Współczesne kierunki polityki społecznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Advertisements

Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Drogi uczniu ! Tą prezentacją pragniemy udowodnić Ci, że matematyka jest bardzo ważna w życiu codziennym. Pomyśl, korzystasz z niej na każdym kroku: w.
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Strategia Koncepcja działania organizacji umożliwiająca osiągnięcie sukcesu w przyszłych warunkach.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
 Jak zapanować nad ludzkimi uczuciami?.  To powodowana strachem reakcja emocjonalna, która pojawia się, gdy zablokowane jest jakieś dążenie i następuje.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI B ŁĘDY NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE WE WNIOSKACH Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSW ul. Rakowiecka 2a, Warszawa.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Rozwiązywanie zadań tekstowych przy pomocy układów równań. Opracowanie: Beata Szabat.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Budżetowanie kapitałowe cz. III. NIEPEWNOŚĆ senesu lago NIEPEWNOŚĆ NIEMIERZALNA senesu strice RYZYKO (niepewność mierzalna)
PRZEDSTAWIA. ZNAK JAKOŚCI KIDZONE PREZENTACJA PROJEKTU Stawiamy na jako ść ! Promujemy najlepszych! W ramach KidZone- Strefy Szcz ęś liwych Dzieci funkcjonuje.

Aktywny RODZIC.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
E-learning w rozwijaniu kompetencji matematycznych
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Sześciolatek w obliczu zmian
Sylabusy.
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Prawa Ceteris Paribus i socjo-ekonomiczne mechanizmy”
„Od dziś pracuję na swój sukces”
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
Raport badawczy „Kariera po studiach”
Przedszkole Promujące Zdrowie
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program profilaktyczno-wychowawczy
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA Platforma e-learningowa
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
AKTYWIZUJĄCE METODY NAUCZANIA i UCZENIA SIĘ DOROSŁYCH
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Aktywny RODZIC.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Zapis prezentacji:

Współczesne kierunki polityki społecznej 9. POLITYKA EDUKACYJNA

Definicja Edukacja to spójny system kształcenia i wychowania obejmujący różne poziomy kształcenia w formach instytucjonalnych i pozainstytucjonalnych. Strategia Rozwoju Edukacji na lata 2007-2013

Problemy i wyzwania Słabo obejmuje dorosłych Niska jakość edukacji Pogłębiające się różnice między szkołami Transformacja systemowa niewystarczająco objęła edukację Brak wyrównania szans edukacyjnych

The Programme for International Student Assessment (PISA) http://www.oecd.org/pisa/

PISA zadanie 6. poziomu Helena wybrała się rowerem nad rzekę oddaloną o 4 km. Zajęło jej to 9 minut. Wróciła do domu krótszą drogą liczącą sobie 3 km. Zajęło jej to tylko 6 minut. Jaka była średnia prędkość Heleny na trasie do rzeki i z powrotem?

Uzasadnienie zadania Poziom pytania Kategoria pytania Na Poziomie 6. uczniowie potrafią konceptualizować, generalizować i wykorzystywać informację opartą na ich badaniach i modelowaniu skomplikowanych sytuacji problemowych. Oni mogą łączyć różne źródła informacji i wyobrażenie o sytuacji i w sposób elastyczny dokonywać ich wzajemnych translacji. Na tym poziomie uczniowie są zdolni do zaawansowanego myślenia i wnioskowania matematycznego. Ci uczniowie są w stanie wykorzystać swoją przenikliwość i zrozumienie razem z umiejętnością przeprowadzenia symbolicznych i formalnych operacji matematycznych i równań do rozwoju nowych podejść i strategii radzenia sobie z nową sytuacją. Na tym poziomie uczeń jest w stanie formułować i dokładnie przekazywać swoje działania i refleksje odnośnie swoich odkryć, interpretacji, argumentów i tego, na ile one pasują do przedmiotowej sytuacji. Kategoria pytania Pytanie zalicza się do kategorii zmiany i wzajemnych relacji. Naturalne i wymyślone światy wykazują wielość tymczasowych i stałych relacji między obiektami i okolicznościami, kiedy zmiany następują wewnątrz systemów wzajemnie powiązanych obiektów albo w sytuacjach, kiedy elementy wpływają na siebie nawzajem. W wielu przypadkach takie zmiany następują z biegiem czasu, są także przypadki, kiedy zmiany w jednym obiekcie lub ilości są związane ze zmianami w innych. Niektóre z tych sytuacji obejmują zmiany dyskrecjonalne, inne zaś zmiany ciągłe. Niektóre powiązania mają charakter stały, inaczej mówiąc niezmienny. Lepsze zorientowanie się w zmianach i wzajemnych relacjach wymaga zrozumienia podstawowych typów zmiany i ustalenia, kiedy ona następuje co pozwoli na dobór właściwego modelu matematycznego, który da możliwość opisać i przewidzieć zmianę. Z matematycznego punktu widzenia oznacza to modelowanie zmiany i wzajemnych relacji za pomocą odpowiednich funkcji i równań, a także procesy tworzenia, interpretacji i tłumaczenia symbolicznych i graficznych reprezentacji wzajemnych relacji.

PISA - umiejętności http://www.oecd.org/pisa/test/testquestions/question1/

Cele reformy oświaty wyrównywanie szans edukacyjnych przeciwdziałanie zjawiskom patologii społecznej dostosowanie treści i sposobów nauczania do możliwości i wymogów poprawa efektywności zarządzania poprawa efektywności

Reforma systemu edukacji 1999

Reforma systemu edukacji 1999-2016

Cele reformy szkolnictwa wyższego usprawnienie zarządzania szkół wyższych wprowadzenie zmian w systemie finansowania podnoszenie jakości i upowszechnianie nowoczesnych metod kształcenia zwiększenie współpracy między szkołami wyższymi a gospodarką kształcenie ustawiczne budowa Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego