DOTYCZĄCEJ POSTACI STEFANII WILCZYŃSKIEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Advertisements

2012 Przedsiębiorczość kobiet w Polsce Wyniki projektu badawczego PARP Paulina Zadura-Lichota Dyrektor Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacyjności.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
BEZPOŚREDNIEGO PRZYGOTOWANIA DO SAKRAMENTU MAŁŻEŃSTWA Minimum programowe.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
Wykonanie : Anna Czajka Aleksandra Czajka Kinga Zielonacka 1c.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Co możesz zrobić za pomocą urzędomatu?  Złożyć dokumenty w postaci papierowej i wydrukować potwierdzenie ich złożenia.  Założyć konto użytkownika na.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
NA TROPACH LICZBY П. CZYM JEST LICZBA П? Zacznijmy tak, jak na profesjonalny matematyczny wykład przystało, czyli od definicji. П ≠ 3 П ≠ 3,14 П ≠ 3, …?!
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Opracowali: Maciej Kukuł Kacper Pukmiel. Krzysztof Kamil Baczyński miał trudne życie jako jeden z kolumbów. Bardzo przysłużył się Polsce w czasie II wojny.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Podróż po świecie baśni
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Projekt InMoST InMoST: Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin realizacji: –
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 2 w Szczecinie jest placówką koedukacyjną - dla dziewcząt i chłopców - uczęszczających do Gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Damelo przedstawia Kolekcję stylowych rowerów miejskich Ul. Tylna 4C/51, Łódź Damelo - rowery dla kobiet.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
● Kwartalnik istniejący w wersji elektronicznej i udostępniany bezpłatnie ● Ukazuje się od 2005 roku ● Zespół redakcyjny: Teresa Kosiarek (redaktor naczelny),
Co to Internet? Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między- sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
zmiany od września w naszych placówkach
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
„Magiczne drzewo” „Czerwone krzesło”
Rola książki w życiu człowieka
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Ucz i ucz się z TIK!.
Czytanie - przygoda i przetrwanie
romantyczne biografie
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
O ochronie danych osobowych
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
Nauczyciele języka francuskiego Iwona Lech Anna Waścińska
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
Administracja systemami operacyjnymi Jesień 2017
Meritum Competence Zasady współpracy Operatora z Serwisem - propozycja procedur, zapisy w umowach na serwis Krzysztof Pietrzak.
Liczby pierwsze.
Metoda projektu.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
VI LO w ZSO im AK w Bielsku-Białej
Umocnienie w dobru M. Melon, Lustro.
„PŁYWAĆ KAŻDY MOŻE” WARTOŚĆ PROJEKTU – ,00 zł
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Wizyta w Hiszpanii, Malaga, r..
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Odwrócona lekcja „Praca”.
Tworzenie prawa.
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
PREZENTACJA DLA KLASY 7 SP DO LEKCJI 7
Z okazji uroczystego otwarcia velostrady, zorganizowaliśmy dziś spotkanie z cyklu Miasta Idei. Na początku spotkaliśmy się z mieszkańcami na warsztatach.
PUDEŁKO - SCRAPBOOKING
Zapis prezentacji:

DOTYCZĄCEJ POSTACI STEFANII WILCZYŃSKIEJ SCENARIUSZ LEKCJI DOTYCZĄCEJ POSTACI STEFANII WILCZYŃSKIEJ DLA SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH I PONADGIMNAZJALNYCH „KOCHANA PANI STEFA”

Cele: przybliżenie postaci Janusza Korczaka i jego najbliższej współpracownicy Stefanii Wilczyńskiej, w ramach Roku Korczakowskiego 2012; refleksja na temat stereotypowego postrzegania płci i ich ról w życiu społecznym oraz pozycji społecznej i zawodowej kobiet; upowszechnienie idei „Małego przeglądu” pisma prowadzonego przez dzieci. Czas: 2 godziny lekcyjne ( 1 godz.: prezentacja Power Point, ćwiczenie I, dyskusja; 2 godz.: prezentacja archiwalnych numerów „Małego przeglądu”, ćwiczenie II, dyskusja) Metody: prezentacja, praca w grupach, dyskusja.

PRZEBIEG ZAJĘĆ: Część pierwsza: 1. Prezentacja (Power Point, w załączniku) postaci Janusza Korczaka i Stefanii Wilczyńskiej w kontekście ich pracy na rzecz sierot (z podziałem na okres przedwojenny i dotyczący II wojny światowej). 2. Krótka dyskusja: Kim współcześnie mógłby być Janusz Korczak i Stefania Wilczyńska? Co mogliby robić? Czy znamy takie osoby? Rozmowa na temat praw dziecka, opieki nad nim, współczesnych domów dziecka i domów rodzinnych 3. Ćwiczenie I Jakie cechy musi posiadać osoba, która chce zajmować się dziećmi? Uczniowie, pracując w grupach, wypisują poszczególne cechy na post it-ach (małych kartkach samoprzylepnych). Nauczyciel mocuje dwie postaci wykonane z dużej kartki do flip charta, lub szarego papieru: kobiecą i męską do tablicy. Między nimi zostawia wolną przestrzeń. Naklejają kartki w zależności od tego, która cecha pasuje do kobiety, a która do mężczyzny. Jeśli dana cecha pasuje zarówno do jednej jak i drugiej płci przyklejona zostaje w wolne miejsce między postaciami. 4. Pytania do dyskusji: Czym się kierowaliście, dokonując takich, a nie innych wyborów? Czy są „kobiece” i „męskie” cechy? Jakie? 5. Dyskusja: Kto pracuje z dziećmi? Dlaczego więcej jest przedszkolanek i nauczycielek? Czy tylko kobiety potrafią wychowywać i zajmować się dziećmi? Pan „przedszkolanek”? Nawiązanie do działalności Stefanii Wilczyńskiej?

Część druga 1. Prezentacja pisma „Mały przegląd” (kserokopie, podstawowe informacje) 2. Ćwiczenie II Uczniowie podzieleni na grupy otrzymują czyste kartki do flip charta, lub szarego papieru i z przygotowanych wcześniej artykułów z „Małego Przeglądu” za pomocą nożyczek, kleju i markerów, tworzą nową gazetę. Prezentując ją, zastanawiają się, o czym chcieliby pisać współcześni uczniowie. Czy byłaby to gazeta w formie papierowej, a może blog lub wpisy na portalu społecznościowym. 3. Pytania do dyskusji: Jak się teraz komunikujemy? Czy więcej piszemy i czytamy czy raczej fotografujemy i oglądamy? Jak powinna wyglądać gazeta dla dzieci?

Materiały potrzebne do zajęć: Kartki samoprzylepne Markery Nożyczki Klej Duże kartki do flip charta lub szary papier Kserokopie „Małego Przeglądu” Opracowanie: Sylwia Chutnik Bogusława Bogucka Konsultacja: Arkadiusz Walczak Bibliografia: Kalendarium życia S.Wilczyńskiej (materiały przygotowane przez Fundację im. Schorra) Joanna Olczak- Ronikier „Korczak” Stefania Wilczyńska „Słowo do dzieci i wychowawców” Warszawa 2004 Ida Merżan „Aby nie uległa zapomnieniu”. Warszawa 1987 Izrael Zyngman „Janusz Korczak wśród sierot” Tel Awiw 1976 Maria Falkowska „Kalendarz życia, działalności i twórczości Janusza Korczaka” Warszawa 1989