Szkoła Podstawowa nr 16 w Toruniu uczestniczyła w projekcie Fundacji PGNiG ,,Rodzice i dzieci, Powietrze bez śmieci”. Uczniowie klasy 2a podjęli wyzwanie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
Advertisements

W tym etapie gry, byliśmy w Muzeum W Gliwicach na Oddziale Odlewnictwa Artystycznego.
Tłusty Czwartek Tego dnia jak tradycja każe wybraliśmy się do piekarni po słodkie pączki z nadzieniem owocowym. Każdy z nas wrócił do przedszkola z paczkiem,
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
Ul. Lermontowa Łódź
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
„SKRZATY” Chcesz wiedzieć, czym „Skrzaty” zajmowały się w STYCZNIU? Sam zobacz, jak u nas wesoło… Prezentacja została stworzona dla dzieci i rodziców z.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Bal klasowy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Projekt „Lekki tornister”
Co to jest spacer edukacyjny?
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Pociąg do sukcesu?. DZIAŁANIA DYREKTORA I NAUCZYCIELI ZSP W SUCHANIU, KTÓRE MIAŁY WPŁYW NA WZROST WYNIKÓW KSZTAŁCENIA.
JUSTYNA ŚLIWIŃSKA-SROKA
Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
Informacja o maturze w 2018 roku
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
„Nasza szkoła dzisiaj”
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Turku
Bezpieczni na drodze.
UROCZYSTOŚĆ ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO 2015/2016
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
NASZA PRZYGODA Z PROJEKTEM UNIJNYM
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Taniec drogą do spełnienia marzeń”
VI LO w ZSO im AK w Bielsku-Białej
Dzień kropki W grupie Słoneczek.
Projekt nr Europejski Rok Dziedzictwa Kulturowego VIII edycja
Szkoła Promująca Zdrowie
TRZECIE spotkanie Zespołu
Zespół Szkół im. Elizy Orzeszkowej
Dzień Kredki w grupie 0c.
OSOBOWOŚĆ W PORTRECIE FOTOGRAFICZNYM
Przedszkole Promujące Zdrowie
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
„RAZEM RATUJEMY KONIE- IV EDYCJA”
Spis treści: Slajdy 3-14 przedstawiają działania dzieci
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Szkoła Podstawowa nr 16 w Toruniu przystąpiła do udziału w projekcie Fundacja PGNiG ,,Rodzice i dzieci, Powietrze bez śmieci”. Uczniowie klasy 2a podjęli.
Szkoła Podstawowa nr 16 w Toruniu przystąpiła do udziału w projekcie Fundacja PGNiG ,,Rodzice i dzieci, Powietrze bez śmieci”. Uczniowie klasy 2a podjęli.
Staże europejskie drogą do sukcesu
HODOWLA FASOLI CEL DOŚWIADCZENIA:
Stulecie Niepodległości w Barwach Biało - Czerwonych
Nowy rok szkolny rozpoczął się wyjątkowo ciekawie
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
Praktyki zawodowe - Niemcy
Projekt pod tytułem: ,,Stop Smog”
Przez półtora roku, bo tyle to było czasu, realizowaliśmy projekt MAGIC ENGLISH z całą naszą klasą.
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
DBI 2019 – Jak minął ten dzień?
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Zawsze słyszymy o „zasadach” ze strony kobiet
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 16 w Toruniu uczestniczyła w projekcie Fundacji PGNiG ,,Rodzice i dzieci, Powietrze bez śmieci”. Uczniowie klasy 2a podjęli wyzwanie i z zapałem przystąpili do realizacji projektu, którego celem jest edukacja lokalnych społeczności oraz najmłodszych uczniów. Projekt wprowadził nas uczniów „16” w tematykę powietrza, jego zanieczyszczeń i sposobów, w jaki można im zapobiegać. Realizacja projektu zapewniła nam niespodzianki, sukcesy, wpadki, ale przede wszystkim był to wyjątkowo ciekawy czas, którego na pewno nie zapomnimy.

Cześć!

A zaczęło się od wielkiego pustego kartonu, który przyniosła do klasy nasza pani i powiedziała: „Mam coś dla was”. Byliśmy gotowi na wszystko, tylko nie na powietrze. Gdy poznaliśmy cel projektu i jak będzie wyglądał uznaliśmy, że „wchodzimy w to”- nie do końca wiedząc w co. Każdy kolejny dzień z projektem pozwalał nam rozwinąć skrzydła i „zarażać innych” tematyką powietrza. Zrealizowaliśmy 5 wyjątkowo ciekawych i angażujących nas zajęć, dorzuciliśmy trochę od siebie, tacy już jesteśmy i tak dotarliśmy do mety. Jedno jest pewne: jesteśmy ambasadorami powietrza!

A działo się tak…

Zajęcia nr 1 Wszystkie zajęcia w naszej klasie otwierał Radek Brzózka, znany popularyzator nauki, ambasador programu. A zaraz po filmie to my zabieraliśmy się do działania. Była to przede wszystkim świetna zabawa, ciekawe eksperymenty oraz nowe wiadomości na temat powietrza. Mieliśmy okazję skonfrontować je z tymi, które już znaliśmy oraz jak się okazało część z nich musieliśmy zweryfikować.

Nasza koleżanka Zośka w swoim i naszym imieniu zaapelowała do mieszkańców Torunia. Swoje przemyślenia przedstawiła na filmie, do którego obejrzenia serdecznie zapraszamy! Niestety z powodu dużego rozmiaru filmu, nasza starsza koleżanka Sandra pomogła nam z umieszczeniem go na YouTubie i widnieje pod poniższym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=92NvnLMUsNs&feature=youtu.be Ze wszystkim, co powiedziała w 100% się zgadzamy.

Naszą przygodę rozpoczęliśmy dyskusją, aby dowiedzieć się co dotychczas wiedzieliśmy o powietrzu. Karteczki „sklerotki” przykleiliśmy na tablicy, dzięki czemu łatwo było nam podsumować naszą dotychczasową wiedzę.

Ale przejdźmy już do konkretów Ale przejdźmy już do konkretów! Zgodnie z planem wykonywaliśmy wszystkie doświadczenia, wnioski sprawdźcie sami!

wniosek: powietrze ulega ociepleniu!

wniosek: powietrze jest suche lub wilgotne

wniosek: powietrze jest potrzebne do oddychania!

wniosek: powietrze jest sprężyste (dopasowuje się do kształtu balonu)

wniosek: powietrze ulega oziębieniu

wniosek: powietrze jest bezbarwne, bez koloru!

wniosek: powietrze jest bez smaku

wniosek: powietrze jest bez zapachu

To już wiemy o powietrzu! 

Gdy nadszedł czas na podsumowanie przeprowadzonych eksperymentów dowiedzieliśmy się: co to jest smog. Postanowiliśmy, że zakładamy w klasie ścianę wiedzy o powietrzu i smogu. Klasowy segment na długi czas zmienił swoje przeznaczenie.

Już wiemy co to jest SMOG!

Zabawy z wiatraczkiem czystego powietrza 

No i jak to w szkole bywa zadanie domowe musi być, ale tym razem było fajnie, ponieważ rodzice razem z nami układali z rozsypanek słownych wyrazy, które są nazwami zanieczyszczeń. Jak się okazało następnego dnia trochę z tym zadaniem kłopotów mieliśmy. Niektórzy rodzice po raz pierwszy usłyszeli nazwy zanieczyszczeń i dowiedzieli się o substancjach, które zagrażają ich i naszemu zdrowiu, a nawet życiu. Trzeba przyznać, byli zdziwieni i pełni podziwu dla nas, że się tego uczymy.

Nasza Pani lubi nas zaskakiwać Nasza Pani lubi nas zaskakiwać. Tym razem na koniec zajęć zaproponowała nam wraz z rodzicami zabawy z powietrzem. Niby nic nowego, ale totalnie nas zaskoczyła. W sali zobaczyliśmy wielką folię, z której po 30 minutach powstał gigantyczny balon, na którym sprawdzaliśmy poznane właściwości powietrza… Było super! Polecamy!

Jako, że z natury jesteśmy bardzo dociekliwi, chcieliśmy sprawdzić co wiedzą o powietrzu i jego zanieczyszczeniach mieszkańcy Torunia. Poprosiliśmy o pomoc przy tworzeniu ankiety naszą starszą koleżankę Sandrę. Oto jej wyniki:

Tego samego dnia, kiedy rozpoczęliśmy przygodę z programem, w naszej szkole odbywały się zebrania z rodzicami. Przygotowaliśmy dla nich pytania, które nasza Pani powiesiła na tablicy przed ich przybyciem. W naszym imieniu Pani poprosiła o udzielenie odpowiedzi na kolorowych sklerotkach.

Ewaluacja na kole: Dzieci stawiały kropki, kółeczka tym bliżej środka koła im bardziej dany element spełnił ich oczekiwania.

A nauczyciel na to: Na zajęciach dzieci były zaangażowanie i zaciekawione. Wypowiedzi ustne i pisemne, a także działania zespołowe były na wysokim poziomie. Podczas ewaluacji uczniowie wyrażali bardzo pozytywne opinie na temat zajęć, pełne aprobaty i gotowości do podejmowania kolejnych zadań. Mówiły, że zajęcia były wesołe, pozwalały zrealizować wiele ciekawych pomysłów i zabaw. Pytały, kiedy następne? Koordynator projektu: Alicja Nehring, nauczyciel klasy 2a.