Placówki wsparcia dziennego są jednostkami organizacyjnymi wspierania rodziny w zakresie pomocy w opiece i wychowaniu dzieci z rodzin przeżywających.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ustawa z dnia 9 CZERWCA 2011 r. O wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
Advertisements

1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
PREZENTACJA Zmiany sposobu zgłaszania i organizacji wypoczynku dla dzieci i młodzieży NAJWAŻNIEJSZE PRZEPISY w oparciu o znowelizowane prawo oświatowe.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W POLSCE.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Długosza w Radomiu ul. Sobieskiego 12 tel.: (48) fax: (48)
MOŻLIWOŚCI APLIKOWANIA JST O ŚRODKI Z EFS W RAMACH RPO WM Kozienice, 12 września 2016 r. Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
WNIOSKI Z KONTROLI I NADZORU NAD REALIZACJĄ ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy
Sprawozdanie Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzierżoniowie za 2016 rok
Sześciolatek idzie do szkoły
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Sześciolatek idzie do szkoły
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 3 sierpnia 2017 r.
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Ochrona dzieci przed krzywdzeniem w Specjalistycznych Placówkach Wsparcia Dziennego na przykładzie działalności ELEOS Prawosławnego Ośrodka Miłosierdzia.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
„Ludzi można spostrzec zamykając oczy” Jan Paweł II
Gdańsk, luty 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Nowe regulacje prawne w obszarze bezdomności
RODZINA 500 PLUS #fakty.
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
RODZINA 500 PLUS #fakty.
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Termin realizacji projektu
Spotkanie dla pracodawców ,,Warto wiedzieć, warto skorzystać„
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Gdańsk, marca 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
RODZINA 500 PLUS #fakty.
Pomoc dla Seniorów świadczona w ramach krakowskiego systemu pomocy społecznej, w tym przez MOPS w Krakowie.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
RODZINA 500 PLUS #fakty.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Forum Komisji Dialogu Społecznego
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie Instytucja Pośrednicząca w ramach RPO WL REGULAMIN KONKURSU nr RPLU IP /18   W ramach.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
„Sześciolatek w szkole”
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Zapis prezentacji:

Placówki wsparcia dziennego są jednostkami organizacyjnymi wspierania rodziny w zakresie pomocy w opiece i wychowaniu dzieci z rodzin przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych. W pracy z dzieckiem współpracują z rodzicami/opiekunami, placówkami oświatowymi i podmiotami leczniczymi. Młodzież będzie brać udział w zajęciach dostosowanych do ich potrzeb i będzie mogła korzystać z jednej, dwóch lub trzech formach wsparcia łącznie. Rekrutacja w pierwszej kolejności na świetlicę, w dalszej kolejności na zajęcia specjalistyczne lub podwórkowe w zależności od indywidualnych potrzeb. Ponadto część osób może nie być zakwalifikowana na świetlicę natomiast będzie korzystać z pozostałych form wsparcia i będą mieć utworzony plan wsparcia. Kryteria rekrutacji: a. Kryterium podstawowe – dzieci, młodzież w wieku 0-18 lat z Gminy Jordanów. b. Kryteria preferencyjne w pierwszej kolejności kwalifikowane osoby z poniższymi wskazaniami A. Osoby lub rodziny zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym. B. Osoby o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. C. Osoby z niepełnosprawnością sprzężoną oraz osoby z zaburzeniami psychicznymi, w tym osoby z niepełnosprawnością intelektualną i osoby z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. D. Osoby lub rodziny korzystające z PO PŻ. E. Osoby lub rodziny zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym w związku z rewitalizacją obszarów zdegradowanych. c. W dalszej kolejności kryteria pomocnicze F. Osoby wymagające wsparcia na podstawie opinii szkoły wskazujące określone deficyty. G. Osoby wymagające wsparcia na podstawie opinii GOPS wskazującej trudną sytuację. H. Dzieci i młodzież z rodzin, które nie korzystają z pomocy z GOPS, ale wymagają uczestnictwa w placówce, młodzież w trudnej sytuacji określonej na podstawie wywiadów z rodzicami, szkołami, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi itp.”

Aspekty prawne dotyczące prowadzenia placówek wsparcia dziennego Akty prawne regulujące przepisy bezpośrednio normujące powstanie, tryb funkcjonowania, a także wymogi i zadania PWD. Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 października 2015 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych, jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzona placówka wsparcia dziennego Akty prawne, które w sposób pośredni wpływają na funkcjonowanie, budżetowanie lub stanowią uregulowania szczególne mające odniesienie do PWD Ustawa z dnia 8 lutego 2018 r. o zmianie ustawy o pomocy społecznej Ustawa z dnia 25 lutego 1964r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych

Ustawa o pieczy nakłada na Gminę obowiązek utworzenia Placówki Wsparcia Dziennego Art. 176. pkt. 3 Do zadań własnych gminy należy: tworzenie oraz rozwój systemu opieki nad dzieckiem, w tym placówek wsparcia dziennego. Z uwagi na brak świetlicy środowiskowej na terenie Gminy Jordanów w maju 2017 roku Gmina aplikowała o fundusze na utworzenie Placówki Wsparcia Dziennego składając wniosek o dofinansowanie w ramach projektu finansowanego z funduszy europejskich. We wrześniu 2017 roku konkurs rozstrzygnięto pozytywnie.

Termin realizacji projektu Projekt będzie realizowany w ramach Poddziałanie 9.2.1 Usługi społeczne i zdrowotne w regionie Typ projektu C. wsparcie dla tworzenia i/lub działalności placówek wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego 2014-2020 Tytuł projektu – Placówki wsparcia dziennego w Gminie Jordanów Szansa na Sukces Termin realizacji projektu 01.08.2018 – 31.07.2021r. Koszt projektu ogółem – 2 228 810,11 zł Wykład własny (wkład niefinansowy, rzeczowy, użyczenie pomieszczeń w szkołach - sal) – 8,24% tj 183 675 zł

Organizacja zajęć w PWD Utworzono świetlice w Toporzysku i Łętowni Placówka jest prowadzona w 3 grupach młodzieży: Łętownia 2 grupy Toporzysko 1 grupa Świetlica jest czynna 5 godzin dziennie przez 5 dni w tygodniu w godzinach dostosowanych do potrzeb młodzieży Placówka Wsparcia Dziennego funkcjonuje w strukturze organizacyjnej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jordanowie

Oferta usług świadczonych przez Placówkę Wsparcia Dziennego (Świetlica Środowiskowa) W Placówce wsparcie ma otrzymać dzieci i młodzież do 18 roku życia w trzech rodzajach działań w formie opiekuńczej: - opiekę i wychowanie, - pomoc w nauce, - organizację czasu wolnego, zabawę i zajęcia sportowe oraz rozwój zainteresowań; w formie specjalistycznej, w szczególności: - organizację zajęć socjoterapeutycznych, terapeutycznych, korekcyjnych, kompensacyjnych oraz logopedycznych, - realizację indywidualnych programów korekcyjnych, psychokorekcyjnych i psychoprofilaktycznych; w formie podwórkowej: - realizację działań animacyjnych i socjoterapeutycznych

Baza lokalowa PWD Uwzględniając Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych dotyczących PWD ustalono, że najodpowiedniejszą bazą lokalową do prowadzenia świetlic stanowią szkoły z terenu Gminy Jordanów Lokal znajdujący się w Szkole Podstawowej w Toporzysku. Lokal znajdujący się w Szkole Podstawowej w Łętowni;

Z przyznanych funduszy zostanie zakupione doposażenie świetlic oraz pomoce dydaktyczne do prowadzenia zajęć W związku z tym, że w szkołach w Toporzysku i Łętowni będą prowadzone świetlice, szkoły te uzyskają doposażenie m.in. na utworzenie w nich profesjonalnych sal językowych

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ