KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Advertisements

7 punktów Kodeksu 2.0.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Zespół szkolny w Cegłowie
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekty edukacyjne w szkole
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Co to jest TIK?.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
EGZAMIN MATURALNY Z WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE
Webquest Wojciech Korfanty
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Co chcieliśmy osiągnąć?
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Lekcje z komputerem, 2006.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Web Quest dla uczniów klasy drugiej gimnazjum przygotowała: Marlena Partyka – Koperek.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Co chcieliśmy osiągnąć?
Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 75 im. A. Fredry
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji na ten temat. Autorka projektu: Jana Holeksová

TREŚĆ 1. Wstęp 2. Zadanie 3. Proces 4. Źródła 5. Ocena 6. Wyniki 7. Poradnik dla nauczyciela

WSTĘP Wyobraź sobie, że zaczynasz się zmniejszać. Listki, stokrotki i mucha wydają się być większe i większe … Co właściwie można zobaczyć, gdy na nie popatrzysz naprawdę z bliska?

WSTĘP Czy wiesz z czego składają się rośliny i zwierzęta? Jak nazywają się podstawowe jednostki z których zbudowane są wszystkie żywe organizmy? Jakie mają części i do czego służą? Na wszystkie te pytania znajdziesz odpowiedź dzięki współpracy z kolegami i koleżankami z klasy oraz dzięki samodzielniej pracy, która polega w wyszukiwaniu informacji.

ZADANIE Twoim zadaniem będzie przygotowanie prezentacji o budowie komórki zwierzęcej i roślinnej, która będzie zawierać informacje i obrazki dotyczące części komórek. Częścią pracy będzie również przygotowanie plakatu (jednego lub dwu) z obrazkiem komórek roślin i zwierząt. Swoją pracę zaprezentujesz przed drugą grupą. Na realizację zadań masz trzy tygodnie. Prezentacja każdej grupy powinna zawierać nazwy części komórek oraz informacje o ich właściwościach i funkcjach.

PROCES Podzielcie się na 2 grupy. Zadaniem każdej z grup będzie zebrać informacje na określony temat – wyszukać nazwy części komórek, opisać jak wyglądają i wyjaśnić ich funkcje. GRUPA ZIELONA Komórka roślin, jej części i właściwości funkcje organel GRUPA CZERWONA Komórka zwierząt, jej części i właściwości

PROCES Pierwszy tydzień Wyszukiwanie informacji. Wyszukiwanie tekstów, obrazków, schematów i fotografii. Drugi tydzień Wybór odpowiednich informacji i tworzenie prezentacji. Konieczność współpracy między uczniami. Przygotowanie plakatu. Wygląd plakatu zależy od uczniów, można do jego przygotowania użyć różnych materiałów, narysować go, powklejać wycinki, można stworzyć model przestrzenny.

PROCES Trzeci tydzień Edytowanie prezentacji, ukończenie plakatu. Czerwona i zielona grupa przedstawi swoją prezentację przed innymi uczniami, aby się z nimi podzielić pozyskanymi informacjami. Nauczyciel zadaje pytania uzupełniające, aby dowiedzieć się ile informacji zapamiętałeś.

PROCES Wyszukaj informacji potrzebnych do przygotowania zadania na określonych stronach internetowych lub na innych stronach, które znasz (proszę podać adres tej strony). Praca musi być estetyczna (pięknie przygotowana), w ciekawej, wyczerpującej i różnorodnej formie. W każdej pracy musi być określony: 1. Przedmiot (inny dla każdej z grup). 2. Imiona i nazwiska uczniów, którzy ją przygotowali. Wykonanie zadań według instrukcji. Każda grupa prezentuje swoją pracę przed całą grupą.

ŹRÓDŁA https://cs.wikipedia.org/wiki/Buňka http://www.genetika-biologie.cz/eukaryotni-bunka https://leporelo.info/bunka https://cs.wikipedia.org/wiki/Rostlinná_buňka http://www.biomach.cz/biologie-rostlin/rostlinna- bunka http://botanika.borec.cz/o_bunka.php

ŹRÓDŁA https://www.studuju.cz/latka-1629 http://ucebnice.zcu.cz/tema/zivocisna-bunka https://eluc.kr-olomoucky.cz/verejne/lekce/5 http://www.nasprtej.cz/gymnazium-j-k-tyla/zivocisna- bunka http://www.zoologie- puchnerova.estranky.cz/clanky/zivocisna- bunka/zivocisna-bunka.html

OCENA ILOŚĆ PUNKTÓW 1 2 3 TREŚĆ ESTETYKA Zebrane informacje są niekompletne, brakuje wiele informacji, pojawiają się informacje, które nie są związane z tematem. Prawidłowe i prawdziwe informacje. Ewentualnie drobne błędy. Dobre wykorzystanie źródeł. Dobrze zrealizowany projekt, poprawne i wyczerpujące informacje. Bardzo dobre wykorzystanie podanych źródeł, ewentualnie innych źródeł, wiedzy i umiejętności, wykraczających poza program nauczania. ESTETYKA Praca wykonana niedbałe, nieczytelna, bez grafiki, ilustracji, brakujące opisy. Niewłaściwie rozmieszczone informacje na stronie. Praca wykonana staranne i czytelnie. Dobre rozmieszczenie informacji na stronie. Dobra grafika. Praca bardzo estetyczna i kreatywna, przejrzysta i motywująca do zapoznania się z nią. Dobrze rozplanowana grafika oraz tekst. Praca ciekawa i kolorowa.

OCENA ILOŚĆ PUNKTÓW 1 2 3 ZAANGAŻOWANIE GRUPY I ZDOLNOŚĆ DO WSPÓŁRACY Brak zaangażowania wszystkich członków grupy do kreatywnej współpracy. Dobra współpraca w grupie. Bardzo dobre zaangażowanie wszystkich członków grupy, wzajemne motywowanie się i pomoc przy pracy. Wysoki poziom współpracy w grupie. PREZENTACJA Prezentacja czytana, nie mówiona z pamięci. Brakujące odpowiedzi na pytania kontrolne nauczyciela. Prezentacja częściowo mówiona z pamięci, częściowo czytana. Problemy z odpowiedziami na pytania nauczyciela. Praca prezentowana w ciekawy sposób, uporządkowana i poprawna. Zrozumienie prezentowanej treści. Właściwe odpowiedzi na pytania nauczyciela. PRZYGOTOWANIE PREZENTACJI I PLAKATU Zła współpraca w grupie przy tworzeniu prezentacji. Chaotyczne uporządkowanie. Schematy komórek są niejasne, nie zawierają wszystkich części. Dobra współpraca w grupie. Uporządkowanie prezentacji logiczne i kompaktowe. Obrazki komórek stworzone odpowiednio i estetycznie ze wszystkimi wymaganymi częściami. Współpraca całej klasy na bardzo wysokim poziomie, bardzo kreatywna. Poprawne i logiczne uporządkowanie. Estetyczne i ciekawe plakaty komórek, które zawierają wszystkie ważne informacje.

OCENA punkty ocena 13 - 15 celujący 11 - 12 bardzo dobry 9 - 10 dobry 7 - 8 dostateczny 5 – 6 niedostateczny

WYNIKI KORZYŚCI PROJEKTU Nauczyłeś się pozyskiwać i przetwarzać informacje z Internetu Poprawiłeś swoje umiejętności współpracy w grupie i w całym zespole. Twoja indywidualna i zbiorowa praca przyczyniała się do powstania prezentacji o komórkach roślinnych i zwierzęcych, która będzie wspierać i ułatwiać zdobywanie wiedzy na ten temat. Samodzielnie wyszukiwanie informacji o poszczególnych częściach komórki i jej funkcjach przyczyniło się do lepszego poznawania podstaw biologii.

PORADNIK DLA NAUCZYCIELA Przed rozpoczęciem projektu należy uczniów dokładnie zapoznać z treścią zadania i dostosować przy tym sposób komunikacji do możliwości uczniów. Uczniów należy zapoznać z regulaminem bezpiecznego korzystania z Internetu. Nauczyciel powinien przeglądnąć z uczniami i pomóc im go zrozumieć. Nauczyciel powinien dla każdej grupy przygotować kartki z tematem, który trzeba będzie opracować oraz instrukcje związane z pracą. Uczniowie w klasie zostaną przydzieleni do grup w taki sposób, aby praca dostosowana była do możliwości uczniów i każdy miał szanse realizować się podczas przygotowania projektu. Na realizację projektu można przeznaczyć trzy lub cztery godziny – w zależności od możliwości uczniów.