KATALOG WATROŚCI PRZEDSZKOLE Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI im. SŁONIA NAD REGĄ w TRZEBIATOWIE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Projekt „Radosne Przedszkolaki” Termin realizacji wrzesień – grudzień 2008 Usługodawca Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Powstania Warszawskiego w Brzeźnicy.
Przedszkolak bezpieczny w środowisku
Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
SzkoŁa Podstawowa w KŁocku
Szko Ł a Podstawowa w K Ł ocku Nasz adres: Szkoła Podstawowa w Kłocku Kłocko Sieradz tel strona www
Izba Historii Regionalnej istnieje od końca 1999 roku. Początki tworzenia zbiorów sięgają 1995r. Wtedy to nauczyciel historii i opiekun Izby mgr Janusz.
JEST POLSKA! Był taki smutny czas w historii naszej Ojczyzny, gdy na ponad sto lat utraciła niepodległość. Zaborcy – trzy mocarstwa: Austria, Prusy.
Samorządowe Przedszkole nr 151 w Krakowie
Przedszkole Miejskie Nr 4 im Urszuli Smoczyńskiej w Mińsku Mazowieckim
Sprawozdanie z realizacji Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Nr 21 w Tarnowie.
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Przedszkole nr 16 im. Jana Brzechwy w Koninie
Położenie geograficzne i symbole narodowe Polski
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Poradnik szczęśliwej rodziny
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
Szkoła Podstawowa im.bł. Matki Teresy z Kalkuty w Świebodzinie
W zdrowym ciele zdrowy duch
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
Kto jest przyjacielem lasu?
Kto jest przyjacielem lasu?
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
PRZYJACIEL LASU.
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Kształcenie Blokowe Prezentacja na radę szkoleniową obejmująca tematykę kształcenia blokowego, wykonana w programie MS Power Point. Wykonał : mgr Roman.
„ Zdrowie – to nie tylko brak choroby, lecz stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego” Każdy przedszkolak w naszym przedszkolu:
VIII Przeworskie Forum Wychowawcze 26 stycznia 2007 r.
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Szkoła Podstawowa nr 8 im. A
MISJA PRZEDSZKOLA: ► Realizujemy program adaptacyjny pt „ Mamo, Tato, chcę iść do przedszkola” dla nowych wychowanków, wprowadzając Rodziców i.
Projekt realizowany w Gminnym Przedszkolu Publicznym nr 2 im. Wandy Chotomskiej w Woli.
Innowacja pedagogiczna
Regionalizm poprzez emocjonalny kontakt z „małą ojczyzną” pozwala zbliżać to co nasze i małe, ku temu, co wielkie...” (ks. Janusz St. Pasierb)
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
Kochaj barwy biało-czerwone - symbolem polskości są one.
„KTO TY JESTEŚ ? POLAK MAŁY!” ŚWIĘTO FLAGI W PRZEDSZKOLU NR 1 W AUGUSTOWIE SMERFY,SKRZATY,BIEDRONKI,PSZCZÓŁKI RADOŚNIE ŚWIĘTUJĄ.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Prezentację przygotowała klasa 6
Szkolny Kodeks Dobrego Zachowania
KODEKS PRZEDSZKOLAKA PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
ŚWIATOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA 20 LISTOPAD 2015
L I S T O P A D ŚWIETLICA Szkoły Podstawowej Nr 1 w Słupnie
Nasze przedszkole bardzo ceni wartości patriotyczne, stara się od najmłodszych lat budzić w dzieciach miłość do małej i wielkiej Ojczyzny przez ugruntowanie.
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
Jesteśmy Polką i Polakiem! - Święto Niepodległości w grupie 0a
„TYM, CO ZA OJCZYZNĘ…” – OBCHODY ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Święto Flagi w Przedszkolu Samorządowym nr 1 w Białymstoku
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
STULECIE NIEPODLEGŁOŚCI W BARWACH BIAŁO-CZERWONYCH
„CAŁY TYDZIEŃ POLSKI I O JEDEN DZIEŃ DŁUŻEJ… „
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w biało-czerwonych barwach
Zapis prezentacji:

KATALOG WATROŚCI PRZEDSZKOLE Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI im. SŁONIA NAD REGĄ w TRZEBIATOWIE

KULTURALNY PRZEDSZKOLAK Dziecko: Wie kiedy należy używać form grzecznościowych: proszę, przepraszam, dziękuję, dzień dobry, dowidzenia , stosuje te formy na co dzień, Okazuje szacunek innym osobą, Jest życzliwy, serdeczny i uprzejmy, Szanuje własność i wytwory pracy innych osób, Wie, jak należy zachować się w miejscach publicznych, w trakcie uroczystości przedszkolnych, Kulturalnie zachowuje się przy stole, Dba o higienę ciała i estetyczny wygląd. Respektuje zasady i reguły obowiązujące przedszkolu. Zna proste zasady savoir-vivre.

ZDROWY I BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK Dziecko: Stara się unikać hałasu, nie krzyczy, stara się mówić umiarkowanym głosem, Chętnie bierze udział w zajęciach ruchowych, spacerach ,wycieczkach, Rozwija swoją sprawność ruchową, Zna zasady zdrowego odżywiania, dba o swoje zdrowie, Informuje osobę dorosłą o swoich dolegliwościach i samopoczuciu, Prosi o pomoc, gdy czuje się zagrożony, lub ma problem, Przestrzega zasad i norm obowiązujących w przedszkolu i poza nim, Zna zasady ruchu drogowego, numery alarmowe (997, 998, 999, 112), Wie, że nie należy rozmawiać z osobami dorosłymi, Nie zbliża się do osób obcych i dzikich zwierząt,

KOLEŻEŃSKI PRZEDSZKOLAK Dziecko: Przestrzega „kodeksu grupowego”, zawartych w nim norm i zasad funkcjonowania w grupie przedszkolnej, Pomaga kolegom/koleżankom którzy potrzebują pomocy, Zna właściwe wzorce zachowań, Jest uprzejmy w relacjach z innymi, Potrafi się dzielić, Szanuje cudzą własność, wytwory pracy kolegów, dostrzega wysiłek włożony w ich powstanie, Potrafi słuchać innych : dorosłych i dzieci, Sprawia radość innym dzieciom (składa życzenia urodzinowe, wykonuje upominek, odwiedza w trakcie choroby), Słucha kolegów pełniących dyżur w grupie, Rozumie, że każdy jest inny, i że wszystkich należy traktować tak samo. Przeciwstawia się złym, samolubnym zachowaniom, rozumie, że innym sprawiają one przykrość i krzywdę

PRZYJACIEL PRZYRODY Dziecko: Obserwuje przyrodę i dostrzega jej piękno , Dba o zieleń, Nie zaśmieca otoczenia, Stara się być opiekuńcze w stosunku do zwierząt i roślin,

PRZEDSZKOLAK KOCHAJĄCY SWOJĄ RODZINĘ Dziecko: Szanuje najbliższych , Zna tradycje rodzinne: święta i uroczystości, pomaga najbliższym, Stara się być samodzielny , podejmuje rozmowy z rodzicami o ich pracy, zainteresowaniach i uczuciach,

Mały Patriota „MOJE MIASTO – TRZEBIATÓW-

MOJA MAŁA OJCZYZNA Dziecko: Wie z jakiej miejscowości pochodzi oraz z jakiego regionu, Zna najstarsze dzieje i historię Trzebiatowa, Zna herb swojej miejscowości , Zna zabytki w swojej miejscowości i je odwiedza , Potrafi zaznaczyć położenie swojej miejscowości na mapie, Utożsamia się ze swoją miejscowością ,

PRZEDSZKOLE MÓJ DRUGI DOM Dziecko: Podaje adres przedszkola, Organizuje wraz z nauczycielem kącik regionalny w sali przedszkolnej, wzbogaca go eksponatami przyniesionymi z domu, wyrabia poczucia bycia współgospodarzem placówki poprzez zwiedzanie przedszkola, spotkania, imprezy okolicznościowe, codzienne przebywanie w nim, Znaj zasady i normy przyjęte w życiu społecznym, stopniowo przyswaja je  i przestrzega

Moja Rodzina Podaje adres swojego zamieszkania , Dziecko: Podaje adres swojego zamieszkania , Poznaje korzenie swojej rodziny/ drzewo genealogiczne, Określa stopień pokrewieństwa między poszczególnymi członkami rodziny, kultywuje tradycje rodzinne w odniesieniu do swojego regionu,

JESTEM POLAKIEM

POLSKA MOJA OJCZYZNA Dziecko: Stosuje zwroty: jesteśmy Polakami, mieszkamy w Polsce,mówimy po polsku, Wskazuje Polskę, na mapie Europy, nazywa państwa sąsiadujące Poznaje ważniejsze regiony Polski, Wie ze stolicą Polski jest Warszawa , Zna nazwy ważnych rzek - Wisła i Odra, Zna nazwę morza-nad którym leży Polska – Morze Bałtyckie , Określa bogactwo naturalne danych regionów, Słucha wierszy, opowiadań, legend, obchodzi ważniejsze święta państwowe: 11 listopada – Odzyskanie Niepodległości, Święto Pracy, Dzień Flagi, Święto Konstytucji Trzeciego Maja.

SYMBOLE NARODOWE Zna symbole narodowe : flagę, godło, hymn narodowy, Dziecko: Zna symbole narodowe : flagę, godło, hymn narodowy, wpajanie szacunku, poszanowania symboli narodowych.

Słuchanie i śpiewanie piosenek oraz pieśni o tematyce patriotycznej Dziecko: Uczy się wybranych tańców narodowych i ludowych, Słucha utworów muzyki patriotycznej wybitnych polskich kompozytorów, Uczy się wybranych piosenek o tematyce patriotycznej.

wybranych znanych Polaków np. Poznanie sylwetek wybranych znanych Polaków np. Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika, Jana Pawła II

Poznawanie stolicy Polski Dziecko: Poznaje wybrane zabytki, Zna pochodzenia nazwy stolicy, Zna legendy związane ze stolicą.