Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Miasta Ruda Śląska/Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany ze środków.
Advertisements

Komunikacja interpersonalna
AUTOPREZENTACJA.
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
MOTYWACJA DZIECI I NAUCZYCIELI Monika Matuszczak
Jak zachować porządek w klasie?
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
GROMADZENIE INFORMACJI O PACJENCIE I JEGO RODZINIE
Śmiech to zdrowie… ale i nauka.
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
GARŚĆ INFORMACJI O PJM I LINGWISTYCE MIGOWEJ. Beata Gorczyńska/Katarzyna Marczak.
Wystąpienia publiczne.
Komunikacja Niewerbalna
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Konferencja MaterCare International
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wyszkach ID grupy:
Pedagogika szkoły wyższej
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa II.
Komunikacja niewerbalna mowa ciała i nie tylko
MOWA CIAŁA.
Różnorodna prezentacja kandydatów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, a następnie oddanie głosu przez wszystkich uczniów szkoły, zapewnią demokratyczny.
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Moduł 8 Umiejętność autoprezentacji. Po ukończeniu tego modułu będziesz dysponować wiedzą o:  8.1 Odpowiednim przygotowaniu się do prezentacji  8.2.
 brak czasu dla dzieci  niewłaściwa komunikacja interpersonalna  brak umiejętności radzenia sobie w sytuacji konfliktu,  brak rozpoznawania i interpretowania.
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Umiejętność obserwacji.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Skierniewicach
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
Komunikacja i jej formy :
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
Komunikacja międzyludzka
Komunikacja.
1 Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Zakłada się, że duże znaczenie.
M e t o d y k o m u n i k a c j i Izabela Stróż I g.
Bariery komunikacyjne
Co to jest komunikacja? Komunikacja to wymiana informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa, gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Komunikowanie siĘ.
Metody komunikacji ludzi
Komunikacja.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
Komunikacja.
Znaczenie mimiki twarzy w kontaktach nauczyciel – uczeń
TAJNIKI POZYTYWNEJ MOWY CIAŁA
oprac. Karolina Sobierska, Iwona Nowak
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Zapis prezentacji:

Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach edukacyjnych 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN

Dla zapewnienia komunikacji werbalnej z uczniami nauczyciel powinien m Dla zapewnienia komunikacji werbalnej z uczniami nauczyciel powinien m.in. 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN

zwięźle formułować swoje myśli; - często zmieniać wysokość i ton głosu, jego głośność, tempo mówienia; nie mówić zbyt szybko przez długo czas; - mówić zdecydowanie i z przekonaniem; - nie przekrzykiwać uczniów; 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN

kierować do uczniów prawidłowo sformułowane pytania, aby były dobrze zrozumiane; przekazywać uczniom wyraźne, zrozumiałe przez nich polecenia; unikać rozmawiania wyłącznie z ochotnikami; przekazywać głosem rzeczywisty stopień ważności swoich słów. 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN

Zachowania niewerbalne nauczyciela w sytuacjach edukacyjnych świadczą o dostępności nauczyciela, jego bliskości, emanującym od niego cieple, o gotowości nauczyciela do porozumiewania się z uczniami. 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN

zachowań niewerbalnych można wyróżnić następujące: Wśród zachowań niewerbalnych można wyróżnić następujące: 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN

Wykorzystanie interpersonalnej przestrzeni i odległości, obejmujące wykorzystanie przez nauczyciela odległości fizycznej i kierunku ułożenia ciała względem uczniów. 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN

2. Wśród niewerbalnych zachowań nauczyciela można wyróżnić: 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN

Wywiera pozytywny wpływ na relacje nauczyciel – uczeń. UŚMIECH ! Wywiera pozytywny wpływ na relacje nauczyciel – uczeń. Dla uczniów stanowi przykład sposobu komunikowania uczniom pozytywnych emocji i ciepła. 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN

SKINIENIE GŁOWĄ ROZLUŹNIENIE CIAŁA Stosowane przez nauczyciela stanowi komunikat potwierdzający, iż nauczyciel odbiera (słucha) i rozumie komunikat przekazywany przez ucznia. ROZLUŹNIENIE CIAŁA Wskazuje na: - wewnętrzny spokój nauczyciela, - chęć komunikowania uczniom pozytywnych treści. 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN

Wykonywane przez nauczyciela Gesty Wykonywane przez nauczyciela - np. ruchy ramion - komunikują uczniom zaangażowanie i zainteresowanie nauczyciela. 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN

komunikatów za pomocą oczu 3. Kontakt wzrokowy = transmisja komunikatów za pomocą oczu 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN

Nauczyciel przekazuje uczniom pozytywne emocje, ciepło zainteresowanie Zachowania niewerbalne okazują się także przydatne w przypadku niewłaściwego zachowania uczniów 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN

Podtrzymanie kontaktu wzrokowego z uczniem zaburzającym przebieg lekcji, którego uwaga skupiona jest na wykonywaniu czynności niezwiązanych z lekcją. Zimne, nieruchome spojrzenie , skinienie głową lub gest dłonią ukierunkowują uwagę ucznia na wykonywaniu czynności związanych z lekcją. 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN

Np. zmarszczenie lub podniesienie brwi, pogrożenie ... Uspokojenie niewłaściwie zachowującego się ucznia przez dotknięcie jego głowy lub ramienia albo wykonanie określonego gestu. Np. zmarszczenie lub podniesienie brwi, pogrożenie ... 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN

Zbliżenie się do ucznia powoduje, że jego uwaga zostaje zwrócona na czynności wykonywane na lekcji. 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN

Zadanie pytania niewłaściwie zachowującemu się uczniowi. Konieczne jest powiązanie pytania z treścią lekcji w momencie przewinienia ucznia, czyli powiązanie go z czynnościami wykonywanymi przez uczniów. 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN

W procesie edukacyjnym uczestniczy cała osobowość nauczyciela jego osobiste doświadczenie Osobowość nauczyciela odzwierciedlona jest w jego zachowaniach niewerbalnych Mają one duży wpływ na tworzenie odpowiedniego klimatu klasy efekty pracy uczniów 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN

sposób poruszania się po klasie Istotne dla procesu kształcenia pozostają takie cechy komunikacji niewerbalnej, jak : uroda postawa ciała styl ubierania się mimika twarzy gesty i ruchy ciała sposób poruszania się po klasie 2019-06-19 Z.Korzeniewski,DODN