E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PRZEZ NAUK Ę I PRAKTYK Ę NA POLITECHNIK Ę Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Uniwersytet Warmińsko – Mazurski w Olsztynie
Zespół Szkół im. ks. dra Jana Zwierza w Ropczycach Podkarpacie stawia na zawodowców.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Wrzesień Szkolne programy rozwojowe na rok 2012/2013 złożyły 240 szkoły różnych typów. W efekcie postępowań przetargowych wyłoniono Wykonawców.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Nazwa Priorytetu: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Numer i Nazwa Działania: 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
"Dobry zawód - pewna przyszłość,
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Zespół Szkół Technicznych we Włocławku
Człowiek najlepsza inwestycja Kreatywny absolwent na rynku pracy Pułtusk, 21 I 2011 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
„Szkolne Centrum Nauki”
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
W ramach projektu zakupiono wyposażenie
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
1 Podsumowanie realizacji projektu „Czas nowych możliwości” na koniec 2013 roku Projekt „Czas nowych możliwości” współfinansowany przez Unię Europejską.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Aktywni zawodowo” „Aktywni zawodowo” projekt realizowano na.
Najlepszy w zawodzie Najlepszy w zawodzie Cel główny projektu - wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej szkół i placówek oświatowych.
Zasady przygotowania dokumentów dla uczniów i przedsiębiorców 4-tygodniowe płatne staże wakacyjne dla uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych realizowane w.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Projekt współfinasowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego1 Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU II Zespół Szkół Zawodowych w Wołowie.
„Chcę i mogę pracować” PROJEKT SYSTEMOWY „CHCĘ I MOGĘ PRACOWAĆ” REALIZOWNY PRZEZ OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W MIEŚCISKU WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
- AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I ZAWODOWA GRUP ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Z TERENU GMINY PRZESMYKI.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
"Matematyczne eksperymenty - poprawa jakości nauczania matematyki
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Zapis prezentacji:

E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły Spotkanie informacyjne projektu: E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły

E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego na lata 2014-2015

Źródło dofinansowania Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Nr umowy o dofinansowanie projektu: UDA-POKL.09.02.00-24-105/12-00

Jaki jest budżet projektu? Wartość projektu: 642 460,00 zł Dofinansowanie w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: 560 546,35 zł Wkład własny Powiatu Mikołowskiego: 81 913,65 zł

Kto i kiedy zrealizuje projekt? Realizator: Powiat Mikołowski Okres realizacji: 01.07.2014 – 30.06.2015 r. Obszar realizacji: * Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie * Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach * Zespół Szkół Energetycznych i Usługowych w Łaziskach Górnych Wsparciem w ramach projektu objętych zostanie 310 uczniów i uczennic oraz 18 nauczycieli szkół zawodowych i technicznych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski.

Główny cel projektu: Kompleksowe rozszerzenie oferty edukacyjnej i trwałe podniesienie jakości usług oświatowych świadczonych przez szkoły prowadzące kształcenie zawodowe, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski w latach 2014/2015.

Cele szczegółowe: 1. Uświadomienie perspektyw rozwojowych szkół wśród min. 60% uczniów/uczennic i nauczycieli w kontekście stereotypowego podejścia do zawodów i potrzeb rynku pracy poprzez akcję informacyjną. 2. Zwiększenie szans edukacyjnych i zawodowych uczniów/uczennic szkół zawodowych poprzez wzrost kompetencji kluczowych i zawodowych wśród min. 60% uczestników oraz opracowanie innowacyjnego pakietu pomocy dydaktycznych. 3. Wyrównanie dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia w szkołach zawodowych Powiatu Mikołowskiego poprzez wzrost poziomu samorealizacji i samooceny min. 60% uczniów/uczennic wykazujących problemy edukacyjne i wychowawcze, którym zostanie udzielone kompleksowe wsparcie psychologiczno – pedagogiczne.

Cele szczegółowe – c.d. 4. Wzrost umiejętności świadomego planowania własnej ścieżki edukacyjnej i zawodowej, zgodnie z potrzebami rynku pracy wśród min. 60% uczniów/uczennic poprzez profesjonalne doradztwo zawodowe. 5. Podniesienie zdolności do przyszłego zatrudnienia i kwalifikacji zawodowych wśród min. 60% uczniów/uczennic poprzez udział w stażach i praktykach zawodowych.

Jakie moduły będą realizowane w projekcie? Program Rozwoju zakłada realizację następujących 5 modułów: MODUŁ RÓWNOŚĆ NA RYNKU PRACY (prelekcja) MODUŁ KOMPETENCJE (kluczowe i zawodowe) MODUŁ INNOWACJE (akademia innowacji – dla nauczycieli) MODUŁ DORADZTWO (psychologiczno-pedagogiczne i zawodowe) MODUŁ UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNE (letnie staże i praktyki zawodowe)

Kompetencje- kluczowe: Jakie zajęcia ? Kompetencje- kluczowe: ICT – zakończone Certyfikatem PTI język angielski język niemiecki matematyka przedsiębiorczość język polski kurs szybkiego uczenia się

Kompetencje zawodowe: blok informatyczny blok elektryczno - elektroniczny blok mechaniczno - mechatroniczny blok przedmiotów samochodowych blok ekonomiczno-handlowy blok logistyczno - spedycyjny blok górniczy blok technologia żywienia blok produkcja rolnicza

Udział szkół – komp. kluczowe: Rodzaj zajęć ZSP Ornontowice ZST Mikołów ZSEiU Łaziska Górne Razem ICT 1 gr. 15 os. 2 gr. 15 os. 4 gr. 15 os j. Angielski 4 gr. 15 os. j. Niemiecki - Przedsiębiorczość Matematyka 5 gr. 15 os 8 gr. 15 os. j. Polski 5 gr. 15 os. Kurs szybkiego uczenia się 1 gr. 15 os

Udział szkół – komp. zawodowe: Rodzaj zajęć ZSP Ornontowice ZST Mikołów ZSEiU Łaziska Górne Razem Blok produkcji rolniczej 1 gr. 15 os. - Blok technologii żywienia Blok informatyczny 1 gr. 15 os Blok elektryczno-elektroniczny Blok mechaniczno-mechatroniczny Blok przedmiotów samochodowych Blok ekonomiczno-handlowy Blok logistyczno-spedycyjny Blok górniczy

Pozostałe moduły- zajęcia: Rodzaj zajęć ZSP Ornontowice ZST Mikołów ZSEiU Łaziska Górne Razem Indywidualne doradztwo zawodowe 45 os. x 2 godz. 75 os. x 2 godz. 60 os. x 2 godz. 180 os. Indywidualne doradztwo psychologiczno-pedagogiczne 30 os. x 2 godz. 150 os. Letnie staże zawodowe 5 os. 6 os. 16 os. Praktyki zawodowe 15 os. 45 os. Warsztaty „Akademia innowacji” (dla nauczycieli) 9 os. 3 os. 18 os.

Doposażenie szkół: Zespół Szkół Technicznych: doposażenie w pomoce dydaktyczne pracowni organizowania i prowadzenia sprzedaży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych doposażenie w pomoce dydaktyczne pracowni produkcji rolniczej Zespół Szkół Energetycznych i Usługowych - doposażenie w pomoce dydaktyczne pracowni logistyczno-spedycyjnej

Uczestnicy zajęć z kompetencji kluczowych i zawodowych otrzymują: - zestawy podręczników do realizacji zajęć - zestawy promocyjne Uczestnicy letnich staży zawodowych otrzymują: - stypendium stażowe zestawy promocyjne Uczestnicy praktyk zawodowych otrzymują: zwrot kosztów dojazdu na praktykę ubrania robocze do realizacji praktyk A dla uczestników…

Dziękuję za uwagę Zapraszamy do udziału w zajęciach projektowych Proszę o wypełnienie ankiety i dokumentacji projektowej Dziękuję za uwagę