”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Advertisements

Rośliny z polskich pól Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Czy warto oszczędnie gospodarować wodą w twoim otoczeniu? autor: Dorota Rusin WebQuest.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
PODRÓZNICY AMERYKI POŁUDNIOWEJ. Jesteście podróżnikami badającymi tropikalne zwierzęta, zamierzacie wybrać się do Ameryki Południowej, aby stworzyć album.
TECHNIKI SZYBKIEGO CZYTANIA ZAPAMIĘTYWANIA, SKUTECZNEGO UCZENIA SIĘ.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, sięgającemu czasów Starożytnego Egiptu i różnorodności klientów (Od Helu aż po Władywostok) nasza firma wyspecjalizowała.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
Realizowany w Chorzowie od do r. autor: Karolina Piwczyk.
PRACA W GRUPIE PRZYPOMNIENIE EFEKTYWNA GRUPA Już od dawna ludzie znają zasadę, że „co dwie głowy, to niejedna”, ale aby praca w grupie przynosiła zamierzone.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Świat mówi o Bogu. CELE : Na dzisiejszych zajęciach: dowiesz się czy o istnieniu Boga można mieć pewną wiedzę czy też mamy w Niego tylko wierzyć.
Zarządzanie startupem internetowym Michał Burda, Michał Łuszczek, Agnieszka Gajownik.
PRAWA DZIECKA. Nikt nie może mnie poniżać, Krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze Na ratunek wzywać.
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
UCZ I UCZ SIĘ Z TIK. JAK PROWADZIĆ LEKCJE W SIECI Za pomocą programów typu Skype lub Ventrilo można by prowadzić lekcje internetowe. Umożliwiałoby to.
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
„Programowanie to nasza przyszłość”
Aktywny RODZIC.
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
romantyczne biografie
Mind Mapping (Mapy umysłu, myśli) Zygmunt Korzeniewski.
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
ZALETY GŁOŚNEGO CZYTANIA DZIECIOM
Lekcja w… ciszy.
ORGANIZACJA.
NASZA PRZYGODA Z PROJEKTEM UNIJNYM
Style i strategie uczenia się
Dlaczego trzeba się uczyć?
Logarytmy.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
Metoda projektu.
dr Marzena Żylińska Łódź
Oferta Programu.
Projekt nr Europejski Rok Dziedzictwa Kulturowego VIII edycja
Dlaczego warto się uczyć
Wizyta w Bibliotece Szkolnej Grupa 0c
10 kroków do zmiany nawyków
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
ARENA MŁODYCH.
A ty dla kogo żyjesz? Dla kogo są Twoje kroki i zmagania każdego dnia?
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
„Ale weźmiecie moc Ducha Świętego, kiedy zstąpi na was, i będziecie mi świadkami w Jerozolimie i w całej Judei, i w Samarii, i aż po krańce ziemi” (Dzieje.
Dbamy o bezpieczeństwo
Prezentacja planu biznesowego
SKAZANI NA SIEBIE CZY OBDAROWANI SOBĄ?
Dlaczego warto czytać?.
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Nazwa firmy Biznesplan.
Tytuł prezentacji szkoleniowej
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Jesteśmy „One PPG” Nasz cel We protect and beautify the world
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Kultura – sztuka w okresie międzywojennym
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
W CZASACH CZŁOWIEKA PIERWOTNEGO
Zapis prezentacji:

”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist Jak się nauczyć? WebQuest dla klasy Vb Drodzy uczniowie, przygotowałam dla nas wszystkich projekt, abyśmy wspólnie pomogli sobie nauczyć się uczyć. Wioleta Błaszczyk

Wprowadzenie Wiedza otwiera przed nami ogromne możliwości. Daje pewność, że w przyszłości będziemy mogli zrealizować swoje marzenia dotyczące wybranego zawodu. Jednak musimy pamiętać, że nie można niczego nauczyć się raz na całe życie. Dlatego warto poświęcić troszkę czasu, aby poszukać metod, które pomogą właśnie Tobie przyswoić wiedzę łatwo i szybko a co najważniejsze przyjemnie. W naszym projekcie spróbujemy poszukać odpowiedzi na pytanie „Jak się uczyć efektywnie?”

Zadania Podzielcie się na 4 mieszane grupy (2 grupy 4 osobowe i 2 grupy 5 osobowe). W pracy biorą udział wszyscy uczniowie. Wybierzcie sobie jedno z zagadnień, przygotowanych dla grup. Każda grupa pracuje nad innym tematem. Przydzielcie sobie role i zadania na czas wykonywanej pracy. Wykonajcie prezentację multimedialną. Koniecznie pamiętajcie o zasadach obowiązujących podczas pracy w grupie. Powodzenia

Zagadnienia Grupa 1 Co i w jaki sposób notować, żeby potem łatwiej było powtarzać?   Grupa 2 Jak czytać, żeby pamiętać? Grupa 3  Jak racjonalnie wykorzystać swój czas przeznaczony na naukę?   Grupa 4  Jak skoncentrować się i zapamiętać to, czego się uczę?    

Proces Zapoznajcie się z wybranym przez siebie zagadnieniem. Wyszukajcie w zasobach sieciowych porad dotyczących rozwiązania tego problemu (wykorzystajcie podane źródła). Zgromadźcie dane - wybierzcie to, co jest dla Was ważne i przydatne, a przede wszystkim zrozumiałe (pamiętajcie o prawach autorskich). Przygotujcie prezentację multimedialną opisującą Wasz problem. Wykorzystajcie w tym celu wiedzę zdobytą z przejrzanych zasobów sieciowych (pamiętajcie o podaniu źródeł). Przedstawcie kilka sposobów rozwiązania problemu. Możecie wykorzystać własne doświadczenia. Dbajcie o poprawną ortografię, interpunkcję i budowę językową tekstu. Tekst ma być poprawny, zrozumiały i ciekawy dla czytelnika.

Ewaluacja Jestem przekonana, że po wykonaniu zadań: będziecie długo pamiętać to, czego się nauczycie będziecie potrafili odpowiednio notować, aby potem łatwiej powtarzać nauczycie się racjonalnie wykorzystać swój czas przeznaczony na naukę nauczycie się koncentrować zdobędziecie użyteczne informacje o sposobach uczenia się wprowadzicie je w życie zrozumiecie, jak działa pamięć wzrośnie Wasza motywacja i samoocena

Konkluzja To już koniec pracy. Mam nadzieję, że zdobywanie wiedzy na temat uczenia się sprawiło Wam przyjemność. Wykonaliście swoje zadania. Wierzę, że wiedza przez Was zdobyta, pozwoli Wam uczyć się w sposób bardziej skuteczny, a czas przeznaczony na naukę będziecie umieli w pełni wykorzystać. Jak się zapewne przekonaliście, jedyna droga, aby zdobyć praktyczną wiedzę to własna praca. Pamiętajcie, że wiedza i wykształcenie są jedynymi rzeczami, których nie można człowiekowi odebrać.. Wykorzystujcie podczas nauki to, czego się nauczyliście!

Źródła https://www.youtube.com/watch?v=gf9OKC6G2Mc https://jaksieuczyc.pl/koncentracja-jak-sie-uczyc-efektywniej/ https://www.youtube.com/watch?v=3pz6cvnLVF8 https://szybkanauka.pro/jak-notowac-bez-przepisywania/ http://www.godmother.pl/naucz-dziecko-robic-skuteczne-notatki-cz-1/ https://szybkanauka.pro/poprawa-pamieci-czytanie/ https://www.youtube.com/watch?v=C9wTrq5Z2gQ http://szybkanauka.net/efektywna-nauka https://www.poradnikzdrowie.pl/psychologia/rozwoj-osobisty/cwiczenia- pamieci-jak-sie-uczyc-zeby-sie-nauczyc-aa-CW72-pLah-XU1Y.html