Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacje dla rodziców.  W trakcie prowadzonych przez Krajowy O ś rodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej bada ń okaza ł o si ę, ż e najwi.
Advertisements

WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Czyli OTWIERAMY PRZEDSZKOLA LATEM Przedszkola po nowemu Zmiana organizacji pracy przedszkoli miejskich.
Rozwój osobisty Moduł 6 PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
EGZAMIN MATURALNY MOJEGO DZIECKA
JAK WSPOMÓC NASZE DZIECKO W WYBORZE WŁAŚCIWEJ ŚCIEŻKI EDUKACYJNEJ?
Sześciolatek idzie do szkoły
Aktywny RODZIC.
TECHNIK LOGISTYK „Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Co to jest spacer edukacyjny?
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJRA H
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Projekt edukacyjny „Finanse rodziny”
Internet to nie tylko gry .
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Morawicy
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
JUSTYNA ŚLIWIŃSKA-SROKA
Internet to nie tylko gry
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
„Byłem głodny, a daliście mi jeść… błogosławieni Ojca mojego”
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Sześciolatek idzie do szkoły
Niepełnosprawność intelektualna a samodzielność
Moje szczęście.
Oferta Programu.
SZANSA Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
20 Listopad 2016 Dzień Praw Dziecka
Program profilaktyczno-wychowawczy
Jaką przyszłość będzie miało moje dziecko?
Szkolny Punkt Informacji i Kariery SPInK-a
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2018
Jak zaplanować przyszłość edukacyjno-zawodową?
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Program Wspierania Uczniów w Wyborze Zawodu
Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Aktywny RODZIC.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Szkoły ponadgimnazjalne/ponadpodstawowe
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód

Kto i co wpływa na decyzje? Rodzicu – czy zastanawiałeś się nad tym, kto ma największy wpływ na edukacyjne i zawodowe wybory twojego dziecka? O wyborze szkoły i zawodu uczeń szkoły oczywiście może zdecydować samodzielnie. Zdarza się jednak, że wyboru dokona pod wpływem innych osób, sytuacji, czy też okoliczności.

największy wpływ na decyzje uczniów dotyczące wyboru szkoły czy zawodu, mają rodzice oraz tradycje rodzinne, wpływ ma również grupa rówieśnicza, znajomi i koledzy młodego człowieka, istotną rolę odgrywają także nauczyciele, doradca zawodowy który swoją postawą mogą zachęcić do wyboru danego zawodu, dużą rolę odgrywa sieć szkół w danym regionie, odległość danej placówki od miejsca zamieszkania młodej osoby. Także moda na dany zawód może znacząco przyczynić się do podjęcia takiego, a nie innego wyboru szkoły i zawodu. Zdarza się, że o wyborze decyduje czasami przypadek, media oraz prognozy, jakie możliwości finansowe da ukończenie danej szkoły czy kierunku.

Rodzicu – to Ty masz największy wpływ na podejmowanie decyzji przez Twoje dziecko. Jesteś pierwszym doradcą swojego nastolatka w przeróżnych sprawach dnia codziennego, zatem spróbuj także wesprzeć go w wyborze szkoły i zawodu.

Nie zapominajmy jednak o tym, że poza oddziaływaniem rodziny, szkoły, przyjaciół, czy też przypadku, ważną rolę pełnią: zainteresowania, predyspozycje, zdolności, talent, umiejętności, temperament, cechy charakteru, wartości, możliwości intelektualne. postawy, przekonania, stan zdrowia.

Rodzicu, przede wszystkim możesz: zaobserwować, jakie czynności chętnie wykonuje Twoja córka lub syn, co ich pasjonuje, zajmuje, ciekawi i rozmawiać z nim na ten temat. Są one bowiem pierwszym źródłem informacji o jego zainteresowaniach, przyglądać się temu, w których zajęciach pozalekcyjnych Twoje dziecko czuje się jak przysłowiowa „ryba w wodzie”, rozmawiać na temat intersujących córkę lub syna przedmiotów szkolnych. Rozmowy te mogą być dla Ciebie kopalnią wiedzy o potencjale dziecka, towarzyszyć w codziennych obowiązkach – to pozwala na zaobserwowanie przejścia z dziecięcej fazy marzeń, zawodowych fantazji („Będę sławną piosenkarką, albo modelką”) poprzez fazę zainteresowań („Świetnie, gdy mamy dwie matematyki. Gorzej, gdy dwie historie”) do krystalizacji pomysłów na siebie („Interesują mnie samochody. Wybiorę szkołę branżową i będę mechanikiem samochodowym”), angażować się w życie szkoły, także we współpracę związaną ze wspieraniem uczniów w planowaniu kariery edukacyjnej i zawodowej.

„dobrze znasz swoje dziecko, Czy warto być doradcą swojego dziecka w sprawach związanych z wyborem szkoły i zawodu? TAK Rodzicu: „dobrze znasz swoje dziecko, „ możesz motywować je do szukania odpowiedzi na pytanie „Co chcę robić w życiu?”, „ stanowisz dla dziecka najważniejszy punkt odniesienia w rozumieniu świata, także tego związanego z pracą zawodową, czy uczeniem się, przekazujesz informacje o zawodach, szkołach, pracy zawodowej; często jesteś pierwszym źródłem informacji, któremu Twoja córka lub syn z zaufaniem przyklejają etykietę „wiarygodne”, „ dzielisz się z dzieckiem swoją wiedzą i własnymi doświadczeniami zawodowymi.