Wyniki egzaminu próbnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Advertisements

Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
Równania i nierówności z wartością bezwzględną
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Jak wypadliśmy na maturze z matematyki w 2010 roku?
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Ministerstwo Edukacji Narodowej
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
część matematyczno-przyrodnicza - matematyka
Najczęstsze błędy w zadaniach otwartych na maturze próbnej z matematyki Opracowali Barbara i Jerzy Herud.
Zadania na dowodzenie w gimnazjum
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Informator egzaminie maturalnym od 2010 roku
mgr Karolina Góryjowska
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI W roku szkolnym 2010/11 realizowany był w naszej szkole Projekt Powiatu Pabianickiego,, Program rozwojowy Powiatowego Zespołu Edukacyjnego.
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian szóstoklasisty
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Cele kształcenia wymagania ogólne
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM.
SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE Zasady ogólne Z jakich części się składa ? Ile czasu trwa ? Jakie są rodzaje zadań ? Na co.
Analiza wyników egzaminu maturalnego Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Kazimierza Jagiellończyka w Lidzbarku Warmińskim.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
Informator dla rodziców
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Sprawdzian szóstoklasisty
Kwiecień 2015 Opracowanie: Elżbieta Wachnik-Kulpa Agnieszka Piotrowska-Jobda Marta Bąk Małgorzata Domańska.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Analiza wyników sprawdzianu uczniów klas szóstych Szkoły Podstawowej nr 6 w Ostrowie Wielkopolskim 2015.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Matematyka przed egzaminem czyli samouczek dla każdego
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017 przedmioty przyrodnicze
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
i wykorzystanie wyników egzaminów do doskonalenia jakości pracy szkoły
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Zapis prezentacji:

Wyniki egzaminu próbnego 2018-2019 Część matematyczna Oprac: W. Myślińska, M. Gradek, A. Wieczorek, A. Hachaj, B. Krzak

Przeprowadzony 19.12. 2018 r. Uczniowie mieli do rozwiązania: 20 zadań zamkniętych (po 1pkt za zadanie- łącznie 20pkt) 3 zadania otwarte (9 pkt) łącznie można było uzyskać 29 pkt ( 100% uzyskały 2 osoby są to uczniowie z klasy 3d, 8 osób napisało egzamin poniżej 30%)

Egzamin z matematyki okazał się umiarkowanie trudny -łatwość wykonania 0,67 Wykonalność zadań zamkniętych 0,71 Wykonalność zadań otwartych 0,53

Wykonalność sprawdzianu

Wymagania ogólne Egzamin sprawdzał następujące wymagania ogólne zawarte w podstawie programowej: I. Wykorzystywanie i tworzenie informacji. Uczeń interpretuje i tworzy teksty o charakterze matematycznym, używa języka matematycznego do opisu rozumowania i uzyskanych wyników. II. Wykorzystywanie i interpretowanie reprezentacji. Uczeń używa prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretuje pojęcia matematyczne i operuje obiektami matematycznymi. III. Modelowanie matematyczne. Uczeń dobiera model matematyczny do prostej sytuacji, buduje model matematyczny danej sytuacji. IV. Użycie i tworzenie strategii. Uczeń stosuje strategię jasno wynikającą z treści zadania, tworzy strategię rozwiązania problemu. V. Rozumowanie i argumentacja. Uczeń prowadzi proste rozumowania, podaje argumenty uzasadniające poprawność rozumowania.

Średnie wyniki uczniów w zakresie wymagań ogólnych I. Wykorzystywanie i tworzenie inf. II. Wykorzystywanie i interpretowanie reprezentacji. III. Modelowanie matematyczne. IV. Użycie i tworzenie strategii. V. Rozumowanie i argumentacja.

Wykonalność zadań- wymagania szczegółowe

Bardzo trudnych: 0 - 0,19 Trudne: 0,2- 0,49 Umiarkowanie trudne: 0,5 - 0,69 Łatwe: 0,7- 0,89 Bardzo łatwe: 0,9 -1

Mocne strony Obliczanie wartości prostych wyrażeń arytmetycznych zawierających ułamki zwykłe i dziesiętne, Odczytywanie i interpretowanie informacji przedstawionych za pomocą wykresów funkcji (w tym wykresów opisujących zjawiska występujące w życiu codziennym), Interpretowanie liczby wymiernej na osi liczbowej, obliczanie odległości między dwiema liczbami na osi Sprawdzanie czy dana liczba spełnia równanie stopnia pierwszego z jedną niewiadomą, Obliczanie pola koła, średnicy koła o danym polu.

Zagadnienia wymagające poprawy Obliczanie pól i obwodów czworokątów, wyznaczanie wymiarów siatek graniastosłupów, Stosowanie obliczeń na liczbach wymiernych do rozwiazywania problemów w kontekście praktycznym, Ustalanie możliwości zbudowania trójkąta (na podstawie nierówności trójkąta) oraz korzystanie z własności kątów w czworokątach, Zagadnienia wymagające poprawy

Szczególną uwagę należy zwrócić na: Obliczanie wartości bezwzględnej, Obliczanie wartości funkcji na podstawie wzoru oraz obliczanie na podstawie wzoru czy punkt należy do wykresu funkcji, Umiejętność argumentacji w zadaniu na dowodzenie, Obliczanie objętości ostrosłupa,

Wnioski z egzaminu próbnego: uzupełnić treści niezrealizowane, powtórzyć zagadnienia, które wypadły słabiej wartość bezwzględna funkcja obliczanie objętości ostrosłupa, ćwiczyć umiejętność budowania modelu matematycznego na przykładach zadań,

Wnioski-cd. ćwiczyć umiejętność wyciągania wniosków wynikających z informacji zawartych w tekście, rozwiązywać większą liczbę zadań na uzasadnienie i argumentację aby wzrosła rozwiązalność zadań na dowodzenie doskonalić umiejętności uważnego czytania treści zadań i poleceń, zarówno w zadaniach zamkniętych, jak i otwartych.

Wnioski-cd. Zwrócić uwagę uczniów na elementy oceniane podczas egzaminu: konieczność zapisywania obliczeń, zapisanie wniosku, wykonywanie rysunków pomocniczych, zapisywanie odpowiedzi i jednostek, wyraźne pismo co ma szczególne uzasadnienie w matematyce ponieważ egzaminatorzy sprawdzają prace korzystając ze skanów prac uczniów na ekranach komputerów.

Dziękujemy za uwagę