Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 7. 6

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Advertisements

ORGANIZACJA KONTROLI OZNAKOWANIA CE W ŚRODOWISKU PRACY – OMÓWIENIE PODSTAWOWYCH PROBLEMÓW POJAWIAJĄCYCH SIĘ W TOKU KONTROLI Warszawa - czerwiec 2005.
Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
ip4inno Moduł XX Zarządzanie własnością intelektualną w projektach B+R Imię i nazwisko prowadzącegoMiejsce i data.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Wizja infrastruktury drogowej w Europie w 2040 roku Dr inż. Adewole Adesiyun IBDiM.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Magdalena Mikoda Iga Dąbrowska kl. II C. Żywność pochodząca z upraw, gdzie nie używa się środków chemicznych bądź używa w niewielkiej ilości.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Wzór dla decydentów (poniższa prezentacja może być wykorzystywana i modyfikowana do Państwa potrzeb) Data, autor, tematyka, itd. „Wyzwania i szanse dla.
Woda to jeden z najważniejszych składników pokarmowych potrzebnych do życia. Woda w organizmach roślinnych i zwierzęcych stanowi średnio 80% ciężaru.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
ip4inno Moduł 4E Warsztaty Inhalator ze szczepionką Open Innovation w partnerstwie publiczno- prywatnym Nazwisko prelegenta Miejsce i data.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
Nauczyciel funkcjonariuszem publicznym Opracował Sierż. Jacek Palarz Komisariat Policji w Rydułtowach.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Kontrole w projektach Biuro Koordynacji Projektów Poznań, r.
Zarządzanie środowiskiem Ekologiczne wyroby Ekoetykiety.
KONTROLA W PROJEKCIE WSPÓŁFINANSOWANYM ZE ŚRODKÓW WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO NA LATA Kampania informacyjno - edukacyjna.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Badanie ewaluacyjne finansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawko-Pomorskiego.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
PRZEDSTAWIA. ZNAK JAKOŚCI KIDZONE PREZENTACJA PROJEKTU Stawiamy na jako ść ! Promujemy najlepszych! W ramach KidZone- Strefy Szcz ęś liwych Dzieci funkcjonuje.
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
II GMINNA KONFERENCJA OŚWIATOWA r.
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ.
BADANIE KRYTERIÓW POZACENOWYCH W PRZETARGACH PUBLICZNYCH
DIALOG TECHNICZNY – KW-P-11/ Poznań, r.
Finansowanie działań związanych z rozwojem selektywnego zbierania odpadów komunalnych - środki unijne Gdańsk, 14 listopada 2016 r. Regionalny Program.
Dofinansowanie UE [PLN]
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku
ZASADA KONKURENCYJNOŚCI
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Zasady dokonywania zamówień w projekcie
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 7.1. Komputery i monitory
Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 5
Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 7. 8
Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 7.9. Transport drogowy
Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 2
Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 7. 5
Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 7.3. Meble
Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 7. 2
Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 7. 7
Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 7. 4
Zapis prezentacji:

Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 7. 6 Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP 7.6. Farby, lakiery i oznakowania drogowe

Zestaw narzędzi szkoleniowych w zakresie GPP Moduł 1: Wprowadzenie Moduł 4: Ocena potrzeb Moduł 2: Strategiczne aspekty GPP Moduł 5: GPP na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym Moduł 3: Prawne aspekty GPP Moduł 6: Współpraca z podmiotami z branży Moduł 7: Działania (Farby, lakiery i oznakowania drogowe) Moduł 7.6 — Farby, lakiery i oznakowania drogowe

Moduł 7.6 — Farby, lakiery i oznakowania drogowe Wpływ na środowisko Jak te produkty wpływają na środowisko? Kluczowe elementy wpływu na środowisko: dyspersja zanieczyszczeń i emisja LZO toksyczne odpady podczas produkcji i unieszkodliwiania emisje gazów cieplarnianych podczas produkcji i wpływ na zmianę klimatu odpady spowodowane przez niewykorzystane produkty Wpływ farb, lakierów i oznakowań drogowych zależy od: trwałości produktu głównego składnika farby 2 105 733 t ekwiwalentu CO2 emitowane przez przemysł lakierniczy na całym świecie(*) 900 000 ton niewykorzystanej farby marnuje się każdego roku(**) Moduł 7.6 — Farby, lakiery i oznakowania drogowe

Moduł 7.6 — Farby, lakiery i oznakowania drogowe Zakres Co jest objęte zakresem kryteriów GPP w UE? Produkty Farby i lakiery farby podłogowe produkty barwione przez dystrybutorów systemy barwiące farby dekoracyjne w postaci cieczy lub past Oznakowanie drogowe systemy farb lub strukturalnych tworzyw sztucznych wykonane z pigmentowanych materiałów do oznakowania drogowego i szklanych mikrokulek. prefabrykowane produkty do oznakowania drogowego: środki gruntujące i kleje Moduł 7.6 — Farby, lakiery i oznakowania drogowe

Moduł 7.6 — Farby, lakiery i oznakowania drogowe Ocena potrzeb Wybór właściwego rodzaju farby, lakieru i oznakowania drogowego Trzy główne kwestie: w przypadku renowacji — czy sprawdzono stan powierzchni do malowania? w przypadku prac związanych z konserwacją dróg — czy oceniono widoczność znaków drogowych? czy zidentyfikowano kwestie krytyczne dla bezpieczeństwa obywateli? Weryfikacja potrzeb Wdrażanie programów częstych konserwacji budynków i dróg pozwala uniknąć stosowania dużych ilości farb i lakierów Więcej informacji: Moduł 4: Ocena potrzeb Moduł 7.6 — Farby, lakiery i oznakowania drogowe

Moduł 7.6 — Farby, lakiery i oznakowania drogowe Informacje ogólne Podejście w ramach GPP — farby, lakiery, oznakowania drogowe Propagowanie trwałych farb i oznakowania drogowego Minimalizacja skutków produkcji poprzez odniesienie się do konkretnych składników i dozowania Kontrola ilości LZO w farbie Zachęcanie producentów do używania rozwiązań alternatywnych, jeśli to możliwe Wprowadzenie ograniczeń w odniesieniu do niektórych substancji chemicznych / grup chemikaliów oraz w stosunku do niebezpiecznych właściwości produktu końcowego Moduł 7.6 — Farby, lakiery i oznakowania drogowe

Moduł 7.6 — Farby, lakiery i oznakowania drogowe Kryteria GPP w UE Farby, lakiery, oznakowania drogowe (2018) Przykłady zamówień na roboty malarskie: Kryteria kwalifikacji (KK) — oferent posiada kompetencje zawodowe w określonych obszarach, odpowiednio do charakteru udzielanego zamówienia (np. umiejętność efektywnego stosowania farb w miejscu ich nakładania) Specyfikacje techniczne (ST) — do realizacji zamówień stosuje się produkty spełniające wymogi określone dla farb i lakierów (np. zawartość pigmentu białego i lotnych związków organicznych) Kryteria udzielenia zamówienia (KU) — dodatkowe punkty przyznawane na podstawie niższej szacowanej ilości farby zużytej w trakcie całego okresu zamówienia Klauzule dotyczące realizacji zamówienia (CPC) — wykonawca przedstawia dokumentację dotyczącą ilości zakupionej farby i rzeczywistych ilości farb wykorzystanych w realizacji zamówienia. Wszystkie kryteria dostępne są w poniższym dokumencie: Kryteria GPP w UE dotyczące farb, lakierów i oznakowania drogowego Moduł 7.6 — Farby, lakiery i oznakowania drogowe

Moduł 7.6 — Farby, lakiery i oznakowania drogowe Weryfikacja Sprawdzanie zgodności z kryteriami GPP dotyczącymi farb, lakierów i oznakowania drogowego O co pytać? W jakiej sytuacji? Raport z testów Oznakowania ekologiczne Dokumentacja techniczna Oświadczenia własne Referencje dotyczących odpowiednich zamówień w przeszłości Zweryfikowana przez podmiot zewnętrzny dokumentacja System śledzenia zawartości materiałów z recyklingu Zgodność z kryteriami GPP musi zostać oceniona zarówno na etapie wyboru najlepszej oferty, jak i w trakcie realizacji umowy Jeśli chodzi o raporty z testów, organ publiczny decyduje, kiedy powinny być dostarczone Wszystkie instrukcje dotyczące weryfikacji dostępne są w poniższym dokumencie: Kryteria GPP w UE dotyczące farb, lakierów i oznakowania drogowego Moduł 7.6 — Farby, lakiery i oznakowania drogowe

Moduł 7.6 — Farby, lakiery i oznakowania drogowe Dostępność na rynku Jak zidentyfikować zrównoważone produkty Oznakowanie ekologiczne UE może być wykorzystane do weryfikacji niektórych kryteriów GPP, m.in.: ST1.1: Zawartość pigmentu białego ST1.2: Zawartość lotnych związków organicznych ST1.3: Oznakowanie zagrożeń związanych z produktem Wrzesień 2018: 37 506 produktów uzyskało oznakowanie ekologiczne UE! Istnieją różne oznakowania ekologiczne! Niektóre oznakowania ekologiczne mają wyższą wartość niż inne — zamawiający powinni wybrać oznakowanie ekologiczne „typu I” (tj. zweryfikowane przez stronę trzecią i przyznane na podstawie wpływu cyklu życia) Więcej na temat oznakowania ekologicznego: zob. moduł 3 (Prawne aspekty GPP) Więcej na temat licencjonowanych dostawców oznakowania ekologicznego UE: Oznakowanie ekologiczne UE dla farb i lakierów Moduł 7.6 — Farby, lakiery i oznakowania drogowe

Istotne ustawodawstwo UE Regulacje mające wpływ na sektor produkcji farb Dyrektywa 2010/75/UE w sprawie emisji przemysłowych — zintegrowane zapobieganie zanieczyszczeniom i ich kontrola Dokument referencyjny dotyczący najlepszych dostępnych technik (BAT) w zakresie produkcji dużych ilości chemikaliów organicznych Dyrektywa 2004/42/WE w sprawie farb Dyrektywa 67/548/EWG w sprawie substancji niebezpiecznych Rozporządzenie REACH (WE) nr 1907/2009 Więcej informacji: Dokument referencyjny dotyczący najlepszych dostępnych technik (BAT) Lista kandydacka REACH dla substancji SVHC Moduł 7.6 — Farby, lakiery i oznakowania drogowe

Studia przypadków Skuteczność Irlandii w zrównoważonych zakupach mebli Helpdesk dla GPP Aby uzyskać wsparcie w zakresie GPP, skontaktuj się nieodpłatnie z unijnym punktem informacyjnym Helpdesk dla GPP Helpdesk Skuteczność Irlandii w zrównoważonych zakupach mebli (Rząd Irlandii, Irlandia) Zestaw narzędzi opracowany dla Komisji Europejskiej przez ICLEI – Samorządy na rzecz Zrównoważonego Rozwoju Autor modułu: Fondazione Ecosistemi Właściciel, Wydawca: Komisja Europejska, DG ds. Środowiska, 2019 Zdjęcia: dzięki uprzejmości Pixabay.com na licencji Creative Commons CCO Wyłączenie odpowiedzialności: Niniejszy zestaw narzędzi stanowi dokument służb Komisji o charakterze orientacyjnym i nie należy traktować go w żaden sposób jako wiążący dla tej instytucji. Komisja Europejska ani żadna osoba działająca w imieniu Komisji nie ponoszą odpowiedzialności za możliwe wykorzystywanie informacji zawartych w niniejszym dokumencie. Moduł 7.6 — Farby, lakiery i oznakowania drogowe