Jak rozwijać pasję i zainteresowania u osób w starszym wieku?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Składniki odżywcze.
Advertisements

Zasady zdrowego odżywiania "W zdrowym ciele zdrowy duch"
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Czynniki sprzyjające zdrowiu Tryb życia a zdrowie
PYT. 1 CZY PRZED LEKCJAMI ZJADASZ W DOMU I Ś NIADANIE Jedynie 44% badanych uczniów zawsze zjada w domu śniadanie, a przecież wiadomo, że jest to najważniejszy.
Choroby związane ze złym odżywianiem.. Jakie są choroby związane ze złym odżywianiem się ?
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Jak zachęcić uczniów do ćwiczenia na w-fie? Oliwia Kułaga Kl. IIe.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
„Zasoby ludzkie są jak zasoby naturalne: są często głęboko zakopane. Musisz ich poszukać, nie leżą zwyczajnie na powierzchni wokoło.” Sir Ken Robinson.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Święta Wielkiej Nocy są najważniejsze dla naszej wiary, gdyż ją uwiarygadniają poprzez zmartwychwstanie Jezusa.
Jestem tym,co jem Edukacyjny Projekt Uczniowski Gimnazjum im. prof. Stefana Myczkowskiego Rok szkolny 2015/2016.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
Mówię NIE używkom – wybieram ZDROWIE Alkohol: Nie ma żadnej korzyści z picia alkoholu w kontekście zdrowia człowieka i społeczeństwa. Każda jego ilość.
MODUŁ 1 TEMAT 1 POZIOM 1 Rozumienie innych. W tym temacie Uczestnicy: Będą umieli zdefiniować pojęcie rozumienie innych Dowiedzą się, w jaki sposób rozumienie.
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
WYCHOWANIE DO WARTOŚCI
Potrzeba jednej godziny byś poznał jego talenty.
Aktywny RODZIC.
Rola książki w życiu człowieka
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
ŻYWIENIE MŁODEGO SPORTOWCA
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
PAPIEROSOM MÓWIMY STANOWCZE NIE!
Zmiana w procesie przekwalifikowania pracownika
ZALETY GŁOŚNEGO CZYTANIA DZIECIOM
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
Według światowej organizacji zdrowia WHO zdrowie to nie jedynie brak choroby, ale dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny oraz adaptacja.
Dlaczego warto czytać?.
dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Style i strategie uczenia się
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Spotkanie ze Słowem Mt 5, Z Ewangelii według świętego Mateusza:
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Niepełnosprawność intelektualna a samodzielność
Moje szczęście.
dr Marzena Żylińska Łódź
Oferta Programu.
GDY GNIAZDO OPUSTOSZEJE...
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
Języki programowania.
A ty dla kogo żyjesz? Dla kogo są Twoje kroki i zmagania każdego dnia?
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
Program profilaktyczno-wychowawczy
Pamiętajcie! Każdy z nas powinien znać swoje prawa!
POTRZEBUJĘ ROZWOJU ŻYCIA DUCHOWEGO.
To dziwne, jak proste jest dla ludzi wyrzucić Boga,
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
Szybkość-zdolność do wykonywania ruchów w najkrótszych odcinkach czasu
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Aktywny RODZIC.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
NOVOTEL WROCŁAW CITY Recepcjonista/ka
Zapis prezentacji:

Jak rozwijać pasję i zainteresowania u osób w starszym wieku? Szczecin, 7 października 2018 r.

Nie posiadam żadnych specjalnych talentów Nie posiadam żadnych specjalnych talentów. Jestem tylko namiętnie ciekawy. Albert Einstein Źródło:https://www.lubimyczytac.pl/

Rozwój Osobowość człowieka dorosłego podlega ciągłym zmianom Uczeni dowodzą, że człowiek dorosły w niemniejszym stopniu potrafi przyswajać wiedzę, niż młody Kto? W dorosłej jednostce istnieje potencjał, jakim nie dysponują dzieci i młodzież Co? Jest nim doświadczenie życiowe i zawodowe, które wpływa na osobowość ludzi dorosłych w podejmowaniu wysiłku do poszerzania swoich horyzontów myślowych Jak?

Dorosłość wieku średniego 35-65 r.ż Rozwój Okres wczesny 21-35 r.ż Dorosłość wieku średniego 35-65 r.ż Dojrzałość wieku starszego 65 r.ż Źródło:http://www.edukacja.edux.pl

Rozwój Człowiek dojrzały: posiada lepszą pamięć myśli abstrakcyjnie umie przełączać swoje myślenie z jednego sposobu na inny odznacza się kreatywnością potrafi spełniać się w różnych rolach społecznych jest lepiej przystosowany do życia i zmian w nim następujących Źródło:http://www.edukacja.edux.pl

Rozwój Człowiek dojrzały jest: zrównoważony odpowiedzialny i właściwie zmotywowany samodzielny i samowystarczalny Cechuje go: obiektywizm krytycyzm wyważony stosunek do osądów

NIE CZEPIAĆ SIĘ ROZPACZLIWIE MŁODOŚCI!! Rozwój Podstawy do rozwoju w wieku dojrzałym to: Nie bać się starości! Rozwijać swój umysł, czytać Próbować dokonać czegoś nowego, interesować się życiem wokół…. Mieć przyjaciół! Nauczyć cieszyć się z każdego dnia przeżytego aktywnie Mieć marzenia!! To one sprawiają, że chce się żyć! NIE CZEPIAĆ SIĘ ROZPACZLIWIE MŁODOŚCI!!

Rozwój następuje poprzez: poznawanie siebie jasne i realne oczekiwania wobec siebie budowanie drogi zawodowej, życiowej proces zmian doskonalenie dążenie do szczęścia odkrywanie zasobów-talentów!!!! Źródło:http://www.edukacja.edux.pl

Słownik Języka Polskiego PWN Talent Talent to: wybitne uzdolnienie do czegoś człowiek obdarzony wybitnymi zdolnościami twórczymi Słownik Języka Polskiego PWN

Talent Obecnie za talent uważa się każdy powtarzający się wzorzec myślenia, odczuwania lub zachowania, który skłania do wykonywania określonych czynności w określony sposób

Talent Każda nasza myśl, spojrzenie, marzenie, talent jest impulsem elektrochemicznym mózgu Nasz mózg: cały czas pracuje – nie przestaje ani na sekundę! odżywia się trzema podstawowymi składnikami: wodą, tlenem i węglowodanami zużywa energię: ok. 20% całkowitego zużycia tlenu i 25% zużycia glukozy, przy 2% masy całego ciała

Talent NEUROGENEZA TO PROCES (NIEZALEŻNIE OD WIEKU) POWSTAWANIA NOWYCH KOMÓREK NERWOWYCH 5 kroków w stronę neurogenezy: Ćwiczenia fizyczne pasujące do osobowości Ćwiczenia sprzyjające aktywności mózgu np. czytanie, nauka języka Zdrowa dieta bogata w substancje odżywcze np. kwasy Omega 3 Bliskość – obniża stres Medytacje - zaostrzają uwagę, koncentrację Żródło:https://krokdozdrowia.com

Talent Talent – coś, co łatwo nam przychodzi, jest dostępne i powtarzalne. Przykład: Ktoś obdarzony talentem rywalizacji może go realizować w sporcie!!

Gdy jakaś „słaba strona” stanie na linii rozwoju naszego talentu, Talenty każdego człowieka są trwałe i wyjątkowe Największy potencjał do zmian na lepsze stanowią obszary naszych silnych stron, a nie słabości Uwaga Gdy jakaś „słaba strona” stanie na linii rozwoju naszego talentu, warto ją podszkolić, ale tylko w takim stopniu, żeby nie przeszkadzała nam rozwijać się dalej

Najczęściej bowiem lubimy te zadania, w których jesteśmy dobrzy Talent Obserwowanie czynności do których lgniemy jest najlepszą okazją do poznania własnych talentów Najczęściej bowiem lubimy te zadania, w których jesteśmy dobrzy

Talent Mocne strony talent wiedza umiejętności Zacznij tam, gdzie jesteś Użyj tego, co masz Zrób, co możesz! Artur Ashe talent wiedza umiejętności Mocne strony Źródło:R. Gut, Postaw na talenty, Zarządzanie sobą na „Zielonej ścieżce” I, materiały szkoleniowe, Akademia Leona Koźmińskiego, Warszawa 2017

Mocna strona Mocna strona to: walor, dodatnia cecha, as, pozytyw, plusik, dżoker, zaleta, atrybut, atut Czego potrzebuje mocna strona? Twoja mocna strona wymaga uwagi Twoja mocna strona wymaga akceptacji Mocna strona potrzebuje Twojego wysiłku i pracy by ją rozwinąć Mocna strona potrzebuje odpowiednich warunków by ją dostrzec Świadomości, że mimo posiadania mocnych stron nadal będziesz popełniać błędy Świadomości, że posiadanie mocnych stron nie oznacza, że już zawsze wszystko będzie szło, jak po maśle Źródło: https://synonim.net/synonim/mocna+strona

KU PAMIĘCI……….-POMOCNE MYŚLI: DO CODZIENNEGO POWTARZANIA…. Nie ma porażek, są tylko informacje zwrotne To ja decyduję o tym, jak wpływa na mnie to, co myślą i mówią inni To ja wybieram, jak się czuję w każdej chwili Moje wady są normalną częścią mojego życia, akceptuję je w pełni Wszystko jest ze mną w porządku Jestem wartościowy i wyjątkowy Źródło:http://michalpasterski.pl

Zapraszam na indywidualne spotkanie Sylwia Hantz Doradca zawodowy CIiPKZ w Szczecinie tel: (91)42 56 115/122