Podstawowe założenia konkursu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kliknij, aby dodać tytuł prezentacji Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Rola i znaczenie nowych rozwiązań ułatwiających młodym wejście/powrót na rynek.
Advertisements

1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Program Aktywizacja i Integracja Poznań, styczeń 2015r.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
System wsparcia finansowego w zakresie tworzenia miejsc pracy w przedsiębiorstwach społecznych.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Olsztyn, 9 czerwca 2016 r. Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej.
Możliwości realizacji usług społecznych przez podmioty reintegracyjne oraz ich kooperacji w tym zakresie.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
Propozycje kryteriów wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
VIII Oś Priorytetowa RPO WP Integracja Społeczna Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Integracji Społecznej EFS.
MOŻLIWOŚCI APLIKOWANIA JST O ŚRODKI Z EFS W RAMACH RPO WM Kozienice, 12 września 2016 r. Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach ROZWÓJ ZASOBÓW LUDZKICH W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Poddziałanie Nr RPKP IZ /16 Założenia konkursu, kryteria dostępu, kryteria premiujące Aktywne włączenie społeczne.
Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy
Szczecin, dnia 26 kwietnia 2017 r.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Konferencja „BIZNES Z LUDZKĄ TWARZĄ”
Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Podsumowanie wsparcia PO KL w województwie warmińsko-mazurskim
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 3 sierpnia 2017 r.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Specyfika i cel konkursu w ramach Poddziałania RPO WP
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
w powiatach malborskim i sztumskim”
„Ludzi można spostrzec zamykając oczy” Jan Paweł II
Wielkopolski Regionalny
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata
PROJEKT SYSTEMOWY SZANSA
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Kryteria wyboru projektów dla Działania 8.1, 8.2, 8.3, 8.5
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Spotkanie informacyjne dotyczące konkursu nr: RPSL IZ
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Spotkanie dla pracodawców ,,Warto wiedzieć, warto skorzystać„
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Sprawozdanie z postępu realizacji Programu Rewitalizacji Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego na lata
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie Instytucja Pośrednicząca w ramach RPO WL REGULAMIN KONKURSU nr RPLU IP /18   W ramach.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zapis prezentacji:

Podstawowe założenia konkursu Konkurs zamknięty nr: RPWM.11.01.02-IZ.00-28-001/19 Konkurs ogólny i rewitalizacyjny ZIT Olsztyn Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014–2020 Olsztyn, 14.05.2019 r.

10 108 404,31 PLN w tym na projekty rewitalizacyjne 3 272 796,53 PLN Kwota alokacji na konkurs Kwota przeznaczona na dofinansowanie wynosi 10 108 404,31 PLN w tym na projekty rewitalizacyjne 3 272 796,53 PLN

Planowany harmonogram konkursu Nabór wniosków od 20.05.2019 r. do 7.06.2019 r. Weryfikacja warunków formalnych czerwiec 2019 r. Ocena kryteriów strategicznych Ocena kryteriów merytorycznych zerojedynkowych, obligatoryjnych i punktowych lipiec 2019 r. Negocjacje lipiec/sierpień 2019 r. Rozstrzygnięcie konkursu wrzesień 2019 r.

Wkład własny 15 % wydatków kwalifikowalnych w ramach projektu – dla projektów OPS i PCPR. 5 % wydatków kwalifikowalnych w ramach projektu − dla pozostałych podmiotów publicznych i  podmiotów niepublicznych.

Złożenie wniosku w wersji elektronicznej i papierowej I. Dla projektów o typie „innym” (nie rewitalizacyjnym) złożenie wniosku w wersji elektronicznej złożenie wniosku w wersji papierowej bez załączników II. Dla projektów o typie „rewitalizacyjnym” złożenie wniosku w wersji papierowej wraz z załącznikami załącznik: wyciąg z programu rewitalizacji, tj.: kopia aktualnej uchwały przyjmującej program rewitalizacji oraz kopia listy planowanych, podstawowych projektów i przedsięwzięć rewitalizacyjnych wraz z ich opisami lub Oświadczenie Gminy o zgodności projektu z programem rewitalizacji (załącznik do Regulaminu) – w przypadku projektów określonych w programie rewitalizacji jako „pozostałe rodzaje przedsięwzięć rewitalizacyjnych”. Przed złożeniem wniosku w wersji papierowej sprawdź sumy kontrole na wydruku i w wersji elektronicznej − muszą się zgadzać.

Grupa docelowa (czyli do kogo skierowane jest wsparcie) I. Dla projektów o typie „innym” (nie rewitalizacyjnym) Uczestnicy projektu i ich otoczenie - Osoby zagrożone ryzykiem ubóstwa lub wykluczenia społecznego, w tym osoby bezrobotne, mieszkające na terenie MOF Olsztyna (w tym mieszkające na obszarze wyznaczonym do rewitalizacji). II. Dla projektów o typie „rewitalizacyjnym” Uczestnicy projektu i ich otoczenie - Osoby zagrożone ryzykiem ubóstwa lub wykluczenia społecznego, w tym osoby bezrobotne, zamieszkujące wyłącznie na obszarze wyznaczonym do rewitalizacji, wskazanym w „Programie Rewitalizacji” oraz zamieszkujące na terytorium MOF Olsztyna.

Grupa docelowa – zgodna z Wytycznymi CT 9 Osoby zagrożone ryzykiem ubóstwa lub wykluczeniem społecznym: – są to: osoby lub rodziny korzystające ze świadczeń z pomocy społecznej; osoby, o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym; osoby przebywające w pieczy zastępczej lub opuszczające pieczę zastępczą oraz rodziny przeżywające trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo-wychowawczych, osoby nieletnie, wobec których zastosowano środki zapobiegania i zwalczania demoralizacji i przestępczości; osoby przebywające w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, osoby z niepełnosprawnością; członkowie gospodarstw domowych sprawujących opiekę nad osobą z niepełnosprawnością, o ile co najmniej jeden z nich nie pracuje ze względu na konieczność sprawowania opieki nad osobą z niepełnosprawnością; osoby niesamodzielne; osoby bezdomne lub dotknięte wykluczeniem z dostępu do mieszkań osoby odbywające kary pozbawienia wolności; osoby korzystające z PO PŻ. Wytyczne w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków EFS- obowiązują od 09.01.2018 r.

Wnioskodawcy (czyli kto może złożyć wniosek) Wnioski o dofinansowanie mogą składać: Wszystkie podmioty działające na podstawie zapisów statutowych lub innych dokumentów (np. KRS, zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej) w sferze pomocy i integracji społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych lub rynku pracy, z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych).

Miejsce realizacji projektu Miejsce realizacji projektu to terytorium MOF Olsztyna Miejski obszar funkcjonalny Olsztyna Gmina Miasto Olsztyn, Gmina Barczewo, Gmina Dywity, Gmina Gietrzwałd, Gmina Jonkowo, Gmina Purda Gmina Stawiguda Wytyczne w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków EFS- obowiązują od 09.01.2018 r.

Formy wsparcia (czyli co możemy zrobić w projekcie) Wsparcie dla osób, rodzin lub otoczenia osób zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym z wykorzystaniem instrumentów aktywnej integracji o charakterze: społecznym, zawodowym, edukacyjnym, zdrowotnym. społecznym - zajęcia umożliwiające rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych, -poradnictwo psychologiczne, psychospołeczne, prawne, obywatelskie, - treningi kompetencji i umiejętności społecznych umożliwiające powrót do życia społecznego; zawodowym - staże, praktyki zawodowe, - kursy i szkolenia, - uczestnictwo w zajęciach CIS, KIS, - aktywizacja zawodowa z wykorzystaniem doradcy zawodowego, trenera pracy, coacha, asystenta osoby niepełnosprawnej; edukacyjnym - zajęcia szkolne związane z uzupełnieniem wykształcenia, - zajęcia w ramach kształcenia ustawicznego mające na celu uzyskanie zawodu, - usługi wspierające aktywizację edukacyjną (np. broker edukacyjny) zdrowotnym - skierowanie i sfinansowanie programu korekcyjno-edukacyjnego dla osób stosujących przemoc w rodzinie, - badania lekarskie związane z podjęciem zatrudnienia. - promocja zdrowego stylu życia Działania zdrowotne (np. działania z zakresu racjonalnego gospodarowania żywnością, działania z zakresu aktywizacji fizycznej służące zmianie postaw i kształtujące nawyki zdrowego stylu życia).

Formy wsparcia – aktywizacja społeczna Przykłady działań społecznych: Grupowe wsparcie socjoterapeutyczne 2. Grupowe warsztaty motywacyjne do podejmowania aktywności i wzmacniające kondycję psychiczną, rozwijające kompetencje społeczne (w tym warsztaty z psychologiem i terapeutą) 3. Indywidualne konsultacje (funkcjonowanie Punktu Indywidualnego Wsparcia, gdzie usługi świadczyć będą np. psycholog, prawnik i coach). 4. Wsparcie animacyjne (Warsztaty rozwoju kreatywnego i aktywnego spędzania czasu wolnego: zajęcia z animatorem mające na celu odkrycie i rozwój pasji przez uczestników projektu zakończone zorganizowaniem kilku inicjatyw skierowanych do otoczenia uczestników).

Formy wsparcia – aktywizacja zawodowa Przykłady działań zawodowych: Indywidualne doradztwo zawodowe (spotkania z doradcą zawodowym); 2. Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy (poznanie podstawowych zagadnień dotyczących rynku pracy i mechanizmów, które nim rządzą, dokonanie analizy lokalnego rynku pracy, określenie swojej sylwetki zawodowej oraz dokonanie bilansu swoich mocnych i słabych stron) 3. Praktyczne warsztaty z autoprezentacji (wzrost stopnia opanowywania emocji i stresu związanego z ekspozycją społeczną, wzrost umiejętności kreowania wizerunku w oparciu o lepszą znajomość siebie i taktyki autoprezentacji); 4. Szkolenia zawodowe: szkolenia konkretne (np. kurs komputerowy, kurs opiekun osób starszych, kurs Operator wózka jezdniowego z napędem silnikowym; dopasowane na podstawie IPD/IPR, w którym znajdzie się wskazanie do nabycia/zmiany kwalifikacji/komp. Szkolenia zgodne ze zdiagnozowanymi potrzebami i potencjałem UP oraz zdiagnozowanymi potrzebami na rynku pracy.

Formy wsparcia – aktywizacja zawodowa Przykłady działań zawodowych: 5. Konsultacje doradcze (funkcjonowanie Punktu Doradczego z doradcą zawodowym, pośrednikiem pracy); 6. Staże zawodowe - Staże zgodne z możliwościami, potencjałem i predyspozycjami zawodowymi i ukończonym szkoleniem przez UP; 7. Wsparcie trenera pracy (Warsztaty z trenerem pracy: będą miały na celu przekazanie praktycznych informacji, jak przygotować dokumenty zawodowe, w jaki sposób samodzielnie poszukiwać pracy, jak poruszać się po rynku pracy, założyć własną firmę czy spółdzielnię socjalną (zainteresowani będą kierowani do odpowiedniego OWES).

Formy wsparcia – aktywizacja zdrowotna Przykłady działań zdrowotnych: Badania lekarskie (przed odbyciem stażu, przed podjęciem zatrudnienia) Działania promujące zdrowy styl życia: działania z zakresu racjonalnego gospodarowania żywnością, działania z zakresu aktywizacji fizycznej służące zmianie postaw i kształtujące nawyki zdrowego stylu życia.

Kryteria merytoryczne - obligatoryjne 1. Projekt przewiduje informowanie właściwych terytorialnie OPS, PCPR lub PUP o projekcie i udzielonych formach wsparcia; 2. Wskaźnik efektywności społecznej wynosi co najmniej: w odniesieniu do osób z niepełnosprawnościami - 34%, w odniesieniu do pozostałych osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym - 34%; 3. Wskaźnik efektywności zatrudnieniowej wynosi co najmniej: w odniesieniu do osób z niepełnosprawnościami - 12%, w odniesieniu do pozostałych osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym - 25 % 4. Biuro projektu na terenie MOF Olsztyna; 5. Co najmniej 12-miesięczne doświadczenie Wnioskodawcy lub Partnera w prowadzeniu działalności w obszarze pomocy i integracji społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych lub rynku pracy, na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego; 6. Projekt przewiduje, że co najmniej 20% uczestników podejmie zatrudnienie; 7. Grupę docelową projektu stanowią wyłącznie osoby mieszkające na obszarze wyznaczonym do rewitalizacji, wskazanym w „Programie Rewitalizacji”. (dotyczy projektów o typie „rewitalizacyjnym”). Kryterium nie dotyczy projektów o typie „innym” (nie rewitalizacyjnym).

Wskaźniki rezultatu Wskaźnik mierzony do 4 tyg. od zakończenia przez uczestnika udziału w projekcie Należy uwzględniać wszystkie osoby, które w okresie do czterech tygodni po zakończeniu udziału w projekcie podjęły zatrudnienie. Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym pracujących po opuszczeniu programu (łącznie z pracującymi na własny rachunek) Do wskaźnika wliczamy zarówno osoby zarejestrowane jako poszukujące pracy oraz osoby nowo zarejestrowane w publicznych służbach zatrudnienia jako poszukujące pracy. mierzony do 4 tyg. od zakończenia przez uczestnika udziału w projekcie. Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym poszukujących pracy po opuszczeniu programu We wskaźniku należy uwzględnić: osoby, które odbyły szkolenie w ramach projektu oraz zakończyły udział w projekcie i w okresie do 4 tygodni po zakończeniu udziału w projekcie przystąpiły do egzaminu powiązanego ze szkoleniem jakie odbyły w projekcie , osoby, które ukończyły szkolenie w projekcie, które zakończyło się egzaminem w trakcie trwania projektu. Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu PAMIĘTAJ!!! O kryterium dostępu – co najmniej 20% uczestników podejmie zatrudnienie Realizacja celu projektu mierzona jest poprzez ustalenie wskaźników określonych dla 1 oraz 2 typu projektu. Dla niniejszego konkursu określone zostały następujące wskaźniki:

Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie Wskaźniki produktu We wskaźniku należy wykazać osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, których definicja jest zgodna z Wytycznymi CT9. Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym objętych wsparciem w programie We wskaźniku należy wykazać osoby niepełnosprawne (tym także z zaburzeniami psychicznymi), przy czym przynależność do tej grupy osób, określana jest w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie. Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie Wskaźniki produktu

Wskaźniki efektywnościowe Efektywność społeczna i efektywność zatrudnieniowa W projektach mierzona jest rozłącznie dla dwóch grup – osób z niepełnosprawnościami i dla pozostałych osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym. Osoby z niepełnosprawnościami Pozostałe osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym

Wskaźniki efektywnościowe Wskaźniki efektywnościowe Minimalny poziom 34% Mierzony do 3 miesięcy od zakończeniu udziału uczestnika w projekcie Mierzony wśród osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, które skorzystały z usług aktywnej integracji o charakterze społecznym lub edukacyjnym, lub zdrowotnym. Wskaźnik efektywności społecznej Minimalny poziom 25% lub 12% Mierzony do 3 miesięcy od zakończenia udziału uczestnika w projekcie Mierzony jest wśród osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, które skorzystały z usług aktywnej integracji o charakterze zawodowym. Wskaźnik efektywności zatrudnieniowej Wskaźniki efektywnościowe

Wskaźnik efektywności społecznej Określa odsetek uczestników projektu, którzy po zakończeniu udziału w projekcie dokonali postępu w procesie aktywizacji społeczno-zatrudnieniowej i zmniejszenia dystansu do zatrudnienia: - rozpoczęli naukę; - wzmocnili motywację do pracy po projekcie; - zwiększyli pewność siebie i własne umiejętności; - poprawili umiejętność rozwiązywania pojawiających się problemów; - podjęli wolontariat; - poprawili stan zdrowia; - ograniczyli nałogi; - doświadczyli widoczną poprawę w funkcjonowaniu (w przypadku osób z niepełnosprawnościami).

Wskaźnik efektywności zatrudnieniowej Kryterium efektywności zatrudnieniowej oznacza odsetek uczestników projektu, którzy po zakończeniu udziału w projekcie znaleźli się w jednej z poniższych sytuacji: jako osoby bierne zawodowo lub bezrobotne w momencie przystąpienia do projektu, podjęli zatrudnienie po zakończeniu udziału w projekcie lub w trakcie jego trwania; jako osoby bierne zawodowo w momencie przystąpienia do projektu, zaczęli poszukiwać pracy; jako osoby bierne zawodowo lub bezrobotne w momencie przystąpienia do projektu, podjęli dalszą aktywizację zawodową, w tym w projekcie realizowanym w ramach PI 9v lub CT 8 (PI 8i, 8ii, 8iii lub 8iv), po zakończeniu udziału w projekcie lub w trakcie jego trwania; - jako uczestnicy CIS lub KIS w trakcie trwania projektu lub po jego zakończeniu podjęli zatrudnienie w ramach zatrudnienia wspieranego; - jako osoby zatrudnione w ZAZ lub uczestniczące w WTZ w trakcie trwania projektu lub po jego zakończeniu podjęli zatrudnienie na otwartym rynku pracy, w tym w PS. Wskaźniki efektywnościowe – pomiar wskaxnika powinien być doonywany zawsze, gdy wprojekcie w odniesieniu do grup zagrozonyhc ubóstwem lub wykluczeniem społecznym zaplanowano działania aktywizujące o charakterze zawodowym

Wskaźnik efektywności zatrudnieniowej Wyłączenia z kryterium efektywności zatrudnieniowej: - osoby nieletnie, wobec których zastosowano środki zapobiegania i zwalczania demoralizacji i przestępczości zgodnie z ustawą z dnia 26 października 1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich; osoby do 18. roku życia lub do zakończenia realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki; osoby, które w ramach projektu lub po zakończeniu jego realizacji podjęły naukę w formach szkolnych. Wskaźniki efektywnościowe – pomiar wskaźnika powinien być dokonywany zawsze, gdy w projekcie w odniesieniu do grup zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym zaplanowano działania aktywizujące o charakterze zawodowym

Dziękuję za uwagę Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie