Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Wagarowanie młodzieży
Podstawy prowadzenia działań profilaktycznych- najważniejsze obszary i strategie Opr. w MOTiR ETAP w Białymstoku w ramach projektu „Szkoła dobrego wyboru”
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Uzależnienia a rozwój dziecka
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Bezpieczni w komputerowym świecie
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
JAK DZIAŁA DEMOKRACJA W SZKOLE? WNIOSKI Z DEBATY.
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
MŁODZIEŻ WBREW STEREOTYPOM. Ważne pytania 1.Jakie kompetencje osobiste i społeczne gimnazjalistów zwiększają odporność na działanie zagrożeń w postaci.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
w praktyce pedagogicznej
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Szkoła Promująca Zdrowie
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Podsumowanie ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2012 r. wśród rodziców uczniów klas IV - VI na temat przestrzegania norm społecznych w naszej szkole. W.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
mgr Małgorzata Piasecka
SAMORZĄD UCZNIOWSKI ROK SZKOLNY 2014/2015. WRZESIEŃ 2014 – WYBORY DO SAMORZĄDU.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Doskonalenie nauczycieli granty
czwarte spotkanie Zespołu
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika? Szkoła Podstawowa nr 7 w Białymstoku Autorzy: Anna Wasiluk, Dorota Mancewicz

Projekt został opracowany na podstawie Programu Falochron dla Województwa Dolnośląskiego w ścisłej współpracy z autorem FALOCHRONU – dr hab. Jackiem Kurzępą, prof. SWPS Wrocław.

Dlaczego Falochron? FALOCHRON, gdyż: o niego rozbijają się nieprzyjazne sztormowe fale – zagrożenia, konstrukcja falochronu to czynniki chroniące, kapitał dziecka, z którym wchodzi ono w życie, potencjał środowiska…

Rola Falochronu w środowisku Jest ochroną lądu i żyjących na nim ludzi. Stanowi wzmocnienie dla obszarów narażonych na niszczycielską siłę Natury.

Ścieżki diagnostyczne Ankieta dla uczniów dotyczyła: Poziomu zadowolenia Niewłaściwych zachowań Wyznawanych wartości Obecności tych zachowań wśród bliskich kolegów Spędzania wolnego czasu Osoby znaczące

Ścieżki diagnostyczne Ankieta dla N. i R. dotyczyła: Poziomu zadowolenia uczniów/dzieci Występowania niewłaściwych zachowań w szkole Wyznawanych wartości przez uczniów/dzieci Spędzania wolnego czasu przez uczniów/dzieci Osoby znaczące

Czego się dowiedzieliśmy? Czynniki chroniące Konstruktywnie spędzają czas wolny Dorastają w przyjaznym środowisku Wartości, osoby znaczące Mają świadomość obecności zachowań ryzykownych wśród rówieśników i w otoczeniu

Czego się dowiedzieliśmy? Czynniki ryzyka Brak zainteresowań Podejmowanie ryzykownych zachowań Obojętna postawa wobec nauki szkolnej i wymagań szkoły, związaną z brakiem potrzeby osiągnięć i budowania relacji społecznych Dysonans w opisie świata wartości Aktywność w sieci

Czego się dowiedzieliśmy? Poszukują Eksperymentują Mają różne potrzeby Różną aktywność Pragną nowych wrażeń Sprawdzają Doświadczają I to stanowi element rozwoju nastolatka, który odgrywa istotną rolę w osiąganiu wczesnej dorosłości.

Poziom zadowolenia uczniów, nauczycieli i rodziców ze szkoły

Zachowania występujące w szkole u uczniów wg nauczycieli i rodziców oraz zachowania występujące u kolegów/koleżanek na podstawie odpowiedzi uczniów

Zachowania uczniów w opinii nauczycieli i rodziców

Na ile według Pani/Pana ważne są dla uczniów następujące wartości w odniesieniu od odpowiedzi uczniów

Wnioski wynikające z analizy ankiet. 1. Ogólny poziom zadowolenia ze szkoły jest wysoki we wszystkich trzech grupach badanych. Z ankiet wynika, że poprawić należy sposób traktowania uczniów przez nauczycieli. Znaczna część uczniów wie, które z zachowań są właściwe, a które nie. Bardzo ważne dla uczniów jest poczucie akceptacji i integracja w środowisku rówieśniczym.

Wartości, które ważne są dla naszych uczniów skierowane są własny rozwój i działanie na rzecz drugiego człowieka. W związku ze znaczną ilością uczniów deklarujących spędzanie czasu w internecie oraz wskazaniem zagrożeń przez nauczycieli i rodziców należy rozważyć wprowadzenie działań dotyczących bezpieczeństw w sieci. Każdy z badanych uczniów deklaruje, że jest w jego otoczeniu osoba od której może uzyskać wsparcie.

Rekomendacje dla Falochronu 28.08.2018r Prowadzenie dalszych działań mających na celu integrację środowiska szkolnego (poprawa relacji uczeń – nauczyciel). Wzmocnienie relacji między uczniami w środowisku szkolnym i rodzinnym. Wzmocnienie relacji między rówieśnikami. Dostarczenie uczniom wiedzy i umiejętności bezpiecznego posługiwania się technologią komunikacyjną.