REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Advertisements

Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Zasady rekrutacji na rok szkolny 2016/2017. Plan naboru KlasaZawódPrzedmioty rozszerzone Języki obce 1 TwaTechnik weterynariiChemia, biologiaJęzyk angielski,
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r.
HARMONOGRAM REKRUTACJI 2017/2018
Rekrutacja 2017/2018.
Terminy składania dokumentów przez kandydatów do klas pierwszych:
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2017
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Extra wyzwanie dla wszystkich!
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
REFORMA EDUKACJI
Reforma Edukacji
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Kuratorium Oświaty w Katowicach
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
SZKOŁY ZAPEWNIĄ MIEJSCE WSZYSTKIM ABSOLWENTOM
ZEBRANIE RODZICÓW 04 kwietnia 2018
PREZENTUJE: Wydział Edukacji Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego
Gimnazjum im. Wł. St. Reymonta w Wiączyniu Dolnym
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
PREZENTUJE: Wydział Edukacji Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego
Spotkanie z dyrektorami gimnazjów oraz szkół podstawowych
CV Liceum Ogólnokształcące
(liceum ogólnokształcącego, technikum, szkoły branżowej I stopnia)
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
ZASADY i TERMINY NABORU DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Spotkanie z dyrektorami gimnazjów oraz szkół podstawowych
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Spotkanie z dyrektorami gimnazjów oraz szkół podstawowych
Spotkanie z dyrektorami gimnazjów oraz szkół podstawowych
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Harmonogram Rekrutacji 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Delegatura w Siedlcach
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Rekrutacja do liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020 m.st. Warszawa | 11 II 2019 r.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ KANDYDATA DO SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ w ramach elektronicznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2018/2019 KLASY.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Zapis prezentacji:

REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH i PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020

ZADANIA KURATORA OŚWIATY

Do końca stycznia Kurator Oświaty ustala dla danego roku szkolnego terminy postępowania rekrutacyjnego i uzupełniającego, a w szczególności terminy: składania wniosków o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej/ponadpodstawowej, przeprowadzenia prób sprawności fizycznej, przeprowadzenia sprawdzianu kompetencji językowych, podania do wiadomości list kandydatów, którzy uzyskali pozytywny wynik próby sprawności fizycznej i sprawdzianu kompetencji językowych, uzupełnienia wniosku o świadectwo ukończenia szkoły gimnazjalnej/podstawowej oraz zaświadczenie o wynikach egzaminu gimnazjalnego/ósmoklasisty,

weryfikacji złożonych wniosków, podania list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych, wydania przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowania na badania lekarskie, potwierdzenia woli przyjęcia poprzez złożenie oryginałów dokumentów, podania do wiadomości list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, poinformowania kuratora oświaty przez dyrektora szkoły ponadgimnazjalnej/ponadpodstawowej o liczbie wolnych miejsc.

corocznie do końca lutego podaje do publicznej wiadomości wykaz zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej i gimnazjum oraz określa miejsca uznane za wysokie w tych zawodach przekazuje gminom i dyrektorom gimnazjów/szkół podstawowych informację o szkołach ponadgimnazjalnych/ponadpodstawowych na terenie województwa; organizuje punkty informacyjne o wolnych miejscach w szkołach.

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ/PONADGIMNAZJALNEJ

Dyrektor publicznej szkoły do końca lutego, podaje do publicznej wiadomości odpowiednio informację o: 1) języku obcym, który jest językiem nauczania albo drugim językiem nauczania w szkole lub oddziale dwujęzycznym; 2) sporcie, w którym odbywa się szkolenie sportowe w szkole lub oddziale sportowym, 3) obowiązkowych zajęciach edukacyjnych, z których oceny wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły ponadgimnazjalnej/ponadpodstawowej, 3) terminie przeprowadzenia sprawdzianu uzdolnień kierunkowych oraz terminie podania do publicznej wiadomości listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywny wynik tego sprawdzianu.

Postępowanie rekrutacyjne publicznych szkół przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły lub placówki. Dyrektor wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej. W skład komisji rekrutacyjnej przeprowadzającej postępowanie rekrutacyjne do szkoły wchodzi co najmniej 3 nauczycieli tej szkoły.

W skład komisji rekrutacyjnej nie mogą wchodzić: dyrektor szkoły, w której działa komisja rekrutacyjna; osoba, której dziecko uczestniczy w postępowaniu rekrutacyjnym przeprowadzanym do danej szkoły Dyrektor szkoły może dokonywać zmian w składzie komisji rekrutacyjnej, w tym zmiany osoby wyznaczonej na przewodniczącego komisji.

Do zadań komisji rekrutacyjnej należy weryfikacja spełniania przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

Osoby wchodzące w skład komisji rekrutacyjnej są obowiązane do nieujawniania informacji o przebiegu posiedzenia komisji i podjętych rozstrzygnięciach, które mogą naruszać dobra osobiste kandydata lub jego rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły.

Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do danej publicznej szkoły. Lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych lub informację o liczbie wolnych miejsc. Listy podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia. Dzień podania do publicznej wiadomości listy jest określany w formie adnotacji umieszczonej na tej liście, opatrzonej podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.

PROCEDURA ODWOŁAWCZA W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danej szkoły, Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym. Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.

W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc w szkole, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria: wyniki egzaminu gimnazjalnego/ósmoklasisty; wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej oceny z języka polskiego i matematyki oraz z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalonych przez dyrektora danej szkoły jako brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do danego oddziału; świadectwo ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej z wyróżnieniem;

szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej: uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego lub uhonorowanego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkoły, osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu; w przypadku kandydatów ubiegających się o przyjęcie do oddziałów dwujęzycznych – wyniki sprawdzianu kompetencji językowych, do oddziałów sportowych – testy sprawności, do oddziałów wymagających szczególnych indywidualnych predyspozycji – wyniki sprawdzianu uzdolnień kierunkowych,

Przeliczanie na punkty wyników egzaminu gimnazjalnego ósmoklasisty Wynik przedstawiony w procentach z: języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie, matematyki, przedmiotów przyrodniczych języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym mnoży się przez 0,2 języka polskiego matematyki mnoży się przez 0,35 Wynik przedstawiony w procentach z języka obcego nowożytnego mnoży się przez 0,3

Przeliczanie na punkty ocen z języka polskiego, matematyki i dwóch wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych wymienionych na świadectwie ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej: celujący –18 punktów; bardzo dobry –17 punktów; dobry –14 punktów; dostateczny –8 punktów; dopuszczający –2 punkty.

Świadectwo ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej z wyróżnieniem - 7 punktów

Przeliczanie na punkty szczególnych osiągnięć Zawody wiedzy będące konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty: tytuł finalisty konkursu przedmiotowego –10 punktów tytuł laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 punktów c) tytuł finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów

dwa lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – 10 punktów, Zawody wiedzy będące konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty: dwa lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – 10 punktów, dwa lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 punktów, dwa lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów,  tytuł finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów, tytuł laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów, tytuł finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 3 punkty 

Zawody wiedzy będące konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim: a) tytuł finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 10 punktów b) tytuł laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 4 punkty c) tytuł finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 3 punkty

Zawody wiedzy będące konkursem albo turniejem, o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim: dwa lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 10 punktów, dwa lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 7 punktów, dwa lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 5 punktów,

tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 7 punktów, tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 3 punkty, tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 2 punkty;

Uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione wyżej, artystycznych lub sportowych organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu: a) międzynarodowym – 4 punkty b) krajowym – 3 punkty c) wojewódzkim – 2 punkty d) powiatowym – 1 punkt

W przypadku, gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum/ szkoły podstawowej, maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.

Za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu przyznaje się 3 punkty.

Aby za osiągnięcie kandydat mógł otrzymać punkty musi ono zostać wpisane na świadectwo ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej. O wpisie osiągnięć na świadectwo decyduje dyrektor gimnazjum/szkoły podstawowej.

Przeliczanie na punkty ocen z języka polskiego, matematyki, historii, wiedzy o społeczeństwie, biologii, chemii, fizyki, geografii i języka obcego nowożytnego wymienionych na świadectwie ukończenia gimnazjum w przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego: a) za ocenę celującą – 20 punktów b) za ocenę bardzo dobrą – 18 punktów c) za ocenę dobrą – 13 punktów d) za ocenę dostateczna – 8 punktów e) za ocenę dopuszczającą – 2 punkty Liczbę punktów uzyskaną po zsumowaniu punktów z historii i wiedzy o społeczeństwie dzieli się przez 2, a z biologii, chemii, fizyki i geografii – przez 4.

Przeliczanie na punkty ocen z języka polskiego i matematyki wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej w przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty: a) za ocenę celującą – po 35 punktów b) za ocenę bardzo dobrą – po 30 punktów c) za ocenę dobrą – po 25 punktów d) za ocenę dostateczną – po 15 punktów e) za ocenę dopuszczającą – po 10 punktów; z języka obcego nowożytnego: a) za ocenę celującą – 30 punktów b) za ocenę bardzo dobrą – 25 punktów c) za ocenę dobrą – 20 punktów d) za ocenę dostateczną – 10 punktów e) za ocenę dopuszczającą – 5 punktów.

W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego zakresu odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego lub danej części egzaminu gimnazjalnego, przelicza się na punkty, oceny wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum z zajęć edukacyjnych, z których jest przeprowadzany dany zakres odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego lub dana część egzaminu gimnazjalnego, których dotyczy zwolnienie.

Laureat lub finalista ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim są przyjmowani w pierwszej kolejności do: publicznej szkoły ponadgimnazjalnej/ponadpodstawowej, publicznej szkoły ponadgimnazjalnej/ponadpodstawowej integracyjnej lub oddziału integracyjnego w publicznej szkole ponadgimnazjalnej/ponadpodstawowej ogólnodostępnej, publicznej szkoły ponadgimnazjalnej/ponadpodstawowej dwujęzycznej lub oddziału dwujęzycznego w publicznej szkole ponadgimnazjalnej/ponadpodstawowej ogólnodostępnej,

publicznej szkoły ponadgimnazjalnej/ponadpodstawowej sportowej, publicznej szkoły ponadgimnazjalnej/ponadpodstawowej mistrzostwa sportowego lub oddziału sportowego w publicznej szkole ponadgimnazjalnej/ponadpodstawowej ogólnodostępnej*. *w przypadku szkoły lub oddziału sportowego konieczne jest uzyskanie pozytywnego wyniku prób sprawności fizycznej, a w szkole lub oddziale dwujęzycznym uwzględnia się wynik sprawdzianu kompetencji językowych (nie dotyczy laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej oraz laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim z języka obcego nowożytnego, który będzie drugim językiem nauczania w szkole lub oddziale, o przyjęcie do których ubiega się laureat lub finalista); w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – kandydaci muszą posiadać zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu

W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z: problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.

W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dana szkoła, nadal dysponuje wolnymi miejscami, na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria: 1) wielodzietność rodziny kandydata; 2) niepełnosprawność kandydata; 3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata; 4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata; 5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata; 6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie; 7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.

PODSTAWA PRAWNA: Ustawa z dnia 9 września 1991 oz systemie oświaty (Dz. U. z 2018 r. poz. – rozdział 2a Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. przepisy wprowadzające ustawę prawo oświatowe ( Dz. U. z 2017 r. poz. 60 ze zm.) art. 149 Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j.Dz.U. z 2018 r. poz. 966 ze zm.) – art. 132,134, 140

PODSTAWA PRAWNA: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 marca 2017r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego na lata szkolne 2017/2018 – 2019/2020 do trzyletniego liceum ogólnokształcącego, czteroletniego technikum i branżowej szkoły I stopnia, dla kandydatów będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum (Dz. U. z 2017r. poz. 586) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. z 2017r. poz. 610)

Miasto na prawach powiatu/powiat Lp. Miasto na prawach powiatu/powiat Liczba uczniów klas VIII szkół podstawowych (dane z SIO) Planowana liczba oddziałów dla absolwentów szkół podstawowych (dane ze szkół) Liczba uczniów klas III gimnazjów (dane z SIO) Planowana liczba oddziałów dla absolwentów gimnazjów (dane ze szkół) 1. 2. 3. 4. 7. 8. m.Radom 2123 108 2081 białobrzeski 385 9 362 grójecki 1145 38 999 33 kozienicki 556 16 574 5. lipski 342 12 333 6. przysuski 461 10 501 radomski 1599 14 1437 szydłowiecki 398 8 345 9. zwoleński 339 350  Razem 7348 223 6982 218

Polecamy informacje zamieszczone na stronie: www. kuratorium. waw Polecamy informacje zamieszczone na stronie: www.kuratorium.waw.pl Rodzice i uczniowie Rekrutacja do szkół

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ