Poprawa efektywności kształcenia ogólnego w ramach RPO WSL

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedstawienie założeń konkursu RPWM IZ /15 Olsztyn, 14 grudnia 2015 r.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Poddziałanie Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów – projekty ZIT bis Elbląg KONKURS RPWM IZ /16.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Przedstawienie założeń konkursu RPWM IZ /16 Olsztyn, 18 kwietnia 2016r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
SPECYFIKA I CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Sześciolatek idzie do szkoły
konkursu nr RPSL IZ /17 w ramach RPO WSL
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Sześciolatek idzie do szkoły
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 3 sierpnia 2017 r.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Poprawa efektywności kształcenia ogólnego w ramach RPO WSL
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 18 kwietnia 2018 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Poprawa efektywności kształcenia ogólnego w ramach RPO WSL 2014-2020 Poddziałanie 11.1.4 Poprawa efektywności kształcenia ogólnego w ramach RPO WSL 2014-2020 spotkanie informacyjne Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego / Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Katowice, 05 czerwca 2019 r.

Podstawowe informacje Oś Priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego Działanie 11.1 Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego Poddziałanie 11.1.4 Poprawa efektywności kształcenia ogólnego – konkurs (Obszary Strategicznej Interwencji – Obszary wiejskie) Cel szczegółowy: Wzrost dostępu do wysokiej jakości oferty kształcenia ogólnokształcącego.

podmiotów wykluczonych na podstawie przepisów odrębnych. Podstawowe informacje Nabór wniosków o dofinansowanie realizacji projektów od dnia 30.05.2019 r. do dnia 26.09.2019 r. do godz. 12:00:00 O dofinansowanie mogą występować wszystkie podmioty, które spełniają kryteria określone w regulaminie konkursu, z wyłączeniem: osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych), podmiotów wykluczonych na podstawie przepisów odrębnych. Wnioskodawcą/Partnerem może być wyłącznie podmiot posiadający osobowość prawną.

Kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów Całkowita kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w konkursie: 12 960 794,12 PLN Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w konkursie [środki UE]: 12 240 750,00 PLN Maksymalna kwota dofinansowania projektu Maksymalna kwota dofinansowania projektu nie może być wyższa niż wartość dofinansowania przewidzianego na konkurs Warunki i planowany zakres stosowania cross-financingu (%) do 10% finansowania unijnego w ramach projektu   Kwota współfinansowania z budżetu państwa projektów w konkursie 720 044,12 PLN Poziom dofinansowania projektu - środków UE - budżet państwa - poziom wkładu własnego 85 % 5 % 10 % Wartość projektu: minimalna wartość projektu: Minimalna wartość projektu wynosi 100 000,00 PLN

Platformy SEKAP, dostępnej pod adresem: www.sekap.pl lub Złożenie wniosku Wniosek aplikacyjny należy wypełnić (zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie) w Lokalnym Systemie Informatycznym, dostępnym pod adresem lsi.slaskie.pl, podpisać oraz przesłać w formie elektronicznej (w formacie .pdf) z wykorzystaniem platform elektronicznych: Platformy SEKAP, dostępnej pod adresem: www.sekap.pl lub Skrzynki podawczej ePUAP, dostępnej pod adresem: www.epuap.gov.pl Dane kontaktowe - wnioskodawca zobowiązany jest uzupełnić dane kontaktowe (tj. dane osoby, numer telefonu, adres e-mail) w LSI 2014.

działań skierowanych do uczniów. Grupa docelowa szkoły oraz placówki realizujące kształcenie ogólne (w tym artystyczne, które realizują podstawę programową kształcenia ogólnego) uczniowie i wychowankowie szkół i placówek, rodzice i opiekunowie prawni uczniów, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, pracodawcy, nauczyciele i pracownicy pedagogiczni szkół i placówek oświatowych, partnerzy społeczno-gospodarczy. Udział nauczycieli/kadry pedagogicznej jest możliwy jedynie jako dodatkowe, uzupełniające działania względem działań skierowanych do uczniów. Udział rodziców/opiekunów również może mieć charakter wyłącznie uzupełniający, nie generujący dodatkowych kosztów w ramach projektu.

Diagnoza Realizacja wsparcia jest dokonywana wyłącznie na podstawie indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół lub placówek systemu oświaty. Diagnoza powinna być przygotowana i przeprowadzona przez szkołę, placówkę systemu oświaty lub inny podmiot prowadzący działalność o charakterze edukacyjnym oraz zatwierdzona przez organ prowadzący bądź osobę upoważnioną do podejmowania decyzji. Wnioski z diagnozy powinny stanowić element wniosku o dofinansowanie projektu.

Typy projektów możliwych do realizacji w ramach konkursu Przedsięwzięcia finansowane ze środków EFS stanowią uzupełnienie działań prowadzonych przez szkoły lub placówki systemu oświaty. Skala działań prowadzonych przed rozpoczęciem realizacji projektu przez szkoły lub placówki systemu oświaty (nakłady środków na ich realizację) nie może ulec zmniejszeniu w stosunku do skali działań (nakładów) prowadzonych przez szkoły lub placówki systemu oświaty w okresie 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku o dofinansowanie projektu (Typ I – III).

Typy projektów możliwych do realizacji w ramach konkursu Kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne niezbędne na rynku pracy – umiejętności matematyczno-przyrodnicze, umiejętności posługiwania się językami obcymi (w tym język polski dla cudzoziemców i osób powracających do Polski i ich rodzin), TIK, umiejętności rozumienia (ang. literacy), kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, umiejętność uczenia się, umiejętność pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy. Kompetencje społeczno-emocjonalne – umiejętności komunikacyjne, rozpoznawania i kierowania swoimi emocjami, budowania dobrych relacji z innymi, ustalania i osiągania pozytywnych celów, a także ograniczania destrukcyjnych czy agresywnych zachowań.

Typy projektów możliwych do realizacji w ramach konkursu TYP I – Kształtowanie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych uczniów niezbędnych na rynku pracy (umiejętności matematyczno-przyrodnicze, umiejętności posługiwania się językami obcymi, w tym język polski dla cudzoziemców i osób powracających do Polski oraz ich rodzin, ICT, umiejętność rozumienia, kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, umiejętność uczenia się, umiejętność pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy). Celem interwencji EFS jest rozwijanie u uczniów i słuchaczy, w tym z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy, które stanowią fundament dla dalszego podnoszenia kwalifikacji i umiejętności w ramach kształcenia przez całe życie.

Typy projektów możliwych do realizacji w ramach konkursu Wsparcie w ramach I typu projektu obejmuje: 1) doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli w zakresie stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów lub słuchaczy kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy; 2) kształtowanie i rozwijanie u uczniów lub słuchaczy kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy, w szczególności: realizację projektów edukacyjnych; realizację dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych; realizację różnych form rozwijających uzdolnienia uczniów lub słuchaczy; wdrożenie nowych form i programów nauczania; tworzenie i realizację zajęć o nowatorskich rozwiązaniach programowych, organizacyjnych lub metodycznych; organizację kółek zainteresowań, warsztatów, laboratoriów; nawiązywanie współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym szkoły lub placówki systemu oświaty w celu osiągnięcia założonych celów edukacyjnych; doradztwo edukacyjno–zawodowe; realizację zajęć organizowanych poza lekcjami lub poza szkołą j) wykorzystanie narzędzi, metod lub form pracy wypracowanych w ramach projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych, zrealizowanych w latach 2007-2013 w ramach PO KL.

Typy projektów możliwych do realizacji w ramach konkursu TYP II – Tworzenie w szkołach warunków do nauczania eksperymentalnego (w powiązaniu z zaplanowanymi w projekcie zajęciami). Celem interwencji EFS jest podniesienie efektywności kształcenia uczniów lub słuchaczy w zakresie przedmiotów przyrodniczych oraz matematyki, w tym stworzenie w szkołach lub placówkach systemu oświaty warunków dla nauczania eksperymentalnego. Wsparcie obejmuje: wyposażenie szkolnych pracowni w narzędzia do nauczania kompetencji matematyczno-przyrodniczych; doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji zawodowych nauczycieli, w tym nauczycieli przedmiotów przyrodniczych lub matematyki, niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu; kształtowanie i rozwijanie kompetencji matematyczno-przyrodniczych uczniów lub słuchaczy. Projekty w ramach przedmiotowego typu projektu muszą obejmować obligatoryjnie elementy wymienione w pkt. a i c.

Typy projektów możliwych do realizacji w ramach konkursu Aktywny charakter nauczania opartego na metodzie eksperymentu, gdzie uczniowie stawiają hipotezy, przeprowadzają eksperymenty, zapisują obserwacje, wyciągają wnioski, weryfikują hipotezy, poszukują wyjaśnień, rozbudza u uczniów zainteresowania do poznawania zjawisk i procesów. Eksperyment w pracowni szkolnej jest okazją do rozwijania pomysłowości, samodzielności, zdolności i twórczego myślenia. Eksperyment ma dla ucznia znaczenie emocjonalne, jest niezmiernie atrakcyjny i może wzbudzić motywy uczenia się, ukształtować głębokie zainteresowanie. Bardzo ważny jest kontakt uczniów z eksperymentem. Powinni oni mieć możliwość zbadania prostych zjawisk samodzielnie. Ma to ogromne znaczenie, gdyż wiedza zdobyta w ten sposób staje się czymś „własnym”. Wiadomości i umiejętności nabyte podczas przeprowadzania eksperymentu (także zaangażowanie emocjonalne, własne przemyślenia,...), pozostają na dłużej w umyśle ucznia i ułatwiają mu dalszy rozwój.

Typy projektów możliwych do realizacji w ramach konkursu TYP III – Indywidualizacja pracy z uczniem o specjalnych bądź największych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych. Celem interwencji EFS jest przygotowanie szkół lub placówek systemu oświaty do prowadzenia efektywnej edukacji włączającej oraz procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi, w tym z uczniem z niepełnosprawnością, a także bezpośrednie wsparcie uczniów, którzy mają trudności w spełnieniu wymagań edukacyjnych bądź uczniów zdolnych. Wsparcie w powyższym zakresie ma na celu również przygotowanie szkół lub placówek systemu oświaty do realizacji działań ukierunkowanych na wspieranie rozwoju ucznia młodszego w procesie przekraczania tzw. progu szkolnego.

Typy projektów możliwych do realizacji w ramach konkursu Zakres udzielanego wsparcia obejmuje w szczególności: doposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także podręczniki szkolne i materiały dydaktyczne dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością, ze szczególnym uwzględnieniem tych pomocy, sprzętu i narzędzi, które są zgodne z koncepcją uniwersalnego projektowania lub mechanizmu racjonalnych usprawnień; przygotowanie nauczycieli do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcia ucznia młodszego, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów i efektywnego stosowania pomocy dydaktycznych w pracy; wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, w tym uczniów młodszych w ramach zajęć uzupełniających ofertę szkoły lub placówki systemu oświaty. Projekty w ramach przedmiotowego typu projektu muszą obejmować obligatoryjnie co najmniej działania wymienione w pkt. a, b i c.

Doposażenie możliwe jest tylko dla klas IV-VIII SP objętych wsparciem Typy projektów możliwych do realizacji w ramach konkursu Działania wspomagające mogą objąć wsparciem klasy IV-VIII szkoły podstawowej. Powyższy warunek nie ma zastosowania do działań wspomagających proces indywidualizacji pracy z uczniem z niepełnosprawnością, które obejmować mogą klasy I-VIII. Istnieje możliwość zrezygnowania z kompleksowości, w sytuacji kiedy beneficjent zapewni realizację co najmniej jednego z działań, tj. doposażenie szkół lub przygotowanie nauczycieli do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, poza projektem. Wówczas wsparcie nauczycieli i wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi mogą być realizowane niezależnie od etapu edukacyjnego na którym znajduje się uczeń. W przypadku zrezygnowania z kompleksowości wsparcia w projekcie i objęcia wsparciem uczniów z klas I-III oraz uczniów szkół ponadpodstawowych nie ma możliwości doposażenia szkół. Doposażenie możliwe jest tylko dla klas IV-VIII SP objętych wsparciem w projekcie.

I etap edukacyjny - obejmuje uczniów klasy I szkoły podstawowej; Typy projektów możliwych do realizacji w ramach konkursu Uczeń młodszy – każdy uczeń (w tym szczególnie uczeń, który rozpoczął naukę jako sześciolatek) przekraczający kolejny próg edukacyjny, a tym samym rozpoczynający kolejny/nowy etap edukacyjny: I etap edukacyjny - obejmuje uczniów klasy I szkoły podstawowej; II etap edukacyjny - obejmuje uczniów klasy IV szkoły podstawowej; Wsparcie wymienione w pkt. b i c musi uwzględniać współpracę z rodzicami. Wnioskodawca powinien zamieścić odpowiednie zapisy we wniosku o dofinansowanie, z których będzie wynikało na czym ta współpraca będzie polegała. Współpraca ta nie może generować kosztów we wniosku o dofinansowanie.

Typy projektów możliwych do realizacji w ramach konkursu TYP IV – Doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie zgodnym z zaplanowanym wsparciem na rzecz uczniów. Wsparcie może obejmować w szczególności: kursy i szkolenia doskonalące (teoretyczne i praktyczne), w tym z wykorzystaniem trenerów przeszkolonych w ramach PO WER, studia podyplomowe; wspieranie istniejących, budowanie nowych i moderowanie sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli; realizację w szkole lub placówce systemu oświaty programów wspomagania; staże i praktyki nauczycieli realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia szkoły lub placówki systemu oświaty; współpracę ze specjalistycznymi ośrodkami, np.: szkołami kształcącymi dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami, specjalnymi ośrodkami szkolno-wychowawczymi, młodzieżowymi ośrodkami wychowawczymi, młodzieżowymi ośrodkami socjoterapii, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi; wykorzystanie narzędzi, metod lub form pracy wypracowanych w ramach projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych, zrealizowanych w latach 2007-2013 w ramach PO KL.

Wskaźniki pomiaru stopnia osiągnięcia założeń konkursu Projektodawca ubiegający się o dofinansowanie zobowiązany jest przedstawić we wniosku o dofinansowanie projektu wskaźniki produktu oraz wskaźniki rezultatu. Wskaźnikami obligatoryjnymi dla wszystkich Projektodawców bez względu na charakter grupy docelowej i typ wsparcia są: Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych lub umiejętności uniwersalnych w programie – wskaźnik produktu Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiejętności uniwersalne po opuszczeniu programu – wskaźnik rezultatu (uczniowie objęci wsparciem jedynie w zakresie III typu również powinni być wliczani do wskaźnika „Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiejętności uniwersalne po opuszczeniu programu”)

Wskaźniki pomiaru stopnia osiągnięcia założeń konkursu Wskaźnikami obligatoryjnymi dla wszystkich Projektodawców z uwzględnieniem charakteru grupy docelowej i formy wsparcia są: Liczba szkół, których pracownie przedmiotowe zostały doposażone w programie – wskaźnik produktu Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych – wskaźnik rezultatu Liczba nauczycieli objętych wsparciem w programie – wskaźnik produktu Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu – wskaźnik rezultatu Liczba szkół i placówek systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – wskaźnik produktu Liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – wskaźnik rezultatu

Wymagania dotyczące partnerstwa Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020 (art. 33); Umowa Partnerstwa Realizacja projektów partnerskich w ramach RPO WSL 2014-2020 wymaga spełnienia łącznie następujących warunków: posiadania lidera partnerstwa (partnera wiodącego), który jest jednocześnie Beneficjentem projektu (stroną umowy o dofinansowanie), uczestnictwa partnerów w realizacji projektu na każdym jego etapie, co oznacza również wspólne przygotowanie wniosku o dofinansowanie projektu oraz wspólne zarządzanie projektem, przy czym partner może uczestniczyć w realizacji tylko w części zadań w projekcie, adekwatności udziału partnerów, co oznacza odpowiedni udział partnerów w realizacji projektu (wniesienie zasobów, ludzkich, organizacyjnych, technicznych lub finansowych odpowiadających realizowanym zadaniom) na warunkach określonych w porozumieniu albo umowie partnerskiej.

Ocena formalno-merytoryczna Lista ocenionych projektów Ogólny schemat oceny projektów Wpływ wniosku Weryfikacja warunków formalnych 7 dni od zamknięcia naboru wniosków (w uzasadnionych przypadkach do 14 dni) 120 dni przy założeniu, iż w ramach danego naboru złożonych zostało nie więcej niż 20 wniosków. Czas trwania oceny zostaje wydłużony o 20 dni na każde kolejne 1-10 wniosków. Ocena formalno-merytoryczna (w tym negocjacje) Lista ocenionych projektów Listę zatwierdza - Zarząd Województwa Śląskiego

Kryteria wyboru projektów: ogólne kryteria formalne ogólne kryteria merytoryczne ogólne kryteria horyzontalne szczegółowe kryteria dostępu szczegółowe kryteria dodatkowe

Czy maksymalny okres realizacji projektu wynosi 24 miesiące? Kryteria wyboru projektów – kryteria szczegółowe Kryteria dostępu Czy maksymalny okres realizacji projektu wynosi 24 miesiące? Czy planowany okres realizacji projektu nie wykracza poza 31 grudnia 2022 r.? Czy maksymalna wartość wsparcia na jedną szkołę lub placówkę systemu oświaty nie przekracza 300 000,00/500 000,00 PLN? Czy Wnioskodawcą w projekcie jest organ prowadzący szkołę lub placówkę, do której skierowane jest wsparcie? Czy realizacja wsparcia jest dokonywana wyłącznie na podstawie indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół lub placówek systemu oświaty?

Kryteria wyboru projektów – kryteria szczegółowe Czy projekt realizowany jest na obszarach wiejskich w ramach Obszarów Strategicznej Interwencji? Kryteria dostępu są kryteriami obowiązkowymi, których niespełnienie skutkuje negatywną oceną wniosku. W ramach przedmiotowego konkursu wszystkie kryteria dostępu weryfikowane będą na etapie oceny formalno-merytorycznej.

5 pkt 10 pkt Kryteria wyboru projektów – kryteria dodatkowe Czy w procesie dydaktycznym w ramach projektu wykorzystywane są e-podręczniki? 5 pkt Czy projekt skierowany jest do szkół lub placówek, które nie otrzymały wsparcia w ramach dotychczas ogłaszanych naborów w ramach Poddziałania 11.1.4. 10 pkt Kryteria ogólne 50 pkt Kryteria dodatkowe 15 pkt Maksymalna punktacja 65 pkt

Dziękuję Referat Wyboru Projektów Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego ul. Dąbrowskiego 23, Katowice, III piętro, pok. 364, 365 telefon: 32 77 40 365, 32 77 40 364 e-mail: anna.gillner@slaskie.pl www.rpo.slaskie.pl