OBECNY STAN PRAWNY Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 sierpnia 2004 r. w sprawie wykazu stanowisk bezpośrednio związanych z prowadzeniem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Advertisements

Biuro Ochrony Rządu. Spis treści  Struktura i działanie  Formy działania i zakres uprawnień  Możliwości zatrudnienia  Informacje ogólne  Zarobki.
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Poznań, dnia 17 maja 2007r. KOORDYNACJA AUDYTÓW ZEWNĘTRZNYCH i MONITOROWANIE PROJEKTÓW UNIJNYCH Agnieszka Purgat Daniel Majewski Dominika Piechocka Biuro.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Przepisy dotyczące rowerzystów Agata Lewandowska.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu DrogowegoANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA ZA ROK 2005r. NA TERENIE MIASTA I POWIATU ŁOMŻYŃSKIEGO Łomża, 23 styczeń.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
CZYNNOŚCI KONTROLNO OBSŁUGOWE ORAZ PRZYGOTOWANIE MOTOCYKLA DO JAZDY.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
„Inicjatywa JEREMIE – pozadotacyjna forma wsparcia wielkopolskich firm” Tadeusz Wojtaszak Kierownik Działu Sprzedaży Poznań, r.
Ogólne zasady ruchu drogowego – ruch pojazdów na autostradzie i drodze ekspresowej, strefie zamieszkania oraz na drogach wewnętrznych.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Projektowanie prezentacji multimedialnych Piotr Rakowski Gliwice 2006.
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
Zespół telematyczny ERA Warszawa, r.
Regionalne warsztaty TAF TSI
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Sześciolatek idzie do szkoły
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
Przyroda.
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
regulacje NATO i Unii Europejskiej
w Polsce Dr inż. Andrzej Massel Instytut Kolejnictwa
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 2: Kierowanie działaniami gaśniczymi
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Udostępnianie pojazdów wojskowych
Prezentacja uczniów klasy III KAE kształcących się w zawodach
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
(Cyber) Bezpieczeństwo ruchu kolejowego
Rzecznik Praw Dziecka.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu Drogowego
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie do konkursu
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
CZYNNIK LUDZKI JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ W SYSTEMIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH OPRACOWAŁ: ppłk mgr inż. Janusz PARCZEWSKI, tel
EKSPLOATACJA NIERUCHOMOŚCI - definicje
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Dostępność maszynistów Szanse i zagrożenia
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
KRYTERIA WYBORU OPERACJI w ramach konkursu nr 3/2019 dla Partnerów Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Możliwości rozwojowe dla Małopolan
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

OBECNY STAN PRAWNY Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 sierpnia 2004 r. w sprawie wykazu stanowisk bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego i warunków, jakie powinny spełniać osoby zatrudnione na tych stanowiskach oraz prowadzący pojazdy kolejowe (Dz. U. 2004 nr 212 poz. 2152 z późn. zm.) § 23 rozporządzenia wskazuje, że doskonalenie zawodowe pracowników prowadzących pojazdy kolejowe przeznaczone do kursowania w pociągach pasażerskich z prędkością powyżej 120 km/h obejmuje doskonalenie umiejętności praktycznych na symulatorze pojazdu trakcyjnego. Pracodawca organizuje doskonalenie zawodowe i egzaminy okresowe nie rzadziej niż raz na 4 lata.

OBECNY STAN PRAWNY Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 10 lutego 2014 r. w sprawie świadectwa maszynisty (Dz. U. 2014 poz. 212 z późn. zm.) W myśl § 7 rozporządzenia w sprawie świadectwa maszynisty proces szkolenia maszynistów obejmuje w szczególności pouczenia okresowe, pouczenia doraźne, szkolenie przy użyciu symulatora pojazdu kolejowego (od 1 stycznia 2018 r.). Zgodnie z § 10 przedmiotowego rozporządzenia od 1 stycznia 2018 r. szkolenie przy użyciu symulatora pojazdu kolejowego przeprowadza się nie rzadziej niż raz w roku w wymiarze 3 godzin. Szkolenie przy użyciu symulatora pojazdu kolejowego powinno umożliwiać ocenę sposobu obsługi pojazdu kolejowego przez maszynistę, a także jego reakcji w sytuacjach standardowych i nadzwyczajnych, w różnych porach doby. Szkolenie powinno być przeprowadzane w sposób umożliwiający odtworzenie różnorodnych scenariuszy eksploatacyjnych, technicznych i pogodowych.

ZMIANY PRZEPISÓW PRAWNYCH OD 1 STYCZNIA 2018 ROKU PRZEWOŹNICY KOLEJOWI I ZARZĄDCY INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ OD 1 STYCZNIA 2018 R. MUSZĄ KIEROWAĆ MASZYNISTÓW NA SZKOLENIE NA SYMULATORZE POJAZDU KOLEJOWEGO PRZEWOŹNICY KOLEJOWI I ZARZĄDCY INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ POWINNI UWZGLĘDNIĆ SZKOLENIE NA SYMULATORZE W SWOICH SYSTEMACH ZARZĄDZANIA KOMPETENCJAMI NIE RZADZIEJ NIŻ RAZ W ROKU W WYMIARZE 3 GODZIN KAŻDY OŚRODEK SZKOLENIA I EGZAMINOWANIA MASZYNISTÓW I KANDYDATÓW NA MASZYNISTÓW, KTÓRY WSKAZAŁ, ŻE CHCE WYKONYWAĆ NASTĘPUJĄCY ZAKRES CZYNNOŚCI: PRZEPROWADZANIE SZKOLEŃ I SPRAWDZIANÓW WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI MASZYNISTÓW, PO 1 STYCZNIA 2018 R. MUSI ZAPEWNIAĆ MOŻLIWOŚĆ SZKOLENIA NA SYMULATORZE

WYKORZYSTANIE SYMULATORA SYMULATOR MOŻE BYĆ TAKŻE WYKORZYSTYWANY PRZY SZKOLENIU KANDYDATÓW NA MASZYNISTÓW NA ŚWIADECTWO MASZYNISTY SZKOLENIE PRZY UŻYCIU SYMULATORA POJAZDU KOLEJOWEGO PRZEPROWADZA SIĘ PO ZREALIZOWANIU PRZEZ KANDYDATA NA MASZYNISTĘ CO NAJMNIEJ 50% LICZBY GODZIN PROWADZENIA POJAZDU KOLEJOWEGO POD NADZOREM OSOBA SZKOLONA NA SYMULATORZE MOŻE BYĆ ZWOLNIONA Z REALIZACJI MAKSYMALNIE 50 GODZIN (10 GODZIN NA SYMULATORZE) W MODULE „PRACA PRZY CZYNNOŚCIACH MASZYNISTY”, W RAMACH STAŻU STANOWISKOWEGO I SZKOLENIA PRAKTYCZNEGO PAMIĘTAĆ NALEŻY, ŻE ODBYCIE 1 GODZINY SZKOLENIA PRZY UŻYCIU SYMULATORA POJAZDU KOLEJOWEGO UZNAJE SIĘ ZA RÓWNOZNACZNE Z ODBYCIEM 5 GODZIN SZKOLENIA WSKAZANEGO W MODULE „PRACA PRZY CZYNNOŚCIACH MASZYNISTY”

ROZPORZĄDZENIE W SPRAWIE OŚRODKÓW SZKOLENIA I EGZAMINOWANIA § 6 SYMULATOR POJAZDU KOLEJOWEGO MOŻE BYĆ WYKORZYSTANY DO PROWADZENIA SZKOLENIA, JEŻELI: JEST WYPOSAŻONY W PULPIT MASZYNISTY POJAZDU KOLEJOWEGO ORAZ WE WSZYSTKIE URZĄDZENIA STERUJĄCE, URZĄDZENIA BEZPIECZNEJ KONTROLI JAZDY POCIĄGU, PODZESPOŁY ORAZ INNE ELEMENTY WCHODZĄCE W SKŁAD STANDARDOWEGO WYPOSAŻENIA TAKIEGO PULPITU UMOŻLIWIA WIZUALIZACJĘ TRAS STANOWIĄCYCH ODZWIERCIEDLENIE ISTNIEJĄCYCH ALBO PROJEKTOWANYCH LINII KOLEJOWYCH ALBO ICH ODCINKÓW, Z WIDOKIEM CO NAJMNIEJ PRZEZ SZYBĘ CZOŁOWĄ POSIADA SYSTEM ODTWARZANIA DŹWIĘKÓW ZWIĄZANYCH Z RUCHEM POJAZDU KOLEJOWEGO I EMITOWANYCH PRZEZ URZĄDZENIA ZAINSTALOWANE W KABINIE MASZYNISTY JEST WYPOSAŻONY W URZĄDZENIA ŁĄCZNOŚCI POCIĄGOWEJ UMOŻLIWIAJĄCE KONTAKT POMIĘDZY MASZYNISTĄ A PRACOWNIKIEM NADZORUJĄCYM WYKONYWANE PRZEZ NIEGO CZYNNOŚCI UMOŻLIWIA ODTWARZANIE ZARÓWNO TYPOWYCH, JAK I NIESTANDARDOWYCH SCENARIUSZY EKSPLOATACYJNYCH, TECHNICZNYCH I POGODOWYCH

ZAPOTRZEBOWANIE NA SYMULATOR POJAZDU KOLEJOWEGO 8 GODZINNY 12 GODZINNY LICZBA MASZYNISTÓW 18 000 18 000 LICZBA WYMAGANYCH GODZIN SZKOLENIA W CIĄGU ROKU 3 GODZINY 3 GODZINY LICZBA GODZIN SZKOLENIA REALIZOWANA PRZEZ WSZYSTKICH MASZYNISTÓW 54 000 GODZIN 54 000 GODZIN LICZBA DNI PRACY 251 DNI 251 DNI LICZBA SYMULATORÓW 27 SZTUK 18 SZTUK

STAN OBECNY MASZYNISTA / KANDYDAT SPRAWDZIANY WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI SZKOLENIE (UPRAWNIENIA) SPRAWDZIANY WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI 1 x/3 lata (1x/4 lata) DOSKONALENIE Uchybienie zagrażające bezpieczeństwu Wypadek, incydent Nieobecność 6 msc. na stanowisku Negatywny wynik sprawdzianu Nieobecność 6 msc. na infrastrukturze Nieobecność 1 rok na pojeździe Nieobecność 1 rok – język Odpis – świadectwo Rozszerzenie uprawnień Zalecenia PKBWK Przewoźnik/zarządca w wyniku oceny ryzyka POUCZENIA OKRESOWE 3 x 8 godz. lekcyjnych (45 min.) LICENCJA ŚWIADECTWO* Szkolenie na symulatorze: 3 godz. / rok POUCZENIA DORAŹNE *Fakultatywne = 1 godz. Symulator = 5 godz. szkolenia (max 10 godz. = 50 godz.)

WYMAGANIA TECHNICZNE (OGÓLNE) ODPOWIADA PRZEPISOM O PROWADZENIU RUCHU KOLEJOWEGO (POLSKA ORAZ INNE KRAJE UE – JEŚLI WYMAGANE) WYMAGANIA TECHNICZNE DLA SYSTEMU INFORMATYCZNEGO SYMULATORÓW UMOŻLIWIA SYMULACJĘ JAZDY > 160 KM/H ORAZ ETCS SYMULUJE ZDARZENIA TYPOWE I NIETYPOWE UMOŻLIWIA AKTUALIZACJĘ OPROGRAMOWANIA REALIZUJE ROZBUDOWANY PROGRAM SZKOLENIA SYMULUJE ŚRODOWISKO, OTOCZENIE, POJAZD, SYGNAŁY DŹWIĘKOWE WYDAJE KOMUNIKATY W JĘZYKU POLSKIM ZAPEWNIA MOŻLIWOŚĆ MONITOROWANIA I NAGRYWANIA ZAPEWNIA MOŻLIWOŚĆ INTERWENIOWANIA I OCENIANIA UŻYTKOWNIKA (SYSTEM I INSTRUKTOR)

WYMAGANIA TECHNICZNE PROGRAM SZKOLENIA WIEDZA I PRAKTYKA NAUKA PRAWIDŁOWE POSŁUGIWANIE SIĘ MECHANIZMAMI STEROWANIA KOLEJOWEGO POJAZDU ORAZ OBSERWACJA WSKAZAŃ WSKAŹNIKÓW. OPANOWANIE PRAKTYCZNYCH UMIEJĘTNOŚCI ORAZ NAWYKÓW DO PRAWIDŁOWEGO I BEZPIECZNEGO PROWADZENIA POCIĄGÓW (O RÓŻNYCH PORACH ROKU I DNIA, W DOWOLNYCH WARUNKACH ATMOSFERYCZNYCH). WERYFIKACJA WIEDZY TEORETYCZNEJ ORAZ PRAKTYCZNEJ, ŁĄCZNIE Z WYKORZYSTANIEM ETCS. WYKSZTAŁCENIE PRAWIDŁOWYCH REAKCJI MASZYNISTY NA ZDARZENIA NIETYPOWE. NABYCIE PRZEZ MASZYNISTĘ UMIEJĘTNOŚCI ROZPOZNAWANIA POTENCJALNYCH ZAGROŻEŃ I REAGOWANIA W SYTUACJACH NIEBEZPIECZNYCH. PRAKTYCZNA NAUKA PROCEDUR W PRZYPADKU ZDARZEŃ NIETYPOWYCH I AWARII SYSTEMÓW ORAZ INSTALACJI POJAZDU. NABYCIE UMIEJĘTNOŚCI WZAJEMNEJ KOMUNIKACJI POMIĘDZY MASZYNISTĄ, A INNYMI UCZESTNIKAMI RUCHU KOLEJOWEGO. WIEDZA I PRAKTYKA NAUKA UMIEJĘTNOŚCI I NAWYKI KOMUNIKACJA

WYMAGANIA TECHNICZNE SYMULATOR POWINIEN POZWALAĆ NA: SYMULACJĘ ŚRODOWISKA OTACZAJĄCEGO KOLEJOWY POJAZD TRAKCYJNY WRAZ Z INNYMI POCIĄGAMI (SYMULACJA OBRAZU, DŹWIĘKU ORAZ SYTUACJA RUCHOWA) SYMULACJĘ ZACHOWANIA POJAZDÓW DROGOWYCH NA PRZEJAZDACH KOLEJOWYCH ORAZ OSÓB I ZWIERZĄT I INNYCH OBIEKTÓW NA OBSZARZE KOLEJOWYM SYMULACJĘ ZMIENNYCH WARUNKÓW ATMOSFERYCZNYCH I WARUNKÓW JAZDY POCIĄGU, PORY ROKU I DOBY

WYMAGANIA TECHNICZNE POWYŻSZE ZOSTANIE ZAPEWNIONE POPRZEZ: CO NAJMNIEJ JEDNĄ KABINĘ SYMULATORA SPRZĘŻONĄ Z UKŁADAMI UMOŻLIWIAJĄCYMI ODBIÓR WIELKOŚCI CHARAKTERYZUJĄCYCH AKTUALNĄ SYTUACJĘ NA LINII KOLEJOWEJ UKŁAD KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ POMIĘDZY STANOWISKIEM INSTRUKTORA A STANOWISKIEM SZKOLENIOWYM (KABINĄ) STANOWISKO INSTRUKTORA UKŁAD GENEROWANIA I PREZENTACJI OBRAZU, STANDARDOWY PULPIT MASZYNISTY, URZĄDZENIA STEROWANIA KOLEJOWYM POJAZDEM TRAKCYJNYM, A W SZCZEGÓLNOŚCI NAPĘDEM POJAZDU I HAMULCEM POCIĄGU

WYMAGANIA TECHNICZNE KABINA SYMULACYJNA WNĘTRZE KABINY MASZYNISTY POWINNO ODZWIERCIEDLAĆ STANDARDOWE WYPOSAŻENIE ELEMENTY NIEZBĘDNE DO STEROWANIA POJAZDEM - MANIPULATORY ZAPEWNIAJĄCE PORÓWNYWALNE Z RZECZYWISTYMI WARUNKAMI ICH UŻYCIA WYPOSAŻENIE W SYMULATORY ODBIORU I ODPOWIEDNIEJ REAKCJI NA SYGNAŁY URZĄDZEŃ ABP KLASY A i B (ETCS, CA, SHP) WYPOSAŻENIE W RADIOTELEFON

WYMAGANIA TECHNICZNE UKŁAD PROJEKCJI OPADY ATMOSFERYCZNE (DESZCZ, ŚNIEG LUB GRAD, ROZPŁYWAJĄCE SIĘ PO PRZEDNIEJ SZYBIE, Z UWZGLĘDNIENIEM EFEKTU DZIAŁANIA WYCIERACZEK) MGŁY, ZAMGLENIA, ZADYMIENIE JASKRAWE SŁOŃCE WPŁYWAJĄCE NA OGRANICZENIE WIDOCZNOŚCI SYGNALIZACJI OŚLEPIAJĄCE DZIAŁANIE PRZEDNICH REFLEKTORÓW INNYCH POJAZDÓW KOLEJOWYCH I DROGOWYCH WYŁADOWANIA ATMOSFERYCZNE URZĄDZENIA PODŚWIETLENIA PULPITU W KABINIE MASZYNISTY DZIAŁANIE REFLEKTORÓW ZWYKŁYCH ORAZ PRZYCIEMNIONYCH FUNKCJONOWANIE WSKAŹNIKÓW ODBLASKOWYCH

MOŻLIWOŚCI STANOWISKA INSTRUKTORA SPRAWDZANIE SPRAWNOŚCI TECHNICZNEJ POSZCZEGÓLNYCH MODUŁÓW SYMULATORA STEROWANIE PRACĄ SYMULATORA, W TYM TAKŻE DORAŹNA MODYFIKACJA SYTUACJI PRZEWIDZIANEJ SCENARIUSZEM PRZYGOTOWANIE POSZCZEGÓLNYCH ĆWICZEŃ UTRZYMYWANIE STAŁEJ KOMUNIKACJI GŁOSOWEJ Z OSOBĄ SZKOLONĄ MONITOROWANIE PRZEBIEGU ĆWICZENIA BIEŻĄCE KORYGOWANIE PRZEBIEGU ĆWICZENIA ORAZ WPROWADZANIA NOWYCH ELEMENTÓW REJESTROWANIE CZASU PRACY SYMULATORA ODCZYT CZASU RZECZYWISTEGO REJESTROWANIE, ARCHIWIZOWANIE I ODTWARZANIE PRZEBIEGU I OCENY ĆWICZEŃ AWARYJNE WYŁĄCZANIE SYMULATORA

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ à www.utk.gov.pl utk@utk.gov.pl www.pasazer.info.pl Urząd Transportu Kolejowego Al. Jerozolimskie 134, 02-305 Warszawa Warszawa 29 grudnia 2018