy dziś spotkanie z cyklu Miasta Idei. Na początku spotkaliśmy się z mieszkańcami na warsztatach.
BRD W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO czyli …
Kompleksowe Badania Ruchu we Wrocławiu i otoczeniu 2018
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Zapis prezentacji:

Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu Zrównoważony transport we Wrocławiu - nasza wspólna sprawa Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu

Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu W jaki sposób przemieszczamy się na co dzień? Praktycznie każdy człowiek, niezależnie od wieku, wykonując czynności dnia codziennego jest zmuszony do przemieszczania się. Chcąc dotrzeć do szkoły, pracy czy na zakupy ludzie muszą się poruszać. Podstawowym „narzędziem” służącym do przemieszczania się są nasze nogi. Służą nam one zarówno, gdy przemieszczamy się pieszo, jak i rowerem czy samochodem. W czasach pierwotnych piesze wędrówki stanowiły jedyny sposób poruszania się bez względu na odległość. Wraz z biegiem czasu powstawały drogi, a produkowanie towarów na sprzedaż powodowało konieczność konstruowania różnych pojazdów usprawniających i przyspieszających ich transport. Współcześnie do najbardziej popularnych środków lokomocji wykorzystywanych w miastach zaliczamy samochody, motocykle, pojazdy komunikacji miejskiej, czy rowery. Ostatnio coraz popularniejsze są także rolki, hulajnogi, czy deskorolki – zwłaszcza z napędem elektrycznym. W podróżowaniu między miastami, a także do odległych krajów i kontynentów często korzystamy także z kolei, samolotów i statków. Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu

przemieszczanie się w mieście Sposoby przemieszczania się w obrębie miasta przemieszczanie się w mieście pieszo rowerem, hulajnogą komunikacją miejską pojazdem samochodowym motorem, motocyklem, skuterem Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu

Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu Pieszo po mieście i poza miastem Pieszy porusza się w obrębie miasta po chodnikach, ścieżkach lub poboczem (wzdłuż drogi, zawsze po lewej stronie jezdni). Ważnym ze względu na bezpieczeństwo pieszych zadbanie o bycie widocznym, w tym używanie elementów odblaskowych po zmroku poza terenem zabudowanym. Jest to obowiązek! Przemieszczając się pieszo… dotleniamy swój organizm i dbamy o zdrowie, a tym samym dodajemy sobie energii do zabawy i nauki, poprawiamy swój nastrój i samopoczucie, poprawiamy kondycję fizyczną i wzmacniamy mięśnie, wzmacniamy znajomości lub zawieramy nowe, stajemy się bardziej samodzielni, możemy z łatwością podziwiać otaczający nas krajobraz, dbamy o środowisko! ! Przemieszczanie się pieszo jest najbardziej naturalnym i przynoszącym wiele korzyści sposobem poruszania się. Dbamy o własne zdrowie i kondycję, a także nie musimy płacić za bilet, paliwo, czy naprawy. Łatwiej jest spotkać znajomego i porozmawiać z nim przy okazji wspólnego spaceru. Można też np. pomóc komuś, zawierając nową znajomość. Jest się także bardziej niezależnym – nie trzeba czekać na przystanku lub aż rodzice podjadą po nas samochodem – sami decydujemy kiedy rozpoczynamy podróż. Pieszy porusza się w obrębie miasta po chodnikach, ścieżkach lub poboczem (wzdłuż drogi zawsze po lewej stronie jezdni, odwrotnie niż samochody, które widzimy nadjeżdżające przed sobą). Ponieważ pieszy w razie wypadku nie jest w żaden sposób chroniony – nie otacza go karoseria, nie nosi kasku itp. – ważne jest, aby bardziej zadbać o własne bezpieczeństwo. Dlatego wybierając się na spacer, zwłaszcza po zmroku, warto ubrać jasną, widoczną z daleka koszulkę, bluzę lub kurtkę. Jeśli takiej nie mamy, naszą widoczność zwiększy jasny plecak, torba, a nawet czapka, czy szalik . Pomyślcie o swojej widoczności, gdy następnym razem będziecie kupować nowe ubranie lub plecak. Ale jeśli nie macie w planach takich zakupów, a wasze ubrania są słabo widoczne po zmroku, można to zmienić dzięki elementom odblaskowym - opasce, przypince, zawieszce lub kamizelce. Uwaga! Noszenie elementów odblaskowych jest naszym obowiązkiem, jeśli poruszamy się pieszo po zmroku poza terenem zabudowanym! Jeśli ich nie narażamy się na niebezpieczeństwo, ale także na mandat. Pieszy to osoba: znajdująca się poza pojazdem na drodze i niewykonująca na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami, prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, poruszającą się w wózku inwalidzkim, w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej. /źródło: Prawo o ruchu drogowym/ http://wiadomosci.olsztyn.pl/wp-content/uploads/2014/08/odblaski.jpg Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu

Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu Rowerem po mieście Rowerzysta porusza się w obrębie miasta po trasach rowerowych, jezdnią lub poboczem (wzdłuż drogi, zawsze po prawej stronie jezdni - tak jak samochody). Podobnie, jak w przypadku pieszych, jeżdżąc na rowerze warto wyposażyć się w dodatkowe elementy odblaskowe, a sam rower koniecznie w oświetlenie! Jeżdżąc na rowerze… przemieszczamy się szybciej niż idąc pieszo, dotleniamy swój organizm i dbamy o zdrowie, a tym samym dodajemy sobie energii do zabawy i nauki, poprawiamy swój nastrój i samopoczucie, możemy wybrać się na wycieczkę rowerową z koleżankami/kolegami oraz rodziną, możemy w łatwy sposób przewozić zakupy, widzimy świat z innej perspektywy, mamy kontakt z przyrodą, dbamy o środowisko! ! Rower to pojazd drogowy jedno- lub wielośladowy napędzany siłą mięśni. Od pewnego czasu staje się coraz bardziej popularnym środkiem transportu wykorzystywanym do poruszania się w miastach. Miasta są coraz bardziej przyjazne dla ruchu rowerowego (m.in. powstają nowe trasy dla rowerów) a mieszkańcy są coraz bardziej świadomi korzyści wynikających z korzystania z tego środka transportu, m.in. braku konieczności stania w korkach oraz niewątpliwych walorów prozdrowotnych i prośrodowiskowych. Poruszając się rowerem po ulicy należy jechać prawą stroną jezdni, tak jak pojazdy samochodowe. Aby rowerzysta mógł bezpiecznie poruszać się po drodze, powinien być widoczny podczas jazdy dla innych uczestników ruchu. W tym celu rower musi (Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia z późniejszymi zmianami) być wyposażony w następujące elementy: - oświetlenie rowerowe: - z przodu – światło przednie barwy białej bądź żółtej, stałe albo migające, - z tyłu – światło odblaskowe barwy czerwonej (o kształcie innym niż trójkąt) oraz światło pozycyjne czerwone (może być też migające), - hamulce - każdy rower musi posiadać przynajmniej jeden sprawny hamulec, - dzwonek albo inny sygnał ostrzegawczy- musi być taki by nie przerażać wydawanym dźwiękiem, - odblaski- z tyłu odblask koloru czerwonego o kształcie innym niż trójkąt. Dodatkowo zaleca się, aby rowerzysta miał na sobie kask i elementy odblaskowe, np. odblaskową kamizelkę. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia z późniejszymi zmianami Średni dystans, który pokonuje rowerzysta i pieszy w ciągu 15 min hamulec Obowiązkowe wyposażenie roweru Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu

PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Publiczny transport zbiorowy (komunikacja miejska, transport miejski) Publiczny transport zbiorowy to jedna z najczęściej wybieranych form przemieszczania się w mieście. Pozwala z reguły na szybki transport większej grupy osób z jednego punktu do drugiego. Publiczny transport zbiorowy możemy podzielić zgodnie z przedstawionym poniżej schematem. PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY tramwaj autobus metro trolejbus kolej miejska Publiczny transport zbiorowy to jedna z najczęściej wybieranych form przemieszczania się w mieście. Pozwala z reguły na szybki transport większej grupy osób z jednego punktu do drugiego. statek pasażerski (np.tramwaj wodny) Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu

Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu Wpływ transportu na przestrzeń miejską Transport ma znaczący wpływ na przestrzeń naszego funkcjonowania. W celu umożliwienia ludziom przemieszczania się budowane są drogi oraz chodniki. Planowaniem rozmieszczenia dróg i budynków zajmują się planiści, którzy na podstawie danych dotyczących np. korzystania z komunikacji miejskiej czy samochodów, projektują przestrzeń naszych miast, aby funkcjonowanie w mieście było łatwiejsze. Gimp prezentuje przestrzeń zajmowaną przez 200 osób w różnych środkach lokomocji – w 177 samochodach, na rowerach, w 3 autobusach, w 1 kolei miejskiej. https://imgur.com/gallery/sCvRIEd Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu

Transport samochodowy Wpływ transportu na przestrzeń miejską samochody Transport samochodowy a przestrzeń miejska korki mniej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów parkingi na podwórkach zamiast placów zabaw zanieczyszczenie środowiska https://www.auto-swiat.pl/porady/czy-to-samochody-truja-najbardziej/6vsk90x Jak wcześniej wspominaliśmy, transport samochodowy jest najczęściej wybierany przez mieszkańców miast, w tym Wrocławia, a to wpływa znacząco na przestrzeń miejską. Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu

Wpływ transportu na przestrzeń miejską 1 TRAMWAJ POJEMNOŚĆ 200 OSÓB (MAX.320) 50 SAMOCHODÓW (4 OSOBY x 50) statystycznie w aucie w mieście podróżuje 1,5x50=75 osób 36 SAMOCHODÓW 45 PASAŻERÓW 45 PASAŻERÓW 45 ROWERZYSTÓW fot. M. Pławnicki Zdjęcia Mostu Uniwersyteckiego w ramach happeningu podczas Europejskiego Tygodnia Mobilności ukazujące przestrzeń, jaką zajmują samochody, rowery, tramwaj, którymi przemieszcza się taka sama liczba ludzi Rysunek obrazujący przestrzeń, jaką zajmują samochody i tramwaj przewożący, taką samą liczbę pasażerów Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu

Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu Transport we Wrocławiu Sieć transportowa Wrocławia jest bardzo rozbudowana, podobnie, jak w innych dużych miastach Polski i Europy. Sieć ulic, chodników, torowisk i tras rowerowych rozciąga się na przestrzeni całego miasta. Dodatkowo na terenie stolicy Dolnego Śląska krzyżują się linie kolejowe, którymi poruszają się pociągi przywożące do Wrocławia turystów oraz mieszkańców pobliskich miejscowości do pracy. Ponadto z Wrocławia można udać się w podróż samolotem z Portu Lotniczego Wrocław na Strachowicach. Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu

Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu Transport we Wrocławiu Sieć transportowa Wrocławia jest bardzo rozbudowana, podobnie, jak w innych dużych miastach Polski i Europy. Sieć ulic, chodników, torowisk i tras rowerowych rozciąga się na przestrzeni całego miasta. Dodatkowo na terenie stolicy Dolnego Śląska krzyżują się linie kolejowe, którymi poruszają się pociągi przywożące do Wrocławia turystów oraz mieszkańców pobliskich miejscowości do pracy. Ponadto z Wrocławia można udać się w podróż samolotem z Portu Lotniczego Wrocław na Strachowicach. Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu

Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu Bilans transportowy Wrocławia [Najświeższe wyniki, z KBR 2018, są dostępne tu: https://www.wroclaw.pl/srodowisko/wyniki-kompleksowego-badania-ruchu-we-wroclawiu-i-aglomeracji-2018; samochody – 41%, transport publiczny – 27%, piesi – 24%, rowerzyści – 6%] Największy procent mieszkańców Wrocławia (41%) wybiera samochód zamiast innych środków transportu. Około 31% korzysta z komunikacji miejskiej, z której w naszym mieście można korzystać wybierając podróż tramwajem lub autobusem. Kolejne grupy Wrocławian przemieszczają się pieszo (21%) i rowerem (6%). Od niespełna roku działa we Wrocławiu wypożyczalnia samochodów elektrycznych - Vozilla , które pozwalają na ograniczenie korzystania z samochodów prywatnych w obrębie miasta przyczyniając się tym samym do: mniejszego zanieczyszczenia powietrza i mniejszej emisji dwutlenku węgla do atmosfery, promocji zachowań proekologicznych. Dane z Wrocławskiej diagnozy społecznej z 2017 roku. Dane opracowano na podstawie: Kajdanek K., Pluta J. red., 2017, Wrocławska diagnoza społeczna Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu

Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu Zrównoważony transport (zrównoważona mobilność) Zrównoważona mobilność miejska rozumiana jest jako łączenie, uzupełnianie się i usprawnianie przemieszczania się: pieszo, rowerem, tramwajem, autobusem, pociągiem podmiejskim i dalekobieżnym, po mieście i jego bezpośrednim otoczeniu. Zrównoważona mobilność: zmniejsza liczbę samochodów w przestrzeni publicznej, przyczynia się  do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń oraz zużycia paliw kopalnych. /źródło: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/wiadomosci/zrownowazona-mobilnosc-wyzwania-i-szansa-dla-miast/ [Zrównoważona mobilność miejska to taka, w której wszyscy mogą poruszać się po mieście nie blokując się nawzajem; ruch pieszy, rowerowy, czy transportem miejskim jest zawsze zrównoważony - spokojnie pomieścimy się wszyscy, wybierając te rodzaje transportu; największy problem jest z ruchem samochodowym, który pochłania najwięcej miejsca powodując blokowanie ulic (korki). W sytuacji, gdy więcej niż 30% wybiera podróż samochodem, a do tego podróżuje pojedynczo, korki są nieuniknione. Pamiętacie z poprzedniego slajdu, jaki odsetek wrocławian wybiera samochód? Wiecie już dlaczego na wrocławskich ulicach tak często można obserwować korki! Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu

Zrównoważony transport CO MOŻE ZROBIĆ KAŻDY Z NAS? W Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu

W miarę możliwości przemieszczaj się pieszo, rowerem lub komunikacją miejską – ogranicz korzystanie z samochodu Stosuj zasady zrównoważonego transportu: W pierwszej kolejności staraj się przemieszczać pieszo, rowerem lub hulajnogą. Jeśli przemieszczanie się pieszo i rowerem nie jest możliwe, wybieraj komunikację miejską. W ostateczności korzystaj z samochodu – najlepiej wspólnie z innymi. samochód tramwaj, autobus, kolej pieszo, rower, hulajnoga, deskorolka, rolki 3 2 1 Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu

Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu Podziel się własnym samochodem Planując podróż samochodem zorientuj się, czy mógłbyś udostępnić wolne miejsce w swoim pojeździe osobie jadącej w tym samym kierunku (ang. carpolling) Korzyści: Nawiązywanie relacji społecznych Ograniczenie utrudnień w ruchu drogowym (mniejsze korki) Oszczędzanie zasobów (paliwa) Mniejsze kłopoty z parkowaniem Oszczędzanie pieniędzy (podział kosztów paliwa na wiele osób) Ograniczenie emisji spalin Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/39828777935830843/ Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu

Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu Do promowania i praktykowania zasad zrównoważonego transportu może przyczynić się każdy z nas ograniczając korzystanie z samochodu, przemieszczając się pieszo, rowerem lub komunikacją miejską. ! ! Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu