Jak pracować z lekturą? Prezentacja przygotowana w ramach spotkania sieci czytelniczej „Zakochaj się w książce”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Advertisements

„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Przykłady aktywizujących metod nauczania i ich charakterystyka.
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Genologia filmu Rodzaje i gatunki to przedmioty genologiczne (formy organizacji strukturalnej, stylistycznej i estetycznej obecne w konkretnym materiale.
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Nie zostawiajmy świata takim, jakim jest
IV Liceum Ogólnokształcące im. Stefanii Sempołowskiej w Lublinie
Baśń o… Metoda story – line Maria Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Kwiecie ń 2013r Dzień teatru W ostatnim dniu kwietnia w szkole podstawowej i w gimnazjum uczestniczyliśmy w finale szkolnego projektu Dzień teatru. Od.
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
TARGI
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,
Idea oceniania kształtującego
Formy pracy z książką (lekturą)
Innowację realizują uczniowie klasy ID pod kierunkiem pani Grażyny Miętus.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Między nami czytelnikami
Szkolny system wychowawczy
Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia…”. Podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego – w konwencji.
1. Film dokumentalny Zadaj uczniom tworzenie filmu dokumentalnego zawierającego np. wypowiedzi ludzi pamiętających dawne czasy lub o zabytkach znajdujących.
„Śniadanie daje moc” Akcja edukacyjna w klasie II a w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Rozogach.
INSTRUKCJA. 1. Analizujemy wstępnie literaturę na temat rozwoju dziecka w analizowanym okresie i na temat problemów z jakimi borykają się osoby w tym.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Organizator uroczystości: pani Agnieszka Kalińska.
INSTRUKCJA. 1. Wybieramy temat lekcji. Dobieramy się w grupy. Temat powinien być dobrany tak, aby możliwe było autentyczne zaangażowanie w jego realizację.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
DEBATA SZKOLNA.  Korzystamy z komputera pod opieką rodziców lub nauczycieli.  Zgłaszamy dorosłym wszystko, co wydaje nam się podejrzane lub złe.  Korzystamy.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Przedmioty artystyczne są 3:  Muzyka – p. Karolina Szurek, tylko w klasie pierwszej  Plastyka – p. Małgorzata Ozga w klasie 1 i 3 po pół roku  Zajęcia.
KRÓTKA HISTORIA SAMORZĄDNOŚCI Samorząd uczniowski – jeden z organów szkoły, niezależna organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność.
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” BĘDZIN, 19 lutego 2014 r. Spotkanie sieci „Edukacja.
Uczestnicy procesu Dorota Czerwińska doktorantka w Katedrze Postępowania Karnego.
PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH DZIAŁA Ń SZKOŁY Z KLAS Ą 2.0 OPIEKUN: mgr MARTA KARMELITA REALIZATORKI: KAROLINA WINIARSKA KAROLINA DŁUGOSZ KAROLINA KOPE Ć.
Aleksander Fredro.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Pomysł na produkt powstał podczas pierwszego spotkania, kiedy do głodnych współzałożycieli dotarł zapach produkowanych wyrobów piekarskich w szkolnej.
Kurs - OK zeszyt.
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Praca metodą projektu edukacyjnego
W projekcie trwającym od marca do czerwca udział wzięli uczniowie klasy Vb
Pomysł na promocję książki.
Szkolny plan zachowania
ROLA OSÓB ZAANGAŻOWANYCH W PROCES
Rozmowy i dyskusje w klasach.
Bonaparte a sprawa polska.
Zapis prezentacji:

Jak pracować z lekturą? Prezentacja przygotowana w ramach spotkania sieci czytelniczej „Zakochaj się w książce”

Metody i formy pracy Dyskusja punktowana Sąd nad bohaterem Dokrętki W różnych konwencjach filmowych Prezentacje uczniowskie Nagrywamy… (słuchowisko, recytacja na wybranym tle muzycznym)

Dyskusja punktowana Wyznaczamy grupę osób (wg uznania – ja wybieram ok. siedmioro uczniów), podajemy temat dyskusji, dajemy czas na przygotowanie się. Osoby dyskutują na forum klasy, część osób punktuje dyskutujących wg okreslonych kryteriów Pozostali uczniowie zapisują w zeszytach najważniejsze głosy w dyskusji Podsumowaniem dyskusji jest prezentacja kilku notatek

Dyskusja punktowana - tabela

Sąd nad bohaterem Istotny jest właściwy wybór bohatera i określenie sytuacji wymagającej podjęcia decyzji Ustalamy role: sędzia, oskarżony, oskarżyciel, obrońca, świadkowie oskarżenia, świadkowie obrony Osoba wcielająca się w rolę sędziego opracowuje wcześniej pytania do świadków i oskarżonego; oskarżyciel i obrońca przygotowują mowy końcowe

Przykładowa lekcja Czy John Keating jest winny śmierci Neila Perry’ego? Świadkowie oskarżenia: Gale Nolan, pan Perry, Cameron Świadkowie obrony: Todd Anderson, pan McAlister, Charlie Dalton, Knox Overstreet

Inne pomysły Dokrętki – uczniowie nagrywają krótkie filmiki prezentujące dalsze losy bohaterów wybranych lektur („Opium w rosole”, „Stowarzyszenie umarłych poetów”, „Mały Książę”) W różnych konwencjach filmowych – uczniowie nagrywają kilkuminutowe sceny oparte na tekście lektury (zawsze tym samym) tak, by powstały różne gatunki filmowe (dobrze „wychodzi” film niemy, western, horror)

Dziękuję za uwagę oprac. Beata Zasada