MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ekonometria WYKŁAD 10 Piotr Ciżkowicz Katedra Międzynarodowych Studiów Porównawczych.
Advertisements

Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
© Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż. Katedra Inżynierii Systemów Sterowania 1 Metody optymalizacji - Energetyka 2015/2016 Metody programowania liniowego.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań, nierówności i układów równań Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
 Przedziałem otwartym ( a;b ) nazywamy zbiór liczb rzeczywistych x spełniających układ nierówności x a, co krócej zapisujemy a
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
EGZAMIN MATURALNY MOJEGO DZIECKA
Lekcja r. Temat: Jednostki masy używane przy ważeniu.
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Egzamin ósmoklasisty.
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
Informacja o maturze w 2018 roku
DEFINICJA I ZASTOSOWANIE W JĘZYKU HASKELL
Szkolenie dla partnerów KSOW
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Liczby pierwsze.
REFORMA EDUKACJI
Odczytywanie diagramów
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Problem Plecakowy (Problem złodzieja okradającego sklep)
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2018
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Egzamin ósmoklasisty.
ZASADY i TERMINY NABORU DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
Znajdowanie liczb pierwszych w zbiorze
Doskonalenie rachunku pamięciowego u uczniów
Informacje dla rodziców o egzaminie ósmoklasisty 2019
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Forum Komisji Dialogu Społecznego
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
Zapis prezentacji:

MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas Egzamin ósmoklasisty MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas

INFORMACJE OGÓLNE: TERMIN: 16 KWIETNIA CZAS TRWANIA: 100 MINUT MOŻLIWE DO ZDOBYCIA PUNKTY: 28–32

Egzamin ósmoklasisty z matematyki sprawdza, w jakim stopniu uczeń VIII klasy szkoły podstawowej spełnia wymagania określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla pierwszych dwóch etapów edukacyjnych(klasy I – VIII)

takie, w których uczeń wybiera odpowiedź spośród podanych: RODZAJE ZADAŃ: ZAMKNIĘTE takie, w których uczeń wybiera odpowiedź spośród podanych: zadania wyboru wielokrotnego zadania typu prawda – fałsz zadania na dobieranie OTWARTE takie, w których uczeń samodzielnie formułuje odpowiedź. Przedstawione przez ucznia rozwiązanie zadania musi obrazować tok rozumowania, zawierać niezbędne rachunki, przekształcenia czy wnioski

OPIS ARKUSZA EGZAMINACYJNEGO Udział w wyniku sumarycznym w arkuszu egzaminacyjnym będzie od 19 do 23 zadań. Liczbę zadań oraz liczbę punktów możliwych do uzyskania za poszczególne rodzaje zadań przedstawia poniższa tabela Rodzaj zadań Liczba zadań Łączna liczba punktów Udział w wyniku sumarycznym zamknięte 14 – 16 14 - 16 ok. 50% otwarte 5 - 7 RAZEM 19 - 23 28 - 32 100%

ZASADY OCENIANIA Zadania zamknięte Zadania otwarte 1 pkt – odpowiedź poprawna 0 pkt – odpowiedź niepoprawna albo brak odpowiedzi Zadania otwarte za poprawne rozwiązanie zadania otwartego będzie można otrzymać, w zależności od jego złożoności, maksymalnie 2, 3 lub 4 punkty. Ocena rozwiązania zadania otwartego zależy od tego, jak daleko uczeń dotarł w drodze do całkowitego rozwiązania

PRZYKŁADOWE ZADANIA ZAMKNIĘTE Marta zapisała w systemie rzymskim cztery liczby: CLXX, CXC, CCLXX oraz CCL. Która z nich znajduje się na osi liczbowej najbliżej liczby 200? Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych. A. CLXX B. CXC C. CCLXX D. CCL

Do trzech jednakowych naczyń wlano tyle wody, że w pierwszym naczyniu woda zajmowała 23 pojemności, w drugim: 34 pojemności, a w trzecim: 57pojemności danego naczynia. Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F –jeśli jest fałszywe. W naczyniu drugim było mniej wody niż w naczyniu trzecim. P F W pierwszym i drugim naczyniu łącznie było tyle samo wody, co w trzecim naczyniu.

W każdej z dwóch torebek znajdują się 32 cukierki: 17 pomarańczowych, 10 jabłkowych i 5 truskawkowych. Uzupełnij poniższe zdania. Wybierz odpowiedź spośród oznaczonych literami A i B oraz odpowiedź spośród oznaczonych literami C i D. Do pierwszej torebki należy dołożyć A/B cukierki truskawkowe, aby wszystkie znajdujące się w niej cukierki truskawkowe stanowiły 25% wszystkich cukierków w tej torebce. A.3 B. 4 Liczba cukierków pomarańczowych, które należy wyjąć z drugiej torebki, aby wśród pozostałych w niej cukierków było 40% pomarańczowych, jest C/ D. C. Mniejsza niż 5 D. większa niż 5

PRZYKŁADOWE ZADANIA OTWARTE (zadanie za 2 punkty) W tabeli przedstawiono ceny kupna i sprzedaży dwóch walut w kantorze Pik. Marcin chce wymienić 400 funtów brytyjskich na dolary. W tym celu musi najpierw wymienić funty na złotówki, a następnie –otrzymane złotówki na dolary. Ile dolarów otrzyma Marcin, jeżeli wymieni walutę w kantorze Pik? Zapisz obliczenia. KUPNO SPRZEDAŻ 1 DOLAR 4,18 zł 4,25 zł 1 FUNT BRYTYJSKI 5,10 zł 5,22zł

Ilość herbaty potrzebna do zaparzenia jednego kubka naparu (zadanie za 3 punkty) W tabeli podano wybrane informacje na temat dwóch rodzajów herbat, które pije rodzina Nowaków Rodzina ta wypija dziennie średnio 12 kubków herbaty i zamierza kupić możliwie najmniejszą liczbę opakowań herbaty jednego rodzaju, aby wystarczyło jej na 30dni. Oblicz koszt zakupu herbaty sypkiej oraz koszt zakupu herbaty w torebkach. Zapisz obliczenia. Rodzaj opakowania Zawartość opakowania Cena opakowania Ilość herbaty potrzebna do zaparzenia jednego kubka naparu herbata w torebkach 50 torebek 8,50 zł 1 torebka herbata sypka 50 gram 5,00 zł 2 gramy

opracowano na podstawie ŹRÓDŁO opracowano na podstawie INFORMATOR o egzaminie ósmoklasisty z matematyki od roku szkolnego 2018/2019