Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I bezpieczeństwo na drogach 1 godz. lekcyjna.
Bądź bezpieczny w Internecie Razem tworzymy lepszy Internet.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa PROGRAM PRZECIWDZIAŁANIA I OGRANICZENIA NARKOMANII ORAZ PRZESTĘPCZOŚCI I DEMORALIZACJI NIELETNICH. „SZKOŁA.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Zagrożenia w Internecie. Spis treści Rodzaje zagrożeń w Internecie Zagrożenia związane z komputerami Zagrożenia związane z oprogramowaniem Zagrożenia.
Co to jest PaT? PaT to skrót od nazwy programu „Profilaktyka a Ty”. W programie znajdzie miejsce każdy, komu bliska jest myśl humanistyczna. Wartością.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
1 kwietnia aula widowiskowa ICDS wypełniła się do ostatniego miejsca podczas Dnia Otwartego naszego gimnazjum. Licznie przybyli rodzice oraz przyszli.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Przemoc w szkole Przemysław Urbański Mikołaj Wesołowski Dawid Zawadzki.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
Ankieta na temat odżywiania się i uprawianej aktywności fizycznej uczniów naszej szkoły.
Przygotowała: Anna Słowik. Głównym celem prezentacji jest uświadomienie rodzicom zagrożeń wynikających z użytkowania Internetu (oszustwa, wyłudzania,
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Ul. Napoleońska 7/ Łódź tel./fax tel
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
UZALEŻNIENIA STRZEŻ SIĘ!. UZALEŻNIENIE NABYTY STAN ZABURZENIA ZDROWIA PSYCHICZNEGO ALBO FIZYCZNEGO, KTÓRY CHARAKTERYZUJE SIĘ OKRESOWYM LUB STAŁYM PRZYMUSEM.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Jak projektować doświadczenia w klasie, żeby nauka była zabawą, a materiał wymagany w podstawie programowej był realizowany w formie gry?
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MŁODZIEŻY Projekt dofinansowany ze środków MRPiPS w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
Młodzież a „dopalacze” - postawy i zachowania wprowadzenie Szkolenie pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
WYNIKI ANKIETY: Co wiesz o elektrośmieciach?. Podstawowe informacje Termin przeprowadzenia badania ankietowego: r. – r. Cel badania:
BEZPIECZNE KORZYSTANIE Z INTERNETU
Bezpieczny Internet.
Bezpieczne korzystanie z gier komputerowych i Internetu
CYBERPRZEMOC.
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Aktywny RODZIC.
TEMAT 23 Wypadki drogowe – statystyka i przyczyny
Internet to nie tylko gry .
Ucz i ucz się z TIK!.
EFS W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Spis treści Co to jest cyberprzemoc? Skutki przemocy wirtualnej
LEKCJA BEZPIECZEŃSTWA
Spis treści Co to jest cyberprzemoc? Skutki przemocy wirtualnej
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
TRZECIE spotkanie Zespołu
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Bezpieczeństwo w sieci
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Obszar I
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
Program profilaktyczno-wychowawczy
,,W sieci nigdy nie wiadomo – zasady bezpiecznego korzystania z internetu'' Wykonała: Julia Lorek.
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
ERASMUS+ Something old, something new,
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
Jakie ZAGROŻENIA mogą czyhać na Ciebie w Internecie?
Aktywny RODZIC.
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
DBI 2019 – Jak minął ten dzień?
Eksperyment edukacją przyszłości
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA POLONIJNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
„Ja hejtu nie promuję, ja hejt bamuję”
Zapis prezentacji:

Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018 Zespół Szkół Technicznych w Suwałkach „Cyberprzemoc – miej się na baczności” Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018 „Bezpieczeństwo w Internecie. Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych” CYBERPRZEMOCY Suwałki 2018 r.

„Cyberprzemoc – miej się na baczności” Cele projektu: Zwrócenie uwagi uczniów na zjawisko cyberprzemocy. Uwrażliwienie młodzieży na specyfikę problemu, związaną przede wszystkim z możliwymi konsekwencjami cyberprzemocy, zarówno dla ich ofiar jak i sprawców. Poznanie reguł bezpiecznego i kulturalnego korzystania z sieci oraz zasad reagowania w sytuacjach cyberprzemocy.

„Cyberprzemoc – miej się na baczności” DIAGNOZA WNIOSKI

„Cyberprzemoc – miej się na baczności” ANKIETA DIAGNOZUJĄCA - STATYSTYKA klasy pierwsze i drugie liczba ankietowanych – 276 osób UCZNIOWIE liczba ankietowanych – 112 osób RODZICE liczba ankietowanych – 53 osoby NAUCZYCIELE

Czy zetknąłeś/łaś się/ zetknęli się Państwo z określeniem "cyberprzemoc?" CYBERPRZEMOCY

Co najczęściej robisz w Internecie Co najczęściej robisz w Internecie? Co Państwa syn/córka najczęściej robi w Internecie? CYBERPRZEMOCY

Czy kiedykolwiek doświadczyłeś/łaś/ Czy Państwa syn/córka doświadczył/ła niżej/wymienionych sytuacji? Czy zgłosili się do Państwa uczniowie, którzy doświadczyli niżej wymienionych sytuacji? CYBERPRZEMOCY

Czy kiedykolwiek rozmawiałeś/łaś/ Czy Państwa syn/córka kiedykolwiek rozmawiał/ła o przemocy w sieci lub o tym, że jej doświadczyło? CYBERPRZEMOCY

Czy kiedykolwiek rozmawiałeś/łaś/ Czy Państwa syn/córka kiedykolwiek rozmawiał/ła o przemocy w sieci lub o tym, że jej doświadczyło? CYBERPRZEMOCY

Jeśli "TAK", to jaka była Twoja reakcja? CYBERPRZEMOCY

Czy znasz/znają Państwo organizację lub serwisy internetowe, które udzielają pomocy w sytuacjach zetknięcia się z cyberprzemocą? CYBERPRZEMOCY

Czy znasz/znają Państwo zasady bezpiecznego korzystania z mediów społecznościowych? CYBERPRZEMOCY

WNIOSKI „Cyberprzemoc – miej się na baczności” uczniowie, rodzice i nauczyciele znają pojęcie „cyberprzemoc” większość rodziców wie, że ich dzieci spędzają wiele czasu w Internecie, ale nie mają świadomości, jakie zagrożenia czyhają na nich w sieci; zdecydowana większość uczniów potwierdza, że doświadczyła nękania, szantażowania, hejtu;

WNIOSKI „Cyberprzemoc – miej się na baczności” większość uczniów, rodziców i nauczycieli nie wie, gdzie szukać pomocy w przypadku wystąpienia zjawiska cyberprzemocy; większość uczniów i rodziców nie zna zasad bezpiecznego korzystania z mediów społecznościowych.

„Cyberprzemoc – miej się na baczności” UCZEŃ

„Cyberprzemoc – miej się na baczności” SPOTKANIE Z PANIĄ MAŁGORZATĄ LIPSKĄ –SPECJALISTĄ Z WYDZIAŁU PREWENCJI KOMENDY MIEJSKIEJ POLICJI W SUWAŁKACH

„Cyberprzemoc – miej się na baczności” LEKCJE WYCHOWAWCZE

„Cyberprzemoc – miej się na baczności” LEKCJE JĘZYKOWE

„Cyberprzemoc – miej się na baczności” KONKURSY LITERACKI KAHOOT KODY QR PLASTYCZNY

KONKURS INTERAKTYWNY - KAHOOT „Cyberprzemoc – miej się na baczności” KONKURS INTERAKTYWNY - KAHOOT

„Cyberprzemoc – miej się na baczności” KONKURS LITERACKI I PLASTYCZNY

„Cyberprzemoc – miej się na baczności” GRA TERENOWA – KODY QR

„Cyberprzemoc – miej się na baczności” RODZICE

SPOTKANIE Z PANIĄ HANNĄ ZIENKIEWICZ „Cyberprzemoc – miej się na baczności” SPOTKANIE Z PANIĄ HANNĄ ZIENKIEWICZ – KONKULTANTEM SUWALSKIEGO OŚRODKA DOSKONALENIA NAUCZYCIELI

„Cyberprzemoc – miej się na baczności” ULOTKA INFORMACYJNA

„Cyberprzemoc – miej się na baczności” NAUCZYCIELE

UDZIAŁ SZKOŁY W OGÓLNOPOLSKIM PROGRAMIE SAFER INTERNET „Cyberprzemoc – miej się na baczności” UDZIAŁ SZKOŁY W OGÓLNOPOLSKIM PROGRAMIE SAFER INTERNET

SZKOLENIA NAUCZYCIELI: „Cyberprzemoc – miej się na baczności” SZKOLENIA NAUCZYCIELI: „Współczesne zagrożenia cyberprzestrzeni – hejt, uzależnienia, radykalizacja postaw” „Zagrożenia związane z cyberprzemocą – cyberprzemoc, uzależnienia behiawioralne, zachowania suicydalne”

ZAKŁADKA INTERNETOWA SZKOŁY „Cyberprzemoc – miej się na baczności” ZAKŁADKA INTERNETOWA SZKOŁY

„Cyberprzemoc – miej się na baczności” EWALUACJA WNIOSKI

Co dał Ci udział w projekcje „Cyberprzemoc - miej się na baczności?" Co dał Pani/Panu udział w szkoleniu na temat cyberprzemocy?  

Czy wiesz/wiedzą Państwo w jaki sposób zachowywać się lub reagować by zmniejszyć ryzyko cyberprzemocy? Czy wiedzą Państwo w jaki sposób pomóc uczniowi, który zetknął się ze zjawiskiem cyberprzemocy?

Czy znasz organizacje lub serwisy internetowe, które udzielają pomocy w sytuacjach zetknięcia się z cyberprzemocą? Czy wie Pani/Pan gdzie szukać pomocy, gdyby Państwa syn/córka doświadczyła cyberprzemocy?

Czy wiesz/wiedzą Państwo jak bezpiecznie korzystać z mediów społecznościowych?

Czy znasz organizacje lub serwisy internetowe, które udzielają pomocy w sytuacjach zetknięcia się z cyberprzemocą? Czy wie Pani/Pan gdzie szukać pomocy, gdyby Państwa syn/córka doświadczyła cyberprzemocy?

„Cyberprzemoc – miej się na baczności” WNIOSKI zwiększyła się świadomość uczniów i ich rodziców dotycząca zjawiska cyberprzemocy, skutków nadużywania nowoczesnych środków komunikacji elektronicznej, uczniowie, rodzice i nauczyciele potwierdzili, iż po udziale w projekcie wiedzą jak reagować i w jaki sposób pomóc młodemu człowiekowi, który zetknął się z cyberprzemocą.

Rodzic Nauczyciel Uczeń „Cyberprzemoc – miej się na baczności” ZADANIA ZREALIZOWANE W RAMACH PROJEKTU: Uczeń ankieta diagnozująca spotkanie z ekspertami lekcje wychowawcze konkurs literacki, plastyczny i językowy konkurs interaktywny „Kahoot” gra terenowa QR ankieta ewaluacyjna Rodzic spotkanie z ekspertem ulotka informacyjna Nauczyciel udział w Ogólnopolskim Programie Safer Internet spotkanie z ekspertami, szkolenia zakładka na stronę internetową szkoły konkursy szkolne

Dziękujemy