GNK DINAMO ZAGREB Youth Academy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPÓŁPRACA BLOKU Z OBRONĄ W SIATKÓWCE PLAŻOWEJ
Advertisements

STRUKTURA I FILOZOFIA JEDNOSTKI TRENINGOWEJ GRUP W WIEKU LAT Z UWZGLEDNIENIEM ICH ZRÓŻNICOWANIA POD WZGLĘDEM UMIEJĘTNOŚCI.
PIŁKA SIATKOWA PREZENTACJA WYBRANYCH ELEMENTÓW TAKTYKI I TECHNIKI GRY
Modyfikacja przepisu 19. Zawodnik Libero (Kongres FIVB 2010) Na podstawie prezentacji László HERPAIA członka komisji sędziowskiej FIVB opracował Mirosław.
Wprowadzenie do systemu gry
Wprowadzenie do systemu gry
HOLENDERSKA SZKOŁA FUTBOLU
Str. 120 czyli … kilka pytań na każdym teście jak w banku Law 12 – Fouls and misconduct Glossary: The ball is out of play – piłka poza grą The ball is.
STAŻ TRENERSKI II – KAMIŃSKI MAREK
KURS PODSTAWOWY dla kandydatów na sędziów piłki siatkowej
PUKS KAROL – ASTRA SPYTKOWICE Wytyczne na Mecz trampkarzy młodszych
USTAWIENIE W CZASIE GRY
Trening popołudniowy U r. Kędzierzyn-Koźle
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
UCZNIOWSKI KLUB SPORTOWY
STAŁE FRAGMENTY GRY konspekt treningu AUTOR: MAREK DRAGOSZ.
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
FOOTBALL W HOLANDII HOLENDERSKA WIZJA PIŁKI NOŻNEJ Na podstawie:
Henk Mariman Copyright Henk Mariman. Długoterminowy rozwój zawodnika…Różne szkoły poruszania się…judo…centrum aktywności... Więcej i więcej ogólnego.
Piłka nożna.
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną
OPRACOWANIE: Komisja Szkoleniowa Kolegium Sędziów w Lesznie
Organizacja gry obronnej
Mariusz Kukiełka – Futbol naszą pasją
SKS – piłka siatkowa Autor programu: mgr Hubert Krawiec
Popular sport in Poland
Podania i chwyty Zwód po zatrzymaniu I Jak do tego doszliśmy
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
Zmiany w przepisach gry 2014 Zmiany w przepisach gry 2014 Poznań
Akademia Piłkarska Sukces
PROGRAM PRZEDMIOTU KIERUNKOWEGO W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TRYB, ROK STUDIÓW STACJONARNE, I ROK, SEMESTR II Wykład nr 2 WROCŁAW 2015.
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY.
Unihoc GRA DLA WSZYSTKICH. MAŁY SPORT – WIELKA RADOŚĆ Unihoc to jedna z najmłodszych dyscyplin sportowych. Powstała w Szwecji na początku lat osiemdziesiątych.
Aktualne wytyczne dotyczące Art.XI Warszawa, styczeń 2015.
RUGBY Źródło: Zdjęcia: grafika google
Gra 1x1 z elementami szybkości + uporządkowany „chaos”
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
ZAWODNIK PRZY SIATCE CZĘŚĆ 1. PONAD SIATKĄ Opracowanie Wojciech Maroszek z wykorzystaniem FIVB Multimedia Teaching Material 2015.
OBOWIĄZKI SĘDZIEGO II - WYBÓR Opracowanie Wojciech Maroszek z wykorzystaniem FIVB Multimedia Teaching Material 2015.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Indywidualizacja treningu jako podstawowe zadanie OSPR Wojciech Nowiński Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w roku 2015.
Szkolenie młodzieży lat
ANALIZA MISTRZOSTW ŚWIATA Opracował: mgr Jarosław Grycman.
Art.11 PG - Spalony Autorzy: Zbigniew Przesmycki Maciej Wierzbowski.
PRZEPISY GRY W PIŁKĘ NOŻNĄ ARTYKUŁ XII CZĘŚĆ DRUGA Szkolenie kandydatów na sędziów piłki nożnej – KURS 2010 Opracował: Tomasz Radkiewicz.
OPRACOWANIE: Komisja Szkoleniowa Kolegium Sędziów w Lesznie.
Zintegrowany kurs wyrównawczy UEFA B i A
COERVER COACHING POLAND
Akademia Piłkarska Sukces
Trening pokazowy: “Głębia”
1. gra gamesball. ZABAWA - SPORT - TURNIEJE EMOCJE - NAGRODY - BIZNES GAMESBALL to dwustronna gra stołowa: piłka nożna i hokej. Jest doskonałym narzędziem.
PIŁKARSKIE PRZEDSZKOLE MOTORU LUBLIN
Mirosław Mazgaj Zanim krzykniesz „sędzia... kalosz”, czyli co drużyny o Przepisach Gry wiedzieć powinny.
PORUSZANIE SIĘ I USTAWIANIE SĘDZIEGO W RÓŻNYCH SYTUACJACH BOISKOWYCH
Uwarunkowania rozwoju sportowego młodych lekkoatletów na etapie treningu wszechstronnego i ukierunkowanego Piotr Bora
Zajęcia w hali sportowej
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
Piłka nożna Czyli prezentacja na temat najbardziej emocjonującej dyscypliny sportu na świecie.
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
Kursokonferencja szkoleniowa Mielec
Mirosław Mazgaj Zanim krzykniesz „sędzia... kalosz”, czyli co drużyny o Przepisach Gry wiedzieć powinny.
Małe Gry Taktyczne Doskonalenie umiejętności utrzymania się przy piłce
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
SYSTEM 1–4–4–2 ZADANIA ZAWODNIKÓW W ZALEŻNOŚCI OD ZAJMOWANEJ POZYCJI
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Holenderska wizja jak lepiej grać w piłkę.
ROZGRZEWKA MECZOWA Jarosław Grycman.
GRY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU FUTSALU
KONTRAPRESSING.
Zapis prezentacji:

GNK DINAMO ZAGREB Youth Academy AEFCA Conference Zagreb, Croatia December 10, 2014 Artur Kolator

Dzisiejsza Prezentacja Akademia w aspekcie światowym Organizacja Droga do Pierwszej Drużyny Metodologia

Barcelona Inter Milano Ajax Sporting Lisabon Arsenal Dinamo Zagreb 2011

Wychowankowie Akademi Olympique Lyonnais Liverpool Arsenal, Shakhtar Donetsk Tottenham Real Madrid

Wychowankowie Akademi Alen Halilović, debiutowal w 2012, majac 16 lat i 105 dni Mateo Kovačić, debiutowal w 2011, majac 16 lat i 198 dni Tin Jedvaj, Debiutowal w 2013, majac 17 lat i 291 dni Niko Kranjčar, debiutowal w 2001 majac, 16 lat i 350 dni

Wychowankowie Dynamo na przestrzeni kilku lat Russia (2) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) England (2) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) Engleska (3) Poland (1) Germany (6) Ukrajina (1) Ukrajina (1) Ukrajina (1) Ukrajina (1) Ukrajina (1) Ukraine (3) Ukrajina (1) Ukrajina (1) Belgium (3) Austria (2) Austrija (2) Austrija (2) Austrija (2) Austrija (2) Austrija (2) Austrija (2) Austrija (2) Francuska (3) Francuska (3) France (2) Francuska (3) Francuska (3) Francuska (3) Francuska (3) Francuska (3) Francuska (3) Francuska (3) Francuska (3) Francuska (3) Francuska (3) Spain (2) Italy (3) Turska (1) Turska (1) Turska (1) Turkey (1) Turska (1) Grčka (3) Greece (3) Grčka (3)

Generalne zalożenia akademi pilkarskiej Rozwój zdrowego stylu życia i przyzwyczajeń Wychowywać zawodników na dobrych ludzi Pomoc dzieciom w czerpaniu radosci ze sportu responsibility in daily school obligations Ksztaltowanie zawodnkow na potrzeby pierwszego zespolu

Dyrektor/Coordynator Akademi Sztab trenerski Trenerzy roznych grup wiekowych Trenerzy rozwoju inmdywidualnego Trenerzy przygotowania fizycznego Administracja Koordynator (U-8 to U-11) Administrator danych Dzial Analiz Meczowych Sztab medyczny Lekarz klubowy fizjoterapeuci Psycholog

Ilosc Jednostek treningowych U-16 U-17 U-19 5-6 treningow tygodniowo razem 8 godzin U-14 U-15 5-6 treningow tygoniowo razem 8 godzin U-12 U-13 5 treningow tygodniowo razem okolo 7 godzin U-8 U-10 U- 9 U-11 4 treningi tygodniowo razem 6 godzin

Droga do pierwszego zespolu 1st TEAM Droga do pierwszego zespolu B-TEAM U-11 U-12 U-10 U-13 U-19 U-9 U-14 U-16 U-17 OPEN SCHOOL U-6 TO U-8 (up to U-12) U-8 U-15

Sklad Pierwszej druzyny Zawodnicy miedzynarodowi Zawodnicy z Akademii Zawodnicy Krajowi

Zalozenia rozwoju programu akademii Dinamo Zagreb Kierunek w jakim idzie pilka nozna Dlugoterminowe prognozy rozwoju pilki noznej Styl gry Dinamo Zalozenia rozwoju programu akademii Dinamo Zagreb Drużyna Zawodnik Zespol z chrakterem Wola Walki Technika uzytkowa Przygotowanie fizyczne Dojrzałość Taktyczna Determinacja and Stabilność 1. 2. 4. 3.

1. Technika Indywidualna Koncepcja rozwoju - Technika Kształtowanie podstawowej technik uzytkowej Nauczanie TE-TA i rozumienie gry Wymaganie TE-TA w rywalizacji U8 - U11 U12 U13 U14 U15 U16 - U18 U19 - U21 1. Technika Indywidualna

Grupy Wiekowe U-8 i U-9 Zasady Ogólne 1 2. Rozne cwiczenia z pilka 3. Wprowadzenie do techniki przy uzyciu roznych gier Czerpanie radosci z gry w pilke nozna Nauka gry w pilke nozna przez gre Nauczanie podstawowej techniki przez gre (prowadzenie pilki roznymi sposobami, podania) Proste informacje taktyczne jak skutecznie bronic i zdobywac bramki Zachecanie do ruchu stosujac roznoraki formy gier I zabaw W grach zadnych restrykcji 3. 20% 15% 2. 4. 15% 1. 4.Gry bez restrykcji w malych grupach 1. Gry I Zabawy ogolno-rozwojowe Zasady Ogólne 1 Male grupy duzo ruchu dla kazdego! 2 Zainteresowanie dziecka do zabawy! 3 Umiejetne wprowadzanie podstawowych ruchow! 4 Różne zadania z wykorzystaniem różnych pilek ! 5 Tułmaczenie najprostszych zasad gry ! 6 Bądź otwarty na reakcje dziec!!

Wymiana pozycji z zachowaniem formacji(kształtu) PLAN I PROGRAM U-8 U-9 PLAN AND PROGRAMME (U-8, U-9) System Gry: 1-3-1-2 Wymagania Wymiana pozycji z zachowaniem formacji(kształtu) free play nauczanie podstawowych zasad meczu piłki nożnej podstawowe kierunki ruchu podstawowe kierunki podań

Kategorie wiekowe U-10 i U-11 2. Różne zabawy z piłką Doskonalenie techniki – cwiczena dobrane do wieku Naucznie piłki nożnej jak na „Podwóku” małe drużyny, małe boiska Zwinność i szybokść z piłką i bez piłki Poprzez gre nauczac coraz trudniejsze elementy techniczne, bardzo wazna gra obiema nogami Nauczanie podstawowych zasad technicznych, jak zachowywac sie na boisku Nacisk na gre 1na1, przyzwyczajanie do zwyciestwa, umiejetnosc radzenia sobie z porażką W grach zadnych restrykcji!!! 3. 20% 15% 2. 4. 15% 1. 4.Gry bez restrykcji w malych grupach 1. Gry i Zabawy ogólno-rozwojowe Zasady Ogólne 1 Nacisk na kształtowanie technik indiwidualnej! 2 Technical training is primarily a game training! 3 Duzo kontaktów z pilka i dużo zadań ! 4 Zwracac dużo uwagę na poprawne wykonywanie zadan, korekcja błędów! 5 Wprowadzenie do taktyki! 6 Trener wzorem do naśladowania. Wzor odpowiedzialności i przyzwoitości.

Nauka taktyi idywidualnej – w obonie i ataku Zachecanie do gry 1 na 1 PLAN i PROGRAM U-10 do U-11 - System Gry : 1-3-2-3 Wymagania Nauka taktyi idywidualnej – w obonie i ataku Zachecanie do gry 1 na 1 Male gry (4:1, 3:1, 3:2, 4:2, …) gry na utrzymanie piłki (5:5+2, 4:4+2, …)

Koncepcja rozwoju - Technika Kształtowanie podstawowej technik uzytkowej Nauczanie TE-TA i rozumienie gry Wymaganie TE-TA w rywalizacji U8 - U11 U12 U13 U14 U15 U16 - U18 U19 - U21 1. Technika indywidualna 2. Podstawowe zasada DFT – Trening techniczno-taktyczny

Cele i wymagania Styl gry PLAN i PROGRAM U-12 do U-21 Cele i wymagania nauka gry w obronie 4 obrońców w linii w systemie (1-4-3-3) kształcenie umiejetnosci techniczno-taktycznych i rozwijanie podstawowych aspektów współpracy nauczanie zachowań w fazach przejsciowych Styl gry Atack pozycyjny – nauka gry przez wszystkie strefy Jak najszybszy odbiór piłki – natychmiastowa reakcja po stracie piłki Gra pressingiem

Trening Techniczno-Taktyczny Podania na jeden kontakt (klepka) Podstawy gry kombinacyjnej w grupach (2,3,4 zawodnikow) Wymina pozycji Włączenie sie 3 zawodnika do akcji Podanie zwrotne Tworzenie przewagii liczebnej Umiejetnosc tworzenia miejsca Podstawowe zasady Zachowanie sytuacyjne Nauczanie taktyki zespołowej Utrwalanie taktyki idywidualnej Nauka gry kombinacyjnej w grze Współpraca Współdziałanie formacji Wprowadzenie do taktyki idywidualnej i jej realizacja TE-TA Wymaganie najlepszych rozwiazań TE-TA szukanie najlepszych rozwiązań U-14,U15 Nauczanie,korekcja błędów, powtorzalność U12,U13 Nauczanie, korekcja błęów

Kategorie U-12 do U-15 2. Intensywne szkolenie techniczne lub wykonywanie cwiczen technicznych na duzej szybkosci 3 . Nauczanie taktyki indywidualnej i podstawy taktyki grupowej Wymaganie od zawodników jakosci w treningu jak i w meczu Trening techniczno-taktyczny (gra kombinacyjna z wykorzystaniem (2,3,4 zawodnikow) pod presja obronców Nauka taktyki w grupach 4 osobowych w obronie i w ataku Dalszy rozwoj koordynacji w okreslonych cwiczeniach Kształtowanie odpowiedzialnosci, jednostki , zespołowej na boisku i poza nim. Rzwoj i formowanie poprawnych nawykow 3. 20% 4. 15% Trening przygotowania fizycznego typowo pilkarski 4. Gry dowolne jaki i z restrykcjami 2. 15% 1. Zasady Generalne 1 Zawsze zwracaj uwage na indywidaulne różnice w rozwoju 2 Indywidualne podejscie: doskonalic mocne strony nie zapominajac o poprawie słabszych stron. 3 Zawsze prezentuj wysoką ustabilizowana formę i duże zaangażowanie. 4 Zwracać szczególna uwage na kreatywność, jest dużo ważniejsza niż praca zaespołowa (w aspekcie taktycznym) 5 Poczatek specjalizacji na pozycjach 6 Identify the character of the individual taking responsibility!

1-4-3-3 system zasady ogólne PLAN i PROGRAM U-12 do U-15 Ustawienie taktyczne 1-4-3-3 system zasady ogólne 1-4-3-3 1-4-1-4-1

Koncepcja rozwoju - Technika Kształtowanie podstawowej techniki użytkowej Nauczanie TE-TA i rozumienie gry Wymaganie TE-Taw rywalizacji U8 - U11 U12 U13 U14 U15 U16 - U18 U19 - U21 1. Technika indywidualna 3. DFT – trening techniczno-taktyczny 2. Podstawowe zasady DFT – Trening techniczno-taktyczny

Kategorie Wiekowe U-16 do U-21 (B-team) 2. Specific technical training by positions 3 . Group and team tactics 3. Wymaganie od zawodnikow jakosci w treningu i meczu Trening techniczno-taktyczny wymaganie szybkosci i dokładności zadań pod presja obrońców i czasu Przygotowanie indywidualne – rożne wymaganie na różnych pozycjach Doskonalenie zadań taktycznych w formacjach, stabilizacja drużyny Stabilizacja indywidualnego przygotowania fizycznego na wysokim poziomie Ksztalcenie gry pod presja (psychologiczna) 20% 4. 1. Periodization of specific conditioning training 15% 4. Football with demands 2. 15% 1. Generalne Zasady 1 Zajecia progresywne (z duza intensywnoscia) przerwy w formie aktywnego wypoczyku 2 Szlifowanie wszystkich wymagan TE-TA w praktyce i w teorii 3 Zwracanie uwagi na prace zespołową nie zwalczajac kreatywnosci indywidualnej 4 Dać zawodnikom wiecej swobody ale wymagac odpowiedzialnosci 5 Żetelne podchodzenie do pracy 6 Koordynacja wysilków wystepujacych w piłce nożnej i szkole.

1-4-3-3 system w kierunku imitowania ustawienia pierwszego zespołu PLAN i PROGRAM U-17/U-21 Ustawienie taktyczne 1-4-3-3 system w kierunku imitowania ustawienia pierwszego zespołu 1-4-3-3 1-4-1-4-1

Koncepcja rozwoju - Obrona Kształtowanie podstawowej techniki użytkowej Nauczanie TE-TA i rozuminie gry Wymaganie TE-TA w rywalizacji U8 - U11 U12 U13 U14 U15 U16 - U18 U19 - U21 2. Zasday obrony zespołowej (2,3 i 4 ) zawodnikow 1. Zasady obrony indywiduzalnej 3. Zasdy gry obronnej calej drużyny

Pokazowa jednostka treningowa Trener Dean Klafurić, U15 WALL-PASS w treningu techniczno-taktycznym (DFT)

Jednostka treningows WALL-PASS w treningu techniczno-taktycznym DFT DFT – Ćwiczenie w formie ścisłej z dużą ilością powtórzeń DFT z aktywnym obrońcą/ami – rozegranie sytuacyjne ze strzałem na bramkę Małą gra zadaniowa – utrzymanie sie przy piłce(bez kierunku) Małą gra zadaniowa – utrzymanie sie przy piłce(kierunkowa) Gra 11 na 11 z restrykcjami

Training session Czynność Rodzaj Ćwiczenia Metodologia 0. Rozgrzewka Rozciąganie dynamiczne 1. Technika DFT – Ćwiczenie w formie ścisłej z dużą iloscią powtórzeń Rozwoj poznawczy Wielozadaniowosc i podejmowanie decyzji w ćwiczeniach 2. Techniczno-Taktyczny (Funkcjonalny) DFT z aktywnym obrońcą/ami – rozegranie sytuacyjne ze strzałem na bramkę 3. Małą gra zadaniowa – utrzymanie sie przy piłce(bez kierunku) 4. Małą gra zadaniowa – utrzymanie sie przy piłce(kierunkowa) Przygotowanie fizyczne Małą gra zadaniowa na małej przestrzeni w celu uzyskania pożdanego celu fiziologicznego 5. Taktyka(sytuacyjne) Gra 11 na 11 z restrykcjami

DFT – Ćwiczenie techniczno-taktyczne Mocne podanie po ziemi wewnętrzną czescią stopy Wall pass Komunikacja Rozwój zdolności poznawczych – podejmowanie decyzji na podstawie komunikacji werbalnej(czas – znaczy mozliwość odwrócenia się z piłką,plecy – podanie zwrotne) Przyjecia i podania tylko wewnętrzna strona stopy Zwinność sytuacyjna

DFT – Ćwiczenie techniczno-taktyczne

DFT – Ćwiczenie techniczno-taktyczne ze strzałem na bramkę Mocne podanie po ziemi wewnętrzną czescią stopy Wall pass Komunikacja Podanie zwrotne Prostopadłe w bieganie no pole karne przez pomocników i napstników Współpraca dwoch srodkowych obrońców w polu karnym Wykończenie akcji po prostopadłym wbiegnięciu w pole karne prze napastników i pomocników bez obrońców a następnie przeciwko dwum (4v2) Pojedynki i kończenie akcji

DFT – Ćwiczenie techniczno-taktyczne ze strzałem na bramkę

Gra zadaniowa #1 Obszar 30 x 20 m Gra na utrzymanie piłki Wykorzystywanie wszystkich elementów z poprzednich ćwiczen. Jak najczestsze używanie WALL-PASS do ogrywanie przeciwnika Za każde ogranie przeciwnika przy użyciu WALL-PASS przyznawany jest punkt dla drużyny utrzymujacej się przy piłce.

Gra zadaniowa 5 v 5 + 1 - na utrzymanie sie przy piłce (bez kierunku)

Gra zadaniowa #2 Obszar 30 x 20 m Gra na utrzymanie piłki Wykorzystywanie wszystkich elementów z poprzednich ćwiczen. Jak najczestsze używanie WALL-PASS do ogrywanie przeciwnika Za każde ogranie przeciwnika przy użyciu WALL-PASS przyznawany jest punkt dla drużyny utrzymujacej się przy piłce Bramke można równiez zdobyc podajac prze linie spalonego do partnera wybiegającego na wolne pole.

Gra zadaniowa 5 v 5 + 1 - na utrzymanie sie przy piłce – Linia spalonego

Małe gry zadaniowe – w aspekcie przygotowania fizycznego

Małe gry zadaniowe – w aspekcie przygotowania fizycznego Trening o wyskokiej intensywnosci Praca w zakresie: 164-182 uderzen na minutę 4x4 minuty Cel: Poprawa zaopatrzenia mięśnie w tlen Poprawa szybkości odtwarzania źródeł energii z fosforanów miedzy akcjami

Gra 11v11 Dzielimy boisko na 3 strefy: I strefa konstrułowania, II strefa – środkowa, III strefa - atakowania Zasosowanie wszystkich elementów doskonalonych w poprzednich ćwiczeniach Gra dowolna środkowej strefie, piłka powinna byc zagrywana szybko, możliwość wyejcia do strefy ataku tylko po zastosowaniu WALL-PASS Tylko dwóch zawodników może wbiec do strefy ataku, ten który zainicjował WALL-PASS i inny zawodnik atakujacy, tylko jeden oborńca może wbiec do strefy obrony. Wymuszamy sytuacje 2v1 plus bramkarz.

Game 11v11

Dziękuje...