Rozwój psychospołeczny dziecka w wieku 6 – 12 lat

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Advertisements

WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Koncepcja pracy Przedszkola nr 33 im. Majki Jeżowskiej w Zabrzu na lata 2015 – 2018.
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
„OPIEKA ZDROWOTNA w 2004 r. - przekształcenia i zmiany.” „OPIEKA ZDROWOTNA w 2004 r. - przekształcenia i zmiany.” Prywatyzacja usług anestezjologicznych.
1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
Praca z uczniem zdolnym w bibliotece szkolnej Autor: Bożena Dawidowska-Langer.
Stabilizacja własnej tożsamości, nawiązywanie głębszych związków interpersonalnych, co powiązane jest z uwolnieniem się od samego siebie, a wyczuleniem.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 6 ul. Rzgowska 25 PPP 6 Łódź.
Jak się bawić? Pomysły i wskazówki jak bawić się z dzieckiem z autyzmem opracowanie Anna Szczypczyk
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
KAMPANIA GŁOŚNEGO CZYTANIA - ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE - PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W NIERADZIE.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
Rekomendacje – strategia komunikacji Chiny i Japonia Ze względu na istotne podobieństwa w stylach podróżowania i preferowanych formach aktywności podczas.
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
K RONIKA WYMIANY JĘZYKOWEJ Pobyt grupy polskich uczniów w Norymberdze
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Co to jest PaT? PaT to skrót od nazwy programu „Profilaktyka a Ty”. W programie znajdzie miejsce każdy, komu bliska jest myśl humanistyczna. Wartością.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
RODZINA CYWILIZACJĄ MIŁOŚCI Wioleta Stypuła. J AN P AWEŁ II W „L IŚCIE DO R ODZIN ” (1994) PISZE : „ R odzina jest to naprzód dobro bycia razem: bycie.
Magdalena Guillet i Irena Wielowiejska – Comi 05 listopada 2008 r.
Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii ul. Hipoteczna 3/5 Łódź tel
MODUŁ 4 TEMAT 2 POZIOM 2 Reagowanie na zmianę. CELE SZKOLENIA: Poznasz różnicę pomiędzy nastawieniem, gdy jesteś „w” lub „poza pudełkiem”, Zrozumiesz,
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Szkoła możliwości. NASZA SZKOŁA PROPONUJE CI Wszechstronny rozwój -wiedzazainteresowania Bardzo dobre przygotowanie do egzaminów i dalszej nauki Kształceniepostaw.
Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 9 w Gorzowie 2012/2013 K ORZYŚCI Z WYDŁUŻONEGO POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO „PRZERWA NA SOK” z I Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Józefa Bema w Ostrołęce maj 2016r.
Bezpieczne korzystanie z gier komputerowych i Internetu
Olga Wasilewska, Prezes Fundacji „Druga Strona Lustra”
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
„Po czym Bóg im błogosławił, mówiąc do nich: «Bądźcie płodni i rozmnażajcie się, abyście zaludnili ziemię i uczynili ją sobie poddaną” Księga.
Kilka słów o… Zasady życia społecznego
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Podstawa programowa WF założenia
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
Sześciolatek w obliczu zmian
dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Wartości płynące z zajęć artystycznych w domach opieki
Przemoc wobec dzieci w rodzinach uchodźczych
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Agnieszka Kosowicz Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne
Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne
AGRESJA WŚRÓD DZIECI– SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ?
6-LATEK W SZKOLE.
„Różnorodność przestrzenią dialogu”
Możliwości rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
Program profilaktyczno-wychowawczy
Droga do szkoły: bezpieczna, zdrowa i ekologiczna - Let’S Move!
Podstawa programowa WF założenia
ZINTEGROWANA POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA GIMNAZJUM NR 2 w  ANDRYCHOWIE Przegląd działań
Propozycja MEN i ORE „Pakiet do samokształcenia dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej” – działania doskonalące i wspierające organizowanie procesu.
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
„Wartości i normy w wychowaniu i profilaktyce”
Wigilia w grupie 0 d.
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Normy szczególne P.M.P. względem terytorium Kazus
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA POLONIJNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Zapis prezentacji:

Rozwój psychospołeczny dziecka w wieku 6 – 12 lat Zadania, cele, potrzeby, oczekiwania społeczne oraz kryzysy rozwojowe

Zadania I cele stojące przezd dzieckiem nabieranie gotowości szkolnej, samodzielność samoobsługowa oraz społeczna (interakcje rówieśnicze, rozwiązywanie konfliktów), radzenie sobie z negatywnymi emocjami (agresja i autoagresja), budowa i zacieśnianie więzi z rodzicami

potrzeba bezpieczeństwa, przynależności, potrzeby potrzeba bezpieczeństwa, przynależności, wzorzec rodziców > wzorzec rówieśników, miejsce w grupie (afiliacja), plastyczność emocjonalna, poznawcza i behawioralna, zmienność nastroju, ciekawość świata – radość – chęć poznawania, stylizowanie się na starszą osobę, eksperymentowanie, lęki rozwojowe, początki pasji (zaszczepianie)

Kryzysy wynikające z oczekiwań społecznych nauka zasad spłecznych, trudność sprostania wymaganiom szkolnym, społecznym versus potrzeba spontaniczności i zabawy, oczekiwania rodziców (ich ambicja) w opozycji do potrzeb i możliwości dziecka, samodzielne spędzanie czasu, bycie starszym rodzeństwem, podporządkowanie się normom społecznym

wspólne rozwiąznia – podążanie za dzieckiem, bezwarunkowa akceptacja, rozwiązania zapewnianie wsparcia, wspólne rozwiąznia – podążanie za dzieckiem, bezwarunkowa akceptacja, wyważona postawa rodzicielska, otwarcie na dziecko (aktywne słuchanie), czas!, stawianie granic, konsekwencja, akceptacja (tolerancja) cech dziecka / inności;