Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
Advertisements

-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Arkusz kalkulacyjny powtórzenie A.Ś..
EXCEL podstawy (C) W.K
Poznajemy edytor tekstu Word
program służący do tworzenia, modyfikowania i drukowania tekstów
Arkusz kalkulacyjny Excel
import danych; sumy pośrednie; tabela przestawna; konsolidacja danych
ZASTOSOWANIE FUNKCJI W EXCELU
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Menu Tabela program Microsoft Word
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Excel Wykład 3.. Importowanie plików tekstowych Kopiuj – wklej Małe pliki Kolumny oddzielone znakiem tabulacji Otwieranie/importowanie plików tekstowych.
Microsoft Office Excel
Program do tworzenia prezentacji - uruchamianie i opis okna programu
Opracowała Urszula Guzikowska
Word Tabela.
Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym
Word to proste!.
Poznajemy edytor tekstu Word
Poznajemy edytor tekstu Microsoft Word
Technologie informacyjne EXCEL I
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 7
Technologie informacyjne EXCEL I
MAKRA 1.
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Edytor tekstu Word.
Proste obliczenia w arkuszu
zasady edycji, rodzaje i formy czcionek, formatowanie tekstów,
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Współpraca z innymi aplikacjami. Organizacja informacji 10 XII 2013.
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Korespondencja seryjna
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wykresy
Przemysław Pełka , Damian Kotarski
Praca z wzorcami materiałów informacyjnych j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
TEMAT: WPROWADZENIE DO ARKUSZA KALKULACYJNEGO EXCEL
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
prezentacja multimedialna
Budowa okna arkusza kalkulacyjnego
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Formatowanie danych w arkuszu kalkulacyjnym
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
Formatowanie dokumentów
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Operacje na plikach i folderach
Tworzenie wykresów część II Tworzenie wykresu domyślnego Modyfikacja wykresów Pasek narzędzi Wykres.
1. Adres względny 2. Adres bezwzględny 3. Adres mieszany.
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Formatowanie tabel w Excelu w tym formatowanie warunkowe Prezentację przygotował: Cieplucha Maciej.
Do czego służy arkusz kalkulacyjny, jego budowa
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
 Formuła to wyrażenie algebraiczne (wzór) określające jakie operacje ma wykonać program na danych. Może ona zawierać liczby, łańcuchy znaków, funkcje,
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
ARKUSZE KALKULACYJNE Ćwiczenia 20h.
Przykładowe zadanie egzaminacyjne.
Formatowanie, projektowanie tabeli
Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Formatowanie arkusza kalkulacyjnego
Poznajemy edytor tekstu Word
Excel Informacje różne.
Zapis prezentacji:

Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania Informatyka Arkusz kalkulacyjny Excel dla WINDOWS cz.2 Przygotował L.Stapp

Excel Redagowanie danych

Redagowanie danych w komórce Dane z komórki są edytowane w dwóch miejscach: w komórce i w pasku formuły. Po uaktywnieniu komórki (przez pojedyncze kliknięcie lub ustawienie się kursorami) możliwa jest edycja w pasku formuły. Jeżeli dwukrotne klikniemy na komórkę możliwa jest edycja w komórce – kursor ustawia się w miejscu kliknięcia na wprowadzonych danych. Jeżeli użyjemy klawisza F2, też możemy edytować w komórce, tym razem kursor ustawia się na końcu danych w komórce

Usuwanie danych z komórki Redagowanie danych Usuwanie danych z komórki Aby usunąć dane z komórki należy ją zaznaczyć nacisnąć klawisz Del, wykonać polecenie Wytnij z menu Edycja. wprowadzić do niej nowe informacji, które zastąpią stare. W tych przypadkach usunięta zostanie tylko zawartość komórki, pozostanie wprowadzone formatowanie. Jeżeli chcemy usunąć także formatowanie, należy skorzystać z polecenia - Wyczyść - Wszystko z menu Edycja

Redagowanie danych Usuwanie danych z komórki

Redagowanie danych Praca ze skoroszytem Arkusz aktywny

Redagowanie danych Praca ze skoroszytem Aby zmienić aktywny arkusz należy: kliknąć zakładkę właściwego arkusza skorzystać ze strzałek zmiany arkuszy użyć klawiszy Ctrl+PgDn - aby przejść do następnego arkusza użyć klawiszy Ctrl+PgUp - aby przejść do poprzedniego arkusza.

Redagowanie danych Praca ze skoroszytem Otwierając nowy skoroszyt otwieramy jednocześnie kilka (na ogół trzy) nowych, czystych arkuszy o nazwach odpowiednio: Arkusz1, Arkusz2,Arkusz3. Arkusze te można usuwać, można dodawać nowe lub zmieniać im nazwy

Redagowanie danych Praca ze skoroszytem aby usunąć aktywny arkusz należy z menu Edycja wybrać polecenie Usuń arkusz, aby dodać nowy arkusz należy z menu Wstaw wybrać polecenie Arkusz (nowy arkusz zostanie wstawiony przed aktualnie aktywnym)

Redagowanie danych Praca ze skoroszytem Można skorzystać z menu kontekstowego

Excel Formuły

Formuły Proste formuły Sumowanie Jest to jedna z podstawowych i chyba najczęściej wykorzystywanych operacji w Microsoft EXCEL. W pasku narzędzi znajduje się przycisk Autosumowanie , który automatycznie tworzy formułę sumującą wskazane komórki.

Formuły Proste formuły Sumowanie Aby zsumować pewne komórki w arkuszu należy je zaznaczyć, a następnie kliknąć przycisk Autosumowanie. W pasku formuły zostaje utworzona formuła sumy: = SUMA(adres_początkowy: adres_końcowy)

Różne postaci funkcji SUMA: Formuły Proste formuły Różne postaci funkcji SUMA: = SUMA(adres_początkowy: adres_końcowy) SUMA(B2:C4)

Różne postaci funkcji SUMA: Formuły Proste formuły Różne postaci funkcji SUMA: = SUMA(adres_początkowy: adres_końcowy) SUMA(B2:D2)

Różne postaci funkcji SUMA: Formuły Proste formuły Różne postaci funkcji SUMA: = SUMA(adres_początkowy: adres_końcowy; adres_początkowy: adres_końcowy) SUMA(B2:D2; C4:D5)

Różne postaci funkcji SUMA: Formuły Proste formuły Różne postaci funkcji SUMA: = SUMA(adres_początkowy: adres_końcowy; adres; adres) SUMA(B2:D2;C4;D5)

Sumowanie - wprowadzone dane Formuły Proste formuły Sumowanie - wprowadzone dane

Formuły Proste formuły Sumowanie kolumny

Sumowanie wskazanych komórek Formuły Sumowanie wskazanych komórek

Formuły Inne proste formuły Formuły służą do wykonywania dowolnych obliczeń na danych zawartych w komórkach. Pisanie formuły w zaznaczonej komórce rozpoczynamy zawsze od operatora = (znak równości), a następnie wprowadzamy adresy komórek i operatory.

Formuły Inne proste formuły Wpisanie do komórki D8 w pasku formuły tekstu: = D4 * C3 i kliknięcie przycisku Akceptuj albo naciśnięcie klawisza Enter spowoduje wprowadzenie iloczynu zawartości tych komórek do D8.

Formuły Inne proste formuły

Formuły Inne proste formuły Uwaga: Każdorazowe uaktywnienie komórki, w której zapisana jest dowolna formuła, powoduje wyświetlenie jej treści w pasku formuły

Formuły Przykład Dane początkowe

Formuły Przykład Wzór: Dochód = Sprzedane - (Koszt + Podatek + Inne)

Formuły Przykład Formuła w D6 = D2-(D3+D4+D5)

Formuły Przykład Wprowadzona formuła

Formuły Przykład Rozkopiowana formuła

Formuły Zmiana zawartości D4 z 406,52 na 367,58 Automatyczne przeliczenie

Excel Formatowanie danych

Formatowanie danych Format – czyli postać wyświetlania i drukowania zawartości komórek arkusza. Formatować możemy albo korzystając z opcji automatycznego formatowania danych albo z odpowiednich poleceń. Najłatwiejszą metodą formatowania jest wykorzystanie polecenia Autoformatowanie z menu Format.

Formatowanie danych Zawiera ono pewne standardowe, gotowe wzorce formatów, które można zastosować do opracowywanej tabeli. Należy najpierw zaznaczyć zakres tabeli, a potem wybrać jeden z kilkunastu gotowych wzorców

Formatowanie danych Przykład formatu Przycisk Opcje

Formatowanie danych Przycisk Opcje pozwala na określenie: formaty liczb obramowania czcionki deseni wyrównania szerokości i wysokości tabeli

Formatowanie danych

Formatowanie danych Przyciski na pasku formatowania przyciski wyrównania przyciski formatowania liczb

zwiększenie dziesiętne zmniejszenie dziesiętne Formatowanie danych Zmiana formatu liczb zwiększenie dziesiętne zmniejszenie dziesiętne zapis dziesiętny zapis procentowy zapis walutowy

zmniejszenie dziesiętne zwiększenie dziesiętne Formatowanie danych Zmiana formatu liczb przed formatem po formacie zmniejszenie dziesiętne zapis walutowy zwiększenie dziesiętne zapis procentowy zapis dziesiętny

Formatowanie danych Zmiana formatu liczb dane przycisk wynik 12 0,15 15% 25 25,00 25,678 25,6780 25,68 25,7

Formatowanie danych Menu Format polecenie Komórki...

Formatowanie danych

Formatowanie danych

Formatowanie danych

Formatowanie danych

Formatowanie danych

Formatowanie danych Menu Format polecenie Komórki...

Formatowanie danych Tekst pomniejszony Tekst zawinięty Tekst pod kątem 45o Tekst zorientowany pionowo

Formatowanie danych Menu Format polecenie Komórki...

Formatowanie danych

Formatowanie danych

Formatowanie danych

Formatowanie danych

Formatowanie danych Menu Format polecenie Komórki...

Formatowanie danych