DEPARTAMENT WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA INTEGRACYJNEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
Advertisements

7 punktów Kodeksu 2.0.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
opracowała Justyna Tokarz
KODEKS 2.0.
POWIEDZ STOP CYBERPRZEMOCY!
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS
CYBERPRZEMOC I PRZEMOC RÓWIEŚNICZA
CYBER PRZEMOC XXI WIEKU
Z badań przeprowadzonych w 2007 roku przez fundację „Dzieci Niczyje” na grupie internautów w wieku lat wynika, że: 47% doświadczyło wulgarnego wyzywania.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
ABECADŁO ZDROWIA I BEZPIECZEŃSTWA W PLACÓWCE OŚWIATOWEJ
Szkoła Podstawowa Nr 3 w Słupcy Uczniowie klas III
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
Powiedz STOP cyberprzemocy !
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Dzień Bezpiecznego Internetu
„BEZPIECZNY INTERNET”
Szkoła z klasą 2.0 Martyna Pietrowicz.
Bezpieczeństwo w sieci
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Wprowadzenie w tematykę konferencji
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Bezpieczny internet.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Bez nienawiści w Internecie
CYBERPRZEMOCY !!!.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
KOMENDA POWIATOWA POLICJI w Mońkach KOMENDA POWIATOWA POLICJI w Mońkach Zespół ds. Prewencji Kryminalnej, Nieletnich i Patologii Sekcji Prewencji Działania.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
Co to jest spacer edukacyjny?
Szkoła z Klasą 2.0 Gimnazjum Miejskie nr 1. Kodeks W naszej szkole w trakcie długich przerw udostępnione są komputery z dostępem do Internetu w.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Przeciwdziałanie powszechności DOPALACZY i innych środków psychotropowych, jako priorytet dla szkół i placówek w roku szkolnym 2015/2016.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
Październik-grudzień 2015 r. Rządowy program „Bezpieczna i przyjazna szkoła ” Uczeń w sieci program podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w Internecie szkołach.
Wirtualne krzywdzenie… Realne cierpienie..
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
SZKODLIWE TREŚCI ONLINE Szkodliwe treści to takie materiały, które mogą: wywoływać negatywne emocje u odbiorcy lub promować niebezpieczne zachowania. Można.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Jak towarzyszyć dzieciom w sieci? Monika Pietruszka Wioleta Stypuła.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Reagowanie na przemoc i cyberprzemoc Na podstawie wystąpienia A. M. Wesołowskiej na VII Kongresie Pedagogów i Psychologów Szkolnych Warszawa 2013.
Projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo” W Zespole Szkół w Więcławicach Starych.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Bezpieczni w sieci CYBERPRZEMOC
DEPARTAMENT WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA INTEGRACYJNEGO
DEPARTAMENT WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA INTEGRACYJNEGO
Reklama Szkoły w Rogoźnicy
CYBERPRZEMOC I PRZEMOC RÓWIEŚNICZA
Sopocka Akademia Tenisowa
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
1 1.
Procedury bezpieczeństwa
Zapis prezentacji:

DEPARTAMENT WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA INTEGRACYJNEGO BEZPIECZNA SZKOŁA Zalecane działania profilaktyczne i procedury bezpieczeństwa w szkołach

Zbiór rekomendacji dla szkół i placówek dotyczących działań: BUDOWA DOKUMENTU Zbiór rekomendacji dla szkół i placówek dotyczących działań: profilaktycznych związanych z ryzykiem wystąpienia zagrożeń bezpieczeństwa oraz reakcji na wystąpienie zagrożenia bezpieczeństwa kompendium wiedzy dla dyrektora/nauczyciela/rodzica w zakresie bezpieczeństwa dziecka

BUDOWA DOKUMENTU Dokument zawiera działania profilaktyczne i procedury w odniesieniu do: bezpieczeństwa fizycznego bezpieczeństwa cyfrowego . Został utworzony w celu zaspokojenia podstawowych potrzeb szkoły - dyrektor otrzymuje pakiet propozycji do działań (zadanie do wykonania) oraz zestaw procedur na wypadek sytuacji kryzysowej. Jest napisany językiem prostym, nietechnicznym, odwołującym się do znanej dyrektorom i nauczycielom i innym pracownikom terminologii. Zawiera zbiór dobrych praktyk, odwołania do szczegółowych rozwiązań, materiałów szkoleniowych, dokumentów, multimediów edukacyjnych.

Działania profilaktyczne związane z ryzykiem wystąpienia zagrożeń fizycznych w szkole Dotyczą terenu szkoły i obszarów przyległych: monitorowanie otoczenia szkoły - zwracanie uwagi na „osoby trzecie” w pobliżu, przedmioty i pojazdy o specyficznych cechach, auta dostawcze i nienależące do pracowników szkoły: - konieczność monitorowania boisk i „orlików” - monitorowanie wejścia do szkoły , kontrola wejść/wyjść - głównie osób niezwiązanych ze szkołą , system alarmowania - odrębnie na wypadek napadu i ewakuacji; konieczne ćwiczenia - raz w roku; informacja w gablocie i Internecie, drogi ewakuacyjne i miejsce ewakuacji (boisko szkolne) - dobre oznakowanie, informacja w trakcie lekcji wychowawczej, informacja w gablocie i w Internecie.

Procedury w przypadku wystąpienia: Procedury reagowania na wypadek wystąpienia fizycznych zagrożeń wewnętrznych w szkole Procedury w przypadku wystąpienia: agresywnych zachowań uczniów na terenie szkoły (agresywny uczeń) oraz zjawiska tzw. „fali”, kradzieży lub wymuszenia pieniędzy i innych przedmiotów wartościowych, substancji psychoaktywnych, pedofilii/pornografii/prostytucji oraz innych niepokojących zachowań o charakterze seksualnym, wypadku ucznia, popełnienia przez ucznia czynu karalnego, sytuacji, gdy uczeń staje się ofiarą.

Procedury reagowania na wypadek wystąpienia fizycznych zagrożeń zewnętrznych w szkole 1) Przygotowano i opisano szczegółowo procedury: ewakuacji - w trakcie lekcji lub przerwy, w przypadku wtargnięcia napastnika (terrorysty) do szkoły , w przypadku podłożenia ładunku wybuchowego, w przypadku podłożenia podejrzanego pakunku, w przypadku skażenia chemicznego lub biologicznego. 2) Dokument zawiera: informacje o obowiązkach dyrektorów szkół, nauczycieli i innych pracowników szkoły w ww przypadkach, informacje na temat cech charakterystycznych dla osób/zdarzeń mogących stanowić potencjalne zagrożenie dla szkoły .

Proponowane działania profilaktyczne dotyczące bezpieczeństwa cyfrowego w szkole Opracowanie, realizacja i aktualizacja szkolnej strategii bezpieczeństwa cyfrowego - przez całą społeczność szkolną (wraz z polityką bezpieczeństwa cyfrowego). Powołanie przez dyrektora osoby koordynującej zadania wynikające ze strategii. Wprowadzenie „kontraktu cyfrowego” - zakresu i zasad korzystania z Internetu w szkole przez wszystkich członków społeczności szkolnej. Prowadzenie działań wychowawczych i edukacyjnych adresowanych do uczniów – np. apele, lekcje wychowawcze, konkursy, festyny szkolne, zajęcia pozalekcyjne, informacje w Internecie itp.

Proponowane działania profilaktyczne dotyczące bezpieczeństwa cyfrowego w szkole Nabycie przez dyrektorów, wszystkich nauczycieli i innych pracowników szkoły, podstawowych kompetencji w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego. Uświadamianie rodzicom i opiekunom prawnym uczniów znaczenia działań wychowawczych z zakresu bezpieczeństwa cyfrowego – zakończenie roku, wywiadówki, e-dziennik, festyn szkolny.

Procedury reagowania w przypadku wystąpienia zagrożeń bezpieczeństwa cyfrowego ucznia Przygotowano i opisano procedury reagowania w przypadku wystąpienia zagrożeń cyberbezpieczeństwa ucznia tj.: Dostęp do treści szkodliwych, niepożądanych, nielegalnych. Cyberprzemoc - nękanie, straszenie, szantażowanie z użyciem sieci, publikowanie lub rozsyłanie ośmieszających, kompromitujących informacji, zdjęć, filmów z użyciem sieci oraz podszywanie się w sieci pod kogoś wbrew jego woli. Naruszenia prywatności dotyczące nieodpowiedniego lub niezgodnego z prawem wykorzystania danych osobowych lub wizerunku dziecka i pracownika szkoły. Zagrożenia dla zdrowia dzieci w związku z nadmiernym korzystaniem z Internetu.

Procedury reagowania w przypadku wystąpienia zagrożeń bezpieczeństwa cyfrowego ucznia Nawiązywanie niebezpiecznych kontaktów w Internecie - uwodzenie, zagrożenie pedofilią. Seksting, prowokacyjne zachowania i aktywność seksualna jako źródło dochodu osób nieletnich. Bezkrytyczna wiara w treści zamieszczone w Internecie, nieumiejętność odróżnienia treści prawdziwych od nieprawdziwych, szkodliwość reklam. Łamanie prawa autorskiego. Zagrożenia bezpieczeństwa technicznego sieci, komputerów i zasobów online.

BEZPIECZNA SZKOŁA Zalecane działania profilaktyczne i procedury bezpieczeństwa w szkołach Dokument będzie udostępniony na stronie: www.bezpiecznaszkola.pl Dziękuję za uwagę!