LOT 2020 STRATEGIA RENTOWNEGO WZROSTU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
TRANSPORT Roman Idczak.
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo Materiał przygotowany na posiedzenie Zespołu ds. opracowania Programu Rozwoju.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Hubert Kotarski Uniwersytet Rzeszowski
Prof. zw. dr hab. Józef Perenc
POTENCJAŁY, PROBLEMY I PROPONOWANE KIERUNKI ROZWOJU POWIATU ŚWIECKIEGO r.
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Rys.1. Klasyfikacja transportu ze względu na cechy
Czysty transport miejski
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Wrocławski Obszar Metropolitalny
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
WSPÓLNA PRACA – WYSOKIE LOTY
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
INFRASTRUKTURA TRANSPORTU LOTNICZEGO
Elastyczne rozwiązania transportowe
Statystyki przewozów. Statystyka przewozów Potencjał British Airways:  Przewozi ponad 36 milionów pasażerów rocznie  Trzeci co do znaczenia przewoźnik.
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
W Bobolicach CHARAKTERYSTYKA GMINY Gmina Bobolice to dynamicznie rozwijająca się gmina miejsko - wiejska, położona we wschodniej części.
Aktualna sytuacja na rynku lotniczych przewozów pasażerskich w Polsce
Wybrane Miasta Polski Julia Sieczkowska.
Wybrane miasta polski Natalia Munik.
l Idealne miejsce dla Twojego biznesu.
Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa,
Perspektywy rozwoju transportu lotniczego w Polsce
Znacznie portu lotniczego dla rozwoju regionu
PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra –
Dominik Landa, Dyrektor Handlowy
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Businessman InstituteWarszawa, styczeń Nasze cele Celem spółki jest zwiększenie możliwości rozwoju oraz generowanych zysków poprzez rozszerzenie.
Konferencja podsumowująca projekt „Eko – turystyczne wybrzeże – rozwój sieci miast i gmin morskich przez edukację ekologiczną” Koszalin, 3 grudnia 2012.
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Trendy rozwoju turystyki w świetle danych statystycznych.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
N-Park Wrocław, ul. Maślicka WROCŁAW. Stolica województwa dolnośląskiego, czwarte co do wielkości miasto w Polsce Liczba mieszkańców: ponad Jeden.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Paweł Jakubowski, Dyrektor, Pion Rozwoju, GAZ-SYSTEM S.A.
dr inż. Krystian Liszka Dyrektor Oddziału GAZ-SYSTEM w Tarnowie
Operator ARP Sp. z o.o. to założona przez państwową Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. spółka, zajmująca się sprzedażą majątku przejętego od restrukturyzowanych.
XXV SESJA SEJMIKU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Ciągi transportowe do przewozu ładunków Terminale intermodalne
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Strategia rozwoju TerminalU LNG w Świnoujściu
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
Zapis prezentacji:

LOT 2020 STRATEGIA RENTOWNEGO WZROSTU Warszawa, 22 marca 2017

O NAS

NASZA SIATKA POŁĄCZEŃ Oferujemy rejsy do ponad 65 miast na świecie, w tym rejsy dalekiego zasięgu do Nowego Jorku, Chicago, Toronto, Pekinu, Tokio i Seulu, a od tego roku także do Los Angeles, Newark i na trasie Kraków Chicago. We offer flights to over 65 cities in the world. Additionally, we offer long-haul flights – directly to New York, Chicago, Toronto, Beijing, Tokyo, Seul and starting in 2017, also from Warsaw to Los Angeles ASTANA

NASZA FLOTA DO KOŃCA 2017 ROKU 8 BOEINGÓW 787-8 DREAMLINER 9 BOEINGÓW Z RODZINY 737 (W TYM 3 737-400, 4 737-800 NG ORAZ 2 737 MAX 8) 6 EMBRAERS 195 12 EMBRAERS 175 6 EMBRAERS 170 10 BOMBARDIERS Q400

NOWE DREAMLINERY JUŻ W 2018 ROKU 294 fotele, w tym 24 w klasie biznes Większy zasięg Mniejsze zużycie paliwa w przeliczeniu na pasażera Większa przestrzeń do przewozu cargo 3 BOEINGI 787-9 DREAMLINER

WYKORZYSTANIE POTENCJAŁU ROSNĄCEGO RYNKU

CEE JEDNYM Z NAJSZYBCIEJ ROZWIJAJĄCYCH SIĘ RYNKÓW CEE MA ŁĄCZNY POTENCJAŁ 180 MLN MIESZKAŃCÓW Liczba pasażerów w regionie wzrosła o +31,8% w latach 2010 – 2015 Średnioroczny wzrost pasażerów w CEE wyniósł 5,7% – jest 2-krotnie szybszy niż Europie Zachodniej Długoterminowe prognozy branżowe są równie optymistyczne Do 7,0% 6,4% 3,7% CEE Europa Zach. Przeciętne stopy wzrostu w latach 2015-20 zgodnie z wewnętrzną prognozą LOT oraz prognozą IATA Zmiana liczby pasażerów (2010-2015) na wybranych rynkach CEE (CAGR) WYKORZYSTANIE POTENCJAŁU ROSNĄCEGO RYNKU

RYNEK POLSKI 2 RAZY WIĘKSZY DO 2030 ROKU liczba pasażerów do/z Polski wzrośnie o ponad 33 mln Wzrost rynku polskiego o min 5% w skali roku oznacza 2x więcej pasażerów do 2030 Historyczny oraz prognozowany rozwój ruchu lotniczego w Polsce;Prognozy Urzędu Lotnictwa Cywilnego; szacunki IATA, AEA, Boeing,Airbus WYKORZYSTANIE POTENCJAŁU ROSNĄCEGO RYNKU

DUŻY POTENCJAŁ WZROSTU PODRÓŻY LOTNICZYCH WYNIKAJĄCY Z PKB PER CAPITA W Polsce na 1 mieszkańca w 2015 roku przypadało poniżej 0,8 podróży lotniczej W Europie Zachodniej wskaźnik ten był przeciętnie kilkukrotnie wyższy Potencjał rozwoju rynku Europy Środkowo-Wschodniej w relacji do PKB per capita; Opracowanie własne na bazie danych GDD, Bank Światowy WYKORZYSTANIE POTENCJAŁU ROSNĄCEGO RYNKU

ROZWÓJ SIATKI POŁĄCZEŃ I HUB

RENTOWNY WZROST SKALI DZIAŁALNOŚCI LOT DO 2020 ROKU 38,0 +6,0% 28,4 Odzyskanie udziału w polskim rynku na poziomie min. 25% w 2020 roku 10,4 mln pasażerów w 2020 roku Docelowy udział w 2025 roku powinien wynieść ponad 30% 26,6 (70%) 20,0 21,4 (75%) Pozostali pasażerowie O&D (mln) 16,4 (82%) 11,4 (30%) Paseżerowie O&D PLL LOT 7,0 (25%) 3,6 (18%) 2014 2020 2025 Cele rozwojowe PLL LOTR na tle rosnącego rynku ROZWÓJ SIATKI POŁĄCZEŃ I HUB

RENTOWNY WZROST SKALI DZIAŁALNOŚCI LOT DO 2020 ROKU LOT w 2020 roku planuje osiągnąć skalę działalności takich linii lotniczych jak Aer Lingus, Austrian, Finnair czy TAP Portugal. Lotnisko Chopina umocni pozycję jako wiodącego portu transferowego (hub) w Europie Środkowo-Wschodniej. Potencjał ludnościowy i gospodarczy Polski i Warszawy w pełni uzasadnia tego typu ambicje rozwojowe Spółki. Potencjał rozwojowy PLL LOT w horyzoncie 2020 roku w porównaniu z konkurencją ROZWÓJ SIATKI POŁĄCZEŃ I HUB

88 58% RENTOWNY WZROST LICZBY POŁĄCZEŃ LOTNICZYCH LICZBA POŁĄCZEŃ W 2020 ROKU (41 W 2015 ROKU) 58% UDZIAŁ DALEKIEGO ZASIĘGU W ASKM (49% W 2015 ROKU) Rozwój modelu sieciowego – rozwijanie połączeń w oparciu o węzeł transferowy (hub) w Warszawie Tworzenie maksymalnych możliwości transferowych Ekspansja na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej Rozwój połączeń między polskimi regionami a portem transferowym Wykorzystanie potencjału Azji Centralnej – przewaga geograficzna Warszawy Wykorzystywanie szans rynkowych, m.in. w polskich portach regionalnych Walka z sezonowością (w tym komplementarna działalność czarterowa) ROZWÓJ SIATKI POŁĄCZEŃ I HUB

WIZJA LOT W 2020 ROKU STRATEGIA RENTOWNEGO WZROSTU LOT jest trwale rentowną linią lotniczą i liderem rynku przewozów lotniczych w Polsce i CEE. Ma trwałą zdolność do samofinansowania swojej działalności i rozwoju. Wykorzystuje potencjał rozwoju gospodarczego regionu i wzrost rynku lotniczego na świecie. Obsługuje blisko 90 kierunków, w tym kilkanaście połączeń dalekiego zasięgu do Ameryki Północnej i Azji. Przewozi przez nowoczesny hub w centralnej Polsce ponad 10 milionów pasażerów rocznie. Skutecznie konkuruje z innymi przewoźnikami oferując najlepszą relację ceny do jakości. Posiada nowoczesną flotę blisko 70 samolotów, w tym kilkunastu samolotów dalekiego zasięgu. LOT jest atrakcyjnym pracodawcą, ma lojalny i zaangażowany zespół profesjonalistów. STRATEGIA RENTOWNEGO WZROSTU

rozwój infrastruktury ROZWÓJ LOT A WZROST INFRASTRUKTURY LOTNISKOWEJ WYZWANIA Obsługa większej liczby rejsów Zapewnienie wysokiej punktualności rejsów Utrzymanie struktury falowej Zapewnienie możliwości efektywnych transferów OGRANICZENIA Ogranicznia środowiskowe związane z lotniskiem WAW Infrastruktura lotniskowa i terminalowa w Warszawie Możliwości obsługi wzmożonego ruchu przez PAŻP LOT 2020 dwa razy większy Znaczący rozwój infrastruktury Konieczność stworzenia spójnej, długofalowej strategii dla transportu lotniczego w Polsce ROZWÓJ SIATKI POŁĄCZEŃ I HUB

PRZEPUSTOWOŚĆ LOTNISKA CHOPINA JEST BLISKA WYCZERPANIA Dwie krzyżujące się drogi startowe Ograniczenia środowiskowe, w tym limit operacji w ciągu godziny oraz doby Ograniczenia operacji w godzinach nocnych Niewystarczająca strefa Non-Schengen Niewydolna kontrola graniczna Niewystarczająca infrastruktura (np. płyty odlodzeniowe, sortownia bagaży, połączenie kolejowe z Warszawą i innymi ośrodkami) LOT będzie kontynuować rozwój hub-u w Warszawie na Lotnisku Chopina… … ale docelowo konieczne będzie przeniesienie oferty na inne, centralnie zlokalizowane lotnisko w Polsce. ROZWÓJ SIATKI POŁĄCZEŃ I HUB

CENTRALNY PORT KOMUNIKACYJNY POWINIEN BYĆ NAJNOWOCZEŚNIEJSZYM LOTNISKIEM W EUROPIE (1/2) OPTYMALNA JEST LOKALIZACJA OK. 35-40 KM NA POŁUDNIOWY ZACHÓD OD WARSZAWY Czas dojazdu do/z centrum Warszawy nie powinien przekraczać 20-25 min (pociągiem) i 30-35 min (samochodem) Objęcie bezpośrednim oddziaływaniem Łodzi (obszar metropolitalny ok. 1,1 mln mieszkańców). Zbliżenie do innych ośrodków miejskich, m.in: Radom (ok. 230 tys.), Piotrków Trybunalski (ok. 80 tys.), Tomaszów Mazowiecki Bliskość głównych centrów logistycznych, w tym stacji końcowej pociągu Czengdu-Łódź Lokalizacja „otwarta” na połączenia ze Śląskiem i Wielkopolską MOŻLIWOŚĆ NIEOGRANICZONEJ MODUŁOWEJ ROZBUDOWY OD 40-50 MLN PASAŻERÓW DO 100MLN+ Początkowa przepustowość na poziomie min. 40 mln PAX (przy uwzględnieniu falowego charakteru ruchu) 2 równoległe drogi startowe z możliwością budowy kolejnych 2 Brak ograniczeń środowiskowych i/lub przestrzennych do dalszego modułowego rozwoju Możliwość całodobowego wykonywania operacji Zabezpieczenie ok. 2,500-3,000 ha powierzchni, w tym na dodatkowe elementy: baza techniczna, baza hotelowa, terminal cargo, parkingi długoterminowe. baza paliwowa, własna oczyszczalnia

CENTRALNY PORT KOMUNIKACYJNY POWINIEN BYĆ NAJNOWOCZEŚNIEJSZYM LOTNISKIEM W EUROPIE (2/2) 1 CENTRALNY PORT KOMUNIKACYJNY POWINIEN BYĆ SPÓJNYM ELEMENTEM SIECI TRANSPORTOWEJ KRAJU Znaczące poszerzenie obszaru oddziaływania / zasilania portu w zakresie ruchu pasażerskiego i cargo. Intermodalność jako: Bliskość głównych krajowych szlaków transportowych – zarówno na osi północ-południe jak i wschód-zachód Równie łatwa dostępność z różnych kierunków (stron świata); „Przelotowa” stacja kolejowa, będąca postojem dla dalekobieżnych pociągów dużej prędkości Preferowana bliskości do punktu przecięcia linii kolejowej E65 (CMK) oraz planowanej tzw. linii dużych prędkości „Y” Port powinien być łatwo osiągalny z głównych szlaków drogowych: trasy europejskiej E75 oraz trasy E30. CPK ARCHITEKTURA I DESIGN INSPIROWANY NAJLEPSZYMI ROZWIĄZANIAMI Z NOWOCZESNYCH LOTNISK AZJI Minimalizacja odległości pomiędzy poszczególnymi gate’ami Szeroka oferta handlowa zarówno w strefie land i air-side Usługi dodatkowe dla poprawy travel experience: kino, bary, hotele, basen, siłownia, SPA, etc Atrakcyjne turystycznie obiekty rekreacyjne w bezpośrednich okolicach lotniska, np. parki rozrywki, pola golfowe, tor wyścigowy, etc.

DZIĘKUJEMY