TRENER KADR SEKTORA TURYSTYCZNEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
1 Zasada równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy Mikołajki, lutego 2010 r. Bartosz Szurmiński – Kierownik Zespołu ds. Informacji i Promocji.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny wsparcia.
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Zespół Szkół nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 Rekrutacja na rok szkolny 2013 / 2014 Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy lecz dla życia.
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 3, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
PODRÓŻE KULINARNE Z LEONARDO DA VINCI WYNIKI KONKURSU Finansowanie współpracy polskich zakładów gastronomicznych z partnerami z krajów Unii Europejskiej.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Noblistów Polskich Szkoła praktycznych umiejętności Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 dla absolwentów.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Możliwości rozwoju kompetencji osób dorosłych – system bonów szkoleniowych i znak jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno - Szkoleniowych.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Szkoła Nauczycielem stoi
Projekty zrealizowane w ZS1
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
TRENER KADR SEKTORA TURYSTYCZNEGO
Staże europejskie drogą do sukcesu
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

TRENER KADR SEKTORA TURYSTYCZNEGO czerwiec 2018 TRENER KADR SEKTORA TURYSTYCZNEGO

Projekt Trener kadr sektora turystycznego dofinansowany z programu Erasmus+. Realizowany w akcji 2 Partnerstwa strategiczne w sektorze Kształcenia i szkolenia zawodowe.

partner Wielka Brytania UK SPOT Ltd – partner Wielka Brytania Profil instytucji działamy od blisko 10 lat na rynku brytyjskim eksperci i konsultanci brytyjscy oraz międzynarodowi działamy w obszarze HORECA – współpraca z pracodawcami oraz pracownikami szkolimy oraz rozwijamy kompetencje osób dorosłych 3

UK SPOT – zakres działań Sektor HORECA – budowanie kompetencji pracowników branży. Współpraca międzynarodowa – partnerzy m.in. Polska, Włochy, Słowacja oraz Węgry. Szkolenia, doradztwo dostosowane do indywidualnych potrzeb zarówno profesjonalistów, jak i osób rozpoczynających ścieżkę kariery. Budowanie programów szkoleniowych i edukacyjnych skierowanych do osób dorosłych, ale także młodzieży. Opracowanie narzędzi edukacyjnych, w tym z wykorzystaniem nowych technologii.

UK SPOT – projekty międzynarodowe dot. HORECA Sukces Menadżerek Podkarpacia – 2014-2015 z partnerem z Polski m.in. prowadzenie szkoleń i warsztatów dla menadżerek branży HORECA z zakresu zarządzania oraz przygotowanie publikacji dot. kompetencji menadżerek w branży HORECA Partnerstwo ponadnarodowe HORECA – uczenie się przez całe życie – 2017 z partnerem z Polski m.in. współpraca i konsultacje przy opracowaniu kwalifikacji rynkowych dla pracowników branży HORECA oraz nowoczesnych i elastycznych metod uczenia się w branży HORECA

Trener kadr sektora HORECA - badanie Zaangażowani: Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej, Polska – lider projektu Lake Balaton Development Coordination Agency (LBDCA), Siofok, Węgry - partner UK SPOT Ltd., Bradford, Wielka Brytania - partner 3

Wprowadzenie W ramach projektu „Trener kadr sektora turystycznego” zaplanowano przeprowadzenie badań dotyczących oczekiwanych, posiadanych i brakujących kompetencji wśród trenerów i edukatorów branży HORECA. Czas realizacji badania: I-III 2018 ZAKRES BADANIA DOTYCZY KOMPETENCJI TRENERÓW: trener zawodów kucharskich (szkolący pomoce kuchenne, kucharzy, szefów kuchni), trener zawodów barmańskich (szkolący barmanów, baristów, sommalierów), trener kelnerów (szkolący kelnerów).

Respondenci badania 2 GRUPY, DO KTÓRYCH ZOSTAŁO SKIEROWANE BADANIE: pracodawcy branży HORECA eksperci, specjaliści branży HORECA naukowcy związani z kształceniem i edukacją osób dorosłych w obszarach HORECA trenerzy realizujący szkolenia dla branży HORECA pracownicy HORECA studenci kierunków hotelarskich i gastronomicznych 2

Założenia ogólne min. 80 ankiet CAWI (ankieta internetowa) w każdym kraju, min. 240 ankiet w projekcie – badania ilościowe min. 10 IDI w każdym kraju, min. 30 IDI w projekcie – badanie jakościowe min. 3 grupy focusowe (średnio 3-5 osób) w każdym kraju, min. 9 wywiadów focusowych – badanie jakościowe 2

Ilość respondentów w badaniu 80 os. -ankieta online 10 os. – IDI 3 fokusy Polska 100 os. – ankieta online Węgry 80 os. – ankieta online Wielka Brytania 4

Kompetencja 1: IDENTYFIKOWANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH W ZAKRESIE ZAPOTRZEBOWANIA BRANŻY HORECA

Kluczowe umiejętności wskazane w ramach KOMPETENCJI 1 99,23% Wsłuchuje się w grupę i jej potrzeby związane z rozwojem osobistym i/lub instytucjonalnym uczestników. 97,23% Dobiera aktywizujące metody i techniki prowadzenia szkolenia uwzględniające specyfikę grupy np. wiek, sprawność fizyczną, niezbędne wyposażenie. 97,1% Dobiera treści nauczania oraz zadania zawodowe adekwatne do sformułowanych celów i określonych potrzeb szkoleniowych uczestników.

Kompetencja 2: PROWADZENIE SZKOLENIA ZAWODOWEGO DLA BRANŻY HORECA W REALNYCH WARUNKACH PRACY

Kluczowe umiejętności wskazane w ramach KOMPETENCJI 2 98,4% Przedstawia informacje w sposób jasny i zrozumiały. 97,53% Doprowadza do tego, aby uczestnicy dostrzegli związki między doświadczeniem zdobywanym podczas szkolenia a praktyką zawodową. 97,1% Stosuje techniki angażowania, ujawniania potencjału uczestników, skupiania wokół wspólnych celów np. wyciąganie, równoważenie, udzielanie głosu, tworzenie przestrzeni, utrzymywanie tematu dyskusji lub ustalonego porządku.

Kompetencja 3: KOMPETENCJE PERSONALNE I SPOŁECZNE TRENERA

Kluczowe umiejętności wskazane w ramach KOMPETENCJI 3 98,77% Przestrzeganie zasad etycznych w pracy zawodowej. 98,37% Ustawiczne doskonalenie posiadanych kwalifikacji. 98,17% Prezentowanie wysokiej kultury osobistej I wartości etycznej.

Wnioski Brak konkretnego modelu kompetencji trenera sektora HORECA na rynku 3 krajów partnerskich oraz w Europie. Brak standardów budowania i rozwijania kompetencji trenerów HORECA. Potencjał na rynku HORECA – osoby z doświadczeniem, którym brakuje kompetencji trenerskich. Skutek: brak możliwości dzielenia się wiedzą z młodszym pokoleniem.

Dziękujemy za uwagę! Magdalena Stusińska-Krywalska UK SPOT Ltd Wielka Brytania