Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

Strategia Rozwoju Gminy Zawonia
Prezentacja na wywiadówkę
Czy potrzebujemy długofalowego planowania rozwoju sektora kultury w mieście ? Anna Miodyńska 1.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Indywidualne Plany Działania
Projekt: Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji.
WIELKOPOLSKI OŚRODEK EKONOMII SPOŁECZNEJ PRZY STOWARZYSZENIU NA RZECZ SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Spotkanie środowiskowe - scenariusz zajęć
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
DZIAŁANIA WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE JERZY SZCZEPANIEC Wydział Polityki Społecznej.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Warsztaty Zarządzania Strategicznego moderator: Robert Żarkowski.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Piotr Knaś, Małopolski Instytut Kultury
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Analiza SWOT.
Dr Krzysztof Borodako Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Analiza SWOT… a po co mi to? (cz.2)
Analiza SWOT… a po co mi to?
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
ZAPROSZENIE do współpracy - skierowane do przedstawicieli administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych tj. w szczególności: - pracowników samorządów.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Analiza strategiczna Grzegorz Raniszewski.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Czerwiec 2010 PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA odnośnie innowacji.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
Grzegorz Cetner Brzeziny, 15. czerwca 2015 r. Szkolenie: Nowe Lokalne Strategie Rozwoju Od czego zacząć?
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Indywidualne Plany Działania
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH

Diagnoza stanu lokalnej oświaty – Analiza SWOT Moduł 1 Prezentacje przygotowano na podstawie materiałów z projektu pilotażowego „Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w zarządzaniu oświatą ukierunkowanym na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Autor: Aleksandra Kuźniak/Marcin Wojtkowiak/ Dorota Tomaszewicz

Cel ogólny: zapoznanie uczestników szkolenia z metodą analizy SWOT oraz zastosowania do analizy stanu lokalnej oświaty

Cele szczegółowe (efekty) Uczestnik szkolenia: rozróżnia słabe i mocne strony oraz zagrożenia i szanse dla rozwoju oświaty w gminie, określa słabe i mocne strony oświaty w gminie, określa szanse i zagrożenia dla rozwoju oświaty w gminie, ocenia słabe i mocne strony oraz szanse i zagrożenia, jako najbardziej istotne dla rozwoju oświaty w gminie.

Analiza SWOT Czym jest i do czego służy analiza SWOT? Dlaczego tak często wykorzystywana jest przy budowie planów strategicznych?

Budowa analizy SWOT KROK 1. Zebranie informacji. KROK 2 Ocena mocnych i słabych stron. KROK 3 Ocena szans i zagrożeń.

Ćwiczenie KROK 1 Proszę zebrać informacje o stanie oświaty w gminie (powiecie) i jej (jego) otoczeniu. Jakie są cele oświaty w gminie? Jaka jest sieć szkół w gminie? Kto jest klientem, jakie ma potrzeby? (nawiązanie do interesariuszy, podmiotów, źródeł informacji). Jakie jest otoczenie? (konkurencja, rynek, na którym działa, prognozy itp.).

Analiza SWOT mocne strony słabe strony 1. 2. 3. szanse zagrożenia

Ćwiczenie KROK 2 Proszę ocenić mocne i słabe strony oświaty poprzez wybór tych obszarów, które uważają Państwo za najistotniejsze. „-2” pkt – czynnik uznany za bardzo słabą stronę oświaty; „-1” pkt – czynnik uznany za słabą stronę; „+1” pkt – czynnik uznany za mocną stronę; „+2” pkt – czynnik uznany za bardzo mocną stronę.

Wycena czynnika jako strony Karta ćwiczenia 1 Lp. Mocne lub słabe strony Wycena czynnika jako strony słabej mocnej -2 -1 +1 +2 1. Mocna strona 1 2. Mocna strona 2 … Mocna strona … Słaba strona 1 Słaba strona 2 Słaba strona …

Ćwiczenie KROK 3 Proszę ocenić szanse i zagrożenia. „-2” pkt – czynnik uznany za bardzo silne zagrożenie dla oświaty w gminie; „-1” pkt – czynnik uznany za zagrożenie, ale o mniejszym wpływie; „0” pkt – czynnik, który nie możesz jednoznacznie zidentyfikować jako zagrożenie czy szansę, ale który warto uwzględnić; „+1” pkt – czynnik uznany za szansę; „+2” pkt – czynnik uznany za szansę o dużym wpływie.

Karta ćwiczenia 2 Wycena wpływu czynników otoczenia Lp. Szansa lub zagrożenie Wycena wpływu czynników otoczenia -2 -1 +1 +2 1. Czynnik 1 2. Czynnik 2 3. Czynnik 3 4. Czynnik 4 … Czynnik …

Podsumowanie prezentacja pracy grup; omówienie różnic i podobieństw w postrzeganiu oświaty w gminie/ mieście/ powiecie

Łączenie elementów, tworzenie strategii Analiza SWOT Łączenie elementów, tworzenie strategii

Mocne i słabe strony vs. szanse i zagrożenia Zadanie: W oparciu o przeprowadzoną analizę SWOT wypracowanie rekomendacji dla JST Ćwiczenie z identycznym podziałem na grupy, jak w pierwszej części warsztatu

Rekomendacje dla JST Które mocne strony pozwalają na pełne wykorzystanie szans? 2) Które słabe strony mogą uniemożliwić wykorzystanie szans? 3) Które mocne strony pomogą w likwidacji zagrożeń? 4) Które słabe strony sprawiają, że skorzystanie z szansy jest niemożliwe? Przeprowadzenie analizy i wybranie rekomendacji przez poszczególne grupy w oparciu o odpowiedzi na powyższe pytania. Każda z grup zapisje odpowiedzi i rozwiązania na dużej kartce papieru. Czas – 15-20 minut

Prezentacje rekomendacji Mocne i słabe strony vs. szanse i zagrożenia Prezentacje rekomendacji Poszczególne grupy prezentują wypracowane rekomendacje spisane na kartce papieru i przyklejone do tablicy

Cztery rodzaje strategii Strategia agresywna Strategia obronna Strategia konserwatywna Strategia konkurencyjna

Strategia agresywna Mocne strony + szanse, czyli wykorzystanie szans za pomocą mocnych stron. Rozwój, ekspansja.

Strategia obronna Słabe strony + zagrożenia, czyli sytuacja, w której mankamenty oświaty w gminie potęgowane są przez zagrożenia i vice versa. Nastawienie na utrzymanie się, oddalenie ryzyka bankructwa.

Strategia konserwatywna Mocne strony + zagrożenia, czyli przypadki, w których atuty oświaty pomagają unieszkodliwiać zagrożenia

Strategia konkurencyjna Słabe strony + szanse. W tej sytuacji kluczowym działaniem jest eliminacja mankamentów, które nie pozwalają na wykorzystanie nadarzających się okazji.

Jaki rodzaj strategii dla poszczególnych JST? Analiza Jaki rodzaj strategii dla poszczególnych JST? Cała grupa analizuje poszczególne SWOT pod kątem 4 możliwych strategii i kategoryzuje SWOT-y do wybranych rodzajów strategii – potrzebna tablica flipchart

Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE Dziękuję za uwagę Dorota Tomaszewicz Ekspert merytoryczny Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE