2. Zagrożenia dla Wydziału (wewnętrzne i zewnętrzne)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

Zasady odbywania praktyk
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Doświadczenia z budowania relacji między Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ a jej otoczeniem – koncepcja Wydziałowej Rady Biznesu Dr Agnieszka Kurczewska,
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Innowacyjna kontynuacja aktywna adaptacja Program wyborczy Dr hab. Agnieszka Pawłowska, prof. nadzw.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Krzysztof B. Matusiak PRZEDSIĘBIORCZA UCZELNIA, PRZEDSIĘBIORCZY PROFESOR, PRZEDSIĘBIORCZY STUDENT - wyzwania współczesności - Opole, 28 stycznia 2010.
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
III Seminarium Rankingowe Potencjał, efektywność i siła naukowa w Rankingu Szkół Wyższych 2012 oraz rozważane zmiany w tym obszarze.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Program wyborczy Dr hab. inż. Janusz Kotowicz, Prof. nzw. Pol. Śl.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Nasz kurs - otwarty, europejski uniwersytet badawczy, przyjazny pracownikom doktorantom i studentom Prof. dr hab. inż. Tadeusz Więckowski.
Uatrakcyjnienie kształcenia na kierunkach zamawianych -3 letni program stypendialny (tzw. stypendia motywacyjne dla najlepszych) -Specjalistyczne kursy.
Rektor PG - prof. Henryk Krawczyk
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Priorytety w kadencji Materiały na spotkanie 24 marca 2015 roku dr hab. prof. UW Robert Małecki.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Prof. dr hab. Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy Warszawa, dnia 7 maja 2008 roku.
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Współpraca nauka – biznes jako nowoczesna ścieżka wzrostu innowacyjności przedsiębiorstw Komisja ds. Innowacyjności i Współpracy Nauki z Biznesem Regionalna.
PROF. WITOLD T. BIELECKI REKTOR ALK Maciej Madziński – Dyrektor Operacyjny Akademia Leona Koźmińskiego.
ICT POLSKA CENTRALNA KLASTER – WSPÓŁPRACA Z OTOCZENIEM DLA ROZWOJU KADR, UCZELNI I REGIONU Prorektor PŁ ds. Rozwoju Uczelni prof. dr hab. inż. Piotr Szczepaniak.
ZARZĄDZANIE NIEPUBLICZNYM UNIWERSYTETEM PRZYMIOTNIKOWYM W POLSCE Małgorzata Wróblewska.
DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE STARTUPY W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Daria Kowalska.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
XI Posiedzenie Rady WZI PJWSTK w dniu 13 czerwca 2012 r.
WYDZIAŁ EKONOMICZNY KIERUNEK LOGISTYKA Autor logo: p. Andrzej Czyczyło.
DEAN: DR HAB. INŻ. PROF. NADZW. PCZ LUCJAN KURZAK.
POLITECHNIKA GDAŃSKA TO DOBRO NAS WSZYSTKICH! CZAS NA ZMIANĘ. MNIEJ SŁÓW, WIĘCEJ CZYNÓW. Jacek Namieśnik Kandydat na stanowisko Rektora Politechniki Gdańskiej.
Sprawozdanie z działalności inwestycyjnej i organizacyjnej Władz Wydziału za lata
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Doskonalenie relacji uniwersytet otoczenie na przykładzie wybranych uczelni technicznych Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.
Spotkanie Dolnośląskiej Sieci Biur Karier - GRUDZIEŃ Badania losów absolwentów DSWE TWP we Wrocławiu - studium przypadku.
Działalność Prorektora ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą w latach / 34 Dział Nauki 2 / 34 Środki na utrzymanie potencjału badawczego łącznie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
KIERUNEK LOGISTYKA WYDZIAŁ EKONOMICZNY
Regionalna Sieć Tematyczna Województwa Warmińsko - Mazurskiego
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
NOWY STATUT UNIWERSYTETU JAN KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH
AUTOPREZENTACJA prof. nadzwyczajny, dr hab. Anetta Zielińska.
Badania losów absolwentów
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Prof. dr hab. inż. Sławomir Wiak Prezentacja programu kandydata na stanowisko Dziekana Wydziału

2. Zagrożenia dla Wydziału (wewnętrzne i zewnętrzne) PLAN PREZENTACJI Wydział w roku 2008 - moja ocena obecnego stanu rozwoju 2. Zagrożenia dla Wydziału (wewnętrzne i zewnętrzne) 3. Strategia działania i rozwoju Wydziału w latach 2008 - 2012

Wydział w roku 2008 - moja ocena obecnego stanu rozwoju Mocna pozycja Wydziału zdefiniowana przez: Jedność Wydziału przy jego różnorodności w zakresie badań naukowych i oferty dydaktycznej należy uznać za wartość nadrzędną świadczącą o sile i pozycji Wydziału. Utrzymanie jedności Wydziału należy uznać jako jedno z podstawowych zadań następnego Dziekana Kategorię A Świetną kadrę naukową i dydaktyczną Wydziału (w tym 18 profesorów i 29 dr habilitowanych)

Wydział w roku 2008 - moja ocena obecnego stanu rozwoju Mocna pozycja Wydziału zdefiniowana przez: Bardzo dobrą infrastrukturę laboratoryjną, jednakże zróżnicowaną w jednostkach Szeroką ofertę dydaktyczną (wiele kierunków kształcenia oferowanych przez Wydział – 8 kierunków kształcenia, w tym kierunki międzywydziałowe) Wiele projektów badawczych, międzynarodowych i strukturalnych prowadzonych na Wydziale (kilkadziesiąt projektów badawczych w okresie 2005-2008 r., w tym dwa duże projekty: w zakresie termomodernizacji oraz budowy Centrum Mikroelektroniki) Zaawansowane prace związane z procesem informatyzacji Wydziału (w tym obsługa procesu dydaktycznego)

2. Zagrożenia dla Wydziału (wewnętrzne i zewnętrzne) Niejasna sytuacja związana z pomysłami Rządu dotyczącymi zmian strukturalnych w Szkolnictwie Wyższym Brak przedstawiciela Wydziału (największego Wydziału w PŁ) w kierownictwie Uczelni Niejasna strategia dotycząca powołania i funkcjonowania w PŁ Centrum Technologii Informatycznych (Wydział winien mieć jasno sprecyzowane stanowisko w tej kwestii) Niebezpieczeństwo zmniejszenia się liczby kandydatów z racji pogłębiającego się niżu demograficznego, w tym wyraźny spadek zainteresowania wśród kandydatów trudnymi studiami technicznymi

2. Zagrożenia dla Wydziału (wewnętrzne i zewnętrzne) Konkurencja w naborze na studia ze strony innych Wydziałów w PŁ, jak również ze strony Uczelni Niepublicznych i Zagranicznych Niebezpieczeństwo powstania luki pokoleniowej wśród pracowników nauki; niewystarczająca liczba uzyskiwanych tytułów profesora. Niewielka liczba zatrudnianych młodych pracowników po doktoracie w szeregu jednostek Przeciążenie pracowników dydaktycznych, nie tylko zajęciami dydaktycznymi, ale również zajęciami administracyjnymi

2. Zagrożenia dla Wydziału (wewnętrzne i zewnętrzne) Niewystarczająca wymiana międzynarodowa (staże pracowników, zapraszanie znanych i uznanych autorytetów naukowych jako Visiting Professor) Niewystarczająca reprezentacja Wydziału w ciałach opiniotwórczych na szczeblu regionalnym i krajowym Brak strategii kształcenia (uzgodnionej i wspieranej przez Władze Łodzi i Regionu) uwzględniającej specyfikę regionu, jego prognozy rozwoju oraz przewidywane inwestycje. Problem dotyczy całej Uczelni

2. Zagrożenia dla Wydziału (wewnętrzne i zewnętrzne) Brak oferty kształcenia w zakresie studiów niestacjonarnych dla innych regionów Polski (nie jest kontynuowany proces kształcenia w oddziale w Żychlinie) Brak koncepcji kształcenia i platform w zakresie studiów typu – e-learning. Problem dotyczy całej Uczelni

3. Strategia działania i rozwoju Wydziału w latach 2008 - 2012 Strategia rozwoju i promocja Wydziału winna zawierać następujące zadania: Opracowanie koncepcji i podjęcie działań w celu stworzenia unikalnych interdyscyplinarnych kierunków i makrokierunków we współpracy z innymi Uczelniami w celu podkreślenia specyfiki regionu Opracowanie koncepcji i podjęcie działań w celu stworzenia unikalnych interdyscyplinarnych kierunków i makrokierunków we współpracy z innymi Wydziałami, w tym kierunku Mechatronika (I stopień - WEEIA, II stopień - IFE) Opracowanie strategii kształcenia uwzględniającej specyfikę regionu, w tym stworzenie Regionalnego Centrum Edukacyjnego w oparciu o fundusze strukturalne

3. Strategia działania i rozwoju Wydziału w latach 2008 - 2012 Strategia rozwoju i promocja Wydziału winna zawierać następujące zadania: Powołanie Zespołu ds. strategii rozwoju Wydziału – określenie priorytetowych kierunków rozwoju naukowego i dydaktycznego w różnych horyzontach czasu Zatrudnienie firmy konsultingowej w celu opracowania i zrealizowania koncepcji promocji Wydziału Powołanie Zespołu (w dalszej perspektywie biura) do obsługi pod względem formalnym (administracyjnym i finansowym) przy przygotowywaniu, procedowaniu i rozliczaniu projektów

3. Strategia działania i rozwoju Wydziału w latach 2008 - 2012 Strategia rozwoju i promocja Wydziału winna zawierać następujące zadania: Opracowanie koncepcji i podjęcie działań w celu stworzenia punktów edukacyjnych zamiejscowych, w dalszym horyzoncie oddziałów zamiejscowych Wdrożenie jednolitego systemu informatycznego obsługi studenta (systemu wdrażanego przez obecne władze Wydziału)

3. Strategia działania i rozwoju Wydziału w latach 2008 - 2012 Studia i Studenci Pozycja Wydziału zależy nie tylko od poziomu badań naukowych, ale również od poziomu kształcenia, elastyczności kształcenia i atrakcyjności oferty edukacyjnej. Oferta powinna odpowiadać zainteresowaniom młodzieży, potrzebom rynku pracy oraz uwzględniać prognozy i zmieniające się preferencje młodego pokolenia w dziedzinie edukacji. Należy podjąć działania w celu: Opracowania kryteriów przydziału zajęć dydaktycznych poszczególnym jednostkom, pozwalającym kierownikom jednostek na opracowywanie strategii rozwoju jednostki. Powinna być realizowana zasada synergii badań naukowych i dydaktyki.

3. Strategia działania i rozwoju Wydziału w latach 2008 - 2012 Studia i Studenci Tworzenia elitarnego toku kształcenia dla najlepszych studentów, tzw. „Mini Oxford”. Sukcesywne wprowadzanie przedmiotów z językiem wykładowym angielskim (wybrane przedmioty) Nawiązanie ścisłej współpracy z renomowanymi Uczelniami w celu prowadzenia wspólnych prac dyplomowych oraz wydawania podwójnych dyplomów

3. Strategia działania i rozwoju Wydziału w latach 2008 - 2012 Studia i Studenci Poszerzenia oferty kształcenia w ramach studiów podyplomowych i kursów, szczególnie unikalnych, w tym we współpracy z innymi Uczelniami Rozszerzenia oferty edukacyjnej poprzez wprowadzenie kształcenia typu e-learning Wprowadzenia semestru wyrównawczego dla kandydatów na studia I i II stopnia na wszystkich kierunkach studiów w celu uelastycznienia oferty edukacyjnej Wydziału

3. Strategia działania i rozwoju Wydziału w latach 2008 - 2012 Studia i Studenci Umocnienia i rozwoju partnerskiej współpracy z Samorządem Studenckim oraz wypracowanie form wsparcia logistycznego i finansowego przedsięwzięć inicjowanych przez Samorząd Wykorzystania aktywności Samorządu Studenckiego i studentów na rzecz promocji Wydziału na poziomie szkolnictwa średniego

3. Strategia działania i rozwoju Wydziału w latach 2008 - 2012 Studia i Studenci Tworzenia studenckich grup badawczo – menedżerskich pracujących nad projektami, ich realizacją i wdrażaniem pod kątem biznesowym (Studenckie inkubatory przedsiębiorczości) Tworzenia studenckich grup badawczych pracujących nad projektami w celu uczestnictwa w konkursach krajowych i międzynarodowych, w tym organizacja Ogólnopolskich Konferencji Kół Naukowych

3. Strategia działania i rozwoju Wydziału w latach 2008 - 2012 Działalność Naukowa i Organizacyjna w Zakresie Nauki Dorobek naukowy i aktywność organizacyjna pracowników Wydziału w nauce jest kluczem do sukcesu. Jest on definiowany również poprzez rankingi krajowe i międzynarodowe. Nasz wspólny dorobek stanowi o pozycji Wydziału, w tym kategoria A. W celu utrzymania kategorii A, ale również wzrostu prestiżu Wydziału, należy podjąć następujące działania: Uzyskać uprawnienia do habilitowania w dyscyplinie Informatyka w ciągu 3 lat. W tym celu należy powołać zespół, który będzie wspierał działania Dziekana i przygotuje niezbędną aplikację

3. Strategia działania i rozwoju Wydziału w latach 2008 - 2012 Podjąć wspólne działania z Dziekanami innych Wydziałów na rzecz stworzenia systemu wynagradzania profesorów tytularnych z funduszu centralnego Uczelni (cel zapisany również w programie wyborczym kandydatów na Rektora) Podjąć wspólne działania z Dziekanami Wydziałów innych Uczelni na rzecz delegowania uzgodnionych Kandydatów do gremiów szczebla centralnego i międzynarodowego, w tym kandydatów z naszego Wydziału Budowę prestiżu Wydziału poprzez stworzenie międzynarodowej Konferencji o unikalnej formule w dyscyplinie Informatyka

3. Strategia działania i rozwoju Wydziału w latach 2008 - 2012 Opracowanie koncepcji i założenie międzynarodowego czasopisma, które mogłoby w dalszej perspektywie znaleźć się na tzw. liście filadelfijskiej Opracowanie kryteriów nagradzania najbardziej aktywnych naukowo pracowników Wydziału, w tym zróżnicowanie pensji Wspierania aktywności naukowej pracowników Wydziału nakierowanej na pisanie podręczników akademickich oraz monografii poprzez obniżenie pensum dydaktycznego

3. Strategia działania i rozwoju Wydziału w latach 2008 - 2012 Wspieranie inicjatyw jednostek zapraszających uznane autorytety naukowe na wykłady i staże naukowe Nawiązanie ścisłej współpracy naukowej z renomowanymi Uczelniami w celu prowadzenia wspólnych badań oraz prac doktorskich (wstępne uzgodnienia z Uniwersytetami w Pawii i Vigo) Wspieranie rozwoju naukowego młodej kadry (granty, stypendia, staże) w celu szybkiego awansu zawodowego (doktorat, habilitacja, a dalszej kolejności tytuł profesora)

3. Strategia działania i rozwoju Wydziału w latach 2008 - 2012 Rozwój Infrastrukrury Wydziału Należy podkreślić intensywne działania i troskę obecnych władz Wydziału o rozwój infrastruktury. Należy więc kontynuować dalsze prace nakierowane na rozbudowę infrastruktury, w tym remonty audytoriów, rozbudowę wydziałowej pracowni komputerowej oraz infrastruktury informatycznej Należy zintensyfikować działania na szczeblu Uczelni oraz regionu w celu pozyskania środków na budowę Unikalnych Centrów Edukacyjnych, w tym środki na inwestycje budowlane

Nowoczesny Wydział - prestiż i satysfakcja http://www.wiak.imsi.pl pracowników i studentów Dziękuję Państwu za uwagę Proszę o poparcie moje kandydatury http://www.wiak.imsi.pl