Ocena pracy nauczyciela i dyrektora

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Advertisements

„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Awans zawodowy nauczycieli.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Akty prawne opublikowane
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
zmiany od września w naszych placówkach
Nowy rok szkolny – nowe przepisy w zakresie organizacji roku szkolnego
Sześciolatek idzie do szkoły
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
NOWELIZACJA USTAWY O SYSTEMIE INFORMACJI OŚWIATOWEJ
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Programy nauczania.
Organizacja Kuratorium Oświaty
Sześciolatek idzie do szkoły
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
kształcących w zawodach
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dokumentacja przebiegu nauczania
Rzecznik Praw Dziecka.
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Zmiany wprowadzone ustawą o finansowaniu zadań oświatowych
Spotkanie z dyrektorami w rejonach wizytacyjnych
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Konferencja dla Dyrektorów
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Narada dotycząca wyników i wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego przez Lubuskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2017/2018 i organizacji.
Ustawa o finansowaniu zadań oświatowych
Nowe regulacje prawne w obszarze bezdomności
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Arkusze organizacji pracy szkoły
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
AGH: Sprawy pracownicze
Zmiany w systemie szkolnym a doradztwo zawodowe
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
marcin Kopczyński, konsultant PODN
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Opiniowanie zmian do arkuszy organizacji
Rekrutacja do liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020 m.st. Warszawa | 11 II 2019 r.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Wspomaganie pracy szkół
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA POLONIJNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Zapis prezentacji:

Ocena pracy nauczyciela i dyrektora Podstawa prawna Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967), Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996, 1000 i 1290), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania (Dz. U. poz. 1133). Przepisy wewnętrzne wydane na podstawie art. 6a ust.14-18 KN tj.: Regulamin określający wskaźniki oceny pracy nauczyciela odnoszące się do poziomu spełniania poszczególnych kryteriów zawartych w rozporządzeniu uwzględniających stopień awansu nauczyciela i specyfikę pracy w danej szkole/placówce.

Kto podlega ocenie? Ocenie pracy dokonywanej na mocy art. 6a KN podlegają nauczyciele, wychowawcy i inni pracownicy pedagogiczni zatrudnieni w: przedszkolach publicznych i niepublicznych oraz innych formach wychowania przedszkolnego; w szkołach publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych; publicznych i niepublicznych placówkach działających na podstawie ustawy prawo oświatowe: młodzieżowy ośrodek wychowawczy, młodzieżowy ośrodek socjoterapii, specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy, bursy, internaty, biblioteki pedagogiczne, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, ogniska artystyczne, placówki oświatowo-wychowawcze (schroniska młodzieżowe), placówkach kształcenia ustawicznego i praktycznego, ośrodki doskonalenia zawodowego; publicznych i niepublicznych placówkach doskonalenia nauczycieli; w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich; publicznych kolegiach służb społecznych.

Co podlega ocenie? Podstawą nowej oceny pracy nauczyciela są: Obowiązki ustawowe - art.6 i art. 42 ust. 2 KN oraz art. 5 Prawo oświatowe, Kryteria zapisane w rozporządzeniu MEN. Kryteria oceny pracy nauczyciela dotyczą stopnia realizacji obowiązków określonych w art. 6 i art. 42 ust. 2 Karty Nauczyciela oraz w art. 5 ustawy - Prawo oświatowe i obejmują wszystkie obszary działalności szkoły/placówki odpowiednio do posiadanego stopnia awansu zawodowego.

Co podlega ocenie? Podstawą nowej oceny pracy dyrektora są: Obowiązki ustawowe - w art. 6 i art. 7 KN oraz w art. 68 ust. 1, 5 i 6 ustawy - Prawo oświatowe i art. 6, art. 42 ust. 2 KN oraz art. 5 Prawo oświatowe. Kryteria oceny pracy dyrektora szkoły dotyczą stopnia realizacji obowiązków określonych w art. 7 KN oraz w art. 68 ust. 1, 5 i 6 ustawy - Prawo oświatowe, a w przypadku realizowania przez dyrektora szkoły/placówki zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych - także obowiązków określonych w art. 6 i 42 ust. 2 KN oraz w art. 5 ustawy - Prawo oświatowe.

Wskaźniki oceny pracy zawarte w regulaminie Wskaźniki powinny: dotyczyć obowiązków zawodowych zatrudnionego w danej szkole/placówce nauczyciela, stanowić konkretyzację kryteriów w warunkach danej szkoły/placówki i powinny być sformułowane precyzyjnie, mieć charakter mierzalny (tak/nie), dać się zweryfikować przy pomocy przewidzianych w szkole form nadzoru pedagogicznego.

Ustalenie poziomu spełniania kryterium Poziom spełnienia wszystkich obowiązujących nauczyciela kryteriów określa się przy pomocy wskaźników. Wszystkie kryteria mają jednakowa wagę. Poziom spełnienia każdego kryterium może być oceniany w skali punktowej np. od 0 do 3 punktów uwzględniając wskaźniki oceny pracy mające na uwadze specyfikę pracy w szkole/placówce.

Ustalanie oceny Poziom spełnienia wszystkich obowiązujących nauczyciela kryteriów określa się przy pomocy wskaźników i wyraża się w skali procentowej: Spełnianie kryteriów na poziomie Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 Karty Nauczyciela 95% i powyżej WYRÓŻNIAJĄCA 80% i powyżej BARDZO DOBRA 55% i powyżej DOBRA poniżej 55% NEGATYWNA

Zadania dyrektora związane z nową oceną pracy dyrektora 1 września 2018 r. - ustalenie regulaminu określającego wskaźniki oceny pracy nauczyciela odnoszące się do poziomu spełniania poszczególnych kryteriów zawartych w rozporządzeniu uwzględniających stopień awansu zawodowego nauczyciela i specyfikę pracy w danej szkole. Zasięgnięcie opinii rady pedagogicznej przed wprowadzeniem w/w regulaminu. Zasięgnięcie opinii zakładowych organizacji związkowych. Opinie RP i ZZ nie są wiążące dla dyrektora szkoły.

Ocena pracy dyrektora szkoły/placówki w woj. łódzkim Do dnia 1 września 2018 r. Łódzki Kurator Oświaty ustali regulamin określający wskaźniki oceny pracy dyrektorów szkół/placówek i regulamin określający wskaźniki oceny pracy dyrektorów placówek doskonalenia nauczycieli. Regulaminy zostaną wprowadzone po uzgodnieniu z organami prowadzącymi i po zasięgnięciu opinii ZZ.

Ocena pracy dyrektora szkoły/placówki w woj. łódzkim 3 września 2018 r. na stronie internetowej: www.kuratorium.lodz.pl ukażą się: regulamin określający wskaźniki oceny pracy dyrektorów szkół/placówek i regulamin określający wskaźniki oceny pracy dyrektorów placówek doskonalenia nauczycieli, nowa procedura oceny pracy dyrektora szkoły/placówki.

Dziękuję za uwagę