WOJEWÓDZKA RADA DIALOGU SPOŁECZNEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sytuacja finansowa jednostek szpitalnych dla których podmiotem tworzącym jest województwo lubuskie - Szpital w Gorzowie Wlkp. przykładem oddłużania placówek.
Advertisements

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
11. KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO WYDZIAŁ KULTURY > WROCŁAW, GRUDZIEŃ 2011 ROK PROJEKT BUDŻETU NA 2012 ROK.
11 Poznań, czerwiec 2010 Raport z audytu 111 Szpitala Wojskowego z Przychodnią SPZOZ w Poznaniu.
Konkurs 2.1. E-usługi publiczne (E-zdrowie) RPO WDŚ Wrocław
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ROCZNEGO I WIELOLETNIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ZA ROK.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Poznań – Leszno – Kalisz – Konin – Piła Finansowanie świadczeń zdrowotnych w Wielkopolsce Poznań, 27 stycznia 2011 r.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego.
Kryteria wyboru projektów w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
ZAD Ł U Ż ENIE NA DZIE Ń 31.XII.2008 R. I WYNIKI FINANSOWE ZA OKRES I-XII 2008 ROK SP ZOZ DLA KTÓRYCH SAMORZ Ą D WOJEWÓDZTWA DOLNO Ś L Ą SKIEGO JEST ORGANEM.
Koncepcja powołania Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Lublin spotkanie wewnętrzne 1 czerwca 2011 r.
Rzeszów, 24 stycznia 2013 r.. I kwartał 1. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w 2012r. i ocena działań na rzecz poprawy poziomu bezpieczeństwa ruchu.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus S.A. Łódź, r.
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
PODSUMOWANIE PRAC KOMISJI DIALOGU OBYWATELSKIEGO PRZY WYDZIALE ZDROWIA I SPRAW SPOŁECZNYCH ROK 2015 Justyna K. Ochędzan Przewodnicząca KDO przy WZiSS Prezes.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus Forum Rynku Zdrowia Warszawa,
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
2 stacje pogotowia ratunkowego Wielospecjalistyczny Szpital Wojewódzki w Gorzowie Wlkp. sp. z o.o.Wojewódzki Szpital Kliniczny w Zielonej Górze sp. z.
Szkolenie Obronne Wrocław, 14 grudnia 2012 r.. OBSZARY KONTROLI W PODMIOTACH LECZNICZYCH, DLA KTÓRYCH MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO JEST ORGANEM.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus S.A. Poznań,
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
Sytuacja ekonomiczno – organizacyjna podmiotów leczniczych prowadzonych przez Samorząd Województwa Sytuacja ekonomiczno – organizacyjna podmiotów leczniczych.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Dofinansowanie UE [PLN]
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Akredytacja w Szpitalu Uniwersyteckim
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
STAN WDRAŻANIA RPO - LUBUSKIE 2020
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Ustawa o zawodach lekarza i lekarza dentysty
STAN REALIZACJI KONTRAKTU WOJEWÓDZKIEGO NA LATA GORZÓW WLKP
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
SPRAWOZDANIE WÓJTA GMINY Z DZIAŁALNOŚCI MIĘDZYSESYJNEJ (28 grudnia – 2 luty) Czernica, 2 luty 2018.
Program „Profilaktyka Nowotworów głowy i szyi”
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
„Poprawa efektywności systemu ratownictwa medycznego poprzez modernizację i doposażenie Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym.
REGIONALNY PROGRAM OCHRONY ZDROWIA PSYCHICZNEGO
„Most do sukcesu” Prowadzący: Agnieszka Moroń 19 lipca 2012r.
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Regulamin działania KM RPO WP
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
UMK w Toruniu Katedra Prawa Administracyjnego
Informacja dodatkowa dotycząca projektów uchwał rady miejskiej w zakresie restrukturyzacji zadłużenia Grudzień, 2018 r.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Pomorska Rada Działalności Pożytku Publicznego
Pomorska Rada Ekspertów ds. Przeciwdziałania Uzależnieniom
Psychiatria dzieci i młodzieży
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Podkarpacki rynek pracy
Zapis prezentacji:

WOJEWÓDZKA RADA DIALOGU SPOŁECZNEGO Stanisław Kruczek Członek Zarządu Województwa Podkarpackiego Rzeszów, 2017-06-28

Szpitale wielospecjalistyczne – 5 Samorząd Województwa Podkarpackiego jest organem tworzącym dla 13 podmiotów leczniczych: Szpitale wielospecjalistyczne – 5 Szpitale specjalistyczne – 2 (dla psychicznie i nerwowo chorych) Ośrodki Leczenia Uzależnień – 2 Wojewódzki Zespół Specjalistyczny – 1 Obwód Lecznictwa Kolejowego – 1 Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego – 1 Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy – 1

Zatrudnienie W ramach prowadzonej działalności w podmiotach leczniczych nadzorowanych przez Samorząd Województwa Podkarpackiego utworzono ponad 8 710 etatów*, w tym: 664 etaty lekarzy 340 etaty rezydentów 77 etaty stażystów 3 349 etaty pielęgniarek 457 etaty położnych 3821 etaty pozostałych pracowników *dane na koniec marca 2017 r., bez danych dotyczących lekarzy zatrudnionych na kontraktach

W ramach systemu zabezpieczenia wyróżnia się następujące poziomy (tzw. sieć szpitali): szpitale ogólnopolskie szpitale pediatryczne szpitale onkologiczne i pulmonologiczne Kliniczny Szpital Wojewódzki Nr 1 w Rzeszowie szpitale III stopnia Kliniczny Szpital Wojewódzki Nr 2 w Rzeszowie Wojewódzki Szpital w Przemyślu szpitale II stopnia Wojewódzki Szpital Podkarpacki w Krośnie Wojewódzki Szpital w Tarnobrzegu szpitale I stopnia

Nadwykonania niezapłacone przez NFZ za lata 2008-2016r. w szpitalach nadzorowanych przez Samorząd Województwa Podkarpackiego po aneksach i podpisanych ugodach sądowych Lp. Podmiot leczniczy 2008 r. 2009 r. 2010 r. 2011 r. 2012 r. 2013 r. 2014 r. 2015 r. 2016 r. Razem 1 Kliniczny Szpital Wojewódzki Nr 1 im. Fryderyka Chopina - Rzeszów 7 005 7 473 293 4 181 828 1 623 349 1 695 309 1 576 244 2 556 687 1 234 706 18 729 235 39 077 656 2 Kliniczny Szpital Wojewódzki Nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej - Rzeszów 4 267 992 10 855 312 9 676 410 3 512 997 3 384 760 3 097 700 5 199 994 1 625 513 6 308 710 47 929 387 3 Wojewódzki Szpital im. Św. Ojca Pio - Przemyśl 2 281 859 7 276 325 4 448 158 4 091 525 3 799 376 3 073 914 66 253 500 030 3 688 393 29 225 832 4  Wojewódzki Szpital Podkarpacki im. Jana Pawła II - Krosno 3 567 098 2 719 628 1 752 435 3 390 522 2 636 833 664 836 772 354 508 970 2 445 018 18 457 693 5 Wojewódzki Szpital im. Zofii z Zamoyskich Tarnowskiej - Tarnobrzeg 821 961 1 799 802 572 713 367 281 283 502 375 826 615 229 1 340 386 6 176 701 6 Podkarpackie Centrum Chorób Płuc - Rzeszów 179 979 867 897 315 631 318 671 91 917 202 275 5 521 1 981 891 7 Specjalistyczny Psychiatryczny Zespół Opieki Zdrowotnej im. prof. A. Kępińskiego - Jarosław 695 498 157 852 7 865 13 592 4 346 18 892 15 511 2 574 916 130 8 Wojewódzki Podkarpacki Szpital Psychiatryczny im. prof. E. Brzezickiego - Żurawica 1 325 30 688 60 788 92 801 11 642 738 30 492 880 21 499 441 13 309 170 12 132 042 8 945 571 8 816 455 4 505 480 32 514 315 143 858 092

Sytuacja finansowa podmiotów leczniczych nadzorowanych przez Samorząd Województwa Podkarpackiego (stan na 31.03.2017 r.) zobowiązania ogółem 517 251 631 zobowiązania długoterminowe 160 069 589 zob. krótkoterminowe z funduszami 357 182 042 zobowiązania wymagalne 114 831 602 strata netto -47 705 522 wynik finansowy skorygowany o amortyzację -32 823 423

Wynik finansowy podmiotów leczniczych nadzorowanych przez Samorząd Województwa Podkarpackiego Lata Zobowiązania ogółem z funduszami Zobowiązania wymagalne Wyniki Wyniki bez kosztów amortyzacji (strata do pokrycia) Koszty finansowe 2010 233 162 125,84 49 418 033,00 -51 889 610,95 -17 122 876,96 8 357 452,10 2011 250 048 203,73 59 162 304,53 -41 309 327,36 -14 638 926,31 9 283 725,43 2012 278 052 378,86 57 535 420,55 -33 523 416,07 -5 932 508,94 11 408 508,42 2013 293 996 467,92 71 828 770,22 -36 309 218,29 -4 005 787,11 12 336 744,86 2014 352 716 842,65 84 831 946,05 -57 088 162,42 -14 531 658,36 12 280 471,45 2015 425 632 953,08 75 481 835,95 -74 421 936,96 -28 746 865,94 13 906 235,32 2016 504 712 562,23 111 859 659,39 -91 693 809,74 -41 875 113,15 16 242 054,35

Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego Nr 2 w Rzeszowie Sytuacja finansowa Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego Nr 2 w Rzeszowie Lata Zobowiązania ogółem Zobowiązania wymagalne Wyniki Wyniki bez kosztów amortyzacji Koszty finansowe 2010 81 615 564,49 22 089 567,00 -14 004 655,42 -3 711 313,37 2 831 000,97 2011 76 766 011,18 21 426 642,00 -16 216 527,08 -5 480 188,06 2 977 717,17 2012 91 947 198,18 17 167 779,00 -6 037 714,76 10 687 643,85 2 528 643,28 2013 99 100 737,75 31 576 860,00 -19 385 065,44 -2 956 426,44 3 949 616,67 2014 129 692 045,15 42 101 056,46 -21 995 360,67 -4 414 498,76 3 718 445,92 2015 161 261 837,80 44 578 368,00 -29 540 011,93 -11 806 684,74 5 371 780,31 2016 199 880 321,08 55 657 609,98 -45 288 371,86 -27 258 459,63 6 406 529,84

Sytuacja finansowa Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego Nr 2 w Rzeszowie

Pokrycie ujemnego wyniku finansowego Zgodnie z ustawą o działalności leczniczej art. 59 pkt. 2 podmiot tworzący sp zoz jest zobowiązany w terminie 9 m-cy od upływu terminu zatwierdzenia sprawozdania finansowego sp zoz, pokryć stratę netto za rok obrotowy tego zakładu, jeżeli wynik ten, po dodaniu amortyzacji, ma wartość ujemną – do wysokości tej wartości lub w ciągu 12 miesięcy wydać rozporządzenie, zarządzenie albo podjąć uchwałę o likwidacji spzoz. Kwoty przeznaczone na ten cel: 2012 - 5 932 509 zł 2013 - 4 005 787 zł 2014 - 14 531 658 zł 2015 - 28 746 866 zł 2016 - 41 875 113 zł

Połączenie przemyskich szpitali Działania naprawcze Połączenie przemyskich szpitali Uchwałą Sejmiku Województwa Podkarpackiego Nr XIV/237/15 z dnia 26 października 2015 r. połączono Szpital Miejski w Przemyślu z Obwodem Lecznictwa Kolejowego w Przemyślu i z dniem 1 marca 2016 r. powstał Szpital Wojewódzki OLK w Przemyślu. Uchwałą Sejmiku Województwa Podkarpackiego Nr XXIX/526/16 z dnia 28 listopada 2016 r. połączono Szpital Wojewódzki OLK w Przemyślu z Wojewódzkim Szpitalem im. Św. Ojca Pio w Przemyślu. Od 3 kwietnia 2017 r. połączone szpitale funkcjonują pod nazwą Wojewódzki Szpital im. Św. Ojca Pio w Przemyślu.

Połączenie RZESZOWSKICH szpitali Działania naprawcze Połączenie RZESZOWSKICH szpitali Uchwałą Sejmiku Województwa Podkarpackiego opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego dokonano w ramach działań konsolidacyjnych połączenia Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego Nr 1 im. F. Chopina w Rzeszowie z Podkarpackim Centrum Chorób Płuc w Rzeszowie. Dnia 3 kwietnia 2017 r. dokonano wpisu do KRS i od tej daty szpitale połączone funkcjonują pod nazwą Kliniczny Szpital Wojewódzki Nr 1 im. F. Chopina w Rzeszowie.

SZPITAL UNIWERSYTECKI Działania naprawcze SZPITAL UNIWERSYTECKI powstanie szpitala uniwersyteckiego na bazie połączonego Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego Nr 1 w Rzeszowie i Podkarpackiego Centrum Chorób Płuc w Rzeszowie podniesienie standardów ochrony zdrowia mieszkańców Podkarpacia zwiększenie dostępności do świadczeń medycznych kształcenie kadry medycznej dla podkarpackiej służby zdrowia współpraca z innymi podkarpackimi szpitalami (tworząc kliniki)

Działania naprawcze Zmiana Dyrektora w Klinicznym Szpitalu Wojewódzkim Nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie Uchwałą Nr 281/5592/17 Zarząd Województwa Podkarpackiego z dnia 7 marca 2017 r. powołał komisję konkursową do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego Nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie. Komisja Konkursowa odbyła posiedzenie w dniu 11 kwietnia br . W dniu 5 maja 2017 r. przeprowadziła rozmowy z kandydatami oraz wybrała w głosowaniu tajnym Pana Krzysztofa Bałatę i rekomendowała go na stanowisko dyrektora. Z dniem 26 maja br. powołano Pana Krzysztofa Bałatę na stanowisko Dyrektora Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego Nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie.

Restrukturyzacja zadłużenia szpitali wojewódzkich Działania naprawcze W związku z pogorszającą się sytuacją finansową podmiotów leczniczych nadzorowanych przez samorząd województwa podkarpackiego konieczne było skoordynowanie na poziomie właścicielskim działań przeciwdziałających zwiększaniu zadłużenia i stymulujących do jego redukcji. Przyznano środki w budżecie województwa na 2017 r w kwocie 324,7 tys. zł. na wykonanie i dostarczenie opracowań eksperckich: Program rozwoju szpitali nadzorowanych przez Województwo Podkarpackie, w okresie do 2030 r. Programy naprawcze dla Podmiotów leczniczych (5 szpitali). W drodze zamówienia publicznego wybrano firmę Know-How.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Stanisław Kruczek Członek Zarządu Województwa Podkarpackiego