Przygotowanie seminarium (nie tylko dyplomowego)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Advertisements

Jak zrobić dobrą prezentację? autor: Piotr Kalita
MATERIAŁOZNAWSTWO ROŚLINNE I NIEROŚLINNE FLORYSTYKA SEM.I
Seminarium z biofizyki
Zasady tworzenia dobrych prezentacji Power Pointa
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Prezentacja w PowerPoint
Tytuł pracy magisterskiej
Jak powinna wyglądać „Dobra prezentacja”
Telekomunikacja - seminarium
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
prezentacji multimedialnych
Jak zaprezentować swoją pracę
Jak prezentować.
TWORZENIE PREZENTACJI POWER-POINT
Slajd tytułowy Czcionka Verdana
Przykładowa prezentacja w PowerPoint
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Planowanie i przygotowanie wystąpień publicznych
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH autor: Jowita Małachowska
Wystąpienia publiczne.
Zasady przygotowania oraz przedstawiania prezentacji
Wskazówki dotyczące pisania tekstów
PowerPoint – Wprowadzenie
Podstawowa zasada: przejrzystość i prostota
KURS Z INFORMATYKI prowadzący: mgr Przemysław Głowacki.
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Prezentacja raportów - uwagi
Prezentacja PowerPoint’a
Tworzenie prezentacji
Jak przygotować dobrą prezentacje???
Tytuł projektu: Klient: Nazwa kategorii: Numer kategorii:
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Inwentyka, twórcze rozwiązywanie problemów
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka
Lubelskie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego im. K. K. Baczyńskiego w Lublinie ul. Magnoliowa 8; Lublin; Tel/Fax: Projekt.
Przygotowanie dobrej prezentacji
Zasady tworzenia dobrych prezentacji
Jak stworzyć dobrą prezentację multimedialną?
Bibliografia załącznikowa obowiązująca w Bielskiej Szkole Przemysłowej
Prezentacje multimedialne
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Metodologia badań empirycznych
Przygotowanie dobrej prezentacji
Seminarium z biofotoniki
Jak projektujemy prezentację multimedialną?
Mgr Piotr Topolski.
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
Katarzyna Metelska-Szaniawska
Prezentacja Ewa Gurbiel Seminarium HCI 3.X Ogólny Zarys n Tworzenie n Rozplanowanie n Struktura n Trening (ćwiczenie) n Prezentowanie n Inne możliwości.
Podstawy tworzenia stron WWW w języku HTML Koło Naukowe Elektroniki Przemysłowej - KNEP Wykonali:Mariusz Zawistowicz i Karol Witowski.
Technika pisania przyrodniczych prac naukowych
Prezentacje multimedialne
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Tytuł pracy - rodzaj pracy Imię i Nazwisko dyplomanta promotor - ……
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Erazma z Rotterdamu w Poznaniu Jak tworzymy prezentacje czyli kilka zasad, których należy przestrzegać Andrzej Gągało.
ZALECENIA DOTYCZĄCE REDAKCJI PRAC DYPLOMOWYCH przygotowywanych na Wydziale Zarządzania PRz.
Etyka i standardy w pracy dyplomowej Etyka i standardy w pracy dyplomowej.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Praca dyplomowa (magisterska, licencjacka i inżynierska) powinna mieć charakter:
Temat pracy Promotor: Imię i nazwisko dyplomanta Rodzaj pracy (dyplomowa inżynierska/magisterska)
Redakcja tekstów naukowych dla orientalistów
O prezentacjach cel, zawartość, zadania
Nazwiska autorów Afiliacje autorów
Kryteria oceny prezentacji
Cechy dobrej prezentacji
Temat pracy dyplomowej
Zapis prezentacji:

Przygotowanie seminarium (nie tylko dyplomowego) Autor: dr hab. inż. Grzegorz Chodak, prof. PWr.

Plan prezentacji Zdobycie materiałów do seminarium Czytanie i opracowywanie tekstów Przygotowanie prezentacji Wystąpienie

Skompletowanie materiałów do seminarium system międzybiblioteczny Biblioteka Google Scholar, elektroniczne bazy danych (Scopus, WoS, EBSCO, BazEkon, LEX, Polskie Normy) Internet badania producentów badania konsumentów „badania na żywym organizmie”

Czytanie i opracowywanie tekstu pierwsze czytanie – pobieżnie, po to by zorientować się ogólnie o czym jest tekst (selekcja tekstów) drugie czytanie szczegółowe, z wypunktowywaniem najważniejszych rzeczy przygotowanie prezentacji na podstawie wypunktowanych elementów

Przygotowanie prezentacji Wstęp Slajd tytułowy Slajd z planem prezentacji Część właściwa Podsumowanie 1-2 slajdów

Narzędzie Power Point Keynote Prezi Canva PowToon Prezentacje Google inne

Porady techniczne Duża czcionka (minimum 24) Nie należy stosować tekstu akapitowego, bo tekst akapitowy jest kompletnie nieczytelny i jest to najczęściej popełniany błąd, który powoduje, że słuchacze przestają zwracać uwagę na prelegenta (poza podaniem definicji) Slajdy powinny być czytelne Unikać zbyt krzykliwego tła Mieszania czcionek szeryfowych i bezszeryfowych Nie dawać zbyt dużej liczby fajerwerków

Zasada 1-7-7 Maksymalnie jedna ważna myśl/rzecz na slajdzie Maksymalnie 7 punktów na slajd Maksymalnie 7 słów w jednym wersie

Uwagi Slajdy są tylko tłem To prelegent jest najważniejszy Jak najrzadziej zerkać na slajdy

Wstęp - zaabsorbowanie uwagi słuchaczy żart – musi być odpowiedni opis dramatycznej lub nieoczekiwanej sceny odniesienie do aktualnej sytuacji, szczególnie, gdy jest ona bulwersująca rozpoczęcie pytaniem - zazwyczaj retorycznym

Wstęp cd zdobycie sympatii słuchaczy zorientowanie słuchaczy o czym będzie wystąpienie określenie celu wystąpienia/badań

Zakończenie „to co słuchacze zabiorą ze sobą” podsumowanie tego co zostało powiedziane powtórzenie jeszcze raz najważniejszych tez i wniosków położenie nacisku na znaczenie omawianych spraw stworzenie klamry zamykającej przemówienie

Zakończenie cd zakończenie anegdotą lub starannie dobranym cytatem nawiązanie do wydarzeń możliwych w przyszłości rzucenie hasła lub pytania retorycznego powrócenie do tego o czym była mowa we wstępie podziękowanie słuchaczom za poświęcenie czasu powiedzenie słuchaczom kilku miłych rzeczy

Przygotowywanie zasadniczej części przemówienia Są różne rodzaje przemówień Przemówienie opisowe ścisłe

Przemówienie opisowe ścisłe określenie co jest przedmiotem opisu przedstawienie definicji omawianych obiektów omówienie analizy literaturowej poinformowanie o zastosowanej metodzie badawczej przekazanie informacji o wykonanych badaniach uogólnienie obserwacji i sformułowanie hipotez określenie potrzeby i kierunków dalszych badań

Wskazówki należy się powoływać na uznane przez słuchaczy autorytety podkreślać ważność i przydatność opisywanych spraw powiązać przekazywane informacje z tym co słuchacze już wiedzą trema – nabrać dystansu do własnej wypowiedzi

Wskazówki cd rozpoczęcie – właściwa forma („Szanowni Państwo” itp.) prawidłowa budowa zdań nigdy nie mówić do słuchaczy stojąc odwróconym do nich plecami tekst powinien być podzielone na wyraźne części problemowe należy mówić we własnym imieniu – „ja tak sądzę”

Wskazówki cd dobre efekty przynosi zadawanie pytań – oczywiście nie należy oczekiwać odpowiedzi wskazane jest stosować przerywniki w postaci żartu lub anegdoty należy unikać monotonii wygląd wygłaszającego przemówienie – treść odbierana prze słuchaczy tylko w 50% zależy od ich zmysłu słuchu

Próbne wygłoszenie prezentacji Mierzymy czas Zaznaczamy miejsca, w których się „zacięliśmy” Usuwamy teksty nadmiarowe Próba generalna

Podsumowanie Solidna analiza literaturowa Dobre przygotowanie prezentacji Profesjonalne wygłoszenie prezentacji

Bibliografia Wiszniewski, A. (1994). Jak przekonująco mówić i przemawiać. Wydawnictwo Naukowe PWN. https://myownconference.pl/blog/pl/index.php/serwisy-do- tworzenia-prezentacji/ (pobrano 03.05.2019) https://studio-prezentacji.pl/ile-maksymalnie-wersow-na- slajdzie-prezentacji/ (pobrano 03.05.2019) http://mariuszchrapko.com/7-zasad-ktore-pomoga-ci- stworzyc-swietna-prezentacje-2/ (pobrano 03.05.2019)

Tematy prezentacji Metody odwoływania się do literatury Google Scholar Baza Web of Science Baza Scopus Metody badawcze w zarządzaniu