CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne?
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Zainteresowania czytelnicze uczniów klas 1-3 Rok szkolny 2009/2010
BIBLIOTEKA PRZYSZŁOŚCI Marcin Wójcik
Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
– dwie drogi kształcenia, dwa pakiety, jeden cel
Dojrzałość szkolna dziecka
KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU?
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
1 Prawo do udziału w życiu kulturalnym Autor: Patrycja Kowalczyk.
Jak pomagać dziecku w nauce?
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Biblioteka Zespołu Szkół nr 1 w Pile
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Dlaczego warto czytać dzieciom?
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
wst ę p Potrzeba uczenia się nie jest jedyną potrzebą z jaką uczniowie przychodzą do szkoły.Przychodzą też z potrzebą przynależności, wolności, zabawy,
Poczęstuj się książką…
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Uznaje się, że jedną z ważniejszych dróg wiodących do czytelnictwa jest wyrobienie w dziecku nawyku - najpierw zabawy książką, później słuchania. Aby czytanie.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Wpływ czytania na rozwój intelektualny dzieci i młodzieży
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Innowacja pedagogiczna
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Jean-Jacques Sempé René Goscinny
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Dlaczego warto czytać książki?
Dlaczego warto czytać książki?
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
Wychowanie przez czytanie
Lubię czytać!.
Dlaczego warto czytać? Informacja od biblioteki szkolnej dla rodziców,
Dlaczego warto czytać dziecku ?
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
Czytanie wspiera rozwój dziecka
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
Dzień Książki w grupie 0d
Zapis prezentacji:

CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?

Czytajmy z dzieckiem Chcielibyśmy uświadomić Państwu, że czytanie obok liczenia i pisania jest jedną z najważniejszych umiejętności. Zachęcamy Państwa do czytania razem z dzieckiem. Prosimy stopniowo wciągać dziecko do czytania. Niech na początku dziecko czyta tylko tytuły wierszyków, rozdziałów. Później może to być cała linijka lub zdanie, aż dojdą Państwo do całej strony. Nawet nie zauważą Państwo, jak dziecko z dnia na dzień będzie chętniej i lepiej czytało. Liczymy na Państwa współpracę z biblioteką szkolną, życzymy cierpliwości, wytrwałości i przyjemności w wspólnym czytaniu. Nauczyciel bibliotekarz 

Czytanie pomaga zrozumieć innych ludzi Czytanie książek pomaga w zrozumieniu innych ludzi, ich problemów, rozterek i motywów działania. Otwiera oczy na świat i drugiego człowieka. 

Jak prowadzić codzienne czytanie w domu, przedszkolu i w szkole? 1. Czytać dzieciom codziennie o stałej porze. Warto też wykorzystywać na czytanie różne okazje: podróż pociągiem, oczekiwanie na wizytę u lekarza itd.

Jak prowadzić codzienne czytanie w domu, przedszkolu i w szkole? 2. Nie zmuszać dzieci do długiego słuchania. Zacząć czytać od kilku minut, stopniowo wydłużając czas w miarę zwiększania się przedziału uwagi u dzieci.

Jak prowadzić codzienne czytanie w domu, przedszkolu i w szkole? 3. Nie zmuszać do nieruchomego siedzenia i słuchania. Pozwolić dzieciom na cichą zabawę podczas czytania, a nawet wędrówkę po sali. Niektóre z nich, zwłaszcza chłopcy, potrzebują ruchu i nie mogą usiedzieć spokojnie.

Jak prowadzić codzienne czytanie w domu, przedszkolu i w szkole? 4. Podchodzić do czytania z zaangażowaniem i entuzjazmem, traktować je jak przywilej dla dzieci i jak przyjemność dla dorosłego.

Jak prowadzić codzienne czytanie w domu, przedszkolu i w szkole? 5. Wybierać książki ciekawe dla dzieci, a także pozwolić im na samodzielny wybór lektury do wspólnego czytania.

Jak prowadzić codzienne czytanie w domu, przedszkolu i w szkole? 6.Stworzyć miejsce do czytania z wygodnymi siedzeniami lub poduszkami, z dostępem do książek ustawionych okładkami do dzieci, by zachęcić do sięgania po nie.

Jak prowadzić codzienne czytanie w domu, przedszkolu i w szkole? 7. Uzupełniać i wzbogacać czytanie przez rozmowy o książce, rysowanie, lepienie, zabawy ruchowe, przedstawienia nawiązujące do przeczytanych tekstów.

Warto czytać, bo: Dziecko obcując z książką: Próbuje naśladować bohaterów, Identyfikuje się z postaciami, Poznaje i przeżywa świat, Rozwija mowę, myślenie, Kształtuje wrażliwość emocjonalną, Aktywność poznawczą i zabawową.