Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

USTAWIENIE W CZASIE GRY

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "USTAWIENIE W CZASIE GRY"— Zapis prezentacji:

1 USTAWIENIE W CZASIE GRY
W momencie uderzenia piłki przez zawodnika zagrywającego, każdy zespół musi znajdować się na własnej połowie boiska, ustawiony zgodnie z porządkiem rotacji (z wyjątkiem zawodnika zagrywającego) Pozycje zawodników numerowane są następująco: Trzej zawodnicy znajdujący się wzdłuż siatki to zawodnicy linii ataku i zajmują oni miejsca: 4 (lewy ataku), 3 (środkowy ataku), 2 (prawy ataku) Trzej pozostali zawodnicy są zawodnikami linii obrony i zajmują miejsca: 5 (lewy obrony), 6 (środkowy obrony) i 1 (prawy obrony)

2 USTAWIENIE W CZASIE GRY
Zależność pomiędzy pozycjami zawodników Każdy z zawodników linii obrony musi znajdować się dalej od siatki niż odpowiadający mu zawodnik linii ataku Zawodnicy linii ataku i linii obrony muszą znajdować się odpowiednio na pozycjach zgodnie z określonym porządkiem

3 USTAWIENIE W CZASIE GRY
Ustawienie zawodników jest określone i sprawdzane przez kontakt stóp z podłożem według następujących zasad: co najmniej część stopy zawodnika linii ataku powinna znajdować się bliżej linii środkowej niż stopy odpowiadającego mu zawodnika linii obrony

4 USTAWIENIE W CZASIE GRY
Ustawienie zawodników jest określone i sprawdzane przez kontakt stóp z podłożem według następujących zasad: co najmniej część stopy każdego zawodnika prawego (lewego) powinna być bliżej linii bocznej prawej (lewej) niż stopy zawodnika środkowego tej samej linii

5 USTAWIENIE W CZASIE GRY
Po wykonaniu zagrywki zawodnicy mogą się przemieszczać i zajmować dowolną pozycję na swoim polu gry

6 BŁĄD USTAWIENIA Zespół popełnia błąd ustawienia, jeżeli którykolwiek z grających zawodników w momencie uderzenia piłki przez zagrywającego nie zajmuje regulaminowej pozycji na boisku Jeżeli zawodnik zagrywający popełni błąd zagrywki w momencie uderzenia piłki, błąd ten uważany jest jako pierwszy w stosunku do błędu ustawienia Jeśli po uderzeniu piłki zagrywka stanie się błędna, karany jest błąd ustawienia

7 BŁĄD USTAWIENIA Błąd ustawienia pociąga za sobą następujące konsekwencje: zespół przegrywa akcję ustawienie jest korygowane (zawodnicy powracają na swoje prawidłowe pozycje)

8 R wbiega pod siatkę z za P (jest trzech w ataku)
ROTACJA 1 (rozgrywający w I strefie) R wbiega pod siatkę z za P (jest trzech w ataku) 1 R 2 P 6 Ś 3 Ś 5 P 4 A

9 R może wchodzić za wcześnie (przed wykonaniem zagrywki)
ROTACJA 1 – typowe błędy R może wchodzić za wcześnie (przed wykonaniem zagrywki) Błąd 1 R 2 P 3 Ś 6 Ś 5 P 4 A

10 Rotacja I – rozgrywający w strefie 1
2/P 3/S 3/S 2/P R 4/A

11 R wchodzi pod siatkę a A cofa się do ataku z prawego; trzech w ataku
ROTACJA 2 (rozgrywający w VI strefie) R wchodzi pod siatkę a A cofa się do ataku z prawego; trzech w ataku 3 Ś 4 A 2 P 1 R 6 Ś 5 P

12 ROTACJA 2 – typowe błędy P i Ś muszą być bliżej linii bocznych niż R
Ś musi być bliżej linii bocznej niż A A musi być bliżej linii środkowej niż R 3 Ś 2 P 4 A 1 R 6 Ś 5 P

13 ROTACJA 2 Ś musi być bliżej linii bocznej niż A
R musi być pomiędzy P i Ś A musi być bliżej linii środkowej niż R 3 Ś 2 P 4 A Błąd 1 R 6 Ś 5 P

14 ROTACJA 2 Ś musi być bliżej linii bocznej niż A
R musi być pomiędzy P i Ś Błąd A musi być bliżej linii środkowej niż R 3 Ś 2 P 4 A 1 R 6 Ś 5 P

15 ROTACJA 2 Ś musi być bliżej linii bocznej niż A
R musi być pomiędzy P i Ś Błąd A musi być bliżej linii środkowej niż R 3 Ś 2 P 4 A 1 R 6 Ś 5 P

16 ROTACJA 2 Ś musi być bliżej linii bocznej niż A
P i L muszą być bliżej linii bocznych niż R Błąd A musi być bliżej linii środkowej niż R 3 Ś 2 P 4 A 1 R 6 Ś 5 P

17 R w 6-tej strefie P Ś A R R Ś A P P Błąd R A R P Ś A Ś

18 R wchodzi pod siatkę, Ś cofa się do ataku; trzech w ataku
ROTACJA 3 (rozgrywający w V strefie) 4 A 3 Ś R wchodzi pod siatkę, Ś cofa się do ataku; trzech w ataku 2 P 5 P 1 R 6 Ś

19 ROTACJA 3 – typowe błędy P/5 (w pierwszej linii) musi być bliżej siatki niż P/2 (druga linia) 4 A 3 Ś 1 Ś musi być bliżej linii środkowej niż R R musi być bliżej prawej niż P (2) 2 P 5 P 1 R 1 6 Ś 1

20 P/5 (w pierwszej linii) musi być bliżej siatki niż P/2 (druga linia)
ROTACJA 3 – typowe błędy P/5 (w pierwszej linii) musi być bliżej siatki niż P/2 (druga linia) 4 A Błąd 3 Ś 1 2 P 5 P 1 R 1 6 Ś 1

21 Ś musi być bliżej linii środkowej niż R
ROTACJA 3 – typowe błędy 4 A 3 Ś 1 Ś musi być bliżej linii środkowej niż R 2 P Błąd 5 P 1 R 1 6 Ś 1

22 R musi być bliżej prawej niż P (2)
ROTACJA 3 – typowe błędy 4 A 1 3 Ś Błąd R musi być bliżej prawej niż P (2) 2 P 5 P 1 R 1 6 Ś 1

23 Rotacja 3 – rozgrywający w 5 strefie
P/5 R Ś P/5 Ś R A Tu zwracamy szczególną uwagę Ś A R P


Pobierz ppt "USTAWIENIE W CZASIE GRY"

Podobne prezentacje


Reklamy Google