SPOTKANIE INFORMACYJNE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
15 grudnia 2015 r..  Programowanie perspektywy finansowej Umowa Partnerstwa  Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Advertisements

1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
SPECYFIKA I CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Sześciolatek idzie do szkoły
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
konkursu nr RPSL IZ /17 w ramach RPO WSL
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Najczęstsze błędy we wnioskach o dofinansowanie
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Kryteria wyboru Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej w ramach 14 Osi RPO WL 2014 – 2020 – Pomoc Techniczna Aneta Pieczykolan Dyrektor Departamentu.
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zmiany w Załączniku 3 b - Kryteria wyboru projektów dla poszczególnych osi priorytetowych, działań/ poddziałań – dla EFS   w związku z nowelizacją Ustawy.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 3 sierpnia 2017 r.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Poprawa efektywności kształcenia ogólnego w ramach RPO WSL
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zmiany w zakresie procedury
AGH: Sprawy pracownicze
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Kryteria wyboru projektu zintegrowanego
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Poprawa efektywności kształcenia ogólnego w ramach RPO WSL
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

SPOTKANIE INFORMACYJNE Oś Priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego Działanie 11.2 Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy - kształcenie zawodowe uczniów Katowice 10.05.2018 r.

Skrzynki podawczej ePUAP, dostępnej pod adresem: www.epuap.gov.pl; Podstawowe informacje Nabór wniosków o dofinansowanie realizacji projektów przeprowadza Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w terminie do dnia 12.06.2018 r. (do godz. 12:00:00) Wniosek aplikacyjny należy wypełnić w Lokalnym Systemie Informatycznym, dostępnym pod adresem lsi.slaskie.pl oraz przesłać w formie elektronicznej (w formacie .pdf) z wykorzystaniem platform elektronicznych: Platformy e-Usług Publicznych SEKAP, dostępnej pod adresem: www.sekap.pl, lub Skrzynki podawczej ePUAP, dostępnej pod adresem: www.epuap.gov.pl; O dofinansowanie mogą występować wszystkie podmioty, które spełniają kryteria określone w regulaminie konkursu, z wyłączeniem: osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych); podmiotów, o których mowa w art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. 2017 r. poz. 2077); podmiotów, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. 2012 r. poz. 769); podmiotów, o których mowa w art. 9 ust 1 pkt 2a ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (tekst jednolity: Dz.U. 2016 r. poz. 1541).

Poziom dofinansowania wynosi 95 % Poziom wkładu własnego 5 % Kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów Konkurs nr RPSL.11.02.03-IZ.01-24-249/18 - konkurs Całkowita kwota dofinasowania: 15 834 600,00 PLN Kwota dofinansowania UE: 14 167 800,00 PLN Poziom dofinansowania wynosi 95 % Poziom wkładu własnego 5 % W ramach powyższej kwoty IOK zabezpiecza 5% wartości alokacji na procedurę odwoławczą Minimalna wartość projektu to 100 000,00 PLN Maksymalna wartość projektu: do wysokości wartości dofinansowania przewidzianego w konkursie

Kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie pozostałych naborów Konkurs RPSL.11.02.01-IZ.01-24-248/18 - ZIT Całkowita kwota dofinasowania = 13 418 156,20 Konkurs RPSL.11.02.02-IZ.01-24-247/18 – RIT Zachodni Całkowita kwota dofinansowania = 1 319 531,64

Uczniowie szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe Grupa docelowa Uczniowie szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe Młodociani pracownicy Szkoły ponadgimnazjalne i placówki prowadzące kształcenie zawodowe Szkoły specjalne przysposabiające do pracy Nauczyciele zawodu i pracownicy pedagogiczni szkół ponadgimnazjalnych i placówek prowadzących kształcenie zawodowe, instruktorzy praktycznej nauki zawodu Pracodawcy/Przedsiębiorcy/Rzemieślnicy oraz ich zrzeszenia i stowarzyszenia Uczniowie ze specjalnymi potrzebami Doradcy zawodowi i brokerzy edukacyjni Rodzice i opiekunowie prawni dzieci w wieku szkolnym Jednostki samorządu terytorialnego oraz inne organy prowadzące szkoły zawodowe Partnerzy społeczno – gospodarczy

Grupa docelowa UWAGA! Szkoły policealne nie stanowią grupy docelowej w ramach Działania 11.2 Wsparcie uczniów i nauczycieli szkół policealnych możliwe jest w ramach Działania 11.3

Branżowa szkoła I i II stopnia 1 września 2017 r. dotychczasowa zasadnicza szkoła zawodowa, stała się branżową szkołą I stopnia Pierwsi absolwenci ukończą branżową szkołę I stopnia w 2020 roku, w związku z tym planuje się utworzenie branżowej szkoły II stopnia od 1 września 2020 r. oraz przeprowadzenie pierwszej rekrutacji kandydatów na rok szkolny 2020/2021

Typy projektów możliwych do realizacji w ramach konkursu 1. Poprawa jakości edukacji w szkołach i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe we współpracy z otoczeniem, w szczególności z pracodawcami, poprzez: doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli zawodu i instruktorów praktycznej nauki zawodu; podnoszenie umiejętności oraz uzyskiwanie kwalifikacji zawodowych przez uczniów i wzmacnianie ich zdolności do zatrudnienia; rozwój współpracy szkół lub placówek prowadzących kształcenie zawodowe z ich otoczeniem społeczno-gospodarczym; rozwój doradztwa edukacyjno-zawodowego. 2. Realizacja działań w zakresie stworzenia w szkole i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe warunków kształcenia zawodu, odzwierciedlających naturalne warunki pracy.

Wszystkie formy wsparcia planowane przez Wnioskodawcę powinny wynikać Szczegółowe informacje dotyczące konkursu Wszystkie formy wsparcia planowane przez Wnioskodawcę powinny wynikać z indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół lub placówek prowadzących kształcenie zawodowe albo osób obejmowanych wsparciem. Wnioski z diagnozy powinny stanowić element wniosku o dofinansowanie projektu.

TYP 1 PROJEKTU - Poprawa jakości edukacji w szkołach i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe we współpracy z otoczeniem, w szczególności z pracodawcami Wsparcie dla uczniów praktyki zawodowe u pracodawców lub przedsiębiorców dla uczniów zasadniczych szkół zawodowych, staże zawodowe obejmujące realizację kształcenia zawodowego praktycznego we współpracy z pracodawcami lub przedsiębiorcami lub wykraczające poza zakres kształcenia zawodowego praktycznego, wdrożenie nowych, innowacyjnych form kształcenia zawodowego, dodatkowe zajęcia specjalistyczne realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno-gospodarczego szkół/placówek prowadzących kształcenie zawodowe, umożliwiające uczniom uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy i umiejętności oraz kwalifikacji zawodowych, kursy przygotowawcze na studia we współpracy ze szkołami wyższymi, kursy i szkolenia przygotowujące do kwalifikacyjnych egzaminów czeladniczych i mistrzowskich,

TYP 1 PROJEKTU - Poprawa jakości edukacji w szkołach i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe we współpracy z otoczeniem, w szczególności z pracodawcami Wsparcie dla uczniów zajęcia prowadzone w szkole wyższej, w tym w zajęcia laboratoryjne, koła lub obozy naukowe, wsparcie uczniów w zakresie zdobywania dodatkowych uprawnień zwiększających ich szanse na rynku pracy, doradztwo edukacyjno-zawodowe, wykorzystanie rezultatów projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych zrealizowanych w latach 2007-2013 w ramach PO KL, przygotowanie zawodowe uczniów szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe w charakterze młodocianego pracownika organizowane u pracodawców, obejmujące naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy.

TYP 1 PROJEKTU - Poprawa jakości edukacji w szkołach i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe we współpracy z otoczeniem, w szczególności z pracodawcami Obowiązkowy element każdego projektu stanowi realizacja wysokiej jakości praktyk i/lub staży zawodowych dla uczniów u pracodawców.

staże i praktyki dla uczniów Okres realizacji stażu lub praktyki – minimum 150 godzin, ale nie więcej niż 970 godzin w odniesieniu do udziału jednego ucznia; Na czas trwania praktyki lub stażu zawierana jest pisemna umowa pomiędzy stronami zaangażowanymi w realizację praktyki lub stażu; Umowa powinna zawierać co najmniej: liczbę godzin stażu lub praktyki, okres realizacji, miejsce odbywania praktyki lub stażu, wynagrodzenie praktykanta lub stażysty oraz zobowiązanie do wyznaczenia opiekuna praktykanta lub stażysty po stronie podmiotu przyjmującego na praktykę lub staż; Praktyka lub staż realizowane są na podstawie programu opracowanego przez nauczyciela lub dyrektora szkoły lub placówki systemu oświaty we współpracy z podmiotem przyjmującym na praktykę lub staż;

staże i praktyki dla uczniów Opiekun praktykanta lub stażysty: wyznaczany jest na etapie przygotowania do realizacji programu praktyki lub stażu, po stronie podmiotu przyjmującego na praktykę lub staż, przydzielany każdemu praktykantowi lub stażyście, Na jednego opiekuna może przypadać jednocześnie nie więcej niż 6 praktykantów lub stażystów

staże i praktyki dla uczniów Co można sfinansować? Stypendium stażowe praktykanta lub stażysty (w kwocie nieprzekraczającej 1600 zł ) Wynagrodzenie opiekuna praktykanta lub stażysty; Koszty związane z odbywaniem praktyki lub stażu, takie jak np.: koszty dojazdu, odzieży roboczej, koszty eksploatacji materiałów i narzędzi, szkolenia BHP, itp. – w wysokości maksymalnie 5 000,00 zł na 1 osobę odbywającą staż lub praktykę.

w szczególności z pracodawcami TYP 1 PROJEKTU - Poprawa jakości edukacji w szkołach i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe we współpracy z otoczeniem, w szczególności z pracodawcami Wsparcie dla nauczycieli zawodu i instruktorów praktycznej nauki zawodu kursy kwalifikacyjne lub szkolenia doskonalące w zakresie tematyki związanej z nauczanym zawodem, praktyki lub staże w instytucjach z otoczenia społeczno-gospodarczego szkół/placówek prowadzących kształcenie zawodowe, w tym przede wszystkim w przedsiębiorstwach, studia podyplomowe przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotów zawodowych albo obejmujące zakresem tematykę związaną z nauczanym zawodem, realizacja programów wspomagania, budowanie lub moderowanie sieci współpracy i samokształcenia programy walidacji i certyfikacji wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędne w pracy dydaktycznej, ze szczególnym uwzględnieniem nadawania uprawnień egzaminatora w zawodzie instruktorom praktycznej nauki zawodu, wykorzystanie narzędzi, metod lub form pracy wypracowanych w ramach projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych, zrealizowanych w latach 2007-2013 w ramach POKL.

TYP 1 PROJEKTU - Poprawa jakości edukacji w szkołach i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe we współpracy z otoczeniem, w szczególności z pracodawcami Wsparcie na rzecz rozwoju współpracy szkół lub placówek prowadzących kształcenie zawodowe z ich otoczeniem społeczno-gospodarczym włączenie pracodawców lub przedsiębiorców w system egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie, udział pracodawców/przedsiębiorców w egzaminach potwierdzających kwalifikacje w zawodach w charakterze egzaminatorów; tworzenie klas patronackich w szkołach; współpraca w dostosowywaniu oferty edukacyjnej w szkołach do potrzeb regionalnego i lokalnego rynku pracy; opracowanie lub modyfikacja programów nauczania; wykorzystanie rezultatów projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych zrealizowanych w latach 2007-2013 w ramach PO KL; współpraca szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe z uczelniami wyższymi; organizacja praktyk i staży zawodowych.

TYP 2 PROJEKTU – Realizacja działań w zakresie stworzenia w szkołach i placówkach systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe warunków kształcenia zawodu, odzwierciedlających naturalne warunki pracy Wsparcie obejmujące wyposażenie pracowni lub warsztatów szkolnych Wyposażenie pracowni lub warsztatów szkolnych - na podstawie indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół/placówek prowadzących kształcenie zawodowe Szczegółowy katalog wyposażenia pracowni lub warsztatów szkolnych dla 190 zawodów opracowany przez MEN, dostępny na stronie www.koweziu.edu.pl Zakupione w ramach projektu wyposażenie powinno być zgodne z ww. katalogiem Możliwy jest zakup wyposażenia pracowni lub warsztatów szkolnych o parametrach wyższych, niż opisane w katalogu celem realizacji programu nauczania i osiągnięcia rezultatów projektu; W przypadku, gdy zawód nie został ujęty w katalogu, zakup wyposażenia pracowni dokonywany jest zgodnie z podstawą programową dla danego zawodu; Możliwość sfinansowania kosztów związanych z dostosowaniem lub adaptacją pomieszczeń na potrzeby pracowni lub warsztatów szkolnych.

Wsparcie w postaci wyposażenia pracowni lub warsztatów szkolnych Ważne informacje dla Projektodawców Wsparcie w postaci wyposażenia pracowni lub warsztatów szkolnych (typ projektu nr 2) musi być realizowane łącznie z typem projektu nr 1

Wskaźniki pomiaru stopnia osiągnięcia założeń konkursu Wskaźniki obligatoryjne dla wszystkich Projektodawców bez względu na formę wsparcia: Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach i praktykach u pracodawcy Wskaźniki obligatoryjne dla wszystkich Projektodawców z uwzględnieniem charakteru grupy docelowej i formy wsparcia: Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego wykorzystujących doposażenie zakupione dzięki EFS Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego doposażonych w programie w sprzęt i materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji kształcenia zawodowego Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu objętych wsparciem w programie Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu

Kryteria wyboru projektów – kryteria dostępu 0/1 Czy maksymalny okres realizacji projektu wynosi 24 miesiące? Czy organ prowadzący szkołę lub placówkę kształcenia zawodowego jest Wnioskodawcą lub Partnerem w projekcie? Czy realizacja wsparcia jest dokonywana wyłącznie na podstawie indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół lub placówek systemu oświaty? Czy wnioskodawca zakłada udział w stażach i/ lub praktykach zawodowych co najmniej 50% uczniów w ramach jednego projektu? Czy w projekcie realizowana jest współpraca szkół lub placówek kształcenia zawodowego z ich otoczeniem społeczno- gospodarczym?

Kryteria wyboru projektów – ogólne 0/1 horyzontalne horyzontalne merytoryczne merytoryczne Czy zapisy wniosku są zgodne z regulaminem konkursu/naboru? Czy zapisy wniosku są zgodne z regulaminem konkursu/naboru? Zgodność z prawodawstwem unijnym oraz właściwymi zasadami unijnymi Zgodność z prawodawstwem unijnym oraz właściwymi zasadami unijnymi Czy projekt wpisuje się we właściwe działanie/poddziałanie/ typ projektu RPO WSL 2014-2020 – zgodnie ze Szczegółowym opisem osi priorytetowych i regulaminem konkursu/ wezwaniem do złożenia wniosku o dofinansowania projektu pozakonkursowego? Czy projekt jest zgodny z RPO WSL 2014-2020, SZOOP RPO WSL 2014-2020 i wytycznymi ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego? Zgodność projektu z prawodawstwem krajowym Zgodność projektu z prawodawstwem krajowym Czy partnerstwo zostało zawarte zgodnie z przepisami art.33 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020? Czy partnerstwo zostało zawarte zgodnie z przepisami art.33 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020? Czy projekt jest skierowany do grupy docelowej z terenu województwa śląskiego? Czy projekt jest skierowany do grupy docelowej z terenu województwa śląskiego? Czy biuro projektu jest zlokalizowane na terenie województwa śląskiego? Czy biuro projektu jest zlokalizowane na terenie województwa śląskiego? Czy projekt realizuje wskaźniki określone w regulaminie konkursu/naboru jako obowiązkowe dla danego typu projektu? Czy projekt realizuje wskaźniki określone w regulaminie konkursu/naboru jako obowiązkowe dla danego typu projektu? Czy wskaźniki zostały prawidłowo przyporządkowane do kwot ryczałtowych?

Merytoryczne punktowe – max 50 pkt Kryteria wyboru projektów – punktowe Merytoryczne punktowe – max 50 pkt Czy cel projektu jest adekwatny do zdiagnozowanych problemów? (skala punktowa 0-3) Czy wskaźniki zostały założone na odpowiednim poziomie, a ich sposób monitorowania został odpowiednio opisany? (skala punktowa 0-10) Czy w sposób prawidłowy opisano grupę docelową? (skala punktowa 0-5) Czy zadania w projekcie zaplanowano i opisano w sposób poprawny? (skala punktowa 0-8) Czy projektodawca posiada doświadczenie i potencjał pozwalające na efektywną realizację projektu? (skala punktowa 0-14) Czy budżet projektu został sporządzony w sposób prawidłowy i zgodny z zasadami kwalifikowalności wydatków? (skala punktowa 0-10)

Kryteria wyboru projektów – szczegółowe kryteria dodatkowe (20 pkt) Czy projekt zakłada realizację doradztwa edukacyjno – zawodowego dla uczniów? (2 pkt) Czy studia podyplomowe/kursy kwalifikacyjne dla nauczycieli przygotowują do wykonywania zawodu nauczyciela kształcenia zawodowego w ramach zawodów nowo wprowadzonych do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, zawodów wprowadzonych w efekcie modernizacji oferty kształcenia zawodowego albo tworzenia nowych kierunków nauczania wynikających z zapotrzebowania regionalnego/ lokalnego rynku pracy? (5 pkt) Czy udział finansowy pracodawców w organizacji staży i/lub praktyk zawodowych wynosi co najmniej 5%? (2 pkt) Czy projekt zakłada objęcie wsparciem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? (3 pkt) Czy minimum 50% uczniów szkół/placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem w projekcie uzyskuje tytuł czeladnika? (3 pkt) Czy projekt realizowany jest na obszarze miast średnich tracących funkcje społeczno- gospodarcze? (5 pkt) Nie dotyczy projektów składanych w ramach Poddziałania 11.2.1 oraz 11.2.2

Kryterium negocjacyjne ogólne Kryteria wyboru projektów Kryterium negocjacyjne ogólne W przypadku skierowania wniosku do negocjacji oceniane jest kryterium negocjacyjne ogólne: Czy projekt spełnia warunki postawione przez oceniających lub przewodniczącego KOP?

Omówienie wybranych części wniosku o dofinansowanie z wyszczególnienie najczęściej pojawiających się błędów

CZĘŚĆ A. PODMIOTY ZAANGAŻOWANE W REALIZACJĘ PROJEKTU Lider/partner wiodący- pole A.1 Partnerzy- pole A.3 Realizator- pole A.4 Wnioskodawca/Partner – jednostka posiadająca osobowość prawną. W przypadku, gdy partnerem jest JST musi to być gmina, powiat bądź województwo, a nie urząd, szkoła bądź starostwo. Realizator - jednostka organizacyjna Beneficjenta realizująca projekt w imieniu i na rzecz Beneficjenta. Realizatorem może być również jednostka posiadająca osobowość prawną. W sytuacji kiedy projekt realizowany jest przez wiele jednostek, do umowy o dofinansowanie należy wpisać wszystkie jednostki realizujące dany projekt. Realizator nie jest stroną umowy o dofinansowanie projektu. Nie wskazujemy jednostki organizacyjnej Partnera.

przeprowadzony jego wybór. A. Podmioty zaangażowane w realizację projektu A.2 – A3 Partnerstwo w ramach projektu Jeżeli projekt jest realizowany w partnerstwie należy zaznaczyć opcję Tak A.3.3. Uzasadnienie i sposób wyboru partnera oraz jego rola w projekcie Partnerstwo oznacza wspólną realizację projektu przez beneficjenta i podmioty wnoszące do projektu zasoby ludzkie, organizacyjne, techniczne lub finansowe, na warunkach określonych w porozumieniu albo umowie partnerskiej. Niezależnie od sposobu wyboru partnera należy we wniosku wskazać jak został przeprowadzony jego wybór. Ponadto Wnioskodawca powinien opisać rolę partnera w projekcie, tj. za jakie zadania będzie odpowiadał.

A. Podmioty zaangażowane w realizację projektu A.3.4. Potencjał i doświadczenie partnera Dane weryfikowane są: w obszarze, w którym udzielane będzie wsparcie przewidziane w ramach projektu; na rzecz grupy docelowej, do której kierowane będzie wsparcie przewidziane w ramach projektu; na określonym terytorium, którego dotyczyć będzie realizacja projektu. Zaplecze techniczne i potencjał kadrowy partnera: w polu należy opisać posiadane zaplecze, pomieszczenia, sprzęt, który może zostać wykorzystany w projekcie oraz potencjał kadrowy/merytoryczny partnera tj. doświadczenie i kompetencje osób, które będą zaangażowane w realizację projektu. Jeżeli przewiduje się zakup sprzętu należy wskazać braki i zapotrzebowanie. Nie należy opisywać całego sprzętu jaki posiada partner, tylko ten, który będzie wykorzystany w realizacji projektu.

B. Szczegółowy opis projektu B.4 Klasyfikacja projektu i zakres interwencji PKD projektu - P.85 Edukacja B.10 Uzasadnienie spełnienia kryteriów dostępu, horyzontalnych i dodatkowych Realizacja zasad horyzontalnych Zasada partnerstwa? wpływ neutralny Promowanie równości szans kobiet i mężczyzn? wpływ pozytywny Zrównoważony rozwój? lub Zapobieganie dyskryminacji?

B. Szczegółowy opis projektu B.11.1 Osoby i lub podmioty/instytucje, które zostaną objęte wsparciem: Osoby objęte wsparciem w ramach projektu K M O 55 100 155 Instytucje objęte wsparciem 2 Liczba szkół objętych wsparciem Liczba osób objętych wsparciem w podziale na płeć

B. Szczegółowy opis projektu B.11 Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu w odniesieniu do grupy docelowej: Niewystarczający, niepełny opis grupy docelowej (szkoły, uczniów, kierunków kształcenia oraz nauczycieli): niepełny opis lub brak opisu sytuacji problemowej (potrzeb, deficytów itp.), brak danych liczbowych odnoszących się do uczniów/placówki, nieuwzględnienie w charakterystyce grupy docelowej nauczycieli, będących odbiorcami wsparcia (w przypadku, gdy przewidziano dla nich wsparcie), brak opisu przebiegu rekrutacji uczniów i nauczycieli do projektu, brak informacji o wnioskach z wymaganej diagnozy potwierdzonej przez organ prowadzący.

C.2 ZAKRES FINANSOWY (BUDŻET PROJEKTU) Brak szczegółowej kalkulacji kosztów uniemożliwiających ocenę racjonalności i efektywności wydatku (np. wydatki związane z zakupem materiałów dydaktycznych), Brak spójności pomiędzy budżetem a zaplanowanymi zadaniami (np. różna liczbą uczniów korzystających z zajęć, różna liczba godzin zajęć), Brak opisu, uzasadnienia i specyfikacji kosztów (szczególnie przy wydatkach odnoszących się do wyposażenia placówki), Stosowanie nazw własnych, Nieprawidłowe oznaczenie kosztów należących do kategorii środków trwałych/cross financingu, Do każdej kwoty ryczałtowej (w przypadku uproszczonych metod rozliczania wydatków) należy przypisać odpowiednie wskaźniki z części E wniosku. Środki trwałe oraz wydatki w ramach cross-financingu nie mogą przekroczyć 35% finansowania unijnego w projekcie. Wydatki objęte cross-financingiem nie mogą przekroczyć 10% finansowania unijnego w projekcie.

E. MIERZALNE WSKAŹNIKI Brak wskaźników horyzontalnych, Niewłaściwe przyporządkowanie wskaźników do zadań w przypadku projektów ryczałtowych, Uchybienia w opisie sposobu pomiaru i monitorowania wskaźników: Nie wskazano bądź błędnie wskazano czas pomiaru wskaźników produktu, jak i rezultatu (pomiar wskaźnika rezultatu powinien nastąpić do 4 tygodni od zakończenia udziału uczestnika w projekcie, natomiast wskaźnika produktu dot. uczestników - w dniu odbycia pierwszej formy wsparcia, dostarczenia sprzętu do placówki), Nie wskazano, bądź błędnie wskazano na podstawie jakich narzędzi i dokumentów wnioskodawca będzie monitorował wskaźniki np. listy uczestników, dokumenty potwierdzające uzyskanie kwalifikacji lub nabycie kompetencji, oświadczenia, protokoły itp. Wnioskodawcy są zobligowani wykazywać we wniosku wszystkie wskaźniki dotyczące liczby osób (w tym wskaźnik horyzontalny) w podziale na płeć.

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego