Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZESZŁOŚĆ PRZYSZŁOŚCI
Advertisements

Twórcza gmina – warsztaty muzyczne i fotograficzne w Żuławskim Ośrodku Kultury i Sportu w Cedrach Wielkich r. Projekt realizowany w ramach Osi 4 Leader.
Comenius - komponent programu Socrates Wspiera inicjatywy mające na celu podniesienie jakości edukacji szkolnej i promowanie wymiaru europejskiego w procesach.
Projekt międzyprzedmiotowy
WYCIECZKI DYDAKTYCZNE DOBRE PRAKTYKI
Program Socrates Comenius COMENIUS - komponent programu SOCRATES - stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów. Wspiera inicjatywy.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Szkoła Podstawowa im. Ryszarda Wyrzykowskiego w Bełdowie
Mniejszości Narodowe Romowie Konferencja w PSP 1
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
Kraków, Przegląd amatorskich teatrów Uniwersytetów Trzeciego Wieku – Międzypokoleniowa Twórczość Teatralna Cele projektu przeciwdziałanie stereotypowemu.
KLUB ODKRYWCÓW Ścieżkami Pamięci ZESPÓŁ PLACÓWEK W ŁUKOWIE ZESPÓŁ PLACÓWEK W ŁUKOWIE.
W klimacie fin de siec’le w Krakowie i Dąbrowie
P 11,,Energetyczne ABC Cele edukacyjne Cele ogólne: - zdobycie dodatkowej wiedzy i umiejętności przydatnych w przyszłej pracy zawodowej, Cele szczegółowe:
wrzesień finansowanie projektu Dom Kultury Zacisze w ciągu 6 lat w zajęciach uczestniczyło 60 klas I-III.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Muzeum Warszawskiej Pragi ODDZIAŁ MUZEUM HISTORYCZNEGO M.ST. WARSZAWY PROJEKT NR 13 REALIZOWANY PRZEZ MIASTO ST. WARSZAWA.
Konkurs: Na dobry początek
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
Stowarzyszenie Raciechowice 2005 Projekty realizowane w latach
Muzeum Kultury Ludowej
MIĘDZYNARODOWY PRZEGLĄD TEATRÓW WSPANIAŁYCH PROJEKT FINANSOWANY CZĘŚCIOWO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU INTERREG III A.
Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Przedstawienie działań naszej grupy w czasie projektu.
Realizacja programu rozwojowego
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
„Włóczykije”. W celu zapewnienia uczniom właściwego zagospodarowania czasu wolnego od nauki oraz rozbudzenia w nich zamiłowania do turystyki pieszej w.
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków z Europejskiego Funduszu Społecznego „UCHRONIĆ OD ZAPOMNIENIA” Publiczne Gimnazjum im.
KONFERENCJA podsumowująca projekt „Pobudzanie aktywności społecznej osób niepełnosprawnych” Projekt współfinansowany przez Powiat Wrocławski ze środków.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt zrealizowany przez Stowarzyszenie „Malownicza Gmina”
”Otwarta droga ku przyszłości. Stworzenie i realizacja innowacyjnych programów nauczania na zajęciach pozalekcyjnych oraz zarządzania i administrowania.
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
„NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ”
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
„Dzielimy się doświadczeniami”
Sala sztuki ludowej Zrealizowana w ramach lekcji plastyki metodą projektu.
DZIAŁALNOŚĆ ZIELONEGO PATROLU NR 6 GIMNAZJUM NR 1 W KIELCACH. LIDER MAŁGORZATA SZYMCZYK.
Zorganizowaliśmy 4-dniową ( października 2010) wycieczkę szlakiem trzech kultur na północny wschód Polski i Wileńszczyznę (Tykocin – Augustów –
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Realizacja ścieżki turystyczno - regionalnej W ramach działań w zakresie realizacji ścieżki turystyczno - regionalnej przygotowaliśmy dla uczniów naszej.
PROW 2007 – 2013 PODSUMOWANIE w LGD „Qwsi”. Nabory ogłoszone przez LGD „Qwsi”  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” w okresie programowania 2007 – 2013 ogłosiło.
„Zdrowie, aktywność i integracja międzypokoleniowa”
Prezentacja przygotowana w ramach projektu: „POLSKO - ROSYJSKA WYMIANA MŁODZIEŻY 2015” realizowanego na rzecz dialogu i porozumienia w stosunkach polsko-rosyjskich,
ZESPÓŁ SZKÓŁ SIÓSTR SALEZJANEK IM. JANA PAWŁA II W SUWAŁKACH TECHNIKUM Technik obsługi turystycznej Technik technologii odzieży INTERNAT OFERTA EDUKACYJNA.
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Regionalizm poprzez emocjonalny kontakt z „małą ojczyzną” pozwala zbliżać to co nasze i małe, ku temu, co wielkie...” (ks. Janusz St. Pasierb)
IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
„ KLASA MUNDUROWA” (2016/2017 – 2018/2019) . A tak to się zaczęło……..
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
Projekt realizowany przez Gminę Zławieś Wielka w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Wolontariat „Człowiek odnajduje siebie tylko w bezinteresownym dawaniu” biskup Jan Chrapek.
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
MAŁOPOLSKA – MOJE MIEJSCE NA ZIEMI, MOJA MAŁA OJCZYZNA
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
Wycieczka do Muzeum Narodowego
Zapis prezentacji:

Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r

Stowarzyszenie Razem Raźniej działające przy Szkole Podstawowej nr 2 w Nakle nad Notecią zakończyło realizację projektu „Z radością do niepodległości – poznanie naszych korzeni”” współfinansowanego przez Powiat Nakielski.

Cele Głównym celem projektu było pobudzenie i zaangażowania dzieci i młodzieży w inicjatywy lokalne, a także zwiększenie wiedzy o ich regionie. Kształtowanie świadomości lokalnego dziedzictwa kulturowego poprzez poznanie regionu i sztuki ludowej. Rozwijanie poczucia przynależności do własnego kraju. Poznanie historii powstania Nakła nad Notecią. Projekt objął społeczność lokalną, a jego działania nastawione były na trwałe otwarcie twórczych możliwości osób w nim uczestniczących.

Forma i miejsce zajęć Do projektu zostało zakwalifikowanych 30 uczestników w wieku szkolnym z powiatu nakielskiego. Zajęcia zostały zaplanowane w formie wycieczek, spektaklu teatralnego oraz warsztatów przybliżających poznawanie tradycji i historii regionu. Zajęcia odbywały się na terenie siedziby Stowarzyszenia Razem Raźniej, Muzeum Ziemi Krajeńskiej, w Bibliotece Dziecięcej, na terenie Nakła nad Notecią i w Biskupinie w okresie 1 marca 2018 r. – 31 maja 2018 r.

Czego uczyliśmy się Podczas zajęć uczyliśmy dzieci, jak i gdzie można w ciekawy i wartościowy sposób spędzić czas wolny, co ciekawego można pokazać odwiedzającym nasz powiat, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. Wzmacnialiśmy poczucie własnej godności i rozbudzaliśmy potrzebę samokształcenia. Wpływ grupy na dziecko pomagał w zaspokojeniu ich istotnych potrzeb, umożliwił poczucie przynależności, wywołał pożądane zachowania.

Podczas warsztatów dzieci poznały okolice wędrując szlakiem turystycznym po Nakle z przewodnikiem panią Anną Sergott.

W Muzeum Ziemi Krajeńskiej obejrzały wystawę związaną z Krajną i Nakłem od pradziejów do współczesności.

Wizyta w Biskupinie pozwoliła poznać prasłowiańską osadę warowną kultury łużyckiej. Dzieci uczestniczyły tam w warsztatach „Dawna moda, w co ubierali się mieszkańcy pradziejowej osady”. Poznały wygląd pradziejowych strojów, sposób ich powstawania i ozdabiania. Były również kreatorami pradziejowej mody i tworzyły własne projekty.

Biskupin

Podczas zajęć bibliotecznych „Patriota? A kto to taki?” w Filii Dziecięcej Biblioteki w Nakle nad Notecią dowiedziały się, co to znaczy patriotyzm i czy każde dziecko potrafi nim być.

Uczestnicząc w „Żywej lekcji historii” poznały historię Polski od panowania Stefana Batorego po „Odsiecz Wiednia” Jana III Sobieskiego. Dzieci miały możliwość bezpośredniego kontaktu z replikami przedmiotów, strojów i uzbrojeń używanych w dawnej Polsce.

Podsumowaniem całego cyklu było przygotowanie wystawy „Z radością do niepodległości- poznajemy swoje korzenie” i zaprezentowanie jej podczas Majówki – 25 maja 2018 r.

Profesjonalne przygotowanie warsztatów spowodowało, że dzieci z zaciekawieniem oglądały spektakle, aktywnie uczestniczyły w zajęciach, zgromadziły materiały i wykonały plakaty oraz foldery o swoim mieście i okolicy.