TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY BIELANY RAPORT Z BADANIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Smolarek Akademia Morska w Gdyni 2005/2006
Advertisements

Stołeczne Forum Przedsiębiorczości
Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
PRZYJMOWNIE I WYSYŁANIE KORESPONDENCJI
Przyjmowanie telefonów i interesantów.
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Wawer
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Praga-Północ
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Targówek
Sztuka prezentacji Rady praktyków
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Coaching dla innowacyjnych firm
Jak prawidłowo publikować wyniki badań? Mgr Magdalena Szpunar.
Niestandardowe techniki badań marketingowych.
Prawo administracyjne
Dr inż. Bożena Mielczarek
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
Pomoc udzielana przez samorząd odbiorcom wrażliwym.
Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m. st. Warszawy
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
Warszawa, wrzesień 2010 r.. Cel programu: Rozwój komunalnego budownictwa mieszkaniowego w celu zaspokojenia potrzeb osób, którym Miasto jest zobowiązane.
Innowacje organizacyjne w usługach
Dobre praktyki stosowane przez Urząd Gminy Sadki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA. PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00.
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Bemowo
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Praga-Południe
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Bielany
PORADNIK INTERESANTA Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Targówek.
Wyniki i rezultaty projektu CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA. PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00 DZIAŁANIE.
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Ursus
METODY POSZUKIWANIA PRACY
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Skuteczny i przyjazny urząd kompletna informacja o kliencie w jednym miejscu, komunikacja za pomocą e-formularzy.
Str. 1. Celem było przeprowadzenie badania jakości obsługi, oferty sklepu w wybranych przez nas sklepach sportowych oraz wskazanie ich mocnych i słabych.
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Title Slide 1 It starts with you
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO PRAKTYCZNY PORADNIK, CZYLI CO ZROBIĆ ŻEBY DOSTAĆ SIĘ NA STAŻ?
Jakich mieszkań najczęściej szukają klienci?
NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA
Opracowanie: Dominika Górecka (Biuro Pomocy i Projektów Społecznych)
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Temat: Jak załatwić sprawę w urzędzie?
J AK BUDOWAĆ SKUTECZNE KOMUNIKATY ? Wskazówki, które pomogą budować skuteczne komunikaty.
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH M.ST. WARSZAWY.
Szkoła Przyjazna dla Sprawiedliwego Handlu Procedura uzyskania tytułu.
Hej! Jestem Ciapek. Chciałbym Wam coś opowiedzieć o Warszawie.
Formalności i wzory wypełniania niezbędnych dokumentów.
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Spójny, nowatorski, bezpłatny, sprofilowany na potrzeby mieszkańców, prosty w użyciu, system informujący o ważnych sprawach związanych z działaniami samorządu.
Wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem m. st
Budżet partycypacyjny
Diagnoza. Diagnoza Informowanie I alarmowanie.
Stan zdrowia mieszkańców Warszawy
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
Bezpieczeństwo w Dzielnicy Targówek 2017
Raport postępu lub stanu
Złota 7 wytyczne obsługi
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY WESOŁA
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
Public Characteristics at the games of Polish National Team
Wyniki projektu naukowego
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY BEMOWO
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY WESOŁA RAPORT Z BADANIA
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY Białołęka
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
Zapis prezentacji:

TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY BIELANY RAPORT Z BADANIA Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 19 grudnia 2012

Spis treści Badanie Tajemniczy Klient METODOLOGIA BADANIA 3 WYNIKI BADANIA 4 Otoczenie - wygląd urzędu 6 Wygląd zewnętrzny urzędnika i jego stanowisko pracy 14 Zachowanie się urzędnika wobec interesanta - ogólnie 16 Badanie Tajemniczy Klient Urzędnik - obsługa przedstawionej sprawy 19 Urzędnik - sposób załatwienia przedstawionej sprawy 23

Metodologia badania Badanie Tajemniczy Klient Metoda Technika obserwacja uczestnicząca Technika Tajemniczy Klient Wielkość próby 17 urzędów – 340 wizyt (20 wizyt per Urząd) Badanie Tajemniczy Klient Definicja próby Punkty Informacyjne, stanowiska WOM oraz Delegatury BAiSO w urzędach dzielnicy: Bemowo, Białołęka, Bielany, Ochota, Praga Południe, Praga Północ, Rembertów, Śródmieście, Targówek, Ursus, Ursynów, Wawer, Wesoła, Wilanów, Włochy, Wola, Żoliborz Dobór próby adresowy według listy urzędów Termin realizacji 27.11.2012 - 10.12.2012

Wyniki badania Badanie Tajemniczy Klient

Kryteria oceny Badanie Tajemniczy Klient OTOCZENIE - WYGLĄD URZĘDU WYGLĄD ZEWNĘTRZNY URZĘDNIKA I JEGO STANOWISKO PRACY URZĘDNIK - ZACHOWANIE SIĘ WOBEC KLIENTA URZĘDNIK - OBSŁUGA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY URZĘDNIK - SPOSÓB ZAŁATWIENIA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY Badanie Tajemniczy Klient

Otoczenie – wygląd urzędu Badanie Tajemniczy Klient

Urząd dzielnicy Bielany FUNKCJONOWANIE URZĘDU ŚREDNI CZAS OCZEKIWANIA NA OBSŁUGĘ PRZED PI/ WOM/ DELEGATURĄ BAiSO ŚREDNIA LICZBA OSÓB W KOLEJCE DO PI/ WOM/ DELEGATURY BAiSO OTOCZENIE – WYGLĄD URZĘDU (1) Badanie Tajemniczy Klient Odsetek odpowiedzi „TAK”

Urząd dzielnicy Bielany OTOCZENIE – WYGLĄD URZĘDU (2) Gdzie znajdują się karty informacyjne? Badanie Tajemniczy Klient

Urząd dzielnicy Bielany OTOCZENIE – WYGLĄD URZĘDU (3) Czy karty informacyjne, które są na terenie urzędu są uporządkowane Badanie Tajemniczy Klient Czy karty informacyjne na terenie urzędu są w miejscu, w którym łatwo je zauważyć?

Urząd dzielnicy Bielany OTOCZENIE – WYGLĄD URZĘDU (4) Gdzie znajdują się formularze / wnioski? Badanie Tajemniczy Klient

Urząd dzielnicy Bielany OTOCZENIE – WYGLĄD URZĘDU (5) Czy formularze / wnioski, które są na terenie urzędu są uporządkowane Badanie Tajemniczy Klient Czy formularze / wnioski na terenie urzędu są w miejscu, w którym łatwo je zauważyć?

Urząd dzielnicy Bielany OTOCZENIE – WYGLĄD URZĘDU (6) Gdzie znajdują się wzory wypełnionych formularzy / wniosków? Badanie Tajemniczy Klient

Urząd dzielnicy Bielany OTOCZENIE – WYGLĄD URZĘDU (7) Czy odległość blatów stolików od wzorów wypełnionych formularzy wniosków na tablicach w skoroszytach jest odpowiednia? Czy liczba blatów stolików do pisania formularzy wniosków jest wystarczająca? Czy liczba miejsc siedzących dla oczekujących jest wystarczająca? Czy są dostępne bezpłatne gazetki wydawnictwa urzędu na terenie urzędu? Czy działa system numerkowy? Czy któryś z pracowników podszedł i zaoferował pomoc? 2012 (N=20) 2011 (N=20) 2010 (N=20) 2012 (N=20) 2011 (N=20) 2010 (N=20) 2012 (N=20) 2011 (N=20) 2010 (N=20) Badanie Tajemniczy Klient 2011 (N=20) 2010 (N=20) 2009 (N=20) 2012 (N=20) 2011 (N=20) 2010 (N=20) 2012 (N=20) 2011 (N=20) 2010 (N=20)

Wygląd zewnętrzny urzędnika i jego stanowisko pracy Badanie Tajemniczy Klient

Urząd dzielnicy Bielany WYGLĄD ZEWNĘTRZNY URZĘDNIKA I JEGO STANOWISKO PRACY Czy urzędnik jest ubrany “na służbowo”? Czy na biurku urzędnika jest porządek? Czy na biurku są naczynia? Badanie Tajemniczy Klient Czy na biurku urzędnika znajdują się tylko przedmioty związane z pracą? Czy urzędnik ma identyfikator z imieniem i nazwiskiem? Gdzie umieszczony był identyfikator

Zachowanie urzędnika wobec interesanta Badanie Tajemniczy Klient

Urząd dzielnicy Bielany ZACHOWANIE URZĘDNIKA WOBEC INTERESANTA (1) Czy urzędnik podjął się obsługi sprawy? Czy urzędnik przywitał Cię? Badanie Tajemniczy Klient Czy urzędnik rozpoczął obsługę sprawy od razu?

Urząd dzielnicy Bielany ZACHOWANIE URZĘDNIKA WOBEC INTERESANTA (2) Czy urzędnik podczas rozmowy starał się podtrzymywać kontakt wzrokowy z Tobą? Czy urzędnik mówił wyraźnie? Czy podczas rozmowy z Tobą urzędnik jadł posiłek / pił herbatę, kawę lub inny napój? Czy urzędnik okazywał zniecierpliwienie? Czy podczas rozmowy z Tobą urzędnik zajmował się prywatnymi sprawami? Czy urzędnik uprzejmie Cię pożegnał? Badanie Tajemniczy Klient

Urzędnik - obsługa przedstawionej sprawy Badanie Tajemniczy Klient

Urząd dzielnicy Bielany URZĘDNIK – OBSŁUGA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY (1) Czy urzędnik dopytywał o szczegóły przedstawionej przez Ciebie sprawy? Czy urzędnik używał zrozumiałej terminologii? Badanie Tajemniczy Klient Czy urzędnik opuszczał stanowisko pracy w trakcie rozmowy z Tobą?

Urząd dzielnicy Bielany URZĘDNIK – OBSŁUGA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY (2) Czy urzędnik wydał Ci druk formularza / wniosku lub poinformował, gdzie możesz znaleźć taki formularz / wniosek? Czy urzędnik zaproponował wyjaśnienie formularza/ wniosku / lub wyjaśnił, jak go wypełnić? Badanie Tajemniczy Klient

Urząd dzielnicy Bielany URZĘDNIK – OBSŁUGA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY (3) Czy urzędnik podczas wyjaśniania przedstawionej przez Ciebie sprawy...? Czy urzędnik podczas wyjaśniania przedstawionej sprawy wydał kartę informacyjną? Badanie Tajemniczy Klient

Urzędnik - sposób załatwienia przedstawionej sprawy Badanie Tajemniczy Klient

Urząd dzielnicy Bielany URZĘDNIK – SPOSÓB ZAŁATWIENIA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY (1) Sprawy, o których urzędnik POINFORMOWAŁ SAM (bez dopytywania) Badanie Tajemniczy Klient

Urząd dzielnicy Bielany URZĘDNIK – SPOSÓB ZAŁATWIENIA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY (2) W jaki sposób urzędnik SPONTANICZNIE, bez Twojego dopytywania poinformował Cię o opłatach/braku opłat, jakie są wymagane przy załatwianiu przedstawionej przez Ciebie sprawy? Czy PO DOPYTANIU urzędnik... Badanie Tajemniczy Klient

Urząd dzielnicy Bielany URZĘDNIK – SPOSÓB ZAŁATWIENIA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY (3) Czy urzędnik poinformował, gdzie można uiścić opłatę? Czy urzędnik poinformował o terminie odpowiedzi na przedstawioną sprawę? Badanie Tajemniczy Klient

Urząd dzielnicy Bielany URZĘDNIK – SPOSÓB ZAŁATWIENIA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY (4) Czy urzędnik upewnił się, że zrozumiałeś jego /jej wyjaśnienia? Badanie Tajemniczy Klient Czy urzędnik poinformował Cię, że istnieje możliwość telefonicznego poinformowania o odbiorze decyzji? Czy podczas rozmowy odczuwałe(a)ś niechęć ze strony urzędnika?

Urząd dzielnicy Bielany URZĘDNIK – SPOSÓB ZAŁATWIENIA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY (5) ZACHOWANIE URZĘDNIKA Czy urzędnik w czasie załatwiania sprawy był uprzejmy i miły? Czy urzędnik w czasie załatwiania sprawy udzielał informacji w sposób zrozumiały? Czy urzędnik w czasie załatwiania sprawy udzielał informacji w sposób kompetentny? Czy urzędnik w czasie załatwiania sprawy poświęcił Ci dużo uwagi/ czasu? Czy jesteś zadowolony ze sposobu obsługi przez urzędnika? Badanie Tajemniczy Klient Zsumowane odpowiedzi „zdecydowanie TAK” i „raczej TAK”

Urząd dzielnicy Bielany URZĘDNIK – SPOSÓB ZAŁATWIENIA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY (6) ZACHOWANIE URZĘDNIKA Czy urzędnik w czasie załatwiania sprawy był uprzejmy i miły? Czy urzędnik w czasie załatwiania sprawy udzielał informacji w sposób zrozumiały? Czy urzędnik w czasie załatwiania sprawy udzielał informacji w sposób kompetentny? Czy urzędnik w czasie załatwiania sprawy poświęcił Ci dużo uwagi/ czasu? Czy jesteś zadowolony ze sposobu obsługi przez urzędnika? Badanie Tajemniczy Klient