Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Advertisements

„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
Klub Młodych Profesjonalistów Warsztaty Opracował: Marcin Adamczyk.
Realizowany w Chorzowie od do r. autor: Karolina Piwczyk.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska Aleksandra Malarz dyrektor Departamentu Strategii i Komunikacji.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MŁODZIEŻY Projekt dofinansowany ze środków MRPiPS w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Olga Wasilewska, Prezes Fundacji „Druga Strona Lustra”
Punkty Konsultacyjno-Doradcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi i ich rodzin PROMYKI 2017.
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
Imię i Nazwisko Afiliacja
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
II Spotkanie Robocze Bruksela,
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Podsumowanie wsparcia PO KL w województwie warmińsko-mazurskim
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy
20 stycznia 2018roku Sulejówek
Spotkanie dla Beneficjentów
Jan Herczyński Uniwersytet Warszawski Warszawa 9 listopada 2010
PROJEKT BUDŻETU GMINY FRAMPOL NA ROK 2019.
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
28 listopada 2018roku Sulejówek
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Finansowanie zadań oświatowych
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Psychiatria dzieci i młodzieży
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Monitorowanie wdrażania opracowanie: Maria Utracka
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla WAS Edukacja Co trzeba zrobić żeby wygrać wybory samorządowe, proszę o wypisanie wszystkich działań. KLUCZ – Musimy zmienic nasze myslenie o edukacji postawić ją na pierwszym miejszcu aby stałą się siłą napedową dla rozwoju gminy i powiatu.

Wymiana doświadczeń i podsumowanie Moduł V, Dzień 3 sesja 2 i 3 Prezentacje przygotowano na podstawie materiałów z projektu pilotażowego „Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w zarządzaniu oświatą ukierunkowanym na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Autor: Dorota Tomaszewicz

World Caf’e Uczestnicy pracują w grupach jednorodnych – zespoły z danego JST. W tym momencie powinni mieć już wypracowane cele, działania i wskaźniki, które chcą wdrożyć w planie strategicznym. Pracują nad swoimi planami. Analizują planowane działania pod kątem finansowym. Zadanie polega na wskazaniu innych źródeł finansowania niż budżet gminy i opis w jaki sposób to przeprowadzą. Z kim będą musieli się kontaktować? Porozumieć? Kto będzie przygotowywał wnioski aplikacyjne? Jakie są ryzyka, że nie uda się zrealizować tego zadania albo jednak sfinansować z budżetu? Jeżeli któryś z zespołów nie wypracował jeszcze swoich zadań to trener proponuje jakieś zadanie np. dyrektor wnioskuje o zorganizowanie koła teatralnego w szkole. Wnioskuje o 10 tysięcy- ma to zapewnić wyng. nauczyciela opiekuna koła- 2 godz, tygodniowo, zakup dekoracji i kostiumów. W gminie działa Ośrodek Kultury dotowany przez JST, który prowadzi 2 sekcje dla dzieci i młodzieży, które cieszą się raczej średnim zainteresowaniem. Pół roku temu zakończyła działalność sekcja plastyczna z powodu braku chętnych.   Grupy pracują przez 20 minut.

JAK BĘDZIEMY PRACOWAĆ? Podział grupy na 4 zespoły. Trener rozdaje uczestnikom 2 arkusze 2 grupy (1 i 2) - wypisują wszystkie znane im możliwości realizacji celów oświatowych skoncentrowanych na kształtowaniu kompetencji kluczowych poza szkołami. Powinni wymienić: jednostki kultury, świetlice środowiskowe, biblioteki, muzea, filharmonie, organizacje pozarządowe, instytucje powiatowe, instytucje wojewódzkie, instytucje działające na rzecz sportu- MOSIR-y itp. 2 kolejne grupy (3 i 4)- możliwe źródła pozyskania środków zewnętrznych dla szkół. Projekty unijne- liderzy albo uczestnicy, Comeniusy, Erasmusy, programy rządowe, stowarzyszenia, fundacje, Banki- w zakresie przedsiębiorczość, Fundusz Inicjatyw Obywatelskich, sponsorzy, własna inicjatywa- np. festyny, przedstawienia organizowane przez uczniów dla środowiska itd. Grupy pracują przez 10 minut. Potem grupy 1 i 3 oraz 2 i 4 wymieniają się arkuszami i starają się uzupełnić naniesione tam zapisy. Grupy pracują 5 minut. Podsumowanie ćwiczenia Trener wiesza obok siebie arkusze grupy 1 i 2 oraz nieco dalej arkusze grupy 3 i 4. Omawia wypracowane rezultaty i ewentualnie uzupełnia poprzez serię pytań naprowadzających gdyby coś zostało pominięte. – 10 min.

ZASAD PRACY: Sześć pytań/ sześć rund dyskusyjnych po 10-15 minut Rola gospodarza stolika - zbieranie wniosków z prowadzonej dyskusji przy stoliku oraz w kolejnych rundach wprowadzenie nowych osób w obszar prowadzonej dyskusji. Zmiana stolików na sygnał prowadzącego, czyli jesteś podróżnikiem odwiedzającym każde pytanie. W każdej rundzie możesz odwiedzić jeden stolik z pytaniem. Sesja plenarna Podsumowanie rozmów stolikowych (wnioski/ rekomendacje).

Tematy do dyskusji Jakie korzyści dostrzegam z uczestnictwa w projekcie? Jakiego jeszcze wsparcia oczekuję na etapie wdrożenia planów rozwoju oświaty? Co dotychczas wdrożyliście w swoich JST w kontekście kompleksowego wspomagania i kompetencji kluczowych uczniów? Jakie zmiany zaobserwowaliście w swoim środowisku będące wynikiem podjętych działań? (debaty/ badanie potrzeb…) Dokończ zadanie: Dzięki uczestnictwu w projekcie uświadomiłam/em sobie, że…

rozmów przez gospodarzy stolików

Co dalej?.... Bezludna wyspa orzechem kokosowym, rekinem, skrzynią skarbów i cudownym słońcem   

Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE Dziękuję za uwagę Dorota Tomaszewicz Ekspert merytoryczny Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE

Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE Dziękuję za uwagę Dorota Tomaszewicz Ekspert merytoryczny Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE